Gå til innhold

TeZla?

A new man

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og mannen som kommer til å bidra til å starte 3dje verdenskrig. Skrev akkurar samme frase her inne for 3-4 år siden.

Anonymkode: 043ac...ae0

Ja det har du helt rett i! Du er ikke dum du. 

Anonymkode: a3bf0...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Og mannen som kommer til å bidra til å starte 3dje verdenskrig. Skrev akkurar samme frase her inne for 3-4 år siden.

Så foreløpig har du feil i påstå din da 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er akkurat der de er, akseptabel. Funksjonaliteten er også laber, har ikke fått cruise control/TACC til å virke på norsk vei ennå. Man får en billig bil med tilsvarende kvalitet, og mange lever godt med det, men jeg hadde irritert meg grønn over lakkvaliteten, manglende funksjonalitet og diverse feil med lang ventetid på oppretting. Og så faller nybilprisen med 100k kr som også påvirker bruktbilen din...

Anonymkode: f0a50...8e5

Har ikke mange timene som sjåfør i Tesla, men adaptiv cruisekontroll fungerer da den. Gasser, bremser og holder farten med resten av trafikken. 
Mener da definitivt at det fungerte da jeg lånte en Y 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jada, og du kunne blitt lege eller advokat hvis du bare hadde giddet, ikke sant?

Anonymkode: 24afd...e06

Det vil jeg tro, men jeg endte opp som sivilingeniør.

Anonymkode: 957c1...a76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

homber skrev (11 timer siden):

Dette er favoritt argumentet mitt. 

Les innlegget mitt en gang til. Står det at han er oppfinneren eller ansvarlig for? 

Så han er bare en helt vanlig middels intelligent businessman altså. 

Må være vondt for dere å se på hans suksess. 

Å jeg glemte å nevne paypal for 20 år siden. Og neurallink. Det er så mye at det er vanskelig å få med alt.

Ja, du kunne jo like godt sagt at Musk er gud og du kysser grunnen han går på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (19 timer siden):

Jeg startet et emne som anonym. Det var dumt. Det ble stengt med en gang. 
Jeg skulle ønske det fantes et valg her inni om at anonyme ikke kunne svare. 

oh well. Det handler om biler, elektriske sådanne og Tesla spesielt. 

Jeg registrerte at Tesla ikke lenger var de mest solgte modellene. De er og har vært helt overlegne. Jeg lurte på om dette hadde med Elon Musk sin involvering med Trump. Jeg, som litt grønn og litt borgerlig nordmann ønsker virkelig ikke å assosieres med med hans ytterliggående meninger. Han snakker med Putin også. 

Har Tesla nå fått en ny skrape i sin ellers tynne lakk? 

Ikke se så mye på tv, du har ikke godt av det.

Anonymkode: 39035...82c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Musk er "bare" en businessmann som tar all æren for jobben ingeniørene hans har gjort. Musk er ingen oppfinner og han er ufortjent genierklært.

Så du mener at en businessmann som klarer å bli verdens rikeste menneske ikke fortjener å bli genierklært.. ?!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (8 minutter siden):

Så du mener at en businessmann som klarer å bli verdens rikeste menneske ikke fortjener å bli genierklært.. ?!

Nei? Hvor mange andre ekstremt rike får genitittelen slengt etter seg som Musk får av sine fanboys? Svært få. Musk er en bedriftseier som har ansatt genier.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei? Hvor mange andre ekstremt rike får genitittelen slengt etter seg som Musk får av sine fanboys? Svært få. Musk er en bedriftseier som har ansatt genier.

Ha, ja du får bare ansette noen genier da og bli verdens rikeste.. 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ha vært en god stund siden du jobbet med merkevarer.

Taycan har ikke vært en "statusbil innen el" siden 2021, og Tesla i Norge har ikke vært sett på som en "statusbil" og nytt siden 2016

Og ingen ser på Tesla som den nye Bmw. Tesla mod 3 & Y er den nye Golf og Corolla.

Jeg har selv kjørt Tesla i mange år og hatt flere Teslaer, men aldri i verden at jeg har sett på det som en statusbil. Ja det er en morom bil å kjøre og sofwaren er ekstremt bra, men er så definitivt ikke  noe premiumbil. Og det ser inegn på den som heller i Norge, Tesla selger mest fordi det er det som gir mest "bang-for-buck" og så langt har ingen vært i nærheten på det. Men det kan snu seg fort når noen andre merker klarer å levere det.

Og hvem er det som bryr seg om eieren av selskapet når de handler bil (eller andre ting for den saks skyld)? Hvis det hadde vært slik hadde det vel knapt blitt solgt ene eneste bil

Anonymkode: a27ab...124

Er vel de færreste som klager på Porsche eller VW den dag i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (20 timer siden):

Jeg startet et emne som anonym. Det var dumt. Det ble stengt med en gang. 
Jeg skulle ønske det fantes et valg her inni om at anonyme ikke kunne svare. 

oh well. Det handler om biler, elektriske sådanne og Tesla spesielt. 

Jeg registrerte at Tesla ikke lenger var de mest solgte modellene. De er og har vært helt overlegne. Jeg lurte på om dette hadde med Elon Musk sin involvering med Trump. Jeg, som litt grønn og litt borgerlig nordmann ønsker virkelig ikke å assosieres med med hans ytterliggående meninger. Han snakker med Putin også. 

Har Tesla nå fått en ny skrape i sin ellers tynne lakk? 

Tesla Model Y er vel fortsatt verdens mest solgte bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

At han støtter Trump er jo bare positivt, noe aksjekursen også har gjenspeilet. Fyren har vokst mye i øynene mine de siste 6 månedene

Anonymkode: 24afd...e06

Så du mener at det er bra å støtte en fascist som ønsker å bruke militæret mot politiske motstandere, og som lyver absolutt hele tiden og er fullstendig skamløs?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Musk er "bare" en businessmann som tar all æren for jobben ingeniørene hans har gjort. Musk er ingen oppfinner og han er ufortjent genierklært.

Det stemmer ikke. Han er tungt involvert i teknisk utvikling i selskapene sine. Han er sjefsingeniør i SpaceX og gjør mye faktisk ingeniørarbeid.

Tror du virkelig det er nærmest en tilfeldighet at han har ledet flere selskaper til verdensdominans?  

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Han er en bedriftseier som har gjort bedriftene sine verdensledende innenfor sine områder. At han har ansatt gode folk er det ingen tvil om, men ingenting av dette hadde skjedd uten Musk.

Husk at SpaceX for eksempel startet etter andre selskaper som også hadde mye mer penger. Men i dag er SpaceX enerådende. Folk med mer tid og penger klarte altså ikke å hamle opp med "nykomlingen" SpaceX.

Du kan hate Musk for politikken hans, men evnene hans innenfor ingeniørfag, teknologi og lignende er enstående.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Duraton skrev (11 timer siden):

Ja, tenk at noen ønsker ytringsfrihet.

Det gjør iallfall ikke Elon Musk:

Han støtter også Trump, som vil fjerne ytringsfrihet,

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (26 minutter siden):

Det stemmer ikke. Han er tungt involvert i teknisk utvikling i selskapene sine. Han er sjefsingeniør i SpaceX og gjør mye faktisk ingeniørarbeid.

Tror du virkelig det er nærmest en tilfeldighet at han har ledet flere selskaper til verdensdominans?  

Han er en bedriftseier som har gjort bedriftene sine verdensledende innenfor sine områder. At han har ansatt gode folk er det ingen tvil om, men ingenting av dette hadde skjedd uten Musk.

Husk at SpaceX for eksempel startet etter andre selskaper som også hadde mye mer penger. Men i dag er SpaceX enerådende. Folk med mer tid og penger klarte altså ikke å hamle opp med "nykomlingen" SpaceX.

Du kan hate Musk for politikken hans, men evnene hans innenfor ingeniørfag, teknologi og lignende er enstående.

Musk har en bachelorgrad innen økonomi og er ikke ingeniørutdannet. Jeg kan også opprette et selskap og kalle meg selv sjefsingeniør om jeg vil, for ingeniør er ikke en beskyttet tittel.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeneXCII skrev (1 time siden):

Ha, ja du får bare ansette noen genier da og bli verdens rikeste.. 😅

Jeg sier ikke at det han har gjort er lett, alt jeg sier er at han hylles som techsavant, når han streng tatt "bare" er businessmannen som står bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jabx skrev (29 minutter siden):

Det gjør iallfall ikke Elon Musk:

Han støtter også Trump, som vil fjerne ytringsfrihet,

Stemmer ikke helt. 
Men som Musk selv har bemerket, hvis ett land ikke liker noe, så får dem gjøre det forbudt ved lov, så skal X rette seg etter det.

Så det er ikke X som sensurerer, det er landet som sensurerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (3 timer siden):

Lakkvaliteten? Synes ikke det er noe å si på den O_o

Jeg har for det meste kjørt Tesla 3 og der er mye lakkavrenning, ujevnheter, tynn lakk og jeg skvetter hver gang jeg åpner en førerdør og ser inn i et halvveis lakkert område mellom dør og fremre del av bilen.

newman01 skrev (3 timer siden):

Har ikke mange timene som sjåfør i Tesla, men adaptiv cruisekontroll fungerer da den. Gasser, bremser og holder farten med resten av trafikken. 
Mener da definitivt at det fungerte da jeg lånte en Y 

Ja, inntil du møter en lastebil i en sving på tofeltsvei, eller passerer en parkert lastebil, eller kjører forbi et trafikklys eller fotgjengerfelt med stripe malt tvers over veien. Det er disse anledningene jeg har opplevd fantombremsing på.

Anonymkode: f0a50...8e5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duraton skrev (48 minutter siden):

Er vel de færreste som klager på Porsche eller VW den dag i dag.

Nei akkurat, sa hvem som har eieren/sen som står bak er/var betyr ikke noe for kjøpere av bil

Anonymkode: a27ab...124

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det under Trump eller under Biden Ukraina og Palestina ble invadert igjen??? Husker ikke helt 🙃

Anonymkode: 24e0a...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...