Gå til innhold

Takk til alle fotgjengere som bruker refleks i høstmørket ​ 😊 ​

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er så fint å se at så mange bruker ganske solid utstyr, slik som refleksvest, refleksbånd eller LED-lys 😊  

Og føkk dere som ikke bruker refleks... og gjerne også går i helt svarte klær, og gjerne krysser veien utenfor fotgjengerfeltene 😠

Anonymkode: 6c04b...46d

• Liker 6
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har stor respekt for dette, bruker en diger vest, har vester og reimer på dyrene mine, og alle som skal gå tur med meg langs hovedveier skal ha refleks. Det er kult å bli sett, og ikke ende opp død eller som grønnsak. 

Anonymkode: 87b3a...a6a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig, gleden er på min side. Vil jo helst ikke bli påkjørt fordi jeg ikke hadde tatt meg det sekunde det tar å ta på meg en refleksvest :).

Synes det er skummelt mange som dropper det, spesielt voksne, men ser og en del unger på vei til skolen uten refleksvest og gjerne mørke klær.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt skummelt, er at man som bilfører blir så fokusert på de som faktisk bruker refleks at man fort overser noen som ikke gjør det.

Anonymkode: 9d847...228

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar lappen nå og jeg skjønte ikke hvor farlig det var, egentlig. Skjønte det jo men ikke omfanget. 

En skikkelig creepy ting er at de sparkesyklene som står parkert langs veien har refleks, og de er i barnehøyde, fått sjokk av de et par ganger! 

Anonymkode: 09d6d...eb2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burde vært påbudt...

Jeg bruker ALLTID refleks. Og kjenner jeg blir litt oppgitt hver gang jeg ser noen som ikke gjør det. Det er ingen grunner som er god nok til å IKKE bruke refleks. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det som er litt skummelt, er at man som bilfører blir så fokusert på de som faktisk bruker refleks at man fort overser noen som ikke gjør det.

Anonymkode: 9d847...228

Nei, man overser de som ikke bruker refleks fordi de er vanskelige å få øye på.

Bilsjåfører skal ikke være supergode på å lete etter detaljer, de skal raskt få med seg synsinntrykk fra et ganske stort område. Ikke kikke etter folk som prøver å holde seg usynlig ved å gå uten refleks!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jeg tur i skumringen/mørket så kler jeg meg opp i reflekstights og refleksvest, og ofte også en hodelykt for både egen og andres skyld. Har fått skryt for at jeg er godt synlig i mørket :)
Når jeg går mellom bil og butikk er jeg litt mindre flink til å bruke refleks, men da oppfører jeg meg også deretter og tar som en selvfølge at bilene ikke ser meg.

Anonymkode: cc9e3...0a1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lyst til å bråsnu for å kaste refleks rett i hodet på en idiot som var ute å gikk i skumringen, uten refleks, med jaktklær (type cammo!!) mot mørk skog 🤯 noen har et dødsønske virker det som 

Anonymkode: b0c88...ab9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går mye tur i mørket, og har alltid på meg refleksvest. Har ledd litt noen ganger, for flere som har gått forbi meg har trodd at jeg har vært natteravn bare fordi jeg har gått med refleksvest 😅 Vet ikke om det er et tegn på at flere bør bli flinkere til å bruke det ;)

Anonymkode: 4feb0...8a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde lyst til å bråsnu for å kaste refleks rett i hodet på en idiot som var ute å gikk i skumringen, uten refleks, med jaktklær (type cammo!!) mot mørk skog 🤯 noen har et dødsønske virker det som 

Håper slike som går uten refleks har donoravtale med sykehuset!!

Anonymkode: 7315e...84c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refleksvest er så sinnsykt upraktisk å gå med. Vinterjakke er jo veldig omfangsrik i i utgangspunktet, og selv XL vest ser  (og kjennes) fort ut som ei stappa pølse.

Har brukt en del refleksbånd på armene, men de sklir av. Har mista mange av dem.

Reflekser er ihvertfall håpløst å feste på ei boblejakke. De hopper av. Alle sammen.

Det beste er nok refleksbånd og hodelykt.

Anonymkode: d30a9...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Refleksvest er så sinnsykt upraktisk å gå med. Vinterjakke er jo veldig omfangsrik i i utgangspunktet, og selv XL vest ser  (og kjennes) fort ut som ei stappa pølse.

Har brukt en del refleksbånd på armene, men de sklir av. Har mista mange av dem.

Reflekser er ihvertfall håpløst å feste på ei boblejakke. De hopper av. Alle sammen.

poenge er jo å gjør deg sett, trenger ikke vær akkurat refleksvest nei, du kan jo f.eks kjøpe en av de fantastiske jule huene med blinkene lys på :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Håper slike som går uten refleks har donoravtale med sykehuset!!

Anonymkode: 7315e...84c

Så lenge du klarer å kjøre på veien og ikke på gangveien så går det nok bra

Anonymkode: ed788...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Bruker refleksbandolær over boblekåpa, aldri hatt noe problem med det. 

Anonymkode: 0255b...48b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter å ha deltatt på mørkekjøring på kjøreskolen bruker jeg utelukkende refleksvest. Slike små reflekser er en vits.

Anonymkode: fc270...5e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Så lenge du klarer å kjøre på veien og ikke på gangveien så går det nok bra

Anonymkode: ed788...846

Tror du det er gangvei over alt? 😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...