Gå til innhold

Valp stressa når samboer ikke er hjemme

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Merker mer og mer og føler på at valpen vår «velger» samboeren min, og føler seg mer trygg med han enn med meg. Når vi begge er hjemme, er hun som regel rolig og mer behersket. Når jeg er alene med henne føler jeg hun blir helt bajas, stressa, piper og løper til døra.. Jeg syns jo åpenbart dette er veldig trist, men prøver likevel å være rolig med henne og kose med henne når vi er alene og finner på morsomme aktiviteter og gir masse ros når hun gjør riktig. Vi gir henne ca likt med mat og går like mye ut med henne. Dette er en gjeterhund, så mulig hun bare blir stressa når flokken ikke er samla? Men føler samboeren min ikke klager på det samme når jeg ikke er hjemme. Hvordan takler man dette?

Anonymkode: c86ab...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan legge til at samboer har vært mer alene med henne enn meg den siste uka, da han har mulighet til å ha hjemmekontor. Da er jeg ofte vekke noen timer på dagen, og oftest han som står opp med henne. Kan det være en årsak?

Anonymkode: c86ab...351

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp...dr finner seg ofte en favoritt person.

Jeg har hund på 1 år og går hjemme...her er min litt mer urolig med meg..men når mannen min er hjemme slik med han..men da er han mer rolig.

Ikke ta det personlig...hvor gammel er valp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hjelper å "bonde" med hunden. Det vil si gjøre ting med den. Mental trening, søk osv. Kommuniser gjennom oppgaver og trening. 

Anonymkode: 3deea...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valpen har blitt vant til at samboeren din er hjemme mens du er borte. Når det plutselig skjer en endring i rutinene, kan det føre til litt engstelse i en liten valp.

Ikke ta det personlig. Det vil gå seg til. 

Anonymkode: 5d730...a23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å trene ro med valpen.

Hvis den har fått tur, er mett og gjort ifra seg, så må du lære den å slappe av. Valper blir overstimulert, og trenger ofte hjelp til å "skru av".

Hvis du hele tiden forsøker å underholde den når den stresser, bygger du bare opp uroen i den.

Jeg ville lært valpen og slappe av i feks bur, eller et inngjerdet område, der den har pute/pledd og noen leker. Gi den en tyggepinne eller en kong fylt med noe godt, og la den finne roen selv. 

Det er masse tips og videoer på nett.

Anonymkode: efdb6...559

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...