AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:45 #1 Del Skrevet søndag kl 10:45 Jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Kort fortalt så kjøpte vi byggeprosjekt-funkistomannsbolig. Alt var drømmefylt, med perfekt lite nabolag med barn som løp her å der. Det bodde en annen mann og dame med to barn vedsiden av. De var kjempehyggelige og det var gjensidig støynivå. Dessverre ble det til at de ville flytte til der kona vokste opp, så da solgte de boligen.Det flyttet da inn et par uten barn som var på vår alder. Vi ble veldig lei oss da vi trudde det var et annet par som skulle kjøpe boligen, som vi hadde hilst på, som også hadde barn. Men vi tok da dette paret med åpent sinn og mot. I starten gikk det fint, men både jeg og mannen min la jo fort merke til at dette var mennesker som var unormalt isolert og svært sjeldent har besøk eller drar på besøk.. Det startet med at begge barna vår var syke, og mannen min spurte naboen pent om det var mulige og avslutte saginga tidlig, på en RØD dag, da vi egentlig ikke bryr oss om slike ting, men tenkte vi kunne spørre. Det ble møtt med en veldig annerledes tilnærming, der han er super frekk og er truende i oppførsel på grunn av et spørsmål. Mannen min ble sjokkert, da han ikke forstod hvordan i alle dager noen fremmende kan oppføre seg slik mot ukjente folk. Naboen sa at han klager ikke på oss. når han hører barna å bråk inne hos oss, det var det han skulle bruke mot oss da. Etterpå så gikk alt skeis. De begynte og skulle blande seg i alt mulige ting-alt fra vaskemaskinen bråke til at musikken var for høy når vi trente i gangen nede- mellom kl 18:00-20:00(musikken var ikke høy). Dem bygger ting her å der uten felles samtykke. De driver mye med psykisk terror, der de banker og hopper i veggen, når barna vår leker og løper inne sammen med besøk osv. i sommer så hadde vi en fin start på morgen, der jeg gledet meg til min første utenlands jobb tur, barna hadde førstemann til vindu. Plutselig smeller det i veggen, og jeg å mannen min ser på hverandre og tenker hva i alle dager. Barna leker fortsatt, og da banker det på døra vår. Vi møter naboene med kan dere slutte å bråke. Vi prøver å fortelle at klokken er 09:00 og barna koser seg. Nabo mannen knytter nevene og går opp i ansiktet på mannen som han skulle til å slå foran barna våre. Og hever stemmen, og skjønner ikke at det er barna som «bråker», det var vi voksne som bråket sa han. Dette eskalerte seg på et giftig nivå der vi alle begynte å skrike til hverandre.. Kona er mye verre for det er flere som mener at hun er nøkkelen til dette, og mannen bare utfører oppgavene. Vi har nå levd med to stk i 2 år, som bokstaveligtalt aldri er borte fra eiendommen sin, kunne ikke trudd de har noe fast jobb heller, da de er mer hjemme enn borte på unormalt vis-virker paranoide da de også har overvåkings kamera på felles eiendommen som vi heller ikke har samtykket til, men orker ikke å krangle med de om det. De driver og banker å viser sinne gjennom veggen hver eneste gang vi faktisk leker sammen og tuller og barna blir utrygge av dette. De har før også holdt på slik med andre naboer de hadde, så vi er ikke første offerene, og heller ikke siste! .. Vi driver å selge boligen, da vi skal kjøpe enebolig, og dette vet dem, men de fortsetter å holde på slik. De sager til og med på en dag vi skulle ha visning og dette var på en søndag, noe jeg anser som sabotasje. Jeg har snakket med politet, og de er bak våres rygg, men Igjen så gjør dem ting som ikke er «synlig nå, men mye mer psykisk slitsomt. Kunne ikke trudd vi får puste engang i våres eget hjem, som vi har kjøpt å betalt for.. Vi skjønner at både mannen og damen er veldig mentalt syke, noe som gjør det enda mer ubehagelige, siden dem delvis overfladisk klarer seg i samfunnet, men det er så mye mørkt bak den veggen der, og begge har utstråling som viser at de har mye i ryggsekken sin..Hva burde vi gjøre i mellomtiden før huset blir solgt? Det er to barn som ikke burde oppleve dette her, og vi føler oss hjelpeløse, da vi ikke kan begrense barna mer enn hva vi allerede gjør og jeg har sluttet å høre på musikk og danse av glede som jeg alltid har gjort, når jeg er glad og vasker osv ! Det er barn som burde fått føle seg trygge og frie i eget hjem, men blir svært begrenset på grunn av truende naboer, som vi ikke vill eller burde snakke med som også politiet sa, siden dem er såpass syke og lite sosialt fungerende. Dem visste veldig godt at vi var en familie som bodde her. Og hvorfor flytter ikke dem som ikke har barn engang eller gjør noe tiltak hvis det er så ille med å bo her? Ingen i nabolaget vill ha dem her heller, siden de har klart å krangle med andre også, men det er jo vi som får det verst siden de bor i vegg her og hus blir ikke solgt over natten heller… Noen andre som har opplever dette? Anonymkode: b08fd...913 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:49 Populært innlegg #2 Del Skrevet søndag kl 10:49 Kan du ikke ha avsnitt? Sykt vanskelig å lese innlegget ditt Anonymkode: 48107...411 54 2 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:49 #3 Del Skrevet søndag kl 10:49 Kjærevene! Sånn er ikke greit! Er det ikke noe lov om dette? Ja det høres ut som naboene er kjempe ekkle folk! Og veldig svake, siden de går på angrep for noe dykk ikke kan får. Alle vet at barn er barn!! Anonymkode: b08fd...913 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:51 #4 Del Skrevet søndag kl 10:51 Jeg tror faktisk dere selv er problemet her. Kappløp til vindu? Også banker de vel hardt i ruten da? Mye hopping, tramping, roping, høylytte lyder inne? Barnelek er nok noe mer uskyldig enn saging en rød dag, men når dere vet ungene bråker daglig, så trenger dere ikke plage naboen med å avslutte saging selv om det er rød dag. Det handler om å gi og ta. Anonymkode: f72ac...611 36 2 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:55 #5 Del Skrevet søndag kl 10:55 Sånne folk bør bo et øde sted uten folk rundt seg.Hadde en lignende nabo,han flytta vekk. Anonymkode: 5b1e3...ae9 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:58 #6 Del Skrevet søndag kl 10:58 Uff.. føler med deg… Anonymkode: 0919a...a26 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:59 #7 Del Skrevet søndag kl 10:59 Høres ut som dere er veldig bråkete, ts. Og hva er greia med å gi fremmede folk diagnoser og involvere naboer (??!) Håper du opplyser de som skal kjøpe huset ditt om nabokonflikten. Har ikke opplevd dette, nei. Anonymkode: 01767...30e 21 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:00 #8 Del Skrevet søndag kl 11:00 Ang visning så ville jeg sagt "vi skjønner at dere ikke liker oss og det er greit. Nå er det visning til søndag og da gjør dere lurt i å virke som ålreite naboer slik at vi får solgt og dere kan få noen nye naboer" Anonymkode: 06e9b...c74 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:00 #9 Del Skrevet søndag kl 11:00 Du sier at dette er mennesker som er mentalt syke, og i så fall er jo det hele svaret ditt - da er det begrenset hvor mye vanlig fornuft og forståelse du kan forvente fra dem. Lev normalt (men som er som bor vegg-i-vegg med en barnefamilie vil jeg gjette på at det du anser som vanlig lydnivå er mer forstyrrende for dem enn du tror) og tenk på at dere snart skal flytte. Anonymkode: 38b7b...dfa 5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:01 #10 Del Skrevet søndag kl 11:01 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kan du ikke ha avsnitt? Sykt vanskelig å lese innlegget ditt Anonymkode: 48107...411 Da kan du ikke ha høyere utdanning. Mange pensumbøker er sånn. Anonymkode: ad771...8fa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:03 Populært innlegg #11 Del Skrevet søndag kl 11:03 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da kan du ikke ha høyere utdanning. Mange pensumbøker er sånn. Anonymkode: ad771...8fa Nei, det er de ikke. Forøvrig en merkelig og ganske nedlatende måte å argumentere på. Anonymkode: 01767...30e 47 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:04 #12 Del Skrevet søndag kl 11:04 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da kan du ikke ha høyere utdanning. Mange pensumbøker er sånn. Anonymkode: ad771...8fa Heter pensumboka « alvorlig syke naboer i veggen « også? Anonymkode: cd709...519 32 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:05 #13 Del Skrevet søndag kl 11:05 Det høres ut som dere har barn i barnehage/ småskolealder, og da er man i sin egen foreldreboble og tror at alle andre synes at barna er like festlige som foreldrene synes selv. Det kan godt hende at naboene deres er litt psycho, men jeg tror dere lager mer bråk enn hva dere oppfatter at dere gjør selv. Anonymkode: 737e7...3d0 33 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:06 #14 Del Skrevet søndag kl 11:06 Hvis de skremmer og er truende mot barna ville jeg kontaktet politiet. Ikke åpne dørene for dem, eventuelt forsøk å filme når de knytter never og truer (pga. uskyldig barnelek kl 9). Slike innlegg blir ofte møtt med "Dere barnefamilier er kjipe og vanskelige, kan dere ikke få barna til å la være å snakke og røre seg, samt late som om de er voksne". Generelt merkelig mye hat mot barnefamilier i dette forumet. Anonymkode: fea22...1f0 4 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:07 #15 Del Skrevet søndag kl 11:07 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Høres ut som dere er veldig bråkete, ts. Og hva er greia med å gi fremmede folk diagnoser og involvere naboer (??!) Håper du opplyser de som skal kjøpe huset ditt om nabokonflikten. Har ikke opplevd dette, nei. Anonymkode: 01767...30e Grunnen er fordi jeg jobber men sonings pasienter. Og har pratet mye med kollegaer som er psykiater.-overleger Tenker du at barn ikke skal få lov å leke du da? Vet hva barn er for noe?. Anonymkode: b08fd...913 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:08 #16 Del Skrevet søndag kl 11:08 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Grunnen er fordi jeg jobber men sonings pasienter. Og har pratet mye med kollegaer som er psykiater.-overleger Tenker du at barn ikke skal få lov å leke du da? Vet hva barn er for noe?. Anonymkode: b08fd...913 Barn skal selvsagt få leke, men høylydt lek, roping, springing og hopping bør gjøres ute. Anonymkode: a3558...ae5 22 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:08 Populært innlegg #17 Del Skrevet søndag kl 11:08 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Kort fortalt så kjøpte vi byggeprosjekt-funkistomannsbolig. Alt var drømmefylt, med perfekt lite nabolag med barn som løp her å der. Det bodde en annen mann og dame med to barn vedsiden av. De var kjempehyggelige og det var gjensidig støynivå. Dessverre ble det til at de ville flytte til der kona vokste opp, så da solgte de boligen.Det flyttet da inn et par uten barn som var på vår alder. Vi ble veldig lei oss da vi trudde det var et annet par som skulle kjøpe boligen, som vi hadde hilst på, som også hadde barn. Men vi tok da dette paret med åpent sinn og mot. I starten gikk det fint, men både jeg og mannen min la jo fort merke til at dette var mennesker som var unormalt isolert og svært sjeldent har besøk eller drar på besøk.. Det startet med at begge barna vår var syke, og mannen min spurte naboen pent om det var mulige og avslutte saginga tidlig, på en RØD dag, da vi egentlig ikke bryr oss om slike ting, men tenkte vi kunne spørre. Det ble møtt med en veldig annerledes tilnærming, der han er super frekk og er truende i oppførsel på grunn av et spørsmål. Mannen min ble sjokkert, da han ikke forstod hvordan i alle dager noen fremmende kan oppføre seg slik mot ukjente folk. Naboen sa at han klager ikke på oss. når han hører barna å bråk inne hos oss, det var det han skulle bruke mot oss da. Etterpå så gikk alt skeis. De begynte og skulle blande seg i alt mulige ting-alt fra vaskemaskinen bråke til at musikken var for høy når vi trente i gangen nede- mellom kl 18:00-20:00(musikken var ikke høy). Dem bygger ting her å der uten felles samtykke. De driver mye med psykisk terror, der de banker og hopper i veggen, når barna vår leker og løper inne sammen med besøk osv. i sommer så hadde vi en fin start på morgen, der jeg gledet meg til min første utenlands jobb tur, barna hadde førstemann til vindu. Plutselig smeller det i veggen, og jeg å mannen min ser på hverandre og tenker hva i alle dager. Barna leker fortsatt, og da banker det på døra vår. Vi møter naboene med kan dere slutte å bråke. Vi prøver å fortelle at klokken er 09:00 og barna koser seg. Nabo mannen knytter nevene og går opp i ansiktet på mannen som han skulle til å slå foran barna våre. Og hever stemmen, og skjønner ikke at det er barna som «bråker», det var vi voksne som bråket sa han. Dette eskalerte seg på et giftig nivå der vi alle begynte å skrike til hverandre.. Kona er mye verre for det er flere som mener at hun er nøkkelen til dette, og mannen bare utfører oppgavene. Vi har nå levd med to stk i 2 år, som bokstaveligtalt aldri er borte fra eiendommen sin, kunne ikke trudd de har noe fast jobb heller, da de er mer hjemme enn borte på unormalt vis-virker paranoide da de også har overvåkings kamera på felles eiendommen som vi heller ikke har samtykket til, men orker ikke å krangle med de om det. De driver og banker å viser sinne gjennom veggen hver eneste gang vi faktisk leker sammen og tuller og barna blir utrygge av dette. De har før også holdt på slik med andre naboer de hadde, så vi er ikke første offerene, og heller ikke siste! .. Vi driver å selge boligen, da vi skal kjøpe enebolig, og dette vet dem, men de fortsetter å holde på slik. De sager til og med på en dag vi skulle ha visning og dette var på en søndag, noe jeg anser som sabotasje. Jeg har snakket med politet, og de er bak våres rygg, men Igjen så gjør dem ting som ikke er «synlig nå, men mye mer psykisk slitsomt. Kunne ikke trudd vi får puste engang i våres eget hjem, som vi har kjøpt å betalt for.. Vi skjønner at både mannen og damen er veldig mentalt syke, noe som gjør det enda mer ubehagelige, siden dem delvis overfladisk klarer seg i samfunnet, men det er så mye mørkt bak den veggen der, og begge har utstråling som viser at de har mye i ryggsekken sin..Hva burde vi gjøre i mellomtiden før huset blir solgt? Det er to barn som ikke burde oppleve dette her, og vi føler oss hjelpeløse, da vi ikke kan begrense barna mer enn hva vi allerede gjør og jeg har sluttet å høre på musikk og danse av glede som jeg alltid har gjort, når jeg er glad og vasker osv ! Det er barn som burde fått føle seg trygge og frie i eget hjem, men blir svært begrenset på grunn av truende naboer, som vi ikke vill eller burde snakke med som også politiet sa, siden dem er såpass syke og lite sosialt fungerende. Dem visste veldig godt at vi var en familie som bodde her. Og hvorfor flytter ikke dem som ikke har barn engang eller gjør noe tiltak hvis det er så ille med å bo her? Ingen i nabolaget vill ha dem her heller, siden de har klart å krangle med andre også, men det er jo vi som får det verst siden de bor i vegg her og hus blir ikke solgt over natten heller… Noen andre som har opplever dette? Anonymkode: b08fd...913 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Kjærevene! Sånn er ikke greit! Er det ikke noe lov om dette? Ja det høres ut som naboene er kjempe ekkle folk! Og veldig svake, siden de går på angrep for noe dykk ikke kan får. Alle vet at barn er barn!! Anonymkode: b08fd...913 Blir ekstremt useriøst hele greiene her når du lager ett innlegg som AB, så poster du svar til egen tråd og trykker ut for anonymt igjen.. du svarer på din egen tråd 🤷🏻♀️😅 Anonymkode: d0f15...dc6 39 3 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:09 #18 Del Skrevet søndag kl 11:09 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barn skal selvsagt få leke, men høylydt lek, roping, springing og hopping bør gjøres ute. Anonymkode: a3558...ae5 Vet du hva lek er? Anonymkode: fea22...1f0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:10 #19 Del Skrevet søndag kl 11:10 Hva mener du med saging? Om det er mye støy så er det jo forbudt på røde dager, og da er det jo rart politiet ikke har gjort noe. Politiet er bak deres rygg? Ringt politiet på nytt når du skal ha visning en søndag da? Eller få megler til og gjøre det. dere høres jo ut som en bråkete familie, så mulig de vil gjøre dere oppmerksomme på at det er lytt eller noe. det var veldig vanskelig og skjønne hi, men nei ikke opplevd noe sånt som dette. Anonymkode: cd709...519 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 11:11 #20 Del Skrevet søndag kl 11:11 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Blir ekstremt useriøst hele greiene her når du lager ett innlegg som AB, så poster du svar til egen tråd og trykker ut for anonymt igjen.. du svarer på din egen tråd 🤷🏻♀️😅 Anonymkode: d0f15...dc6 Ja hun viste oss no at det er jo ts som er problemet her. Anonymkode: c8dcc...40f 11 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå