AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:43 #1 Del Skrevet søndag kl 14:43 Jeg har muntlig eksamen i sosiologi den 4. desember. Jeg har lest ferdig boka. Jeg tar opp dette helt alene som privatist, uten noe form for undervisning. Men ikke før forrige uke var det noen som sendte meg en liste over 15 spørsmål som oftest kommer på eksamen i sosiologi. Så jeg driver aktivt å øve på de spørsmålene. Jeg har lært meg 3 ulike sensorspm, men jeg må «finpusse» og øve litt mer høyt. Planen er å kun fokusere på de 15 spørsmålene, slik at jeg jobber målrettet. Har jeg nok tid til å pugge alle de 15 spørsmålene frem til 4 desember? Anonymkode: b0a03...757 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:49 #2 Del Skrevet søndag kl 14:49 Hjelper ikke å kunne svar på noen spørsmål du har fått på forhånd om du ikke klarer å vise at du forstår sammenhenger. Anonymkode: e9e70...11a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:49 #3 Del Skrevet søndag kl 14:49 Høres ut som en risikoplan. Hva om du får andre spørsmål eller må reflektere, og utdype, svarene dine? Anonymkode: 8adc0...4ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:49 #4 Del Skrevet søndag kl 14:49 Selvfølgelig har du nok tid. Pugging er unødvendig. Øv på å snakke om temaene. Anonymkode: 0be81...488 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:54 #5 Del Skrevet søndag kl 14:54 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hjelper ikke å kunne svar på noen spørsmål du har fått på forhånd om du ikke klarer å vise at du forstår sammenhenger. Anonymkode: e9e70...11a Jeg forstår sammenhenger. Og alle spørsmålene jeg har fått går strategisk, altså første spørsmål er fra første kapitell, så spm 2 er fra kap. 2 osv. så jeg må bla gjennom alle sidene i kapitlet for å kunne svare og forstå, da lærer jeg alle begreper og sammenhenger. Det er 15 spm og 15 kapitler i boka Anonymkode: b0a03...757 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:55 #6 Del Skrevet søndag kl 14:55 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Selvfølgelig har du nok tid. Pugging er unødvendig. Øv på å snakke om temaene. Anonymkode: 0be81...488 Ja, mente å øve! Jeg øver, forstår, og gir mange eksempler, siden jeg også kombinerer spørsmålene med videoer som er relatert til tema! Blir mer forståelig Anonymkode: b0a03...757 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:14 #7 Del Skrevet søndag kl 15:14 Ts her. Får angst av å tenke på at jeg kanskje ikke har nok tid, og når jeg har angst klarer jeg ikke å lese eller lære. Så vil bare berolige meg selv om dere mener dette er nok tid😅 Anonymkode: b0a03...757 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:16 #8 Del Skrevet søndag kl 15:16 Hvor mange tråder skal du opprette om samme tema? Kan ikke du bare gå tilbake til de gamle trådene dine, for å oppdatere trådene? Det er respektløst ovenfor moderatorer og i henhold til forumets regler, og opprette tråder etter tråder. Anonymkode: c0244...321 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:33 #9 Del Skrevet søndag kl 15:33 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hvor mange tråder skal du opprette om samme tema? Kan ikke du bare gå tilbake til de gamle trådene dine, for å oppdatere trådene? Det er respektløst ovenfor moderatorer og i henhold til forumets regler, og opprette tråder etter tråder. Anonymkode: c0244...321 Hva snakker du om? Dette er første innlegget mitt😁 Anonymkode: b0a03...757 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:39 #10 Del Skrevet søndag kl 15:39 Kanskje du bør gå over boka med en notatpenn. Og så komprimere det til noen få ark, for å sette opp 15 disposisjoner til spørsmålene? Tenke fritt og se sammenhenger gjør en bare på toppen, slutten. Anonymkode: a8c13...17b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:46 #11 Del Skrevet søndag kl 15:46 Hvis du blir stressa for tiden, deler du bare boka opp i deler, typisk 15 dager, og så repeterer du 15 minutter på gårsdagens, sist ukes notater etter at du har lest. De siste ti dagene setter du opp disposisjoner til forskjellige oppgaver som du repeterer på ettermiddagen. Så slipper du å stresse, hva er vitsen med det? Anonymkode: a8c13...17b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:57 #12 Del Skrevet mandag kl 08:57 Ja om du er gjennom pensum og har forstått det og husker det er det nok tid. Bruk tiden godt og bruk den på å prøve å forklare svarene. Enten til andre eller lat som du forklarer for andre. Ikke lås deg til de 15 spm, men finn quizet eller anki eller lignende for emnet også. Anonymkode: c41d3...679 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 10:12 #13 Del Skrevet mandag kl 10:12 Det grunnleggende pensumet må sitte for at du skal kunne trekke tråder mellom forskjellige momenter. Og har du en disposisjon i hodet den dagen du går opp i eksamen er det lettere å uttrykke synspunkter og problemstillinger i pensumet. Synsing er ofte ikke tilstrekkelig. Anonymkode: a8c13...17b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå