AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:12 #1 Del Skrevet søndag kl 07:12 Jeg har nå jobbet ti år i ulike stillinger på kontor. Oppgavene har vært ulike, men mye pc er felles. Har forsøkt alt fra bedre skjerm, briller, hev senk pult, pauser osv men hodepinen vedvarer og gjør meg både uvel og kvalm. Vurderer å begynne i butikk eller barnehage e.l for å slippe å være dårlig på og etter jobb hver dag... noen som har opplevd det samme og har noen råd? Anonymkode: 719af...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:21 #2 Del Skrevet søndag kl 07:21 Dropper du skjerm ellers? Det har mye å si for meg. I dag er det Søndag, da surfer jeg litt her nå, og ser litt TV i kveld. Men i ukedagene prioriterer jeg heller å komme meg ut, slik at hodet også får se ting som er lengre enn en meter fra meg. Eller spise middag ved bordet, stå på kjøkkenet, eller ta unna prosjekter i huset. Jeg har også god effekt av å jobbe fra hjemmekontor. Ved telefoner, møter (der jeg ikke er aktiv) og kurs, så har jeg i airpods, og gjør helt andre ting enn å se på skjermen, da blir det mange naturlige pauser gjennom en dag. Anonymkode: 243fd...fac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perine Skrevet søndag kl 07:29 #3 Del Skrevet søndag kl 07:29 Det tror jeg er ganske vanlige plager ved dagens kontorløsninger. Da vi flyttet i åpne landskap så begynte vi å reagere på tørr luft, suselyder fra ventilasjon, lukter og problemer med konsentrasjon. Forskjellig grad av plager, men det var noe vi ikke hadde kjent på før. Ikke store plager, men mer som ubehag og til og fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:38 #4 Del Skrevet søndag kl 07:38 Hvis du er veldig utsatt for hodepine, så ville jeg ikke gått for noen av de mer støyutsatte jobbene. Hva sier legene om at du har så kraftig hodepine? Anonymkode: 9d44a...9c1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:49 #5 Del Skrevet søndag kl 07:49 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dropper du skjerm ellers? Det har mye å si for meg. I dag er det Søndag, da surfer jeg litt her nå, og ser litt TV i kveld. Men i ukedagene prioriterer jeg heller å komme meg ut, slik at hodet også får se ting som er lengre enn en meter fra meg. Eller spise middag ved bordet, stå på kjøkkenet, eller ta unna prosjekter i huset. Jeg har også god effekt av å jobbe fra hjemmekontor. Ved telefoner, møter (der jeg ikke er aktiv) og kurs, så har jeg i airpods, og gjør helt andre ting enn å se på skjermen, da blir det mange naturlige pauser gjennom en dag. Anonymkode: 243fd...fac Ja, generelt er jeg mest ute og leker med barna og gjør husarbeid ellers. Kan dessverre ikke ha kun hjemmekontor heller.. Perine skrev (16 minutter siden): Det tror jeg er ganske vanlige plager ved dagens kontorløsninger. Da vi flyttet i åpne landskap så begynte vi å reagere på tørr luft, suselyder fra ventilasjon, lukter og problemer med konsentrasjon. Forskjellig grad av plager, men det var noe vi ikke hadde kjent på før. Ikke store plager, men mer som ubehag og til og fra. Har egen celle men er enig i at helseplager var ennå verre da jeg jobbet i et dårlig inneklima før. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvis du er veldig utsatt for hodepine, så ville jeg ikke gått for noen av de mer støyutsatte jobbene. Hva sier legene om at du har så kraftig hodepine? Anonymkode: 9d44a...9c1 Har tatt mr, ct osv men det er ikke noe galt, synet er også bra så de vet ikke helt hva de skal gjøre. Vil helst ikke gå hjemme heller.. Anonymkode: 719af...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:59 #6 Del Skrevet søndag kl 07:59 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, generelt er jeg mest ute og leker med barna og gjør husarbeid ellers. Kan dessverre ikke ha kun hjemmekontor heller.. Anonymkode: 719af...3f7 Nei, samme her, er på kontoret ca 2 dager i uka. Men er flink til å bevege meg når det er telefoner, eller høre-inn møter. Går til og med ofte tur ute mens jeg snakker. Prioriterer også kaffepause, lunsj, og slik, på kontoret. Både for skjerm-pauser, og det sosiale. Anonymkode: 243fd...fac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:16 #7 Del Skrevet søndag kl 08:16 Trener du da? Har du gått til fysioterapeut / kiropraktor? Hodepinen skyldes vel gjerne for mye statisk arbeid. Anonymkode: bed07...78f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:31 #8 Del Skrevet søndag kl 08:31 Har bare opplevd hodepine ved feil brillestyrke. Men opplever mye plager med nakke og skulder, det eneste som hjelper for å holde det i sjakk er styrketrening av overkropp og triggerpunktsmassasje mot vegg med ball gjennom arbeidsdagen og bruk av massasjepistol. Å så prøve å unngå stress da. Hørte nylig om ei som prøvde "alt" for å beholde kontorjobb, men løsningen ble til slutt å få seg en mer aktiv jobb. Anonymkode: d505d...fce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:42 #9 Del Skrevet søndag kl 08:42 Hodepine kan jo godt komme av stive og stramme muskler, som mange får av kontorarbeid. Anonymkode: 90f20...789 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:51 #10 Del Skrevet søndag kl 08:51 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Nei, samme her, er på kontoret ca 2 dager i uka. Men er flink til å bevege meg når det er telefoner, eller høre-inn møter. Går til og med ofte tur ute mens jeg snakker. Prioriterer også kaffepause, lunsj, og slik, på kontoret. Både for skjerm-pauser, og det sosiale. Anonymkode: 243fd...fac Gjør det samme men det hjelper dessverre ikke, takk for tips likevel. Får se om noe annet dukker opp.. AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Trener du da? Har du gått til fysioterapeut / kiropraktor? Hodepinen skyldes vel gjerne for mye statisk arbeid. Anonymkode: bed07...78f Ja, begge deler. Men når jeg både trener kondisjon, styrke, går til behandling og tar grep i hverdagen er det plagsomt å ha det slik. Blir til at en ikke fungerer skikkelig utenom jobb, så lever for å overleve jobben.. AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har bare opplevd hodepine ved feil brillestyrke. Men opplever mye plager med nakke og skulder, det eneste som hjelper for å holde det i sjakk er styrketrening av overkropp og triggerpunktsmassasje mot vegg med ball gjennom arbeidsdagen og bruk av massasjepistol. Å så prøve å unngå stress da. Hørte nylig om ei som prøvde "alt" for å beholde kontorjobb, men løsningen ble til slutt å få seg en mer aktiv jobb. Anonymkode: d505d...fce Går jevnlig til kontroll, styrken skal være riktig. Har filter i brillene også. Tror kanskje jeg må finne noe annet ja... AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hodepine kan jo godt komme av stive og stramme muskler, som mange får av kontorarbeid. Anonymkode: 90f20...789 Ja trener og tøyer for å unngå det, men hodepinen vedvarer likevel dessverre Setter pris på alle råd og se at jeg ikke er alene iallefall. Anonymkode: 719af...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:00 #11 Del Skrevet søndag kl 09:00 Har du ptøvd flere behandlere? Jeg fikk ikke skikkelig hjelp før jeg kom til en kiropraktor som skjønte at nakkeproblemene mine og hodepinen kom fordi jeg hadde et område på ryggen som var veldig stivt. Hadde 45 graders bevegelighet, når det egentlig skal være rundt 90. Han løste opp i det, og siden har nakken og hodet vært bra. Anonymkode: 90f20...789 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 09:01 #12 Del Skrevet søndag kl 09:01 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du ptøvd flere behandlere? Jeg fikk ikke skikkelig hjelp før jeg kom til en kiropraktor som skjønte at nakkeproblemene mine og hodepinen kom fordi jeg hadde et område på ryggen som var veldig stivt. Hadde 45 graders bevegelighet, når det egentlig skal være rundt 90. Han løste opp i det, og siden har nakken og hodet vært bra. Anonymkode: 90f20...789 Det har jeg, både i offentlig og privat sektor. Gamle og unge, og med ulike spesialiseringer... Anonymkode: 719af...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:33 #13 Del Skrevet søndag kl 13:33 Sliter selv med migrene/hodepine og har kontorjobb. Kan anbefale Candesartan, blodtrykksmedisiner som er forebyggende mot migrene/hodepine. Snakk med lege om det🙂 Anonymkode: 20b15...f28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:43 #14 Del Skrevet søndag kl 13:43 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Sliter selv med migrene/hodepine og har kontorjobb. Kan anbefale Candesartan, blodtrykksmedisiner som er forebyggende mot migrene/hodepine. Snakk med lege om det🙂 Anonymkode: 20b15...f28 Jeg har veldig lavt blodtrykk, vil jeg komme bruke denne? Anonymkode: 719af...3f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:49 #15 Del Skrevet søndag kl 13:49 Bare for å utelukke sannsynligheten for andre årsaker i større grad; blir du bedre når du har lengre ferier, for eks. en tre ukers sommerferie? Vurdert synsundersøkelse (er kanskje nevnt i tråden), kan hende du "myser" uten å tenke over det. Også mulig du burde ha en litt bedre skjerm, endre litt innstillinger der osv - det har skjedd en del på den fronten og. Høres utrolig kjipt ut uansett, jeg jobber 8-10 timer om dagen foran skjerm før jeg bruker ytterligere noen timer på foreningsarbeid/frivillighet flere dager i uken, så blir ufattelig mange timer foran skjermene (store, gode skjermer). Det blir mye flytting av blikket for min del, som nok skiller seg ut fra mange brukere, kaaan det ha noe å si? Jeg har en "skjermbredde" på ca. 220 cm på kontoret. Anonymkode: 913e7...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:52 #16 Del Skrevet søndag kl 13:52 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare for å utelukke sannsynligheten for andre årsaker i større grad; blir du bedre når du har lengre ferier, for eks. en tre ukers sommerferie? Vurdert synsundersøkelse (er kanskje nevnt i tråden), kan hende du "myser" uten å tenke over det. Også mulig du burde ha en litt bedre skjerm, endre litt innstillinger der osv - det har skjedd en del på den fronten og. Høres utrolig kjipt ut uansett, jeg jobber 8-10 timer om dagen foran skjerm før jeg bruker ytterligere noen timer på foreningsarbeid/frivillighet flere dager i uken, så blir ufattelig mange timer foran skjermene (store, gode skjermer). Det blir mye flytting av blikket for min del, som nok skiller seg ut fra mange brukere, kaaan det ha noe å si? Jeg har en "skjermbredde" på ca. 220 cm på kontoret. Anonymkode: 913e7...572 Ja jeg blir bedre av noen uker med lite skjerm fått ny skjerm som var rimelig dyr for å være sikker på kvaliteten, briller og synstest, hele pakka siste årene løpende. Det lindrer dessverre ikke.. har jobbet på både enkel, dobbel og trippel skjermbredde, plagene forsvinner dog ikke Anonymkode: 719af...3f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:54 #17 Del Skrevet søndag kl 13:54 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har veldig lavt blodtrykk, vil jeg komme bruke denne? Anonymkode: 719af...3f7 Nå har jeg høyt blodtrykk da, men jeg har hørt at en ikke må ha stor dose for at det skal fungere mot migrene/hodepine for de som ikke har høyt blodtrykk. Du bør uansett snakke om det til fastlegen din🙂 Anonymkode: 20b15...f28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 13:54 #18 Del Skrevet søndag kl 13:54 Endre fargene på skjermen kanskje. Fra det blå lyset til mer gule. Anonymkode: 1f57a...a03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:10 #19 Del Skrevet søndag kl 16:10 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Endre fargene på skjermen kanskje. Fra det blå lyset til mer gule. Anonymkode: 1f57a...a03 TS har forsøkt ulike skjermer og størrelser (innlegg like over ditt), samt databriller. Sistnevnte gir det gule lyset (fjerner en del av det blå?). Kjedelig om det lander på at TS rett og slett ikke tåler skjermbruk, det utelukker jo en rekke yrker 😕 Ville tatt dette opp igjen med lege, henvisning til spesialist. Det er også en norsk organisasjon for mennesker med mye hodepine, kanskje det går an å få råd der. Anonymkode: 913e7...572 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 16:23 #20 Del Skrevet søndag kl 16:23 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): TS har forsøkt ulike skjermer og størrelser (innlegg like over ditt), samt databriller. Sistnevnte gir det gule lyset (fjerner en del av det blå?). Kjedelig om det lander på at TS rett og slett ikke tåler skjermbruk, det utelukker jo en rekke yrker 😕 Ville tatt dette opp igjen med lege, henvisning til spesialist. Det er også en norsk organisasjon for mennesker med mye hodepine, kanskje det går an å få råd der. Anonymkode: 913e7...572 Takk for svar. Riktig at jeg har prøvd "alt og litt til" egentlig. Får høre med legen igjen, for jeg er villig til å endre retning i yrkeslivet men da risikerer jeg lavere lønn osv også, så jeg vil så gjerne være sikker. Men helsen må gå først selvfølgelig, bare synd når jeg har utdannelse og alt, men så bare funker det ikke samme hva jeg gjør. Anonymkode: 719af...3f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå