AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:47 #1 Del Skrevet søndag kl 11:47 Er det noen her som tror på det forutbestemte? At du skal passe inn i et slags bilde, en slags garanti? Typisk at noen uttaler: "den kan passe!" for deg i livet? Du møter mannen og kvinnen i ditt liv, men du føler det er bestemt? Jeg har hørt flere uttale seg sånn: "Det var skjebnen at vi traff hverandre." Jeg har ikke sagt noe på det, fordi jeg ikke ville såre disse som ser på livet sånn, men jeg tror ikke på det forutbestemte. Jeg tror utelukkende på egne valg. Er ikke garanti det samme som å slå det tilfeldige livet ned? Anonymkode: ac54d...111 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:02 #2 Del Skrevet søndag kl 12:02 Mange har et behov for å lage en historie som kan forklare hvorfor ting er som det er. De har et behov for å tro at det finnes noe som er større enn dem selv og at det er en styring og en mening med det som skjer, både gode ting og vonde ting. Om man kaller det skjebnen, Guds vilje eller hva det er, er ikke så viktig, men bare at det er noen der ute som er med og passer på slik at de ikke er helt alene i denne verden. Jeg tenker at om folk finner trøst og trygghet i å tro på slike ting, så må de få lov til det. Er ikke noe problem for meg, i hvert fall. Anonymkode: 63283...777 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå