AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:01 #1 Del Skrevet søndag kl 13:01 Er ikke det ganske "try-hard"? Lissom late som han er kultivert og tar del i overklassens kultur? Anonymkode: 1c125...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:03 #2 Del Skrevet søndag kl 13:03 Hahahaha hæ? Er du seriøs nå????? Hva faen feiler dette samfunnet HAHA Anonymkode: 63aff...e79 13 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:05 #3 Del Skrevet søndag kl 13:05 Jeg tenker mer om deg enn hva jeg tenker om han. Anonymkode: 31ea9...985 15 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:11 #4 Del Skrevet søndag kl 13:11 Er vokst opp med kun klassisk musikk og foretrekker det selv. Er ikke dermed try hard overklasse! Anonymkode: 4f28c...3be 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:21 #5 Del Skrevet søndag kl 13:21 Hvorfor skal han ikke få like det? Det er jo kjempe fin musikk? Jeg håper du forstår at mange musikere i verden selv er fra ulike klasser. Hjernen er ikke begrenset av jobb, musikk er utenfor. Anonymkode: f6305...034 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:22 #6 Del Skrevet søndag kl 13:22 Å tviholde på eldgammel musikk er kjedelig for de involverte. Går jo glipp av så mye. Anonymkode: d9e26...426 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:30 #7 Del Skrevet søndag kl 13:30 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Er ikke det ganske "try-hard"? Lissom late som han er kultivert og tar del i overklassens kultur? Anonymkode: 1c125...b72 Jeg vet ikke, dater ingen, har en mann. Så må jo du bestemme hva du tenker, siden du dater en slik. Jeg ser ikke noe problem, men det gjør jo tydeligvis du... Anonymkode: 4bae4...672 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:56 #8 Del Skrevet søndag kl 13:56 Hvis det faktisk bare er den musikken han liker, så hadde det vel vært mer try-hard om han prøvde å tvinge seg til å like annen musikk bare for å ikke virke som en snobb overfor sånne som deg? Anonymkode: 1c0c9...aa0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:02 #9 Del Skrevet søndag kl 14:02 Hvor dum er du egentlig? Arbeider- og middelklassen? Hva slags fantasi lever du i? Og hvis dette er trolling? Jada det er nok det.. Kan du ikke skaffe deg et liv, vær så snill.. Det er selvfølgelig mange ulike mennesker som liker klassisk musikk. Dust. Anonymkode: 507e3...9ad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:33 #10 Del Skrevet søndag kl 14:33 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hahahaha hæ? Er du seriøs nå????? Hva faen feiler dette samfunnet HAHA Anonymkode: 63aff...e79 😅 er utrolig morsomt å se hvilke tanker enkelte har i hodet sitt. Voksne (går jeg ut ifra) men et tankesett på nivå med 13-åringer Anonymkode: 22358...ec1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:38 #11 Del Skrevet søndag kl 14:38 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 😅 er utrolig morsomt å se hvilke tanker enkelte har i hodet sitt. Voksne (går jeg ut ifra) men et tankesett på nivå med 13-åringer Anonymkode: 22358...ec1 Det er 13 åringer på kg. Glemmer det og det er dumt. Lure rpp hvor ofte vi sårer tenåringer fordi vi ikke vet å ta hensyn til at de er barn, fordi vi ikke vet noe om noen? Anonymkode: f6305...034 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:41 #12 Del Skrevet søndag kl 14:41 Jeg trodde vi i Norge var kommet så langt at vi var ferdige med klasseskiller for 100 år siden, minst? Ikke rart ting går galt når man fortsatt dømmer folk etter utdanning, jobb og musikksmak... Anonymkode: ca300...6c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:42 #13 Del Skrevet søndag kl 14:42 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er ikke det ganske "try-hard"? Lissom late som han er kultivert og tar del i overklassens kultur? Anonymkode: 1c125...b72 Tenker at han er falsk og fronter en kulturell kapital han ikke innehar. Samtidig tenker jeg at han er i en klassereise, men startet på feil sted. Evt hadde jeg ikke tenkt noen verdens ting utover at vi har veldig forskjellig musikksmak. Anonymkode: 9db1f...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet søndag kl 14:54 #14 Del Skrevet søndag kl 14:54 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er ikke det ganske "try-hard"? Lissom late som han er kultivert og tar del i overklassens kultur? Anonymkode: 1c125...b72 Men i all verden? Klassisk musikk hører vel ikke bare til overklassen?? Når ble det bestemt? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:01 #15 Del Skrevet søndag kl 15:01 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er ikke det ganske "try-hard"? Lissom late som han er kultivert og tar del i overklassens kultur? Anonymkode: 1c125...b72 Jeg liker ikke ytterpunkter, tenker jeg... Anonymkode: 0355c...177 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet søndag kl 15:01 #16 Del Skrevet søndag kl 15:01 Det tenker jeg svært lite om. Hva er det å tenke? Men, jeg tenker at folk som konstant går rundt å vurderer slike småfakta om mennesker og konkluderer med tryhard, DE må være tryhard de og utrolig usikre på seg selv. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:03 #17 Del Skrevet søndag kl 15:03 Faren min var bonde, hadde ingen utdanning etter vgs, hørte bare på jazz og tok med min mor på gourmetrestaurant i Oslo før barna ble født. Det var bare sånn han var. Hva er problemet? Anonymkode: 4e035...998 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:03 #18 Del Skrevet søndag kl 15:03 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ikke det ganske "try-hard"? Lissom late som han er kultivert og tar del i overklassens kultur? Anonymkode: 1c125...b72 0/10 veldig dårlig trolling Anonymkode: 8c71e...0d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:04 #19 Del Skrevet søndag kl 15:04 For en «problemstilling» 😂 Jeg har middelklassebakgrunn og hører nesten bare på klassisk musikk, inkludert opera. For det er det jeg liker best, enkelt og greit. Og siden jeg bor alene er det ingen å «imponere» med musikksmaken min heller. For øvrig er jeg riktig så kultivert, utdannet innenfor kulturfeltet er jeg også, og bruker konsertsaler, teatere, gallerier og biblioteket svært ofte, gjerne sammen med venner fra middelklassen eller arbeiderklassen. Det er meg komplett uforståelig hvorfor ts synes det er så rart, med mindre hen troller. Anonymkode: c9688...9b4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HemmeligSpion Skrevet søndag kl 15:05 #20 Del Skrevet søndag kl 15:05 Det er ikke i seg selv "kultivert" å høre på klassisk musikk. Det er forståelig at du forbinder klassisk musikk med overklassen, men det du har sett i filmer er nettopp det; film. Teater er også teknisk sett høykultur, men det er forskjell på Svanesjøen og Putti Plutti Pott. Du blander nok kanskje klassisk musikk med dannelse, eudamonia og disiplin. Noe som ikke arbeiderklassen er så opptatt av å prate om fordi de ikke har et valg. De må møte innfri på jobb, de må betale fremfor å låne med ågerrente, de har ikke midler til å kjøpe vin til hver middag. Dannelse, eudamonia og disiplin er liksom like selvsagt som pusting, mens blant de rike er dette dyder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå