*Jenny* Skrevet søndag kl 12:11 #1 Del Skrevet søndag kl 12:11 Hodelykter kan være ganske dyre, men er det egentlig noen stor forskjell på dem? De som er oppladbare koster litt mer og vinner tester, men er det ikke litt upraktisk hvis man plutselig skulle ha behov for den og den ikke er blitt lada, for eksempel. Noen som har noe innspill? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:16 #2 Del Skrevet søndag kl 12:16 Ja det er stor forskjell på kvaliteten, men det kommer jo an på hva du skal bruke den til. Jeg har både billige med batteri og dyre oppladbare og med flere batteripakker, hvert til sitt bruk. Om behovet ikke er så stort, kjøp en billig og se om det rekker til ditt bruk. Anonymkode: a2d57...3fc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Jenny* Skrevet søndag kl 12:19 Forfatter #3 Del Skrevet søndag kl 12:19 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja det er stor forskjell på kvaliteten, men det kommer jo an på hva du skal bruke den til. Jeg har både billige med batteri og dyre oppladbare og med flere batteripakker, hvert til sitt bruk. Om behovet ikke er så stort, kjøp en billig og se om det rekker til ditt bruk. Anonymkode: a2d57...3fc Takk, will do! Jeg gjorde det nok litt vanskelig for meg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet søndag kl 12:37 #4 Del Skrevet søndag kl 12:37 *Jenny* skrev (22 minutter siden): Hodelykter kan være ganske dyre, men er det egentlig noen stor forskjell på dem? De som er oppladbare koster litt mer og vinner tester, men er det ikke litt upraktisk hvis man plutselig skulle ha behov for den og den ikke er blitt lada, for eksempel. Noen som har noe innspill? De som koster litt gir nok også et veldig bra lys. Men igjen, det kommer an på hva du vil bruke den til. Kan og være lurt å vurdere de som du kan ta av batteripakka, sette en medfølgende skjøteledning mellom, og ha batteripakken kroppsnært når det er kuldegrader. Har to forskjellige selv, og den ene av de har jeg brukt en del på vinteren med batteri i lommen mot kroppen, det hjalp på levetiden. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:24 #5 Del Skrevet søndag kl 13:24 *Jenny* skrev (1 time siden): Hodelykter kan være ganske dyre, men er det egentlig noen stor forskjell på dem? De som er oppladbare koster litt mer og vinner tester, men er det ikke litt upraktisk hvis man plutselig skulle ha behov for den og den ikke er blitt lada, for eksempel. Noen som har noe innspill? Hodelykt og hodeform til brukeren skal og passe sammen. Formålet med bruken har og betydning, deretter kommer tykkelsen på lommeboken. Anonymkode: ff441...a4f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:52 #6 Del Skrevet søndag kl 16:52 Ja det er stor forskjell på lyktene. Og det er også stor forskjell på hva du skal bruke den til. Dersom du trenger en hodelykt for å se sikringsskapet når strømmen går, så ville jeg anbefalt billigste lykten på clas. Dersom du skal bruke lykten til trening utendørs i skogen i mørket, ville jeg sett på en dyrere. Både med tanke på lysstyrke, batterilevetid, passform og andre funksjoner. Anonymkode: fd9c9...42b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 18:01 #7 Del Skrevet søndag kl 18:01 Temu sine. Lyser noe hinsides langt, varer lenge og er drittbilige. Har 6-8 stk, både hode og lommelykter. Anonymkode: a8a28...b34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:25 #8 Del Skrevet mandag kl 17:25 Jeg har 2 billige hodelykter fra clas. 100-200 kr pr stk. Den ene har jeg hatt i 7-8 år, og brukt på utallige rideturer i skogen uten problemer. Den sitter kjempebra på ridehjelm, men er litt for tung til å løpe med, Den andre er mindre og lettere, den bruker jeg når jeg løper på grusveier i skogen. Men de er alt for svake i lyset til å bruke på sti-løping i ulendt terreng. Til løping på grus og vei så holder det med 2-300lm for meg, men er viktig at den er lett nok, og at den kan vinkles. Anonymkode: fcb61...34c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet mandag kl 17:36 #9 Del Skrevet mandag kl 17:36 Jeg har en billig hodelykt fra Rusta. Har hatt den i tja....4-5 år nå. Den går på batteri da, men synes ikke at jeg skifter batteri på den så ofte. Jeg bruker den innimellom på kveldsturer med bikkja og til det bruket fungerer den utmerket. Så jeg har ikke behov for en dyr hodelykt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormur Skrevet mandag kl 17:44 #10 Del Skrevet mandag kl 17:44 Dei fleste treng ikkje fem tusen lumen, sjølv om det kan virke slik når dei joggar på asfalten med gatelys og blendar eit heilt fylke... Eg har ei LED LENSER til ca halvanna tusenlapp, den er oppladbar og eg brukar den til alt: teltturar, vinterskiturar i mørket på høgfjellet, i stallen, tur i sikringsskapet, liten kveldstur. Den er mitt beste kjøp og eg har hatt den i alle år. (Eg har fleire andre lykter til ein høgare pris, men dei støvar ned) Dette er den som ligner mest (den er sikkert oppgradert mange gangar sidan eg kjøpte mi) https://www.ledlensershop.no/hodelykt/core-hodelykt/ledlenser-h7r-core 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå