A new man Skrevet 24. januar Forfatter #101 Del Skrevet 24. januar (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tyskerne vet å protestere Sett den gå sin seiersgang på nett i dag. Litt usikker på om det er ekte, tyskerne tar ikke lett på det der, uansett kontekst. Er det sant, er det kult. Uansett er det nok uttrykk for hva mange føler nå. Endret 24. januar av A new man Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #102 Del Skrevet 25. januar Jeg har aldri likt Tesla, men nå skrives det om masse folk som har solgt Teslaen sin pga Musk. Men det er vel like mange som har kjøpt Tesla da, som de som har solgt. Er folk dumme? Anonymkode: 336f9...0bd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #103 Del Skrevet 25. januar A new man skrev (På 10.11.2024 den 1.12): Jeg startet et emne som anonym. Det var dumt. Det ble stengt med en gang. Jeg skulle ønske det fantes et valg her inni om at anonyme ikke kunne svare. oh well. Det handler om biler, elektriske sådanne og Tesla spesielt. Jeg registrerte at Tesla ikke lenger var de mest solgte modellene. De er og har vært helt overlegne. Jeg lurte på om dette hadde med Elon Musk sin involvering med Trump. Jeg, som litt grønn og litt borgerlig nordmann ønsker virkelig ikke å assosieres med med hans ytterliggående meninger. Han snakker med Putin også. Har Tesla nå fått en ny skrape i sin ellers tynne lakk? Tesla har aldri vert i nærheten av lage noe som er holdbart. De har mye å lære, som bilbransjen forøvring har opparbeidet seg erfaring med over flere tiår. Og når verdens største bilprodusent Toyota nå har kommet med en elbil som har en pålitelighet vesentlig høyere enn Tesla, synker klart salget av Tesla. Globalt har elbilsalget stagnert, fordi prisen er for høy og kunden velger bensin/diesel. Er kun her på berget forhandlere ikke tilbyr i stor skala de to siste nevnte. Trenger ikke se lengre enn over til Sverige så finner man et helt annet utvalg av drivlinjer på alle bilmerker, for der er det samme som ellers, elbil er mye dyrere. Ikke noe marked kan sammenlignes med hvordan slaget foregår i Norge, her har det i mange år blitt innført avgifter på bil generelt. Og når elbilen skulle innfases 100% fra i år, kunne ikke staten ta like mye i avgifter på elbilen, da hadde vi hatt samme prisforskjellen her som i andre land uten avgifter. Derfor ble engansavgift/MVA og gamle ”årsavgiften” skrelt bort i starten for å få ned prisen, da betalte vi samme prisen for elbilen som andre land. Er ikke for ingenting at sittende regjering måtte innføre litt MVA for å ta inn det de har tapt på fritakene fra 2013, det er snakk om milliardbeløp som hver eneste elbilkjøper har blitt ”sponset” fra staten. Det handler ikke om å spare miljøet, men egen lommebok! Anonymkode: f419b...2e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 25. januar Forfatter #104 Del Skrevet 25. januar Her settes det gode ord på problemstillingen: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/alko14/elon-musk-nazihilsen-donald-trump Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chupacabra Skrevet 25. januar #105 Del Skrevet 25. januar A new man skrev (25 minutter siden): Her settes det gode ord på problemstillingen: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/alko14/elon-musk-nazihilsen-donald-trump Det er vanskelig å komme på noen andre holdbare forklaringer på Musks oppførsel enn de som beskrives i artikkelen. Nazi eller Dum (evt. begge deler) Men Musk-fanatikerne klarer sikkert å dikte opp noen andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #106 Del Skrevet 25. januar Hva er poenget med politikerne som går ut i avisen for å selge Teslaen sin? Den blir jo ikke skrotet. Det er jo det de må gjøre hvis det skal ha noe for seg. Det beste er å eie bilen så lenge som overhode mulig. Bruke opp bilen til siste LED-prære. 18 år på veien bør den klare, minst. Så bare å teipe ratt og sete når det blir slitt. Det er best for miljøet som disse miljøposørene snakker så utrolig varmt om. Anonymkode: 3df3a...1b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 25. januar Forfatter #107 Del Skrevet 25. januar Han gir jo blanke f… Dette kom opp på Bluesky Det er ikke hva han har fått til, Hitler og Stalin fikk til masse de også. Det er hva han står for. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A new man Skrevet 25. januar Forfatter #108 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Tyskerne vet å protestere: Anonymkode: afbeb...70a Jeg tror jeg har tatt feil av dette. Det er en opprinnelig britisk kunstnergruppe som kaller seg Led By Donkeys som hadde dette. De har ofte lyst opp vegger slik. De tilbyr også kontekst og bildet er vel fra en 5 min film de sendte på veggen der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #109 Del Skrevet 25. januar Så, så. Jeg har hatt to bensinbiler som var datamaskiner på hjul. Jeg tenker at det argumentet er litt dødt nå, med alle kravene som stilles fra EU. Når jeg ikke påførte meg selv eksem i irritasjon over idiotiske løsninger på bilene, feil på moduler og en drittbil som nektet å slå av motoren -så var det irritasjon over overvåking og dårlig personvern som jeg måtte k*ksuge godkjenne hver gang jeg tok en tur til butikken. Så elbil er uaktuelt men det er også alle moderne diesel og bensinbiler. Dessverre. Anonymkode: 3df3a...1b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #110 Del Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Så, så. Jeg har hatt to bensinbiler som var datamaskiner på hjul. Jeg tenker at det argumentet er litt dødt nå, med alle kravene som stilles fra EU. Når jeg ikke påførte meg selv eksem i irritasjon over idiotiske løsninger på bilene, feil på moduler og en drittbil som nektet å slå av motoren -så var det irritasjon over overvåking og dårlig personvern som jeg måtte k*ksuge godkjenne hver gang jeg tok en tur til butikken. Så elbil er uaktuelt men det er også alle moderne diesel og bensinbiler. Dessverre. Anonymkode: 3df3a...1b0 Ja, det er noe dritt med all den elektronikken i bilene. Det kan fort bli dyrt. Anonymkode: 0b38a...01f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar #111 Del Skrevet 25. januar "På to år vil Gjensidige ha økt prisen på bilforsikringer med 37 prosent.." https://e24.no/boers-og-finans/i/254kga/tiden-gaar-utbyttemaskinen-gjensidige-bestaar Tesla-bilene er absolutt med på å dra opp kostnadene for forsikringsselskapene og dermed prisen for oss alle. Jeg har gått over til ansvarsforsikring fordi jeg uansett har så gammel bil at jeg aldri får dekket mine reelle utlegg (vedlikehold i et evighetens perspektig, ikke "slite ut bilen til hjula faller av"). Men jeg regner med at jeg også må være med på å betale for gildet, selv om jeg har hoppet av karusellen. Anonymkode: 3df3a...1b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #112 Del Skrevet 26. januar newman01 skrev (På 11.11.2024 den 10.05): Han har vel både en bachelor i økonomi og bachelor i fysikk. Så ikke bare business Han har noe fysikk-utdannelse, men man lærer jo ikke der å lage biler eller raketter. Virker også urealistisk at en som har så mye ansvar som Elon også har tid til å sette seg inn i det tekniske. Slik jeg har forstått det så har også dette vært en av hans styrker. Siden han ikke har nok teknisk kompetanse til å forstå hvordan ting gjøres så setter han mål som for de med peiling vil mene er helt urealistiske. Men så har det vist seg likevel at mange av målene likevel kunne bli nådd. Anonymkode: e5c5b...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #113 Del Skrevet 26. januar Jeg vil tro aksjene faller etter nazihilsenen hans, ja. En del som er interessert i el, er det av hensyn til miljø og er posisjonert til venstre politisk. De er som oftest ikke interessert i å se mellom fingrene når en grūnddr eller produsent gjør nazi-gester i beste sendetid. Anonymkode: e45bf...997 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #114 Del Skrevet 26. januar Vil dog tenke at det også kan føre til at mange elbil-hatere snur på flisa og blir mer positive til el som en ren opposisjonell reaksjon overfor den såkalte venstresiden. Anonymkode: e45bf...997 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #115 Del Skrevet 26. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vil tro aksjene faller etter nazihilsenen hans, ja. En del som er interessert i el, er det av hensyn til miljø og er posisjonert til venstre politisk. De er som oftest ikke interessert i å se mellom fingrene når en grūnddr eller produsent gjør nazi-gester i beste sendetid. Anonymkode: e45bf...997 Nå tror ikke jeg mange vil slutte å kjøpe Tesla pga Elons oppførsel. Men det at å nazi-hilse er dårlig for Tesla-aksjen tar jeg som tegn på at Elon ønsker å bli oppfattet som en nazist. Dette er ikke noe han gjør for å få aksjekursen opp, men noe han gjør på tross av at det trolig er negativt for aksjekursen. Anonymkode: e5c5b...c30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lur Venn Skrevet 26. januar #116 Del Skrevet 26. januar Hitler var jo tungt involvert i Volkswagen, rart at noen kjøper de bilene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #117 Del Skrevet 26. januar Lur Venn skrev (53 minutter siden): Hitler var jo tungt involvert i Volkswagen, rart at noen kjøper de bilene Ikke alle bryr seg om slikt. Jeg hadde kjøpt en nord-koreansk bil om det var et godt kjøp. Driter da i hvor pengene havner, jeg skal bare ha det beste og billigste. Anonymkode: aa11b...9e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #118 Del Skrevet 26. januar Jeg skal ikke legge skjul på at jeg er SÅ glad vi ikke kjøpte Tesla da vi kjøpte elbil for 2 år siden. Jeg hadde vært flau over å kjøte Tesla nå. Anonymkode: 452ea...2f2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #119 Del Skrevet 26. januar Lur Venn skrev (3 timer siden): Hitler var jo tungt involvert i Volkswagen, rart at noen kjøper de bilene Nå var det lenge siden. Det er ikke så rart at få bryr seg om hva en bedrift gjorde for nesten 100 år siden. Ikke at jeg tror mange slutter å kjøpe Tesla pga Elon Musk sin oppførsel. Anonymkode: 4ed54...6d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar #120 Del Skrevet 26. januar Cartman skrev (På 21.1.2025 den 22.03): Musk har asperger og mangler derfor en del sosiale ferdigheter. Han er ikke nazist og det vet alle. Trump har jødisk svigersønn og er den mest pro-israelske presidenten noensinne. Derfor er det idiotisk med enda mer nazi-snakk. Problemet med Trump-administrasjonen er ikke nazisme. Problemet med Trump er at han melder USA ut av NATO og den verdensorden vi har hatt etter krigen. At Trump har en jødisk svigersønn og er Israel-vennlig er da ikke et argument for at Musk ikke er nazist. De er to ulike personer. Og når Musk støtter Trump så er det neppe fordi Trump har en jødisk svigersønn, det er fordi Trump er en milliardær-vennlig president. Anonymkode: 4ed54...6d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå