Gå til innhold

TeZla?

A new man

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er absolutt ikke sant. 

Tesla har falt enormt i omdømme de siste årene, og ble i fjor slått av BMW på nybilsalg elbil for første gang på ti år.

Det har jo også med at andre merker lager bra elbiler, og at Tesla har mistet noe av eksklusiviteten og kulheten når absolutt alle kjører det, inkludert han teite naboen din og drugdealeren.

Men det har definitivt også med Musk å gjøre. 

I Bought This Before We Knew Elon Was Crazy Bumper Sticker 3M Quality Vinyl  - Etsy

Anonymkode: 53f60...8ec

Hvor finner jeg sånne? 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tviler. Er jo fullt av folk her og på X som (bort)forklarer oppførselen hans med alt mulig annet. 

Anonymkode: ae704...f10

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
catman skrev (3 timer siden):

Et eller annet sted går det en grense for hva vi kan akseptere. Og dette er tydeligvis langt, langt over denne grensen:

https://www.nrk.no/video/musk-hilsen-vekker-oppsikt_d6d2f397-2774-484a-bf58-6122fb2faf6a

Jeg gremmes.

For ikke å snakke om at presidenten har trukket seg fra Parisavtalen. Elbilenes historie er nok snart over og godt er det

Anonymkode: 7afcb...c2c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tesla = Nazi sled

Anonymkode: afbeb...70a

Trodde det var VW og MB jeg. 

Endret av newman01
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er nettopp det som har irritert meg de siste fire årene i usa, og valgkampen der. Og det fortsetter selv etter Trump er blitt president. Jeg gleder meg over at Trump vant, og det kaoset som kommer til å bli der borte.

Jeg mener at demokratene, og venstresiden bare har seg selv å takke, og å skylde på etter dette tapet. Håper om noe at det vil være dyp lærdom.

For å klargjøre litt om meg selv først: Jeg tilhører venstresiden politisk, og har aldri stemt noe til høyre for AP. Har dog stemt Rødt og SV ved diverse kommunevalg. Jeg burde jo ikke stemme venstresiden da jeg eier egen bedrift, er gjeldsfri og har en del oppsparte midler, men jeg mener fellesskapet er viktigst, og å «ta vare på de mindre heldige».

Gjennom valgkampen har nesten alt som kommer fra demokratisk side, og venstre-orienterte medier, kun handlet om å fokusere på alt det dumme høyresiden gjør. Hvor håpløse de er. Hvor liten oppslutning Trump har. Hvor få som kommer til rallys. Alt det fjerne han sier.

Det blir som når en som driver bedrift driver egenreklame som kun handler om å snakke ned konkurrentene sine. Man tar dem ikke seriøst til slutt.

Og det fortsetter nå. Fult fokus på hvor håpløse og dumme republikanerne er. Om Musk sitt gledesutbrudd kan minne om en nazi-hilsen? Ja, så absolutt.

Om han mente det som en nazi-hilsen, og tenkte «nå skal jeg ta en hitler» når han gjorde det? Det er jeg, 100% sikker, på at ikke er tilfellet.

Dere snakker om å se hele klippet. Ja, se hele klippet! Så ser dere hvor fjern hele feiringen hans er. Ikke så rart, mtp at han er autist og kanskje også var dopet på noe rart. Og hvor klønete han også tidligere har opptrådt offentlig når han skal feire noe.

Jeg har null problem med å oppfatte denne gesten som «jeg hiver min kjærlighet ut til dere». Og ikke en nazi-hilsen.

Så når skal venstresiden slutte med all denne fake news? Prøve skape skandaler som ikke er der? Og faktisk fokusere på hva som er fakta? Jeg blir både sint og kvalm av det.

Mener venstresiden skal skamme seg, spesielt media, og bare kan ha det så godt.

Håper demokratene kommer sterkere tilbake allerede i mellomvalget.

Hvis ikke kan de, fortsatt, bare ha det så godt.

Endret av AllahBallah
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vet folk hvilken historikk Volkswagen og Porsche har? Hva er de politiske meningene til sjefen i Hyundai eller BYD? Jeg tror at man kjøper den bilen som passer bruk og budsjett best.

Når det gjelder aksjer så er jeg enig i at det er en slags personkultus rundt Musk og hans stadige merkelige utspill driver kanskje aksjen opp men gjør den også veldig følsom for neste utspill.

Anonymkode: 3a2f6...f60

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg sier at folk er nærmest patologisk opptatt av denne Musk (mye fordi han selv ønsker det), men ikke har brukt 2 kalorier på å sjekke om sjefen for andre bilprodusenter har verre ideologi.

Ikea-grunderen Ingvar Kamprad var aktiv nazist. Stoppet det folk fra å handle på Ikea? Lederen for Samsung satt 18mnd i fengsel for bestikkelser. Kaster du Samsung tv-en av den grunn? Røkke beskyldes for grov kriminalitet og har sonet i fengsel for korrupsjon. Boikotter du Aker-eide SalMar?

Anonymkode: 3a2f6...f60

Men det sier jo sitt - man trenger ikke å oppsøke informasjon om Musk for å vite hva han står for, for han tvinger seg frem overalt. Det han står for er jo ekstremt i mange retninger. 

Har Røkke greie å blande seg inn på toppnivå i et av verdens største "demokratier" med et ekstremt syn på diverse? 

Nei? 

Neivel. 

Anonymkode: 69ef0...fd4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjøper ikke varer av folk jeg vet gjør og mener ting jeg er svært uenig i. Ikke Tesla, ikke varer fra Bli vakker, ikke produktene til Sophie Elise, ikke bøkene til Anne B. Ragde osv. Litt integritet må man ha. Så får andre gjøre som de vil.

Anonymkode: 5b93c...3c9

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette blir en smule dumt synes jeg.. Det meste her i verden er eid av de samme få billionærene. De kjøper opp mer og mer. Forskjellen på Musk og de andre er vel at han elsker oppmerksomhet og gjør det veldig tydelig hvor fæle verdier og holdninger han har. De andre skjuler seg mer, men er garantert ikke noe bedre. De setter nok veldig pris på at Musk trekker oppmerksomheten vekk fra dem selv.

Jeg skulle gjerne ha boikotta alle varer som smører lommene på fæle folk. Men da er det ikke så mye som er tilgjengelig for meg lenger. Og nei, jeg er ikke tilhenger av whataboutism. Det er fullt mulig å ta avstand fra noen ting (f.eks alt Musk tjener på) uten at man må være perfekt, gjøre dyp research hver gang man skal skaffe seg noe, eller leve 100% etisk korrekt. Man kan velge det som er viktigst for en. Noe bidrag er bedre enn ingenting.

Men da må man huske på to ting. Det ene er at andre, som også må velge hva som er viktigst for dem, ikke er en dårligere person enn deg bare fordi de velger seg en annen fanesak. Det andre er at mange ikke har råd til å boikotte det de ønsker, fordi alternativene er dyrere, eller tid og mulighet til å sette seg inn i alt for å ta det mest etiske valget.

Det gjelder alt mulig av varer, ikke bare bil.

Anonymkode: 2d7a3...3a7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Snart lanseres Model SS. I mellomtiden kan du få en Model 3 med fascistisk dekor.

tesla-in-vienna-was-upgraded-to-fit-elon

Anonymkode: afbeb...70a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Janina1 skrev (9 timer siden):

Hva Musk gjør er revnende likegyldig. Jeg digger min Model 3, så her blir det ikke bilbytte. 

Hvorfor? Blir du ikke svett i ræva av de ekle skaisetene?

Anonymkode: b7977...298

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Tesla selger ikke bare biler i Europa. Om en del europeere nekter å kjøpe Tesla, fordi de misliker Elon Musk, så vil det bli kompansert med amerikanere som kjøper Tesla fordi de liker Musk.

Om færre kjøper Tesla fordi bilene er dyrere enn andre biler med samne kvalitet, så ville det skjedd uansett hva Elon Musk gjør. Det er heller ikke noe unikt med Tesla, tyske biler sliter med samme problem.

Anonymkode: 80a77...091

Tesla-salget falt i USA i 2024. Trump har nå reversert Bidens elbilpolitikk, så nå er det slutt på subsidier. Det er demokratiske stater som California og Colorado som har høyest elbilandel - og der er ikke Space Karen særlig populær.

Anonymkode: b7977...298

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Der tror jeg du tar feil. Det er nok bare ekstremister som er enig med Musk for tiden. Men grattis, da...

Anonymkode: babe6...eb4

Tja, her jeg bor ute i distriktet er det dessverre mye høyreekstreme krefter blant vanlige folk. Men hele verden går den veien, så vi andre må nok bare prøve å holde oss fast i gode verdier.

Anonymkode: 7bb32...e4b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musk har asperger og mangler derfor en del sosiale ferdigheter. Han er ikke nazist og det vet alle. Trump har jødisk svigersønn og er den mest pro-israelske presidenten noensinne. Derfor er det idiotisk med enda mer nazi-snakk. Problemet med Trump-administrasjonen er ikke nazisme. Problemet med Trump er at han melder USA ut av NATO og den verdensorden vi har hatt etter krigen. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vi er veldig fornøyd med vår Tesla :) Om jeg liker Musk? Nei!

Anonymkode: 5dca5...2c0

Problemet er at de går i stykker. Det er snakk i tid. Slitasje på Tesla er et større problem en hos de mer «erfarne» produsentene. De har barnesykdommer i fleng. Viskere, dørhåndtak, hengsler… you name it. Har du en nyere Tesla bør du ta den til NAF og få den sjekket før garantien går ut. Garantert å ta tak. Andre jeg vet om har solgt bilen etter alle funn hos NAF.

Anonymkode: 72cb4...b69

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg tror ikke Tesla salget går ned. Folk kjøper da de bilene de liker. Hvorfor skulle folk blande inn hva sjefen i et bilfirma gjør eller ikke gjør, og blande inn politikk osv når det gjelder kjøp av bil?

Jeg er i hvert fall glad i min Tesla og den skal ikke selges før om mange år. Min neste bil blir nok også Tesla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

catman skrev (19 timer siden):

Et eller annet sted går det en grense for hva vi kan akseptere. Og dette er tydeligvis langt, langt over denne grensen:

https://www.nrk.no/video/musk-hilsen-vekker-oppsikt_d6d2f397-2774-484a-bf58-6122fb2faf6a

Jeg gremmes.

Jeg opprettet en tråd om etikk og moral nylig. Ganske åpenbart at folk ikke kunne brydd seg mindre, alt handler om nyttemaksimering.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Cartman skrev (4 timer siden):

Musk har asperger og mangler derfor en del sosiale ferdigheter. Han er ikke nazist og det vet alle. Trump har jødisk svigersønn og er den mest pro-israelske presidenten noensinne. Derfor er det idiotisk med enda mer nazi-snakk. Problemet med Trump-administrasjonen er ikke nazisme. Problemet med Trump er at han melder USA ut av NATO og den verdensorden vi har hatt etter krigen. 

Tvilsomt, men han vil true med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hva er galt med Musk? Jeg sympatiserer med mye av det han sier og det tipper jeg mange nordmenn gjør. Men de tør neppe si det høyt 😂

Anonymkode: f8256...ff6

Nei, det tror jeg faktisk ikke. Personlig har jeg faktisk mer tillit til Donalt Trump enn til Elon Musk...

...og jeg har ikke noe særlig sans for Donald Trump heller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Cartman skrev (4 timer siden):

Musk er ikke Trump, eller trumps jødiske svigersønn. Musk fjernet banningen av Nick Fuentes, en ekte nazist. 

Anonymkode: 6d105...9d4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg prøver febrilsk å finne konteksten, altså hva som skjer før og etter disse bevegelsene.

Det som slår meg er at uansett hvilken kilde jeg går etter så klippes det til slik at man bare får selve bevegelsen, altså ingen kontekst.

Hvis noen andre vet hvor jeg kan se dette så link gjerne.

Anonymkode: e7ca1...daf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...