Gå til innhold

TeZla?


A new man

Anbefalte innlegg

Jeg startet et emne som anonym. Det var dumt. Det ble stengt med en gang. 
Jeg skulle ønske det fantes et valg her inni om at anonyme ikke kunne svare. 
 

oh well. Det handler om biler, elektriske sådanne og Tesla spesielt. 
 

Jeg registrerte at Tesla ikke lenger var de mest solgte modellene. De er og har vært helt overlegne. Jeg lurte på om dette hadde med Elon Musk sin involvering med Trump. Jeg, som litt grønn og litt borgerlig nordmann ønsker virkelig ikke å assosieres med med hans ytterliggående meninger. Han snakker med Putin også. 
 

Har Tesla nå fått en ny skrape i sin ellers tynne lakk? 
 

 

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verdens rikeste mann
Mannen som er ansvarlig for halvparten av verdens satellitter
Mannen som revolusjonerte bilindustrien med elektrifiseringen
Mannen som bidro til seier og sikret seg en sentral rolle i Trump administrasjonen (Trump blir den mektigste presidenten i amerikansk historie, med både kongressen og representantenes hus)

Er det denne mannen du ikke ønsker å assosieres med når du kjøper bil? 

Psst: han er nok litt smartere enn du liker å innrømme.

Endret av homber
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk svar på spørsmålet ditt i forrige tråd.

Det finnes ingen tall på salg i November, det kommer neste måned. Det samme gjelder tall fra Twitter/X som du pratet om i forrige tråd.

Det er ren ønsketenkning fra din side at Elon sin verden kommer brasende sammen, Tesla er opp over 22,5% i akjsepris, Elon Musk er ennå ekstremt mye smartere enn deg og han kommer fortsatt til å tjene mer i måneden enn du kommer til å gjøre i hele livet ditt.

At Tesla ikke er #1 i Norge hver eneste måned, men helt katastrofisk havner på andreplass her og der betyr ikke at Elon Musk er en fascist fordi han kjemper for fri tale, uansett hvor mye du vil kneble fri tale fordi du ikke takler at andre har andre meninger enn deg og at du ikke klarer å forstå at flertallet i USA støtter Trump.

Anonymkode: 24e0a...de2

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, for noen svar. Ja, hvis du ikke vil assosieres med MAGA, fagforeningsknusing og generell galskap, kjøp Kia/Hyundai. Kinesiske biler utgår vel også når du bryr deg om representasjon.

Anonymkode: f0a50...8e5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han støtter Trump er jo bare positivt, noe aksjekursen også har gjenspeilet. Fyren har vokst mye i øynene mine de siste 6 månedene

Anonymkode: 24afd...e06

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, merkevaren har fått seg en ripe i lakken. 

Jeg jobber med merkevarer, og det er reelt. Omdømmet stuper. Dette er målbart og det finnes statistikk på det. Tesla har vært på nedadgående lenge i Norge.

Og det handler jo litt om omdømmet til Musk, siden han har knyttet seg så tett på merkevaren og er så synlig. Før var han hyllet som et geni som jobbet seg opp fra ingenting omtrent, men så har han jo blitt litt avkledd på det. Og i tillegg fremstår han som en gal tulling iblant, og støtter Trump. Plutselig var geniet bare en liten dust. Vi ler av han når han danser på scenen og ser ned på han.

En annen ting jeg tenker, er jo at bil er litt status-symbol, men når det går inflasjon i ting så mister det verdi...

Da Tesla kom, var det dødskult og nytt og stiligste elbilmerket, endelig lagte noen en ordentlig BIL, før det så jo elbilene ut som lekebiler. Og den var dyr, det var de som hadde litt penger som hadde den først. Men nå har det skjedd et par ting.. for det første har Tesla fått konkurranse fra alle andre bilmerker som lager fete elbiler, fetere enn Tesla-en. Vil si Porsche Taycan er den nye statusbilen innen el, selv om det begynner å gå litt inflasjon i den også. Som er mitt andre poeng, at en merkevare mister eklusivitet når "alle" har den. De som var først ute med Tesla for ørten år siden, har for lengst gått over til andre merker. Det er ikke bare fordi at Musk er en dust, men fordi alle og mora deres har Tesla, det begynner å bli en harry bil, det er noe den teite naboen din har, og ikke minst som gangsterne og dopdealerne og taxisjåførene kjører rundt med. Jeg opplever (dette er ren synsing) at det begynner å bli den nye BMWen, som hadde det samme problemet på 90-tallet.

Det er litt sånne ting også, som teller inn på merkevare. Musk er en dust og enhver dust eier en Tesla.

Jeg satt på en kafe en dag da en Tesla Cybertruck kjørte forbi, og det ble jo litt peking og oppstandelse for man legger merke til den og det var interessant å se den berømte kjerra live ofr første gang, men det var også mye latter og risting på hodet for jeg tror de fleste tenkte at inni den sitter det en premiestut. Sånn har det blitt, liksom. 

Anonymkode: 32f3e...2e4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

homber skrev (8 timer siden):

Verdens rikeste mann
Mannen som er ansvarlig for halvparten av verdens satellitter
Mannen som revolusjonerte bilindustrien med elektrifiseringen
Mannen som bidro til seier og sikret seg en sentral rolle i Trump administrasjonen (Trump blir den mektigste presidenten i amerikansk historie, med både kongressen og representantenes hus)

Er det denne mannen du ikke ønsker å assosieres med når du kjøper bil? 

Psst: han er nok litt smartere enn du liker å innrømme.

Musk er "bare" en businessmann som tar all æren for jobben ingeniørene hans har gjort. Musk er ingen oppfinner og han er ufortjent genierklært.

Anonymkode: 957c1...a76

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Musk er "bare" en businessmann som tar all æren for jobben ingeniørene hans har gjort. Musk er ingen oppfinner og han er ufortjent genierklært.

Anonymkode: 957c1...a76

Dette er favoritt argumentet mitt. 

Les innlegget mitt en gang til. Står det at han er oppfinneren eller ansvarlig for? 

Så han er bare en helt vanlig middels intelligent businessman altså. 

Må være vondt for dere å se på hans suksess. 

Å jeg glemte å nevne paypal for 20 år siden. Og neurallink. Det er så mye at det er vanskelig å få med alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Musk er en dust, men fordi alle og mora deres har Tesla, det begynner å bli en harry bil, det er noe den teite naboen din har, og ikke minst som gangsterne og dopdealerne og taxisjåførene kjører rundt med. Jeg opplever (dette er ren synsing) at det begynner å bli den nye BMWen, som hadde det samme problemet på 90-tallet

Vil heller påstå at Tesla ikke er spesielt harry, men det er en bil med akseptabel kvalitet til en latterlig lav pris. Koster rundt 330k for en Model3 og 420k for en Y. God rekkevidde, gode funksjoner, lang rekkevidde. Skal man ha en elektrisk Audi må man legge 300k ekstra på bordet. 
 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Musk er en dust og enhver dust eier en Tesla.

Anonymkode: 32f3e...2e4

Jeez, takk liksom 763F74D1-80CF-474A-B825-8411EA2F92A5.gif.81aa2b61562e59569eca8b210815b1c6.gif 

newman01 skrev (16 minutter siden):

Koster rundt 420k for en Y. 

Når gikk den ned? Jeg kjøpte Y Longrange til 550000 i fjor <_< 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (8 timer siden):

Jeg startet et emne som anonym. Det var dumt. Det ble stengt med en gang. 
Jeg skulle ønske det fantes et valg her inni om at anonyme ikke kunne svare. 
 

oh well. Det handler om biler, elektriske sådanne og Tesla spesielt. 
 

Jeg registrerte at Tesla ikke lenger var de mest solgte modellene. De er og har vært helt overlegne. Jeg lurte på om dette hadde med Elon Musk sin involvering med Trump. Jeg, som litt grønn og litt borgerlig nordmann ønsker virkelig ikke å assosieres med med hans ytterliggående meninger. Han snakker med Putin også. 
 

Har Tesla nå fått en ny skrape i sin ellers tynne lakk? 
 

 

Ja, tenk at noen ønsker ytringsfrihet. 
Slike ting får tilogmed Erna Solberg til å skjelve. 
Som hun selv sa, «folk har tankefrihet», inntil videre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Musk er "bare" en businessmann som tar all æren for jobben ingeniørene hans har gjort. Musk er ingen oppfinner og han er ufortjent genierklært.

Anonymkode: 957c1...a76

Jada, og du kunne blitt lege eller advokat hvis du bare hadde giddet, ikke sant?

Anonymkode: 24afd...e06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, merkevaren har fått seg en ripe i lakken. 

Jeg jobber med merkevarer, og det er reelt. Omdømmet stuper. Dette er målbart og det finnes statistikk på det. Tesla har vært på nedadgående lenge i Norge.

Og det handler jo litt om omdømmet til Musk, siden han har knyttet seg så tett på merkevaren og er så synlig. Før var han hyllet som et geni som jobbet seg opp fra ingenting omtrent, men så har han jo blitt litt avkledd på det. Og i tillegg fremstår han som en gal tulling iblant, og støtter Trump. Plutselig var geniet bare en liten dust. Vi ler av han når han danser på scenen og ser ned på han.

En annen ting jeg tenker, er jo at bil er litt status-symbol, men når det går inflasjon i ting så mister det verdi...

Da Tesla kom, var det dødskult og nytt og stiligste elbilmerket, endelig lagte noen en ordentlig BIL, før det så jo elbilene ut som lekebiler. Og den var dyr, det var de som hadde litt penger som hadde den først. Men nå har det skjedd et par ting.. for det første har Tesla fått konkurranse fra alle andre bilmerker som lager fete elbiler, fetere enn Tesla-en. Vil si Porsche Taycan er den nye statusbilen innen el, selv om det begynner å gå litt inflasjon i den også. Som er mitt andre poeng, at en merkevare mister eklusivitet når "alle" har den. De som var først ute med Tesla for ørten år siden, har for lengst gått over til andre merker. Det er ikke bare fordi at Musk er en dust, men fordi alle og mora deres har Tesla, det begynner å bli en harry bil, det er noe den teite naboen din har, og ikke minst som gangsterne og dopdealerne og taxisjåførene kjører rundt med. Jeg opplever (dette er ren synsing) at det begynner å bli den nye BMWen, som hadde det samme problemet på 90-tallet.

Det er litt sånne ting også, som teller inn på merkevare. Musk er en dust og enhver dust eier en Tesla.

Jeg satt på en kafe en dag da en Tesla Cybertruck kjørte forbi, og det ble jo litt peking og oppstandelse for man legger merke til den og det var interessant å se den berømte kjerra live ofr første gang, men det var også mye latter og risting på hodet for jeg tror de fleste tenkte at inni den sitter det en premiestut. Sånn har det blitt, liksom. 

Anonymkode: 32f3e...2e4

Aksjekursen til Tesla er opp over 30% på fem dager, du har jo ikke begreper om hva du snakker om. Jobber med merkevarer faktisk, hva slags meningsløs tullejobb er det?

Anonymkode: 24afd...e06

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jøss, for noen svar. Ja, hvis du ikke vil assosieres med MAGA, fagforeningsknusing og generell galskap, kjøp Kia/Hyundai. Kinesiske biler utgår vel også når du bryr deg om representasjon.

Anonymkode: f0a50...8e5

Arbeiderne i Tesla tjener 49% mer enn hva de samme fabrikkjobbene betaler i andre kjeder, tror de bryr seg mer om det enn representasjon.

Anonymkode: 24e0a...de2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (5 timer siden):

Vil heller påstå at Tesla ikke er spesielt harry, men det er en bil med akseptabel kvalitet til en latterlig lav pris. Koster rundt 330k for en Model3 og 420k for en Y. God rekkevidde, gode funksjoner, lang rekkevidde. Skal man ha en elektrisk Audi må man legge 300k ekstra på bordet. 

Det er akkurat der de er, akseptabel. Funksjonaliteten er også laber, har ikke fått cruise control/TACC til å virke på norsk vei ennå. Man får en billig bil med tilsvarende kvalitet, og mange lever godt med det, men jeg hadde irritert meg grønn over lakkvaliteten, manglende funksjonalitet og diverse feil med lang ventetid på oppretting. Og så faller nybilprisen med 100k kr som også påvirker bruktbilen din...

Anonymkode: f0a50...8e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Space Karen bør vurdere å omdøpe merket til Trump og modellnavnene til hans nærmeste familiemedlemmer. Hva med en Trump Ivanka eller Trump Barron?

Anonymkode: afbeb...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, merkevaren har fått seg en ripe i lakken. 

Jeg jobber med merkevarer, og det er reelt. Omdømmet stuper. Dette er målbart og det finnes statistikk på det. Tesla har vært på nedadgående lenge i Norge.

Og det handler jo litt om omdømmet til Musk, siden han har knyttet seg så tett på merkevaren og er så synlig. Før var han hyllet som et geni som jobbet seg opp fra ingenting omtrent, men så har han jo blitt litt avkledd på det. Og i tillegg fremstår han som en gal tulling iblant, og støtter Trump. Plutselig var geniet bare en liten dust. Vi ler av han når han danser på scenen og ser ned på han.

En annen ting jeg tenker, er jo at bil er litt status-symbol, men når det går inflasjon i ting så mister det verdi...

Da Tesla kom, var det dødskult og nytt og stiligste elbilmerket, endelig lagte noen en ordentlig BIL, før det så jo elbilene ut som lekebiler. Og den var dyr, det var de som hadde litt penger som hadde den først. Men nå har det skjedd et par ting.. for det første har Tesla fått konkurranse fra alle andre bilmerker som lager fete elbiler, fetere enn Tesla-en. Vil si Porsche Taycan er den nye statusbilen innen el, selv om det begynner å gå litt inflasjon i den også. Som er mitt andre poeng, at en merkevare mister eklusivitet når "alle" har den. De som var først ute med Tesla for ørten år siden, har for lengst gått over til andre merker. Det er ikke bare fordi at Musk er en dust, men fordi alle og mora deres har Tesla, det begynner å bli en harry bil, det er noe den teite naboen din har, og ikke minst som gangsterne og dopdealerne og taxisjåførene kjører rundt med. Jeg opplever (dette er ren synsing) at det begynner å bli den nye BMWen, som hadde det samme problemet på 90-tallet.

Det er litt sånne ting også, som teller inn på merkevare. Musk er en dust og enhver dust eier en Tesla.

Jeg satt på en kafe en dag da en Tesla Cybertruck kjørte forbi, og det ble jo litt peking og oppstandelse for man legger merke til den og det var interessant å se den berømte kjerra live ofr første gang, men det var også mye latter og risting på hodet for jeg tror de fleste tenkte at inni den sitter det en premiestut. Sånn har det blitt, liksom. 

Anonymkode: 32f3e...2e4

Det må ha vært en god stund siden du jobbet med merkevarer.

Taycan har ikke vært en "statusbil innen el" siden 2021, og Tesla i Norge har ikke vært sett på som en "statusbil" og nytt siden 2016

Og ingen ser på Tesla som den nye Bmw. Tesla mod 3 & Y er den nye Golf og Corolla.

Jeg har selv kjørt Tesla i mange år og hatt flere Teslaer, men aldri i verden at jeg har sett på det som en statusbil. Ja det er en morom bil å kjøre og sofwaren er ekstremt bra, men er så definitivt ikke  noe premiumbil. Og det ser inegn på den som heller i Norge, Tesla selger mest fordi det er det som gir mest "bang-for-buck" og så langt har ingen vært i nærheten på det. Men det kan snu seg fort når noen andre merker klarer å levere det.

Og hvem er det som bryr seg om eieren av selskapet når de handler bil (eller andre ting for den saks skyld)? Hvis det hadde vært slik hadde det vel knapt blitt solgt ene eneste bil

Anonymkode: a27ab...124

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (8 timer siden):

Jeez, takk liksom 763F74D1-80CF-474A-B825-8411EA2F92A5.gif.81aa2b61562e59569eca8b210815b1c6.gif 

Når gikk den ned? Jeg kjøpte Y Longrange til 550000 i fjor <_< 

Model Y RW kan man få ned i 448k

Anonymkode: a27ab...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 men jeg hadde irritert meg grønn over lakkvaliteten, 

Anonymkode: f0a50...8e5

Lakkvaliteten? Synes ikke det er noe å si på den O_o

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

homber skrev (17 timer siden):

Verdens rikeste mann
Mannen som er ansvarlig for halvparten av verdens satellitter
Mannen som revolusjonerte bilindustrien med elektrifiseringen
Mannen som bidro til seier og sikret seg en sentral rolle i Trump administrasjonen (Trump blir den mektigste presidenten i amerikansk historie, med både kongressen og representantenes hus)

Er det denne mannen du ikke ønsker å assosieres med når du kjøper bil? 

Psst: han er nok litt smartere enn du liker å innrømme.

Og mannen som kommer til å bidra til å starte 3dje verdenskrig. Skrev akkurar samme frase her inne for 3-4 år siden.

Anonymkode: 043ac...ae0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...