Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
newman01 skrev (7 minutter siden):

Grusom måte å bestille Enyaq på da. Harald A Møller sin presentasjon av bil og kostnader er som et gufs fra tidlig 2000-tallet. Men ser ut som en Enyaq85 med firehjulstrekk koster 499'200 før tillegg. De skal ha 32'500kr for alarm...? Og 4625kr for varme i baksetet? Hva er dette for noe røveri? 

14b8e919-e028-45d0-99ca-599851d67fa8

Men ja, det finnes alternativer i prisområdet pluss minus 50-100'000 av en Y.

Men bare for å presisere: jeg har ikke Tesla. 

Jeg ville jo heller gitt 50-100 000 mer for de tre nevnte, enn Tesla Y, men det er meg. 

Da har Skoda begynt med noe nytt. Tidligere var det noen utstyrspakker, og ikke at man måtte velge f.eks alarm ol. for seg. Enig i at dette er håpløst. 

Jeg ser jo at de fleste bryr seg mer om pris enn det jeg gjør. Tesla Y skulle vært ekstremt mye billigere før jeg hadde tenkt at da får jeg bare leve med det... Jeg måtte i tillegg ikke brydd meg om bil overhodet, og sett på den kun som et fremkomstmiddel, noe jeg 'dessverre' ikke gjør.  

Jeg kjører verken Tesla eller de andre, men har prøvekjørt dem alle. 

Anonymkode: 6b585...b4a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
A new man skrev (På 10.11.2024 den 1.12):

Han snakker med Putin også. 

Litt sånn som Jesus…. Han snakket jo med både spedalske og fariseere…

Anonymkode: 87506...f5d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 5.12.2024 den 10.44):

Poenget mitt er at folk tror han er et slags tech-geni, men det er han ikke i noe større grad enn Trump, til tross for at hans offisielle tittel i egen bedrift er sjefsingeniør, eller noe sånt.

Anonymkode: 957c1...a76

Jo, han er et tech-geni. Han har startet og drevet mange verdensledende bedrifter. Han gjør ingeniørarbeid i både Tesla og SpaceX.

Du har null peiling på hva han gjør og kan, og så virker det som du påstår at ledelse ikke er relevant? At et selskap ikke trenger en leder, for ting går av seg selv?

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet
A new man skrev (7 timer siden):

Sannsynligvis lite, dessverre, men det er lov å håpe. Heldigvis sliter Tesla i Europa generelt, og da spesielt i Tyskland.

Anonymkode: afbeb...70a

AnonymBruker
Skrevet

Tesla = Nazi sled

Anonymkode: afbeb...70a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå bryr de færreste seg om sjefen for bilfirmaet de kjøper bil fra. Men denne oppførselen til Musk er en av grunnene til at jeg ikke hadde turt å eie Tesla-aksjer. Aksjekursen blir mye påvirket av Musk sin oppførsel i mediene og sosiale medier. 

Anonymkode: 4ed54...6d5

• Liker 10
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå bryr de færreste seg om sjefen for bilfirmaet de kjøper bil fra. Men denne oppførselen til Musk er en av grunnene til at jeg ikke hadde turt å eie Tesla-aksjer. Aksjekursen blir mye påvirket av Musk sin oppførsel i mediene og sosiale medier. 

Det er absolutt ikke sant. 

Tesla har falt enormt i omdømme de siste årene, og ble i fjor slått av BMW på nybilsalg elbil for første gang på ti år.

Det har jo også med at andre merker lager bra elbiler, og at Tesla har mistet noe av eksklusiviteten og kulheten når absolutt alle kjører det, inkludert han teite naboen din og drugdealeren.

Men det har definitivt også med Musk å gjøre. 

I Bought This Before We Knew Elon Was Crazy Bumper Sticker 3M Quality Vinyl  - Etsy

Anonymkode: 53f60...8ec

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er absolutt ikke sant. 

Tesla har falt enormt i omdømme de siste årene, og ble i fjor slått av BMW på nybilsalg elbil for første gang på ti år.

Anonymkode: 53f60...8ec

I hvilket land?  Når jeg googler så klarer jeg kun å finne at BMW solgte flere biler enn Tesla i juli i EU.  Sett året totalt solgte Tesla mest. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan bare snakke for meg selv.

Jeg er konservativ høyrevelger og har vurdert Tesla seriøst. Tesla Y som hoved bil for familien. Og Tesla 3 2020-2022 modell som jobb pendlerbil til meg (matpakkebil). Ok rekkevidde, bra utvalg og ok pris.

Det har jeg lagt fra meg.

Etter de siste 6 mnd er det fullstendig uaktuelt å fylle lommene til Tesla og Co. Fra før av var kinesisk ikke aktuelt. Med all informasjon disse bilene sender tilbake til Kina, kamera i bilene, GPS mm. når man VEIT at kinesisk etterretning har tilgang på alt kinesisk elektronikk samler inn hvis de vil. Kinesisk lov pålegger alle kinesiske selskaper å dele informasjon ved behov, derfor har TIKTOK utfordringer i USA.

Kan bilen spionere på deg? Inni fjellet forsøker noen å finne svar

Så da blir det noe annet. Heldigvis finnes det gode alternativer.

Anonymkode: 9c02a...087

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Vet folk hvilken historikk Volkswagen og Porsche har? Hva er de politiske meningene til sjefen i Hyundai eller BYD? Jeg tror at man kjøper den bilen som passer bruk og budsjett best.

Når det gjelder aksjer så er jeg enig i at det er en slags personkultus rundt Musk og hans stadige merkelige utspill driver kanskje aksjen opp men gjør den også veldig følsom for neste utspill.

Anonymkode: 3a2f6...f60

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tesla selger ikke bare biler i Europa. Om en del europeere nekter å kjøpe Tesla, fordi de misliker Elon Musk, så vil det bli kompansert med amerikanere som kjøper Tesla fordi de liker Musk.

Om færre kjøper Tesla fordi bilene er dyrere enn andre biler med samne kvalitet, så ville det skjedd uansett hva Elon Musk gjør. Det er heller ikke noe unikt med Tesla, tyske biler sliter med samme problem.

Anonymkode: 80a77...091

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet folk hvilken historikk Volkswagen og Porsche har? Hva er de politiske meningene til sjefen i Hyundai eller BYD? Jeg tror at man kjøper den bilen som passer bruk og budsjett best.

Når det gjelder aksjer så er jeg enig i at det er en slags personkultus rundt Musk og hans stadige merkelige utspill driver kanskje aksjen opp men gjør den også veldig følsom for neste utspill.

Nei, vei  veit ikke og Nissan, Peugeot, BMW, Mercedes har rabiate politiske meninger.

Men vi VEIT at MUSK er MAGA og Kina spionerer og saboterer oss.

Cyberangrep mot europeisk sjøtransport: Kina-tilknyttet hackergruppe Mustang Panda mistenkt – NRK Troms og Finnmark

Energi, samferdsel mm .

Vil bli veldig overrasket om stortingsrepresentanter og militært ansatte ikke får begrensinger for bruk av kinesiske biler. Altså kjøre Kinesisk el,bil fulle av kameraer og , videoovervåkning og mikrofoner inn på militært hemmelig område?? 

Ville forsvaret lease kinesiske personbiler?? Vil stortinget??  

Og Kina kommer til å invadere Taiwan, og hva skjer med reservedeler til kina biler hvis det blir boikott aksjoner som med Russland?

Gidder ikke å gjøre det lett for slike diktaturer, ikke støtte de økonomisk heller.

Anonymkode: 9c02a...087

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er galt med Musk? Jeg sympatiserer med mye av det han sier og det tipper jeg mange nordmenn gjør. Men de tør neppe si det høyt 😂

Anonymkode: f8256...ff6

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva er galt med Musk? Jeg sympatiserer med mye av det han sier og det tipper jeg mange nordmenn gjør. Men de tør neppe si det høyt 😂

Anonymkode: f8256...ff6

Der tror jeg du tar feil. Det er nok bare ekstremister som er enig med Musk for tiden. Men grattis, da...

Anonymkode: babe6...eb4

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier at folk er nærmest patologisk opptatt av denne Musk (mye fordi han selv ønsker det), men ikke har brukt 2 kalorier på å sjekke om sjefen for andre bilprodusenter har verre ideologi.

Ikea-grunderen Ingvar Kamprad var aktiv nazist. Stoppet det folk fra å handle på Ikea? Lederen for Samsung satt 18mnd i fengsel for bestikkelser. Kaster du Samsung tv-en av den grunn? Røkke beskyldes for grov kriminalitet og har sonet i fengsel for korrupsjon. Boikotter du Aker-eide SalMar?

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva Musk gjør er revnende likegyldig. Jeg digger min Model 3, så her blir det ikke bilbytte. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mannen er eksentrisk og kan nok hypes opp til å gjøre det meste, som f.eks. en hilsen uten å tenke over hva han egentlig gjør. Trump bruker han som en brikke i et spill, og mannen digger jo oppmerksomhet…… Alle leder har noen flying monkeys👍🏼

Anonymkode: b9aa1...660

• Liker 5
Skrevet

Tesla-elsker gjennom mange år her. Beste bilene vi har hatt, men det blir ikke Tesla igjen.

• Liker 5
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...