Gå til innhold

TeZla?

A new man

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.1.2025 den 12.48):

Det går ikke ann å vite om det var en nazihilsen uten å være inne i hodet til Musk. Det står og faller på intensjonen hams i øyeblikket. Hva noen andre tenker, trur, og mener er totalt uinteressant. Det er ingenting annet enn meningsløse spekulasjoner.

Av alle ting man kan fokusere på så er det dette folk diskuterer?

Anonymkode: aa11b...9e5

Det betyr ingenting hva intensjonen var.

Han gjorde en bevegelse som hele verden kjenner og gjenkjenner som en nazihilsen. Det å gjøre det tegnet er kommunikasjon i seg selv. 

Gjør man en nazihilsen, må man forvente å bli oppfattet som nazi. Det er grunnleggende kommunikasjon.

Hva den indre motivasjonen eller intensjonen var, er helt likegyldig. 

Anonymkode: 8e715...f80

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 8.22):

Vet folk hvilken historikk Volkswagen og Porsche har? Hva er de politiske meningene til sjefen i Hyundai eller BYD? Jeg tror at man kjøper den bilen som passer bruk og budsjett best.

Når det gjelder aksjer så er jeg enig i at det er en slags personkultus rundt Musk og hans stadige merkelige utspill driver kanskje aksjen opp men gjør den også veldig følsom for neste utspill.

Anonymkode: 3a2f6...f60

Nå er vel poenget i denne sammenhengen at man, i motsetning til de merkene du nevner, vet veldig godt hva Musk står for.

At det kan være noe vi ikke vet om andre, er jo fullstendig irrelevant i forhold til det man faktisk vet av skikkelig drøye ting i forhold til dette merket.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har Tesla. Jeg kommer ikke til å kjøre den lenger. Har begynt å bruke bensinbilen igjen. Det er så pinlig og vil ikke bli assosiert med en slik sik spenna gal mann. Mannen er litt mer lunken og mener vi bør vente med å selge den, men jeg mener det bare er å kvitte seg med den før den ikke er verdt mer enn vrakpant. 

Anonymkode: 7afcb...c2c

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (2 minutter siden):

https://fuelarc.com/evs/its-official-the-cybertruck-is-more-explosive-than-the-ford-pinto/
Cybertruck er ikke godkjent i Europa, men brenner den oftere enn Pinto er det en farlig farkost. 

Tesla Cybertruck kan importeres som "bruktbil" til Norge, da blir den godkjent:

Sitat

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/KMX4aE/slik-fikk-de-godkjent-cybertruck-i-norge
– Cybertrucken er godkjent etter Bilforskriften § 5–3. Den sier at en bil som har vært registrert minst 6 måneder før den importeres til Norge, kan godkjennes basert på at den oppfyller amerikansk eller kanadisk regelverk

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
A new man skrev (4 minutter siden):

https://fuelarc.com/evs/its-official-the-cybertruck-is-more-explosive-than-the-ford-pinto/

Cybertruck er ikke godkjent i Europa, men brenner den oftere enn Pinto er det en farlig farkost. 

Det er bare noen dager siden det lå en til salgs på finn.no. Tror den er solgt nå, for den er borte. Det er et norsk firma som har fått godkjent den. 

Anonymkode: 03749...d28

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salget av Tesla gikk ned ca 40% i januar i Norge og ca 60% i Frankrike og Tyskland 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det blir nesten som når folk i Oslo kom ut å fant SUV'ene sine med flate hjul for en stund tilbake. Det var stor skam å kjøre dieselsuv'er ifølge miljøaktivister. 

Nå er det Tesla som utsettes for aksjoner pga folks avsky for Musk. Jeg tror vi kommer til å se mer og mer av dette dessverre. 

Jeg er glad jeg ikke kjører Tesla, for jeg tror jeg hadde vært redd for bl.a hærverk hvis jeg satt den fra meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TBL12 skrev (23 minutter siden):

Tesla Cybertruck kan importeres som "bruktbil" til Norge, da blir den godkjent:

Takk. Det visste jeg ikke. 17 ganger mer brannfarlig enn Pinto. Farlig på veien og så som bruktbil da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror en del som vurderte å kjøpe Tesla før, skrinlegger den ideen. Jeg tror det likevel er midlertidig, for før eller siden er det noe annet "alle" skal rette pekefingeren på.

Jeg må ærlig si at jeg ikke syntes Musks hilsen så så nazistisk ut. Den så ut som en mellomting mellom nazihilsen og dabbing. Det er derimot satt i sammenheng med X (tidl. Twitter), støtten til Trump og deltagelsen på landsmøtet til AfD som nok gjør at mange trekker paraleller til nazismen.

Jeg ville vært litt forsiktig med å kalle han nazist. Jeg føler mange bruker nazistbegrepet så mye at det vannes ut. Du er ikke nazist, fordi du veiver med hånden et sted du ikke burde; du er nazist på grunn av holdninger og hvilke forbilder du har. Om Musk er nazist eller ei skal ikke jeg si noe om, men mange som kommenterer hendelsen virker å være de samme som bruker store ord om deres politiske motstandere.

VG publiserte en artikkel der en tidligere venn antydet at Musk heller var narsissist, og, selv om jeg ikke kjenner noen av dem, virker det ærlig å være en bedre beskrivelse av Musk. Han virker høy på seg selv og ivrig etter å fremme seg selv, og kanskje er skummel på så måte. Ikke som en nazist som ser ned på folkegrupper, men som en narsissist som skal fremme seg selv og sine behov.

Narsissistiske gründere og mektige er det nok av i verden, og en eventuell boikott av Tesla vil nok bli like kortvarig som mange boikotter.

Anonymkode: 20201...70a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det blir nesten som når folk i Oslo kom ut å fant SUV'ene sine med flate hjul for en stund tilbake. Det var stor skam å kjøre dieselsuv'er ifølge miljøaktivister. 

Nå er det Tesla som utsettes for aksjoner pga folks avsky for Musk. Jeg tror vi kommer til å se mer og mer av dette dessverre. 

Jeg er glad jeg ikke kjører Tesla, for jeg tror jeg hadde vært redd for bl.a hærverk hvis jeg satt den fra meg. 

som å gå med pels på 90-tallet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Musk eller ikke, Tesla er blodharry! Tesla er den nye Volvo 240. 

Anonymkode: 5bf95...388

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 8.22):

Vet folk hvilken historikk Volkswagen og Porsche har? Hva er de politiske meningene til sjefen i Hyundai eller BYD? Jeg tror at man kjøper den bilen som passer bruk og budsjett best.

Når det gjelder aksjer så er jeg enig i at det er en slags personkultus rundt Musk og hans stadige merkelige utspill driver kanskje aksjen opp men gjør den også veldig følsom for neste utspill.

Anonymkode: 3a2f6...f60

Nei, men det er skjelden så åpenbart .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett er det lavmål å begå hærverk om man ikke liker noe.

I Singapore var telefonen koblet til Starlink. 
Musk eier: Tesla, SpaceX, X Corp. (tidligere  Twitter), xAI, Neuralink og The Boring Company. Musk var medgründer av PayPal. Så har vi han her: https://www.dailystar.co.uk/news/latest-news/first-human-fitted-neuralink-brain-34644876 Er dette så negativt eller er det positivt? 
Apple har inngått samarbeid med SpaceX. 

Hvem her inne står først i køen for å slutte å bruke internett fra Starlink? (hva om du er i utlandet og blir tilkoblet?) Slutter du med PayPal? X Corp (Twitter)? Stopper du å bruke Apple-produkter? 

Hvorfor hekter man seg alltid opp i det mest sannsynlige og aldri de andre tingene? 
Jeg kommer for øvrig ikke til å slutte med Apple-produkter bare fordi You-Know-Who. 

Endret av Peanut
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem er det egentlig som kjøper brukte Teslaer? 

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har du Iphone? 

Anonymkode: 26864...6fd

Ikke bare iPhone kan nevnes, men også Apple-TV, iPad, Mac, Watch, AirPods, AirTag… 

Jeg har både iPhone, iPad, Mac og AirTag kjøpt før Crazy Elon Musk. (Kommer heretter til å bruke B4CEM).

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.2.2025 den 10.46):

Jeg tror nok mange vil føle at de "støtter" Musk økonomisk med å kjøpe Tesla. Jeg for min del ville følt det. 

Anonymkode: 6b585...b4a

NÅ ja. Men de som kjøpte før, synes jeg ikke man kan pålegge følelser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har velger bil utifra om jeg synes den er fin eller fungerer for meg. Ikke av politiske årsaker eller basert hvem som sitter som toppleder. 

Så synes dette er tragisk og trist at folk driver med boikott. Det er ikke rart det blir krig i verden.

3 verdenskrig er rett rundt hjørnet…

Anonymkode: 04095...404

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har velger bil utifra om jeg synes den er fin eller fungerer for meg. Ikke av politiske årsaker eller basert hvem som sitter som toppleder. 

Så synes dette er tragisk og trist at folk driver med boikott. Det er ikke rart det blir krig i verden.

3 verdenskrig er rett rundt hjørnet…

Anonymkode: 04095...404

Det var det jeg gjorde. Jeg valgte bilen ut fra fin og fungerte for meg. Ikke hatt noen store problemer på de snart 2 årene jeg har hatt min. 
Neste bil en gang derimot… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...