Gå til innhold

Takk til alle fotgjengere som bruker refleks i høstmørket ​ 😊 ​

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Igjen, folkens, ikke mat det åpenbare trollet.

Anonymkode: 7739f...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snublefot62 skrev (7 timer siden):

Ja? Tenk hvor mange liv en som blir påkjørt kan redde som organdonor.

De som bruker refleks?? Egoister??

Anonymkode: ab9ba...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer spennende å sprade gatelangs i mørke klær og uten reflekser og synlighetsbekledning, klart at for adrenalin-junkier så gir det mer spenning.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig, jeg har erfart hvor skummelt det er når de mørkkledde trør plutselig ut i gangfelt, i den tro at jeg i bil har ekstrem reaksjon refleks på bremsen. Et under at jeg ikke har blitt morder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hololo skrev (På 10.11.2024 den 22.02):

du kan jo f.eks kjøpe en av de fantastiske jule huene med blinkene lys på :)

Vet ikke hva det er for noe. Har du link? 

Anonymkode: d30a9...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.11.2024 den 22.40):

De har refleks spray på butikken, den er usynlig ellers men synes ved lys. Jeg har sprayet en gammel jakke med det og det fungerer veldig bra! Bare et tips

Anonymkode: 87b3a...a6a

Refleks-spray?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 22.16):

Bruker refleksbandolær over boblekåpa, aldri hatt noe problem med det. 

Anonymkode: 0255b...48b

Bandolær er bedre enn vest ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker da jeg var yngre og tok mye buss, så delte bussjåfører ofte ut refleks til de som ikke hadde på seg da de steg på bussen :) Har de sluttet med dette? Fint tiltak som kan redde liv når barn og ungdommer springer ut døra i full fart uten å tenke seg om.

Anonymkode: 5f3ad...7f4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Husker da jeg var yngre og tok mye buss, så delte bussjåfører ofte ut refleks til de som ikke hadde på seg da de steg på bussen :) Har de sluttet med dette? Fint tiltak som kan redde liv når barn og ungdommer springer ut døra i full fart uten å tenke seg om.

Fordi det strengt tatt er sjåføren som skal kjøre etter forholdene…

Anonymkode: 5b977...34f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor mange er det som blir påkjørt hvert år fordi de ikke hadde refleks? Hører jeg aldri om. Driver bilister og kjører tett oppi kanten bare for å kanskje få rammet noen fotgjengere?

Anonymkode: 87aa6...00d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 21.26):

Men hvor mange er det som blir påkjørt hvert år fordi de ikke hadde refleks? Hører jeg aldri om. Driver bilister og kjører tett oppi kanten bare for å kanskje få rammet noen fotgjengere?

Anonymkode: 87aa6...00d

Det leser jeg om i avisa ukentlig. Gjerne folk som løper over veien hvor det ikke finnes fotgjengerfelt, eller syklister som ikke en gang har lys på sykkelen.

Anonymkode: 0255b...48b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2024 den 11.15):

Forskningen viser at når folk sikrer seg på ulike måter, for eksempel ved å bruke sykkelhjelm, refleks eller redningsvest, så tar de også større risiko enn de ellers ville ha gjort. For eksempel vil jeg, når jeg går ute i mørket uten refleks, aldri ha noen forventning om at biler ser meg. Jeg vil derfor oppføre meg deretter. Hadde jeg gått med refleks derimot, hadde jeg opptrådt på en måte som nok hadde medført at risikoen jeg tok overgikk den ekstra sikkerheten en refleks gir.

Anonymkode: 0f834...cf3

Her vil jeg bli sett både på gangvegen hvis det kommer syklister bak meg og på busstoppet så både bussen og biler ser meg. Jeg har ikke lyst til å bli påkjørt hverken av en sykkel eller en bil.

Anonymkode: 8d21b...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.11.2024 den 13.55):

Bandolær er bedre enn vest ihvertfall. 

Siden apoteket jeg stakk innom hadde salg av bandolær, kjøpte et sett. Merkelig plagg å ha på seg men bedre enn å være dau antar jeg 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.11.2024 den 5.31):

Tror de gjorde dette i fjor. Utfordringa er: hvor i all verden fester du en refleks med sikkerhetsnål på ei boblejakke eller helt glatt regnjakke? De passer bedre til stoffet i sånne jakker folk gikk i før. 

Skolen jeg jobber på/fylket deler ut refleks- klips til å sette på sekker og vesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare melde meg på refleks. Ifølge datter er jeg refleks politi. Har refleks i alle jakker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerangrep, brukerdebatt, brudd på retningslinjene om sitering, og innlegg fra utestengt bruker, samt svar til dette. 

_popcorn_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...