AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:40 #1 Del Skrevet søndag kl 11:40 Jeg er gravid, og ikke så langt på vei, og jeg kjenner meg nå deprimert og lurer på om jeg kanskje skal avbryte svangerskapet. Leser tråder her om barn som våkner så tidlig, og det forstår jeg er slitsomt. Og så leser jeg folk som svarer at det er bare en kort periode i livet. Men det er jo mange år? Og så blir de ungdommer, og man får motsatt problem.. Og hva med mobbing, vanskeligheter med å få venner, havne på skråplanet, økonomiske problemer, kjærlighetsproblemer, problemer med læring osv... Er det egentlig ikke bare et evig bekymringsmareritt? Og det gjelder jo ikke bare i 18 år, de er jo barna dine som trenger deg frem til du dør.. Blir det egentlig noen gang hyggelig og ikke bare en evig kilde til å være sliten og bekymret? Anonymkode: d856e...54b 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:45 #2 Del Skrevet søndag kl 11:45 Du svartmaler noe voldsomt her nå da. Velger kun å se det negative. Du må jo hatt tanker rundt dette før du ble gravid også?.. Anonymkode: 6a8ac...b62 17 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:49 #3 Del Skrevet søndag kl 11:49 Det er et perfekt eksempel på "it is what you make of it". Og med dobbel betydning; du kan styre din innstilling til å fokusere på det kjipe, eller fokusere på de positive øyeblikkene innimellom, i tillegg til at den innsatsen du legger inn i å lære opp barna til å bli fornuftige barn med sunn følelsesregulering, vil gjøre livet lettere. Det er mye jobb, men du ser direkte avkastning av den jobben du gjør - hvis du gidder å lære deg det pedagogiske ved foreldrerollen. Mange gjør ikke det, og de oppmever å jobbe hardt uten å se resultater. En sammenligning er de som går på treningssenter år etter år uten å se fremgang, fordi selv om de trener, trener de ikke på riktig måte, og da føles det tyngre fordi man ikke ser fremgangen man ønsker. Samme med barneoppdragelse. Ved å lære hvordan gjøre det best mulig, vil du også se langt bedre resultat som vil øke din livskvalitet årene gjennom. Anonymkode: b4699...04f 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet søndag kl 11:55 #4 Del Skrevet søndag kl 11:55 Det er hyggelig hele tiden, men det er alltid utfordringer ved å ha barn. Barndommen er sååå kort. De er alle ting bare én gang: babyer, toåring, sjuåring, trettenåring osv. Vi skal være voksne så lenge, men barn er vi faktisk i veldig liten del av livet vårt. 14 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:55 #5 Del Skrevet søndag kl 11:55 Det er jævla slitsomt og jævla dyrt med barn! så om du ikke er motivert for det hadde jeg ikke anbefalt det. For du må sette deg selv og egne behov i andre rekke i mange mange år! Likevel hadde nok føesteparten av foreldre med barn valgt å få barna igjen om de kunne velge. For det er mye som er hyggelig også. Og det er koslig å ha en familie. Anonymkode: 1431a...7ee 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:56 #6 Del Skrevet søndag kl 11:56 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du svartmaler noe voldsomt her nå da. Velger kun å se det negative. Du må jo hatt tanker rundt dette før du ble gravid også?.. Anonymkode: 6a8ac...b62 Enig. Veldig rart å velge å få barn hvis man tror det bare er fælt. De aller fleste mennesker har barn, tror du virkelig de/vi lever grusomme liv? Enten er du veldig ung eller så er du bare generelt umoden. Å ha slike katastrofetanker, manglende evne til kildekritikk og manglende evne til å være realistisk er ikke bra. Snakk med noen! Anonymkode: 133bd...9bb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:57 #7 Del Skrevet søndag kl 11:57 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig. Veldig rart å velge å få barn hvis man tror det bare er fælt. De aller fleste mennesker har barn, tror du virkelig de/vi lever grusomme liv? Enten er du veldig ung eller så er du bare generelt umoden. Å ha slike katastrofetanker, manglende evne til kildekritikk og manglende evne til å være realistisk er ikke bra. Snakk med noen! Anonymkode: 133bd...9bb Nei, hun er jo realistisk! Det er kjempe slitsomt med barn og det blir bare verre jo eldre de blir Og hvor mange tusen kroner i mnd bruker man ikke??? Det er bedre å være realist enn å rosemale ting Anonymkode: 1431a...7ee 5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:09 #8 Del Skrevet søndag kl 12:09 En god forelder evner å sette sine egne behov i andre rekke og sette barna først. Og dette er noe mange burde reflektere over før de får barn. Ser at mange av dagens foreldre setter seg selv og egne behov for egentid, hobbyer, selvrealisering osv før barnas behov. Med alle de utfordringer og problemer mange barn har i dag, så burde man som fremtidige foreldre tenke nøye gjennom sine prioriteringer. Anonymkode: 52dbe...eb2 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet søndag kl 12:12 #9 Del Skrevet søndag kl 12:12 Folk blir ikke lykkeligere av å få barn, det har man jo forsket på. Men det betyr ikke at folk ikke har lyst på barn uansett. Fordi man føler det er verd anstrengelsene. Man blir en familie. En gjeng som hører sammen. Man lærer seg at man ikke trenger å være verdens navle, man lærer seg omsorg og selvoppofrelse. Man får kjærlighet og man får gi kjærlighet. Man får lært videre ting og tanker og tradisjoner man selv har med seg og som man liker. Man bygger noe sammen og får se barna vokse og bli større mennesker og til slutt ungdommer og voksne. Det er et stort ansvar og også veldig fint. Når man har barn, er det få ting som kjennes like viktig som det, uansett hvor utfordrende det måtte være. Det er faktisk en uerstattelig greie. Er livet enklere uten? Trolig. Vil folk bytte? Sjelden. 8 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:22 #10 Del Skrevet søndag kl 12:22 Oooog derfor stoppet vi etter ett barn. Innså at det egentlig ikke var noe for oss og at vi definitivt ikke vil gjenta prosessen. Anonymkode: 77283...68f 5 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:29 #11 Del Skrevet søndag kl 12:29 Det er evig bekymring og mye glede samtidig, hele veien. Alltid noe nytt å bekymre seg over, men også glede seg over. Det er vanskelig, men det er jo også noe som gir livet en helt konkret mening. Du får liksom ikke bare det gode, du må jobbe også, men det er 100% verdt det for min del i alle fall. Anonymkode: d0424...81b 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:29 #12 Del Skrevet søndag kl 12:29 Snakk med jordmor eller fastlegen din, sånn at du unngår svangerskapsdepresjon❤️ Anonymkode: e028c...552 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:31 #13 Del Skrevet søndag kl 12:31 Man må jo selvfølgelig ha lyst på barn for å få det. Jeg tenker at du kanskje ikke hadde så lyst i utgangspunktet dersom du allerede tenker sånn? Anonymkode: 907cd...9cd 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:33 #14 Del Skrevet søndag kl 12:33 Jeg ble uplanlagt gravid pga prevansjonssvikt, men valgte å beholde. Tenkte at det blir sikkert fint med familie og barn, men det ble jo bare stress og kaos. Hender ofte at jeg angrer. Anonymkode: 8cf79...a03 3 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:36 #15 Del Skrevet søndag kl 12:36 Skulle du satt likhetstegn mellom hvordan det er å leve med partner, og trådene som opprettes i «samliv og kjærlighetsrelasjoner», hadde du stusset på hvorfor folk egentlig orker å ha partner. Men du har jo likevel parter. Folk lager ikke tråder om det som er fint, og da blir «helheten» veldig feil fremstilt. Anonymkode: 7178f...6f9 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:36 #16 Del Skrevet søndag kl 12:36 Hvis du velger å bare se det negative så skjønner jeg at det oppleves overveldende for deg. Ja det kan være slitsomt, ja barna kan få problemer med det ene og det andre. Men bare vent til du ser hvordan de utvikler seg som mennesker, hvordan de finner ut av humor og alt det rare de gjør. Barna opplever ALT for første gang, og det gjør at jeg ser ting med nye øyne. Så spennende som det kan være å gå i skogen på oppdagelsesferd, eller alle tradisjonene man kan finne frem igjen. Jula er for meg magisk igjen når jeg ser den gjennom øynene til barnet mitt. Det er jo ingen som gidder å opprette tråder bare for å fortelle hvor enkel hverdagen er, hva er vitsen med det liksom. Folk lufter frustrasjon, å du kan ikke la deg påvirke av ALT det negative som kommer frem, da graver du deg bare ned i negativitet. Anonymkode: 2d3d5...db7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:40 #17 Del Skrevet søndag kl 12:40 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Nei, hun er jo realistisk! Det er kjempe slitsomt med barn og det blir bare verre jo eldre de blir Og hvor mange tusen kroner i mnd bruker man ikke??? Det er bedre å være realist enn å rosemale ting Anonymkode: 1431a...7ee Det finnes jo ikke noen fasit på hvordan det er å ha barn og hvor slitsomt det er varierer jo så klart også. Og mange, inkludert meg, er lykkelig med barn selv om jeg av og til er sliten til margen. Jeg elsker dem høyt og det er absolutt mye kjærlighet og hygge i vårt hverdagskaos. Anonymkode: e0dc9...c35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:43 #18 Del Skrevet søndag kl 12:43 I Norge er folk med barn faktisk litt lykkeligere i følge forskning, men det er ikke poenget. Poenget er at folk blir lykkelige av å gjøre det de velger selv. Det kan være slitsomt, men også dypt meningsfullt. Jeg er glad for at mine foreldre valgte å få barn og glad for at jeg har gitt to mennesker muligheten til å leve sine liv. Det har endret livet mitt, men bare positivt. Det er enda morsommere å feire jul, reise eller hva man gjør når man har med seg entusiastiske og nysgjerrige barn. Så kjære TS: Senk skuldrene og gled deg. Ta all klagingen med en klype salt. Anonymkode: 561cd...3fc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet søndag kl 12:50 #19 Del Skrevet søndag kl 12:50 Ja det er slitsomt med barn. Man må være villig til å sette seg selv i andre rekke. Det er også mye glede og kjærlighet ❣️. Utfordringer i livet vil det være uansett. Når barnet ditt smiler, ler og strekker hendene sine mot deg for første gang. Det er lite som slår det 💕. Milepælene underveis der man kjenner at man strutter av stolthet, for at barnet mestrer, og kjenner glede på mestring. Slike øyeblikk er magiske, og de bærer jeg med meg i hjertet mitt til vanskelige tider. Som regel er det mer av det gode enn det dårlige... Økonomi : Jeg kjøpte alt babyutstyr brukt omtrent. Har venninner de kan arve litt tøy av. Besteforeldre som syns det er gøy å bidra innimellom. Man må ikke gi etter for kjøpepress. Lærer man barna å bli trygge på seg selv, så er det helt utrolig hva de kan tåle... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 12:53 #20 Del Skrevet søndag kl 12:53 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det finnes jo ikke noen fasit på hvordan det er å ha barn og hvor slitsomt det er varierer jo så klart også. Og mange, inkludert meg, er lykkelig med barn selv om jeg av og til er sliten til margen. Jeg elsker dem høyt og det er absolutt mye kjærlighet og hygge i vårt hverdagskaos. Anonymkode: e0dc9...c35 Å elske barna har ingenting med saken å gjøre jeg elsker mine barn overalt. Og jeg hadde hoppet i en smertefull for å beskytte dem anyday! Jeg sparer penger til deres fremtid. De har fine klær og er med på aktiviteter, lekeland, theater, ski, fine bursdagsseksaper og utenlandsferier hver sommer, masse kjærlighetosv osv osv... Vi bruker hele livet på at de skal få en så god oppvekst som mulig Anonymkode: 1431a...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå