AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #21 Del Skrevet 10. november 2024 jabx skrev (På 10.11.2024 den 21.56): Det stemmer ikke. Han er tungt involvert i teknisk utvikling i selskapene sine. Han er sjefsingeniør i SpaceX og gjør mye faktisk ingeniørarbeid. Tror du virkelig det er nærmest en tilfeldighet at han har ledet flere selskaper til verdensdominans? Han er en bedriftseier som har gjort bedriftene sine verdensledende innenfor sine områder. At han har ansatt gode folk er det ingen tvil om, men ingenting av dette hadde skjedd uten Musk. Husk at SpaceX for eksempel startet etter andre selskaper som også hadde mye mer penger. Men i dag er SpaceX enerådende. Folk med mer tid og penger klarte altså ikke å hamle opp med "nykomlingen" SpaceX. Du kan hate Musk for politikken hans, men evnene hans innenfor ingeniørfag, teknologi og lignende er enstående. Musk har en bachelorgrad innen økonomi og er ikke ingeniørutdannet. Jeg kan også opprette et selskap og kalle meg selv sjefsingeniør om jeg vil, for ingeniør er ikke en beskyttet tittel. Anonymkode: 957c1...a76 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #22 Del Skrevet 10. november 2024 LeneXCII skrev (1 time siden): Ha, ja du får bare ansette noen genier da og bli verdens rikeste.. 😅 Jeg sier ikke at det han har gjort er lett, alt jeg sier er at han hylles som techsavant, når han streng tatt "bare" er businessmannen som står bak. Anonymkode: 957c1...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Duraton Skrevet 10. november 2024 #23 Del Skrevet 10. november 2024 jabx skrev (På 10.11.2024 den 21.57): Det gjør iallfall ikke Elon Musk: Han støtter også Trump, som vil fjerne ytringsfrihet, Stemmer ikke helt. Men som Musk selv har bemerket, hvis ett land ikke liker noe, så får dem gjøre det forbudt ved lov, så skal X rette seg etter det. Så det er ikke X som sensurerer, det er landet som sensurerer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #24 Del Skrevet 10. november 2024 Peanut skrev (3 timer siden): Lakkvaliteten? Synes ikke det er noe å si på den O_o Jeg har for det meste kjørt Tesla 3 og der er mye lakkavrenning, ujevnheter, tynn lakk og jeg skvetter hver gang jeg åpner en førerdør og ser inn i et halvveis lakkert område mellom dør og fremre del av bilen. newman01 skrev (3 timer siden): Har ikke mange timene som sjåfør i Tesla, men adaptiv cruisekontroll fungerer da den. Gasser, bremser og holder farten med resten av trafikken. Mener da definitivt at det fungerte da jeg lånte en Y Ja, inntil du møter en lastebil i en sving på tofeltsvei, eller passerer en parkert lastebil, eller kjører forbi et trafikklys eller fotgjengerfelt med stripe malt tvers over veien. Det er disse anledningene jeg har opplevd fantombremsing på. Anonymkode: f0a50...8e5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 11. november 2024 #25 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg sier ikke at det han har gjort er lett, alt jeg sier er at han hylles som techsavant, når han streng tatt "bare" er businessmannen som står bak. Anonymkode: 957c1...a76 Han har vel både en bachelor i økonomi og bachelor i fysikk. Så ikke bare business Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #26 Del Skrevet 11. november 2024 newman01 skrev (2 minutter siden): Han har vel både en bachelor i økonomi og bachelor i fysikk. Så ikke bare business Stemmer. Det gjør ham likevel ikke til ingeniør. Anonymkode: 957c1...a76 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #27 Del Skrevet 11. november 2024 De som klager på Tesla får vel bare prøve å lage en bedre bil som sikkert kommer til å bli en storselger. Anonymkode: 11a22...5fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2024 #28 Del Skrevet 11. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Stemmer. Det gjør ham likevel ikke til ingeniør. Anonymkode: 957c1...a76 Nå er ikke ingeniør en beskyttet tittel, så hvem som helst kan kalle seg ingeniør, på samme måte som hvem som helst kan kalle seg trollmann. Ellers er det jo sjelden de som finner opp noe revolusjonerende faktisk er ingeniører, så jeg forstår ikke relevansen. Anonymkode: 24afd...e06 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 11. november 2024 #29 Del Skrevet 11. november 2024 Tror de fleste produsenter har noe å være mindre stolt av... Siemens lagde elektriske komponenter til den tyske hæren. Volkswagen oppsto for å produsere rimelige biler til tyske nazister. Mercedes produserte motorer til tyske krigsfly. Hugo Boss produserte tyske militæruniformer. Ford produserte Pinto, selv om de visste det var en eksplosiv bil som fungerte utmerket godt som selvmordsbil. Skal ikke se bort fra at BMW også har noen svin på skogen, i tillegg til alle sjåførene som notorisk ikke bruker blinklys og alltid parkerer på tvers av oppmerket plass. Så at eier av Tesla støtter Trump politisk er nok i historisk sammenheng rimelig banale greier. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 16. november 2024 #30 Del Skrevet 16. november 2024 AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 22.24): Musk har en bachelorgrad innen økonomi og er ikke ingeniørutdannet. Jeg kan også opprette et selskap og kalle meg selv sjefsingeniør om jeg vil, for ingeniør er ikke en beskyttet tittel. Anonymkode: 957c1...a76 Alt dette er irrelevant. Jeg viser til hva han rent faktisk gjør i selskapene sine. Han er sjefsingeniør og er dypt involvert i utvikling av teknologi og produkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2024 #31 Del Skrevet 16. november 2024 Musk sin egen AI konkluderte med at han er en populistisk manipulator som ved løgn og feilinformering volder mye skade, og ofte når langt takket være sin bemidlede rolle. At Trump hadde rett med oljekjøp fra Putin betyr jo ikke at han har rett med alt han sier? Hva slags horribelt argument er dette? Når Støre har rett i at mat er dyrt, har han rett i alle sine utsagn? Anonymkode: f0a50...8e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2024 #32 Del Skrevet 17. november 2024 AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 22.24): Musk har en bachelorgrad innen økonomi og er ikke ingeniørutdannet. Jeg kan også opprette et selskap og kalle meg selv sjefsingeniør om jeg vil, for ingeniør er ikke en beskyttet tittel. Anonymkode: 957c1...a76 Hva er poenget ditt, egentlig? Man blir ikke oppfinner av å utdanne seg til ingeniør, uansett. Noen de dummeste folka jeg har møtt i arbeidslivet har vært sivilingeniører. Anonymkode: 24afd...e06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janina1 Skrevet 17. november 2024 #33 Del Skrevet 17. november 2024 Jeg har kjørt Tesla i mange år og investert i aksjer i Tesla. Digger bilen min og er svært fornøyd med investeringen min i aksjer. Er dog ingen fan av at Musk støtter Trump, men kvitter meg ikke med Tesla av den grunn. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #34 Del Skrevet 18. november 2024 Janina1 skrev (På 17.11.2024 den 14.43): Jeg har kjørt Tesla i mange år og investert i aksjer i Tesla. Digger bilen min og er svært fornøyd med investeringen min i aksjer. Er dog ingen fan av at Musk støtter Trump, men kvitter meg ikke med Tesla av den grunn. De aller fleste eiere av Tesla er storfornøyde med bilen. Blant de som aldri har eid en er det pussig nok svært mange misfornøyde. Det finnes merkelig nok en god del folk som er allergiske mot elektriske biler og særlig Tesla. Dette vet mediene å utnytte. Jeg synes man stadig leser om Teslaeier som har kjørt så og så fort, foretatt en stygg forbikjøring osv. Står aldri Citroeneier, Opeleier, etc. Anonymkode: ab02f...989 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2024 #35 Del Skrevet 18. november 2024 Ser ut til at enkelte tror det bare er å starte et selskap og ansette riktige folk så plutselig er man et av verdens hotteste selskaper? Har noen gang reflektert over hvorfor aksjonærene i et selskap er villige til å betale en leder 200 millioner i årslønn, hvis man like gjerne kunne ansatt en lasaron fra gølvet? Anonymkode: 24afd...e06 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #36 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 13.03): Hva er poenget ditt, egentlig? Man blir ikke oppfinner av å utdanne seg til ingeniør, uansett. Noen de dummeste folka jeg har møtt i arbeidslivet har vært sivilingeniører. Anonymkode: 24afd...e06 Poenget mitt er at folk tror han er et slags tech-geni, men det er han ikke i noe større grad enn Trump, til tross for at hans offisielle tittel i egen bedrift er sjefsingeniør, eller noe sånt. Anonymkode: 957c1...a76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #37 Del Skrevet 5. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 14.54): De aller fleste eiere av Tesla er storfornøyde med bilen. Blant de som aldri har eid en er det pussig nok svært mange misfornøyde. Det finnes merkelig nok en god del folk som er allergiske mot elektriske biler og særlig Tesla. Dette vet mediene å utnytte. Jeg synes man stadig leser om Teslaeier som har kjørt så og så fort, foretatt en stygg forbikjøring osv. Står aldri Citroeneier, Opeleier, etc. Anonymkode: ab02f...989 Ifølge TV2 BROOM er Model Y eiere mer fornøyd enn alle Audi, BMW og Porsche eiere 🤗 Har hatt 30+ biler i mitt liv og synes ikke det er noe overraskende. Anonymkode: 595de...394 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #38 Del Skrevet 5. desember 2024 Mulig Mod 3 er bedre enn forgjengeren. Men det skulle vel ikke strengt tatt mye til. Mod 3 har jo vært den dårligste Tesla'n på markedet. Nye Mod Y er ikke på markedet ennå. Så vi må jo forholde oss til nåværende utgave, som til tross mange gode kvaliteter ikke har komfort og lavt støynivå høyt prioritert. VW ID 4 GTX f.eks har mye høyere kjørekomfort enn Tesla Y. Samme med Skoda Enyaq og Kia Ev6. Alle disse tre har bedre komfort. Dette er biler i samme prisklasse med 4x4. Men de har ikke like stort bagasjerom eller like høy ladehastighet. Vel, Kia er vel ikke langt unna, men mangler like stort bagasjerom da. Så sette man kjørekomfort høyt på lista, finnes det bedre biler på markedet. Og hvis vi i tillegg skal slenge på opplevd kvalitet, design og førermiljø, så taper Tesla så det suser på alt. Anonymkode: 6b585...b4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2024 #39 Del Skrevet 5. desember 2024 Dette her vil sikker Musk og Trump kalle for Fake News. Damme vil vel "Tesla-menigheten". Men, dette er harde fakta. https://www.motor.no/aktuelt/tysk-rapport-tesla-model-3-har-flest-feil-av-alle-modeller/259952 Anonymkode: 6b585...b4a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 5. desember 2024 #40 Del Skrevet 5. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Mulig Mod 3 er bedre enn forgjengeren. Men det skulle vel ikke strengt tatt mye til. Mod 3 har jo vært den dårligste Tesla'n på markedet. Nye Mod Y er ikke på markedet ennå. Så vi må jo forholde oss til nåværende utgave, som til tross mange gode kvaliteter ikke har komfort og lavt støynivå høyt prioritert. VW ID 4 GTX f.eks har mye høyere kjørekomfort enn Tesla Y. Samme med Skoda Enyaq og Kia Ev6. Alle disse tre har bedre komfort. Dette er biler i samme prisklasse med 4x4. Men de har ikke like stort bagasjerom eller like høy ladehastighet. Vel, Kia er vel ikke langt unna, men mangler like stort bagasjerom da. Så sette man kjørekomfort høyt på lista, finnes det bedre biler på markedet. Og hvis vi i tillegg skal slenge på opplevd kvalitet, design og førermiljø, så taper Tesla så det suser på alt. Anonymkode: 6b585...b4a Grusom måte å bestille Enyaq på da. Harald A Møller sin presentasjon av bil og kostnader er som et gufs fra tidlig 2000-tallet. Men ser ut som en Enyaq85 med firehjulstrekk koster 499'200 før tillegg. De skal ha 32'500kr for alarm...? Og 4625kr for varme i baksetet? Hva er dette for noe røveri? 14b8e919-e028-45d0-99ca-599851d67fa8 Men ja, det finnes alternativer i prisområdet pluss minus 50-100'000 av en Y. Men bare for å presisere: jeg har ikke Tesla. Endret 5. desember 2024 av newman01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå