AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:58 #1 Del Skrevet søndag kl 12:58 Heisann KG er 20 år gammel. Jeg har aldri hatt noe problem med kropp, men har lagt på meg mye. Jeg veier i dag 117kg. I februar veide jeg 95. Jeg spiser ikke veldig mye har middag vær dag. Spiser 3-4 knekkebrød på jobb drikker vann. Spiser hjemmelaget middag vær dag. Spiser veldig normalt. Har vært hos leger, men konstanterer bare overvekt. Jeg prøver og spise mindre, men vet ikke hva jeg skal gjøre. Andre med samme opplevelser, elller tips? Anonymkode: 808fc...a28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:01 #2 Del Skrevet søndag kl 13:01 Noter ned kcal i alt du spiser og drikker i en periode, slik at du får en oversikt over hvor mye du faktisk får i deg. Anonymkode: f4066...a91 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet søndag kl 13:02 #3 Del Skrevet søndag kl 13:02 Er du mindre aktiv nå enn før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:04 #4 Del Skrevet søndag kl 13:04 Du spiser veldig mye, du spiser ikke veldig normalt. Slutt å lyve til deg selv. Du er ikke et unikum som bryter fysikkens lover. Anonymkode: 39132...94a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet søndag kl 13:04 #5 Del Skrevet søndag kl 13:04 Har du testet stofskifte dit? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:07 #6 Del Skrevet søndag kl 13:07 Du legger ikke på deg hvis du ikke inntar mer kalorier, så du får nok i deg mer enn du tror. Anonymkode: fd930...776 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:11 #7 Del Skrevet søndag kl 13:11 Drikker du alkohol? Hva er hjemmelaget middag? Anonymkode: cbfbf...a3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:15 #8 Del Skrevet søndag kl 13:15 Pippi Lotta skrev (9 minutter siden): Har du testet stofskifte dit? Lavt stoffskifte forklarer bare vektoppgang opp til 3 kg. Ingen er 50 kg overvektig pga. lavt stoffskifte. Slutt å saboter TS. Anonymkode: 39132...94a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet søndag kl 13:19 #9 Del Skrevet søndag kl 13:19 Drikker du bare vann? Det er utrolig mye kalorier i juice, brus (unntatt de med 0 kcal, men de bremser fordøyelsen), alkohol, saft 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:20 #10 Del Skrevet søndag kl 13:20 Endring i medisiner? Anonymkode: 9c8b6...6cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet søndag kl 13:24 #11 Del Skrevet søndag kl 13:24 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Lavt stoffskifte forklarer bare vektoppgang opp til 3 kg. Ingen er 50 kg overvektig pga. lavt stoffskifte. Slutt å saboter TS. Anonymkode: 39132...94a For en merkelig teori du deller her! Mener du 3 kg vektøkning i uka, måneden eller kansje dagen da? Eller tenker du at efekten av lavt stofskifte magisk forsvinner når man har lagt på seg 3 kilo? Ikke meningnen å "sabotere" noen ting for TS, men det skader jo ikke å ta en blodprøve.... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:28 #12 Del Skrevet søndag kl 13:28 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Heisann KG er 20 år gammel. Jeg har aldri hatt noe problem med kropp, men har lagt på meg mye. Jeg veier i dag 117kg. I februar veide jeg 95. Jeg spiser ikke veldig mye har middag vær dag. Spiser 3-4 knekkebrød på jobb drikker vann. Spiser hjemmelaget middag vær dag. Spiser veldig normalt. Har vært hos leger, men konstanterer bare overvekt. Jeg prøver og spise mindre, men vet ikke hva jeg skal gjøre. Andre med samme opplevelser, elller tips? Anonymkode: 808fc...a28 Er du unormalt stressa dette året? Jeg legger alltid masse på meg dersom stressnivået går opp. Anonymkode: e46dd...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:28 #13 Del Skrevet søndag kl 13:28 Pippi Lotta skrev (3 minutter siden): For en merkelig teori du deller her! Mener du 3 kg vektøkning i uka, måneden eller kansje dagen da? Eller tenker du at efekten av lavt stofskifte magisk forsvinner når man har lagt på seg 3 kilo? Ikke meningnen å "sabotere" noen ting for TS, men det skader jo ikke å ta en blodprøve.... 3 kg i løpet av livet. TS er ekstremt overvektig pga. overspising, ingen andre grunner. Anonymkode: 39132...94a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:32 #14 Del Skrevet søndag kl 13:32 Det finnes flere grunner enn overspising, kroppen er ikke som en enkel bilmotor. Du kan kanskje ha nytte av spise mer proteiner og fett, mindre karbohydrater. Kanskje også færre måltider, med flere timer mellom. Anonymkode: 8fcfd...3c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet søndag kl 13:34 #15 Del Skrevet søndag kl 13:34 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 3 kg i løpet av livet. TS er ekstremt overvektig pga. overspising, ingen andre grunner. Anonymkode: 39132...94a Man trenger ikke så mye logisk sanns for å forstå at du tar feil her. Efektene av lavt stofskifte (på forbrending og resten av kropen) kan ikke fjernes med å lege på seg verken 3 eller 30 kilo.... Jeg sier ikke at TS må ha lavt stofskifte, men jeg sier at du umulig kan vitte at hun ikke har det 😛 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:41 #16 Del Skrevet søndag kl 13:41 Pippi Lotta skrev (2 minutter siden): Man trenger ikke så mye logisk sanns for å forstå at du tar feil her. Efektene av lavt stofskifte (på forbrending og resten av kropen) kan ikke fjernes med å lege på seg verken 3 eller 30 kilo.... Jeg sier ikke at TS må ha lavt stofskifte, men jeg sier at du umulig kan vitte at hun ikke har det 😛 Du har rett i at jeg ikke kan vite om TS har lavt stoffskifte eller ikke, men hvor mye de med lavt stoffskifte legger på seg er bevist, det er fra 0 komma noe til litt over 3 kg, de aller fleste ligger midt på, altså litt under 2kg. Når du har redusert forbrenning pga. lavt stoffskifte så vil du legge på deg pittelitt, så vil den økte vekten øke mengden kalorier du trenger for å beholde vekta og dermed stopper vektøkningen fra lavt stoffskifte. Forskjellen mellom de beste genene i verden og de dårligste når høyde er tilrettelagt så er forskjellen 160 kcal per dag, en så stor forskjell er tåpelig sjelden. Og som sagt, når du går litt opp i vekt så forbrenner du automatisk mer pga. du er tyngre og dermen balanserer vekten seg. Du blir ikke 50kg overvektig av å spise 160 kcal per dag mer enn en tynn person. Anonymkode: 39132...94a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:42 #17 Del Skrevet søndag kl 13:42 Pippi Lotta skrev (5 minutter siden): Man trenger ikke så mye logisk sanns for å forstå at du tar feil her. Efektene av lavt stofskifte (på forbrending og resten av kropen) kan ikke fjernes med å lege på seg verken 3 eller 30 kilo.... Jeg sier ikke at TS må ha lavt stofskifte, men jeg sier at du umulig kan vitte at hun ikke har det 😛 20 åringer blir ikke 117 kg av bare lavt stoffskifte. Anonymkode: cbfbf...a3f 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:56 #18 Del Skrevet søndag kl 15:56 Kan du skrive ned alt du spiser i løpet av en dag? Anonymkode: e2712...6a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ms. Perfect Skrevet søndag kl 16:23 #19 Del Skrevet søndag kl 16:23 Den mest vanlige grunnen er at kaloriinntaket ditt er høyere enn kaloriforbruket ditt. Det finnes andre tilstander som f.eks.lipødem eller væskeopphopning i kroppen. Du kan være insulinresistent, som også vil gi vektøkning. Men skriv ned en typisk dag med hva du spiser både til måltid og som snacks. Husk å få med om du småspiser mens du lager mat, og all drikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå