AnonymBruker Skrevet 10. november #1 Del Skrevet 10. november Hei. Dere som har hatt svangerskapsforgiftning, hvor gammel var du og hadde du noen risikofaktorer? Anonymkode: c9f08...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #2 Del Skrevet 10. november 21 og 23 år var jeg. Ikke egentlig noen risikofaktorer. Men min mor hadde vanskelig svangerskap. Men hun fikk aldri diagnose svangerskapsforgiftning. Jeg fikk to premature barn. Min mor fikk ikke det. Men mista to stk. Anonymkode: 89b8c...fd0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #3 Del Skrevet 10. november Jeg var 29 og hadde ingen risikofaktorer utover at jeg var litt overvektig. Jeg gikk for lenge over termin og det ble ventet for lenge med igangsetting fordi det var sprengt kapasitet på føden og ferieavvikling. (Juli) 12 dager over termin fikk jeg svangerskapsforgiftning og barnet ble tatt med hastesnitt. Det gikk fint med oss begge. Anonymkode: f7e3d...0ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #4 Del Skrevet 10. november 28 år. Anonymkode: 7ebed...423 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #5 Del Skrevet 10. november Fikk svangerskapsforgiftning etter fødsel. Var 33 år, normalvektig og trente jevnlig. Har alltid hatt lavt blodtrykk. Så jeg hadde ingen risikofaktorer. Anonymkode: 99cdf...4c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #6 Del Skrevet 10. november 28 år, lett overvekt. Oppdaget tilfeldig i uke 34 på kontroll. Formen var helt fin. Måtte ut med hastesnitt i uke 35+5 pga stigende verdier og tegn til at baby ikke trivdes. Anonymkode: b867a...577 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #7 Del Skrevet 10. november 34 og 37 år. Normalvektig, kanskje litt over. Ellers alt normalt. Hastekeisersnitt begge gangene. Anonymkode: 347f0...aab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #8 Del Skrevet 10. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei. Dere som har hatt svangerskapsforgiftning, hvor gammel var du og hadde du noen risikofaktorer? Anonymkode: c9f08...cc5 32 år. Lett overvektig og søster som hadde svangerskapsforgiftning Anonymkode: d87f3...e12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #9 Del Skrevet 10. november 38, ingen andre risikofaktorer enn alderen. Første i slekten på både mors- og farssiden som har hatt det. Anonymkode: 2bce2...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #10 Del Skrevet 10. november 37 år, barn nr 3. De to første var helt normale svangerskap til termin. Legene mente ny barnefar på barn nr 3, samt at det var 11 år siden forrige svangerskap som risikofaktorer. Anonymkode: 354e9...2ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #11 Del Skrevet 10. november 29, normalvektig (var undervektig før graviditet+lavt blodtrykk). Jeg fikk for øvrig ikke noe alvorlig utfall, fikk det helt på slutten av svangerskapet (proteiner i urinen, forhøyet blodtrykk og hovne fingre og bein i uke 38/39) og jeg gikk til termin uten noe mer enn en ekstra kontroll på slutten + foredrag om hva jeg skulle være obs på av symptomer og beskjed om lav terskel for å ta kontakt med føden😅 Anonymkode: 3f003...397 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #12 Del Skrevet 10. november 29 år, på grensen til undervektig før graviditet. Min mor hadde høyt blodtrykk og problemer med morkake i alle sine graviditeter men ikke påvist svangerskapsforgiftning. Har selv alltid hatt lavt blodtrykk men flere familiemedlem med tidlig hjerteinfarkt, høyt blodtrykk etc. Blodtrykket steg fra uke 30 men fikk ikke påvist sv.forgiftning før i uke 36 Anonymkode: 7f169...91d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #13 Del Skrevet 10. november 29 år første gang, 33 år andre gang. Ingen kjente risikofaktorer. Var nok rett rundt grensen mellom normal- og overvekt i begynnelsen av første svangerskap. I starten av andre svangerskap Hadde jeg en bmi på 22. Anonymkode: 43ef8...86c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november #14 Del Skrevet 10. november Veninna mi fikk det i uke 33. Desverre klarte ikke babyen seg, og såvidt veninna mi også ❤️ Svangerskapsforgiftning er ingen spøk, ikke nøl med å oppsøke helsehjelp om det skjer underlige ting i skavgerskapet! Plutselige hevelser, feber, tegn på infeksjoner ++ Anonymkode: 0530b...544 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november #15 Del Skrevet 11. november Jeg var 33 år, førstegangsfødende. Bikket akkurat over grensen til overvektig før graviditeten, sånn med noen gram, så tror ikke det hadde så mye å si. Aldri hørt om noen i familien som har hatt det. Fikk det mot slutten, ble ikke oppdaget før jeg var i fødsel, men burde nok vært oppdaget på helsestasjonen (fødte i fellesferien, vikarer overalt). Ungen var frisk og fin, jeg måtte være litt på sykehuset, men alt gikk fint. Anonymkode: 86399...7d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november #16 Del Skrevet 11. november Var gravid i uke 36, 32 år gammel, slank og sunn, men fikk svangerskapsforgiftning likevel. Hadde svangerskapsdiabetes i tillegg. Ble to ganger lagt inn til observasjon, siste gangen 8 dager over termin og ble da satt i igang siden jeg hadde minimalt med fostervann og skyhøyt blodtrykk, og de mente babyen var liten (noe han ikke var). Anonymkode: 8e3b3...473 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melus Skrevet 11. november #17 Del Skrevet 11. november 16 år. Fødsel ble satt i gang tre uker før termin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november #18 Del Skrevet 11. november 27 år. Ingen risikofaktorer, ingen i familien som har hatt det. Anonymkode: 1b8c4...57a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november #19 Del Skrevet 11. november 36 år og ingen andre risikofaktorer enn alder. Ingen i familie har hatt det. Anonymkode: b75cb...e85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november #20 Del Skrevet 11. november Jeg var 19, ingen risikofaktorer. Fødsel ble satt i gang 3 uker før termin, og alt gikk fint. Anonymkode: 8af6f...648 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå