AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:47 #1 Del Skrevet søndag kl 14:47 Jeg er litt rådvill. Har veldig dårlig form med en del symptomer som peker mot kreft. Ble henvist til pakkeforløp for kreft på fredag og starter utredning allerede i morgen. Mulig det går ekstra fort fordi jeg bare er 25 år. Den dårlige helsen siden september har gjort at jeg henger etter i eksamensforberedelsene, og stiller dårlig fra før av. De neste to ukene skal jeg være på sykehuset for tester og går glipp av viktig studietid. Uvissheten tærer også veldig på psyken og konsentrasjonen. Hva ville dere gjort? Jeg vurderer å utsette én av eksamenene med sykemelding for å fordele "presset" litt utover. Jeg studerer forresten ett av de mest krevende studiene som finnes. Anonymkode: fa0f5...dbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:01 #2 Del Skrevet søndag kl 15:01 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg er litt rådvill. Har veldig dårlig form med en del symptomer som peker mot kreft. Ble henvist til pakkeforløp for kreft på fredag og starter utredning allerede i morgen. Mulig det går ekstra fort fordi jeg bare er 25 år. Den dårlige helsen siden september har gjort at jeg henger etter i eksamensforberedelsene, og stiller dårlig fra før av. De neste to ukene skal jeg være på sykehuset for tester og går glipp av viktig studietid. Uvissheten tærer også veldig på psyken og konsentrasjonen. Hva ville dere gjort? Jeg vurderer å utsette én av eksamenene med sykemelding for å fordele "presset" litt utover. Jeg studerer forresten ett av de mest krevende studiene som finnes. Anonymkode: fa0f5...dbd Nå begynner du på mandag og får opplegget videre, så tar du en dag og en bekymring om gangen. I verste fall må du få legeerklæring og utsatt eksamen. Anonymkode: 5eabc...5bc 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:07 #3 Del Skrevet søndag kl 15:07 Hvilken type kreft mistenker de? Jeg ble sendt inn for brystkreft og fikk bekreftet det på mammografitimen. Anonymkode: 0e72a...6f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:14 #4 Del Skrevet søndag kl 15:14 Skal du være på sykehuset de neste ukene, eller har fått timer de neste 2 ukene? Det var jo veldig voldsomt, ble litt nysgjerrige på hva slags kreft, men uansett.. start med og møte opp i morgen. Skjønner at uvissheten tærer på psyken og konsentrasjonen. Når jeg var i pakkeforløpet for kreft fikk jeg beroligende medisiner av den grunn, kan det være aktuelt for deg? Og utsette en eksamen kan jo være lurt, men start med om møte opp i morgen. Vet du at du skal være opptatt de neste ukene, eller er det stresset som gjør at du tenker det? Anonymkode: a8199...35e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:15 #5 Del Skrevet søndag kl 15:15 Pakkeforløp går raskt. Her var det utredninger fra dagen etter besøket hos fastlegen. Jeg er godt voksen, og har valgt å arbeide så mye formen tillater. Kreftutredning og videre behandling tar tid.hvis du også har reisevei til sykehis forsvinner dagene. Min anbefaling er først en telefon til studieveileder/rådgiver og legges fram situasjonen. Hvilke emner vil du ta? Alle er ikke reelt alternativ. Trenger du tilrettelegging for arbeidskrav? Kolliderer eksamensdato med behandlingsdager blir det ikke eksamen. Hvilke muligheter er det for å ta eksamen på sykehus etc. Rådgivere rolle er å hjelpe deg. Deretter, søk om tilpasning, og tadet derfra. Velg heller et emne og gjør det du får til enn å spre energien. Anonymkode: f0969...995 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet søndag kl 15:19 #6 Del Skrevet søndag kl 15:19 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg er litt rådvill. Har veldig dårlig form med en del symptomer som peker mot kreft. Ble henvist til pakkeforløp for kreft på fredag og starter utredning allerede i morgen. Mulig det går ekstra fort fordi jeg bare er 25 år. Den dårlige helsen siden september har gjort at jeg henger etter i eksamensforberedelsene, og stiller dårlig fra før av. De neste to ukene skal jeg være på sykehuset for tester og går glipp av viktig studietid. Uvissheten tærer også veldig på psyken og konsentrasjonen. Hva ville dere gjort? Jeg vurderer å utsette én av eksamenene med sykemelding for å fordele "presset" litt utover. Jeg studerer forresten ett av de mest krevende studiene som finnes. Anonymkode: fa0f5...dbd Avhengig av krefttype og behandlingsform må du vurdere om du må utsette alle eksamener. Håper du får svar raskt og at behandlingen ikke blir alt for krevende. Flere krefttyper har likepersoner som har vært igjennom behandling tidligere, og som kanskje kan si noe om hvor mye plager du må forvente. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:23 #7 Del Skrevet søndag kl 15:23 Krysser fingrene for at du blir frisk og rask igjen! Studier kan vente ❤️ Anonymkode: 871c7...c6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
binders11 Skrevet søndag kl 15:23 #8 Del Skrevet søndag kl 15:23 Vent til etter i morgen når du vet mer veien videre før du bestemmer deg. Men jeg ville nok utsatt eksamen og fokusert på å bli frisk. Eksamen kan du ta senere og gjøre det bra på når du er friskmeldt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:34 #9 Del Skrevet søndag kl 15:34 TS her. Jeg har ikke så veldig lyst til å gå inn på detaljer om symptomer og krefttype, da jeg er redd for å bli identifisert. Har ikke fortalt om dette til hele familien enda. Koordinatoren sa at jeg måtte regne med ulike tester på sykehus daglig i 14 dager fremover, og reiseveien er lang. Heldigvis har jeg en supermann som kjæreste og han kjører meg til/fra alle testene. Setter utrolig pris på alle råd ❤️ Skal sende en mail til rådgiver på universitetet og forklare situasjonen, samt høre hvilke tiltak som kan være aktuelle. Oppdaterer også her når jeg får vite noe mer fra testene osv. Jeg har visst at noe har vært "galt" i flere måneder, men har vært veldig optimistisk hele veien. Fikk plutselig litt knekken i dag, men føler meg bedre nå etter å ha lest kommentarene deres ❤️ Anonymkode: fa0f5...dbd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:40 #10 Del Skrevet søndag kl 15:40 Vi har ei på studiet som har kreft, hun får tilrettelagt både eksamener og forelesninger. Min erfaring er at de er veldig behjelpelige når det gjelder studier og en så alvorlig diagnose. Virker som de strekker seg langt for at hun skal klare seg igjennom studiet og fullføre. Anonymkode: 901f7...5be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet søndag kl 15:41 #11 Del Skrevet søndag kl 15:41 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): TS her. Jeg har ikke så veldig lyst til å gå inn på detaljer om symptomer og krefttype, da jeg er redd for å bli identifisert. Har ikke fortalt om dette til hele familien enda. Koordinatoren sa at jeg måtte regne med ulike tester på sykehus daglig i 14 dager fremover, og reiseveien er lang. Heldigvis har jeg en supermann som kjæreste og han kjører meg til/fra alle testene. Setter utrolig pris på alle råd ❤️ Skal sende en mail til rådgiver på universitetet og forklare situasjonen, samt høre hvilke tiltak som kan være aktuelle. Oppdaterer også her når jeg får vite noe mer fra testene osv. Jeg har visst at noe har vært "galt" i flere måneder, men har vært veldig optimistisk hele veien. Fikk plutselig litt knekken i dag, men føler meg bedre nå etter å ha lest kommentarene deres ❤️ Anonymkode: fa0f5...dbd Sender deg en klem 🤗 Krysser alt for at det ikke er noe, men godt du blir sjekket ordentlig ut. Også veldig bra at du har en god kjæreste nå 💚 Helsen først, også kommer studier og eksamen deretter. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:02 #12 Del Skrevet søndag kl 17:02 AnonymBruker skrev (1 time siden): TS her. Jeg har ikke så veldig lyst til å gå inn på detaljer om symptomer og krefttype, da jeg er redd for å bli identifisert. Har ikke fortalt om dette til hele familien enda. Koordinatoren sa at jeg måtte regne med ulike tester på sykehus daglig i 14 dager fremover, og reiseveien er lang. Heldigvis har jeg en supermann som kjæreste og han kjører meg til/fra alle testene. Setter utrolig pris på alle råd ❤️ Skal sende en mail til rådgiver på universitetet og forklare situasjonen, samt høre hvilke tiltak som kan være aktuelle. Oppdaterer også her når jeg får vite noe mer fra testene osv. Jeg har visst at noe har vært "galt" i flere måneder, men har vært veldig optimistisk hele veien. Fikk plutselig litt knekken i dag, men føler meg bedre nå etter å ha lest kommentarene deres ❤️ Anonymkode: fa0f5...dbd Håper det går greit med deg ts, det er tøffe tak du skal igjennom nå, å du trenger all energi og ro til å klare alle tester du skal ta. Konsentrasjonen di er kanskje ikke helt på topp for tiden? Hva med å se hvilke diagnoser du får, å så ev når du vet mer så kan du kanskje utsette alle eksamener sånn at du kan konsentrere deg fullt om helsen din og ev behandlinger? Du skriver at kjøreveien er lang. Husk å søke om å få dekket reise til og fra undersøkelser/ behandling på https://www.helsenorge.no/ Anonymkode: f270e...f38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå