AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:00 #1 Del Skrevet søndag kl 14:00 Hei. Jeg opererte kneet mitt for 5 dager siden. Er helt utslitt og trøtt hele tiden. I dag skulle jeg egentlig fått minste mann hjem, men jeg måtte gi beskjed at jeg har ikke energi til det. Dette gjør meg veldig deprimert samtidig det går inn på meg. Alt er ett ork. Jeg gikk på sterke smertestillende ox** i 3 dager noe som ikke gjorde ting noe bedre for meg, så jeg sluttet å ta dem, å holdt meg isteden for paracet og ibux, noe som går greit. Jeg går konstant å angster når jeg sitter her helt alene. Ellers sliter jeg mye med angst, å i den grad kommer det mere nå som jeg sitter alene. Skal en tur til legen i morgen, kjenner jeg bare gruer meg til det for jeg synes bare det å nesten gå på do når man har krykker er tungt. Får i meg utrolig lite med mat og sover store deler. I dag prøvde jeg å gå en liten tur som er snakk om 3 hus forbi der jeg bor og tilbake igjen. Trodde jeg skulle gi opp når jeg kom i gårdsplassen. Det gikk sikkelig inn på meg at jeg endte opp med å begynne å gråte og angre på at jeg opererte noe jeg ikke får gjort noe med nå egt😅 jeg har vært i narkose, men leste på nettet at man kunne være sliten noen timer i etterkant. sorry rotete innlegg, men er det normalt å være så utslitt på dag 5? Anonymkode: f4757...f98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:37 #2 Del Skrevet søndag kl 14:37 Du må ta deg sammen og spise ordentlig. Anonymkode: 54561...871 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:34 #3 Del Skrevet søndag kl 16:34 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei. Jeg opererte kneet mitt for 5 dager siden. Er helt utslitt og trøtt hele tiden. I dag skulle jeg egentlig fått minste mann hjem, men jeg måtte gi beskjed at jeg har ikke energi til det. Dette gjør meg veldig deprimert samtidig det går inn på meg. Alt er ett ork. Jeg gikk på sterke smertestillende ox** i 3 dager noe som ikke gjorde ting noe bedre for meg, så jeg sluttet å ta dem, å holdt meg isteden for paracet og ibux, noe som går greit. Jeg går konstant å angster når jeg sitter her helt alene. Ellers sliter jeg mye med angst, å i den grad kommer det mere nå som jeg sitter alene. Skal en tur til legen i morgen, kjenner jeg bare gruer meg til det for jeg synes bare det å nesten gå på do når man har krykker er tungt. Får i meg utrolig lite med mat og sover store deler. I dag prøvde jeg å gå en liten tur som er snakk om 3 hus forbi der jeg bor og tilbake igjen. Trodde jeg skulle gi opp når jeg kom i gårdsplassen. Det gikk sikkelig inn på meg at jeg endte opp med å begynne å gråte og angre på at jeg opererte noe jeg ikke får gjort noe med nå egt😅 jeg har vært i narkose, men leste på nettet at man kunne være sliten noen timer i etterkant. sorry rotete innlegg, men er det normalt å være så utslitt på dag 5? Anonymkode: f4757...f98 Når du har hatt narkose, så blir du totalt utslitt i mange dager etterpå, i tillegg har du fått kraftige smertestillnde så det du opplever er helt normalt. Det går enda noen dager til du begynner å føle deg bedre, men når du kommer i fysisk bedring vil forhåpentligvis også psyken bedre seg. Trenger du hjelp hjemme med mat og andre ting, så ta dette opp med fastlegen din når du har time i morgen. Du har det tøft i dag, men jeg håper dette bedrer seg etterhvert som tiden jobber for at du skal få det bedre. Anonymkode: 725c4...bb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:06 #4 Del Skrevet søndag kl 17:06 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Når du har hatt narkose, så blir du totalt utslitt i mange dager etterpå, i tillegg har du fått kraftige smertestillnde så det du opplever er helt normalt. Det går enda noen dager til du begynner å føle deg bedre, men når du kommer i fysisk bedring vil forhåpentligvis også psyken bedre seg. Trenger du hjelp hjemme med mat og andre ting, så ta dette opp med fastlegen din når du har time i morgen. Du har det tøft i dag, men jeg håper dette bedrer seg etterhvert som tiden jobber for at du skal få det bedre. Anonymkode: 725c4...bb7 Det er ikke vanlig å være totalt utslitt i mange dager etterpå nei. Anonymkode: 27fae...895 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:10 #5 Del Skrevet søndag kl 17:10 Fokuser på å få i deg næringsrettet mat med mye næringsstoffer og kalorier. Snakk med legen og få hjelp til hva som er viktig nå. Tenker på om du skal presse deg til å være i litt mer aktivitet, eller om du har best av å hvile alt du kan. Anonymkode: 77c9a...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:11 #6 Del Skrevet søndag kl 17:11 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må ta deg sammen og spise ordentlig. Anonymkode: 54561...871 Hjelpsomt.. Anonymkode: 4141d...ab5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 17:16 #7 Del Skrevet søndag kl 17:16 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er ikke vanlig å være totalt utslitt i mange dager etterpå nei. Anonymkode: 27fae...895 Her tar du fullstendig feil, i tillegg sprer du feilinformasjon. Anonymkode: 725c4...bb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:13 #8 Del Skrevet søndag kl 20:13 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her tar du fullstendig feil, i tillegg sprer du feilinformasjon. Anonymkode: 725c4...bb7 Eh nei. Ringer innimellom (ca hver 14 dag de siste 17 årene da det inngår i turnusen vår) pasienter som har vært til dagkirurgi og hører hvordan de har hatt de siste døgnene. Mange klager på smerter. Aldri hørt noen som klager på at de er utmattet flere dager etterpå. Så det er ikke VANLIG nei. Anonymkode: 27fae...895 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:22 #9 Del Skrevet søndag kl 20:22 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Eh nei. Ringer innimellom (ca hver 14 dag de siste 17 årene da det inngår i turnusen vår) pasienter som har vært til dagkirurgi og hører hvordan de har hatt de siste døgnene. Mange klager på smerter. Aldri hørt noen som klager på at de er utmattet flere dager etterpå. Så det er ikke VANLIG nei. Anonymkode: 27fae...895 Da må du virkelig begynne å nedre praksis og måten å samtale med og følger opp disse pasientene på. Hvilket sykehus er dette? Anonymkode: 725c4...bb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:28 #10 Del Skrevet søndag kl 20:28 Jeg hadde en omfattende kneoperasjon tidligere i år og i mellom øvelser og opptrening lå jeg ofte og sov, kroppen trengte det for å restituere og bli bedre. Anonymkode: 2447d...6d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 20:49 #11 Del Skrevet søndag kl 20:49 FJernet deler av skjoldbruskkjertelen min og jeg var slått ut i over to uker. Tok lite smertestillende, for hadde lite smerte i såret. Men formen den var elendig. Sykemeldt i tre uker. Anonymkode: ab3b3...46f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:26 #12 Del Skrevet søndag kl 22:26 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da må du virkelig begynne å nedre praksis og måten å samtale med og følger opp disse pasientene på. Hvilket sykehus er dette? Anonymkode: 725c4...bb7 Så da skal jeg fortelle dem at de skal være utmattede og slitne i dagevis? Det er nok heller smertestillende hun er utmattet av tenker jeg. Remifentanyl har en halveringstid på 3-10 min, propofol ca 4-20 min. Så medisinene er ute av kroppen før du forlater sykehuset. Smertestillende kan dog henge i mye lenger. Og evt påkjenninger ved selve operasjonen. Anonymkode: 27fae...895 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 04:03 #13 Del Skrevet mandag kl 04:03 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så da skal jeg fortelle dem at de skal være utmattede og slitne i dagevis? Det er nok heller smertestillende hun er utmattet av tenker jeg. Remifentanyl har en halveringstid på 3-10 min, propofol ca 4-20 min. Så medisinene er ute av kroppen før du forlater sykehuset. Smertestillende kan dog henge i mye lenger. Og evt påkjenninger ved selve operasjonen. Anonymkode: 27fae...895 Ikke meg du siterer, men vil ikke det avhenge av type operasjon? Anonymkode: 77c9a...2a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:38 #14 Del Skrevet mandag kl 09:38 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ikke meg du siterer, men vil ikke det avhenge av type operasjon? Anonymkode: 77c9a...2a9 Joda. Noen operasjoner er heftigere enn andre. Men da er det operasjonen i seg selv og ikke narkosen. Anonymkode: 27fae...895 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå