AnonymBruker Skrevet 10. februar #161 Skrevet 10. februar Håper det går ad dundas. Anonymkode: 0c5b8...a46 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar #162 Skrevet 10. februar Nå stuper salget av Tesla, helt oppe i nesten 70% færre nyregistrerte biler kontra Januar 2024. Videre viser undersøkelser at opptil 60% av alle eiere vurderer å selge, korte ned eiertiden, eller ikke gjenskaffe seg Tesla ved neste bilkjøp. Det har vel knapt vært et så sterkt signal mot en internasjonal bedrift noen gang? Jeg tipper Elon Musk blir bedt om å fratre sin stilling, for å berge bedriften. Og det innen maks en måned eller to. For noen Tesla eiere har jo dette bilmerket vært nesten en religiøs sekt greie. Men det er ikke spesielt kult å kjøre Tesla i dag. Anonymkode: e6dd6...97f 1
AnonymBruker Skrevet 10. februar #163 Skrevet 10. februar Aldri likt bilen. Å glad for det i dag. Men tåpelig å holde på slik med alle som eier å kjører rundt med det nå. God tur til tesla kjørere . Jeg bryr meg ikke😅 Anonymkode: 4165f...d87 1
jabx Skrevet 10. februar #164 Skrevet 10. februar Peanut skrev (5 timer siden): Hvem er det egentlig som kjøper brukte Teslaer? Det finnes da folk som kjøper alle slags bruktbiler. Hva er så spesielt med Tesla? Hvorfor skulle det ikke finnes folk som kjøper brukt Tesla? 1
jabx Skrevet 10. februar #165 Skrevet 10. februar (endret) AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Nå stuper salget av Tesla, helt oppe i nesten 70% færre nyregistrerte biler kontra Januar 2024. Videre viser undersøkelser at opptil 60% av alle eiere vurderer å selge, korte ned eiertiden, eller ikke gjenskaffe seg Tesla ved neste bilkjøp. Det har vel knapt vært et så sterkt signal mot en internasjonal bedrift noen gang? Jeg tipper Elon Musk blir bedt om å fratre sin stilling, for å berge bedriften. Og det innen maks en måned eller to. For noen Tesla eiere har jo dette bilmerket vært nesten en religiøs sekt greie. Men det er ikke spesielt kult å kjøre Tesla i dag. Anonymkode: e6dd6...97f Det er håpløst å begynne å trekke konklusjoner basert på en enkelt måned. Hvorfor stupte ikke salget 70% i desember, liksom? Tesla er midt i opptrappingen av produksjonen av den nye Model Y-varianten. Det betyr at produksjonen ikke er oppe i 100% enda, så selvsagt klarer de ikke å levere like mange biler med lavere produksjon. Om nedgangen i salg er permanent får man først se etter flere måneder. Jeg personlig driter i hva som er "kult". jeg vil ha en god bil for å få meg fra A til B. Det finnes i dag ikke noe som er bedre enn Tesla til dette. Kombinasjonen av programvare og tjenester, for eksempel kartsystemet, stadige oppdateringer, Sentry Mode, osv. er uslåelig akkurat nå. Bare mobilappen er gull verdt. Endret 10. februar av jabx
Gjest Peanut Skrevet 10. februar #166 Skrevet 10. februar https://amp.cnn.com/cnn/2025/02/10/politics/musk-trump-new-government-targets-analysis Nah. Vi skulle ha hatt en annen president…
AnonymBruker Skrevet 10. februar #167 Skrevet 10. februar Yes, pluss at Musk eier 15% av aksjer i Tesla. Han er verken hovedeier eller har avgjørende rolle. Anonymkode: 5c495...5e8
AnonymBruker Skrevet 10. februar #168 Skrevet 10. februar Elon Musk støtter Trump. Trump er så Isrealsvennlig som det går an å bli. I Israel bor det veldig mange jøder. Og så blir Musk kalt nazist? Det skurrer litt... Anonymkode: cea9b...483 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. februar #169 Skrevet 10. februar jabx skrev (4 timer siden): Det finnes da folk som kjøper alle slags bruktbiler. Hva er så spesielt med Tesla? Hvorfor skulle det ikke finnes folk som kjøper brukt Tesla? Sikkert fordi den er så dårlig at den ikke tåler to eiere. Folk tør vel ikke kjøpe brukt Tesla. Kvaliteten matcher ikke prisen, for å si det sånn. Mange biler i samme prisklasse og billigere som er mye bedre og mer driftssikker enn Tesla. Anonymkode: 5bf95...388 3
AnonymBruker Skrevet 10. februar #170 Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Elon Musk støtter Trump. Trump er så Isrealsvennlig som det går an å bli. I Israel bor det veldig mange jøder. Og så blir Musk kalt nazist? Det skurrer litt... Anonymkode: cea9b...483 En trenger ikke å være enig med sin bestevenn i alt, vet du. Musk støtter jo Alternative für Deutschland, så en liten nazihilsen passet vel han bra. Anonymkode: fad3d...83d 1 1 2
Gjest Peanut Skrevet 10. februar #171 Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): En trenger ikke å være enig med sin bestevenn i alt, vet du. Musk støtter jo Alternative für Deutschland, så en liten nazihilsen passet vel han bra. Anonymkode: fad3d...83d Han har sagt at nynazister er enkle å manipulere…
Thanos Skrevet 10. februar #172 Skrevet 10. februar Omtrent det som kan krype og gå av demokrater har gjort akkurat den samme "nazihilsen" uten at så mye som et pip ble nevnt i media. Dere kan google det. Media klipte også bort "my heart goes out to you" uttalelsen som kom idet han kastet hjertet ut til fanskaren. Kontekst er no jævla herk! Jeg forstår at folk kan se det klippet isolert sett og tenke at Musk må være nazist. Men se på historikken hans da. Han har bidratt med mye for jødene etter 7.oktober. Det finnes ingen handlinger eller tidligere uttalelser som peker i retning antisemitisme. Tvert imot. Nylig utestengte han Kanye for antisemitisme. 1 1
Gjest Peanut Skrevet 10. februar #173 Skrevet 10. februar (endret) https://www.vg.no/rampelys/i/zAzazK/kanye-west-selger-t-skjorte-med-hakekors-paa-gikk-for-langt Tenk at noen faktisk har kjøpt seg en T-skjorte med det på O_o Endret 11. februar av Peanut
Hololo Skrevet 10. februar #174 Skrevet 10. februar Dette blåser over som alt annet. Om en mnd er alt glemt å Tesla selger som varmt hvetebrød igjen, folk glemmer fort og det vil alltid komme noe nytt som blir "mer i vinden". Tror og de fleste Tesla eierne gir blanke f.. egentlig, er bare noen veldig få som skriker veldig høyt. Og nei, har aldri eid og vil mest sannsynlig aldri eie enn tesla.
AnonymBruker Skrevet 10. februar #176 Skrevet 10. februar Hololo skrev (12 minutter siden): Dette blåser over som alt annet. Om en mnd er alt glemt å Tesla selger som varmt hvetebrød igjen, folk glemmer fort og det vil alltid komme noe nytt som blir "mer i vinden". Tror og de fleste Tesla eierne gir blanke f.. egentlig, er bare noen veldig få som skriker veldig høyt. Og nei, har aldri eid og vil mest sannsynlig aldri eie enn tesla. Det tviler jeg på. Det er ikke bare nazistøtte, men alt annet musk gjør med «doge». Alle med et snev av politisk interesse tar lang lang avstand fra trumpregimet - og musk. Anonymkode: 92c97...e4e
AnonymBruker Skrevet 10. februar #177 Skrevet 10. februar AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Det tviler jeg på. Det er ikke bare nazistøtte, men alt annet musk gjør med «doge». Alle med et snev av politisk interesse tar lang lang avstand fra trumpregimet - og musk. Anonymkode: 92c97...e4e Enig. Det er ikke nazihilsenen alene. Det er historikken i forkant med bølling og sensur og shadowblokking på X, hele ond milliardær/oligarkgreia i kombinasjon med nullskatt, lefling med ytre høyre, nazihilsen, trumpstøtte og det fullstendig bananas greiene DOGE driver på med. Dette blåser ikke over. Anonymkode: 8e715...f80 2 3
LiseTV Skrevet 11. februar #178 Skrevet 11. februar Må ikke glemme Musk sin forakt for arbeidere, er i mot fagforeninger og tariffavtaler. 6
AnonymBruker Skrevet 11. februar #179 Skrevet 11. februar Thanos skrev (På 10.2.2025 den 18.43): Omtrent det som kan krype og gå av demokrater har gjort akkurat den samme "nazihilsen" uten at så mye som et pip ble nevnt i media. Dere kan google det. Media klipte også bort "my heart goes out to you" uttalelsen som kom idet han kastet hjertet ut til fanskaren. Kontekst er no jævla herk! Jeg forstår at folk kan se det klippet isolert sett og tenke at Musk må være nazist. Men se på historikken hans da. Han har bidratt med mye for jødene etter 7.oktober. Det finnes ingen handlinger eller tidligere uttalelser som peker i retning antisemitisme. Tvert imot. Nylig utestengte han Kanye for antisemitisme. Haha, dere er morsomme. Konteksten er selvsagt at om Harris, eller en annen moderat politiker gjør en slik hilsen, så skjønner vi at det ikke er ment som en nazi-hilsen. Når en fyr som Musk gjør det, så er konteksten at hans meninger er sammenfallende med høyreradikale meninger. Det er konteksten. Hololo skrev (På 10.2.2025 den 22.23): Dette blåser over som alt annet. Om en mnd er alt glemt å Tesla selger som varmt hvetebrød igjen, folk glemmer fort og det vil alltid komme noe nytt som blir "mer i vinden". Tror og de fleste Tesla eierne gir blanke f.. egentlig, er bare noen veldig få som skriker veldig høyt. Og nei, har aldri eid og vil mest sannsynlig aldri eie enn tesla. Forskjellen er at tullingen Musk kommer til å holde saken varm på egenhånd. De fleste som driver business forsøker å holde lav profil om de har en negativ sak. Folk ville sikkert glemt dette fort, hadde det ikke vært for at Musk kommer til å minne oss på det hver bidige dag i mange år fremover. Anonymkode: 3ff2d...74f 2
AnonymBruker Skrevet 11. februar #180 Skrevet 11. februar Kommer aldri til å selge min Tesla, men kjøper gjerne en billig X hvis noen vil kvitte seg med en. Hatet mot Tesla sier mer om de som hater enn om bilen i seg selv. Hvis noen faktisk bryr seg så mye om hva jeg kjører, sier det mer om dem – og slike personer holder jeg meg uansett lett unna. Anonymkode: 91e79...0a9 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå