Gå til innhold

TeZla?

A new man

Anbefalte innlegg

jabx skrev (6 timer siden):

Tuller du? Han har nektet å rette seg etter lover i land som Storbritannia og Brazil.

Poenget er at Musk er en løgner, manipulator og opportunist som påstår han står for ting han ikke står for. Når hans venner diktatorene ønsker noe sensurert så har han ingen problemer med det, men hvis noen han er uenig med ønsker noe sensurert så skriker han om ytringsfrihet.

Jeg er av den mening at dine påstander mangler substans. 
Din første påstand viste seg å ikke være sannferdig, så jeg håper du skjønner hvorfor ens tillit til kun ditt ord, ikke er spesielt lovende.

Har du noen mer kredible kilder til dine påstander? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 22.24):

Musk har en bachelorgrad innen økonomi og er ikke ingeniørutdannet. Jeg kan også opprette et selskap og kalle meg selv sjefsingeniør om jeg vil, for ingeniør er ikke en beskyttet tittel.

Anonymkode: 957c1...a76

Hva er poenget ditt, egentlig? Man blir ikke oppfinner av å utdanne seg til ingeniør, uansett. Noen de dummeste folka jeg har møtt i arbeidslivet har vært sivilingeniører.

Anonymkode: 24afd...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt Tesla i mange år og investert i aksjer i Tesla. Digger bilen min og er svært fornøyd med investeringen min i aksjer. 

Er dog ingen fan av at Musk støtter Trump, men kvitter meg ikke med Tesla av den grunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janina1 skrev (15 minutter siden):

Jeg har kjørt Tesla i mange år og investert i aksjer i Tesla. Digger bilen min og er svært fornøyd med investeringen min i aksjer. 

Er dog ingen fan av at Musk støtter Trump, men kvitter meg ikke med Tesla av den grunn.

Jeg hadde ikke kjørt Tesla om jeg så fikk den gratis, men jeg har også aksjer så jeg gnir meg i hendene for hver lettlurt idiot som tror dette er gode biler (heldigvis mange av dere) 😅

Anonymkode: 1ce7f...e5b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Janina1 skrev (På 17.11.2024 den 14.43):

De aller fleste eiere av Tesla er storfornøyde med bilen. Blant de som aldri har eid en er det pussig nok svært mange misfornøyde. ;)  Det finnes merkelig nok en god del folk som er allergiske mot elektriske biler og særlig Tesla. Dette vet mediene å utnytte. Jeg synes man stadig leser om Teslaeier som har kjørt så og så fort, foretatt en stygg forbikjøring osv. Står aldri Citroeneier, Opeleier, etc. 

Anonymkode: ab02f...989

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at enkelte tror det bare er å starte et selskap og ansette riktige folk så plutselig er man et av verdens hotteste selskaper? Har noen gang reflektert over hvorfor aksjonærene i et selskap er villige til å betale en leder 200 millioner i årslønn, hvis man like gjerne kunne ansatt en lasaron fra gølvet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Duraton skrev (På 16.11.2024 den 20.13):

Jeg er av den mening at dine påstander mangler substans. 
Din første påstand viste seg å ikke være sannferdig, så jeg håper du skjønner hvorfor ens tillit til kun ditt ord, ikke er spesielt lovende.

Har du noen mer kredible kilder til dine påstander? 

Min første påstand var helt sannferdig. At du hater fakta er ikke alle andres feil. Faktum er at Elon Musk elsker sensur.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 15.00):

Jeg hadde ikke kjørt Tesla om jeg så fikk den gratis, men jeg har også aksjer så jeg gnir meg i hendene for hver lettlurt idiot som tror dette er gode biler (heldigvis mange av dere) 😅

Anonymkode: 1ce7f...e5b

Så rart at Model Y er verdens mest solgte bil da.

Selvsagt er det gode biler.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (1 time siden):

Så rart at Model Y er verdens mest solgte bil da.

Selvsagt er det gode biler.

Eller bare veldig billige.... 

Anonymkode: 6b585...b4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Eller bare veldig billige.... 

Er vel kombinasjonen av rett kvalitet til rett pris. Stort sett fungerer en Tesla til hovedformålet: å komme seg fra A til B og tilbake igjen. Setene er ok, rekkevidden er ok, komfort er ok, plass i bilen er veldig bra, ok bagasjerom, hengerfeste, takstativ, CCS ladeport. Og på toppen et utviklingsteam som kontinuerlig oppdaterer og forbedrer den digitale flaten. 

Ja, man kan få en mer komfortabel bil om man kjøper en Audi A6etron til 800'000, eller man kan kjøpe en Volvo V60 med dieselmotor til 820'000 inkl. vinterdekk og sota bakruter. Da virker det igjen litt fristende med 500k for en TeslaY. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (1 time siden):

Er vel kombinasjonen av rett kvalitet til rett pris. Stort sett fungerer en Tesla til hovedformålet: å komme seg fra A til B og tilbake igjen. Setene er ok, rekkevidden er ok, komfort er ok, plass i bilen er veldig bra, ok bagasjerom, hengerfeste, takstativ, CCS ladeport. Og på toppen et utviklingsteam som kontinuerlig oppdaterer og forbedrer den digitale flaten. 

Ja, man kan få en mer komfortabel bil om man kjøper en Audi A6etron til 800'000, eller man kan kjøpe en Volvo V60 med dieselmotor til 820'000 inkl. vinterdekk og sota bakruter. Da virker det igjen litt fristende med 500k for en TeslaY. 

Flere av elbilene i samme klasse som Tesla Y har bedre kjørekomfort, så man må ikke over 800' kr for å få en bil som er bedre å kjøre. Tesla er stiv og har forholdsvis høyt støynivå i forhold til sine konkurrenter. Dette er en kjent sak. 

Men som rullende datamaskin er Tesla et hestehode foran, det kan ikke benektes. Det samme gjelder bagasjeplass, der er de ledende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.11.2024 den 14.56):

Jeg har aldri likt Musk, men har fått mer sansen for fyren nå etter at han ordnet opp i Twitter og ga sin ubetingede støtte til Trump. Det er nok slik når du er ung, uerfaren og uutviklet at du tror hvem som helst bare kan starte et selskap og ha "flaks". De som er voksne av oss skjønner at det ikke fungerer slik i det hele tatt, derfor er det enkelt å respektere folk som Musk. 

Ordnet opp i Twitter 😂😂😂😂😂 Sikkert derfor det er masseflukt derfra, og igjen står det bare et ekkokammer. Musk ble radikalisert av sin egen algoritme, og DET er flaut det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.11.2024 den 13.03):

Hva er poenget ditt, egentlig? Man blir ikke oppfinner av å utdanne seg til ingeniør, uansett. Noen de dummeste folka jeg har møtt i arbeidslivet har vært sivilingeniører.

Poenget mitt er at folk tror han er et slags tech-geni, men det er han ikke i noe større grad enn Trump, til tross for at hans offisielle tittel i egen bedrift er sjefsingeniør, eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flere av elbilene i samme klasse som Tesla Y har bedre kjørekomfort, så man må ikke over 800' kr for å få en bil som er bedre å kjøre. Tesla er stiv og har forholdsvis høyt støynivå i forhold til sine konkurrenter. Dette er en kjent sak. 

Men som rullende datamaskin er Tesla et hestehode foran, det kan ikke benektes. Det samme gjelder bagasjeplass, der er de ledende. 

Hvem er disse elbilene i samme klasse? Utvalget av biler med firehjulstrekk og hengerfeste til 483'000 ferdig registrert og levert er ikke stort. 

Og når det kommer til støy har den nye generasjonen Model3 blitt ekstremt mye bedre enn forgjengeren. 2025-utgaven av Y (Juniper) har de samme oppgraderingene og blir tilsvarende god. Antagelig ikke perfekt, men bedre enn de var

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.11.2024 den 14.54):

De aller fleste eiere av Tesla er storfornøyde med bilen. Blant de som aldri har eid en er det pussig nok svært mange misfornøyde. ;)  Det finnes merkelig nok en god del folk som er allergiske mot elektriske biler og særlig Tesla. Dette vet mediene å utnytte. Jeg synes man stadig leser om Teslaeier som har kjørt så og så fort, foretatt en stygg forbikjøring osv. Står aldri Citroeneier, Opeleier, etc. 

Anonymkode: ab02f...989

Ifølge TV2 BROOM er Model Y eiere mer fornøyd enn alle Audi, BMW og Porsche eiere 🤗 Har hatt 30+ biler i mitt liv og synes ikke det er noe overraskende. 

Anonymkode: 595de...394

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ordnet opp i Twitter 😂😂😂😂😂 Sikkert derfor det er masseflukt derfra, og igjen står det bare et ekkokammer. Musk ble radikalisert av sin egen algoritme, og DET er flaut det.

Masseflukt? Slo jo nydelig ny besøksrekord 😂

Anonymkode: 595de...394

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
newman01 skrev (2 timer siden):

Hvem er disse elbilene i samme klasse? Utvalget av biler med firehjulstrekk og hengerfeste til 483'000 ferdig registrert og levert er ikke stort. 

Og når det kommer til støy har den nye generasjonen Model3 blitt ekstremt mye bedre enn forgjengeren. 2025-utgaven av Y (Juniper) har de samme oppgraderingene og blir tilsvarende god. Antagelig ikke perfekt, men bedre enn de var

Mulig Mod 3 er bedre enn forgjengeren. Men det skulle vel ikke strengt tatt mye til. Mod 3 har jo vært den dårligste Tesla'n på markedet. 

Nye Mod Y er ikke på markedet ennå.  Så vi må jo forholde oss til  nåværende utgave, som til tross mange gode kvaliteter ikke har komfort og lavt støynivå høyt prioritert. VW ID 4 GTX f.eks har mye høyere kjørekomfort enn Tesla Y. Samme med Skoda Enyaq og Kia Ev6. Alle disse  tre har bedre komfort. Dette er biler i samme prisklasse med 4x4. Men de har ikke like stort bagasjerom eller like høy ladehastighet. Vel, Kia er vel ikke langt unna, men mangler like stort bagasjerom da. Så sette man kjørekomfort høyt på lista, finnes det bedre biler på markedet. Og hvis vi i tillegg skal slenge på opplevd kvalitet, design og førermiljø, så taper Tesla så det suser på alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Mulig Mod 3 er bedre enn forgjengeren. Men det skulle vel ikke strengt tatt mye til. Mod 3 har jo vært den dårligste Tesla'n på markedet. 

Nye Mod Y er ikke på markedet ennå.  Så vi må jo forholde oss til  nåværende utgave, som til tross mange gode kvaliteter ikke har komfort og lavt støynivå høyt prioritert. VW ID 4 GTX f.eks har mye høyere kjørekomfort enn Tesla Y. Samme med Skoda Enyaq og Kia Ev6. Alle disse  tre har bedre komfort. Dette er biler i samme prisklasse med 4x4. Men de har ikke like stort bagasjerom eller like høy ladehastighet. Vel, Kia er vel ikke langt unna, men mangler like stort bagasjerom da. Så sette man kjørekomfort høyt på lista, finnes det bedre biler på markedet. Og hvis vi i tillegg skal slenge på opplevd kvalitet, design og førermiljø, så taper Tesla så det suser på alt. 

Grusom måte å bestille Enyaq på da. Harald A Møller sin presentasjon av bil og kostnader er som et gufs fra tidlig 2000-tallet. Men ser ut som en Enyaq85 med firehjulstrekk koster 499'200 før tillegg. De skal ha 32'500kr for alarm...? Og 4625kr for varme i baksetet? Hva er dette for noe røveri? 

14b8e919-e028-45d0-99ca-599851d67fa8

Men ja, det finnes alternativer i prisområdet pluss minus 50-100'000 av en Y.

Men bare for å presisere: jeg har ikke Tesla. 

Endret av newman01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (7 minutter siden):

Grusom måte å bestille Enyaq på da. Harald A Møller sin presentasjon av bil og kostnader er som et gufs fra tidlig 2000-tallet. Men ser ut som en Enyaq85 med firehjulstrekk koster 499'200 før tillegg. De skal ha 32'500kr for alarm...? Og 4625kr for varme i baksetet? Hva er dette for noe røveri? 

14b8e919-e028-45d0-99ca-599851d67fa8

Men ja, det finnes alternativer i prisområdet pluss minus 50-100'000 av en Y.

Men bare for å presisere: jeg har ikke Tesla. 

Jeg ville jo heller gitt 50-100 000 mer for de tre nevnte, enn Tesla Y, men det er meg. 

Da har Skoda begynt med noe nytt. Tidligere var det noen utstyrspakker, og ikke at man måtte velge f.eks alarm ol. for seg. Enig i at dette er håpløst. 

Jeg ser jo at de fleste bryr seg mer om pris enn det jeg gjør. Tesla Y skulle vært ekstremt mye billigere før jeg hadde tenkt at da får jeg bare leve med det... Jeg måtte i tillegg ikke brydd meg om bil overhodet, og sett på den kun som et fremkomstmiddel, noe jeg 'dessverre' ikke gjør.  

Jeg kjører verken Tesla eller de andre, men har prøvekjørt dem alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...