AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:10 #1 Del Skrevet lørdag kl 22:10 Jeg har en venninne, og vi er veldig gode venner. Vi møtes så og si hver dag på universitet, og hvis ikke hverdag, så tar det ikke lang tid før vi møtes. Vi har kjent hverandre siden studiestart (i 2 år), og kroppslukten (noe jeg mistenker det er) har bare blitt verre. Første gang jeg merket den sterkt var i sommer. Da hadde hun vært på jobb, og vi skulle treffes etter det. Og da tenkte jeg bare at det var svette fra arbeid og varme dager, og la ikke noe mer i det. Men med tiden nå har hun luktet slik også uten å ha vært jobb. Det er med klemmer og når hun sitter nærme meg, som på forelesninger o.l at det blir ille. Jeg var hjemme hos henne en kort tur i sommer, og jeg holdt nesten ikke ut der mtp. lukten hjemme hos henne. Selv om vi er gode venner, og treffes ofte er dette vanskelig. Jeg aner ikke hvordan man sier ifra uten å virke slem. Hun er sensitiv og kan se på dette som kritikk. Er så skummelt å si ifra om sånt når man ikke vet hvordan den andre kan reagere. Noen som har fått en slik beskjed før eller gitt en? Hvordan tok du det eller den personen det? Anonymkode: eb29a...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:16 #2 Del Skrevet lørdag kl 22:16 Godt spørsmål, dama har såpass dårlig ånde nå om dagen at det svir i øynene men har ikke tatt det opp siden jeg veit det er en grunn til det. 😕 Anonymkode: 31ee8...d60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:16 #3 Del Skrevet lørdag kl 22:16 Veit du om ho har ein sjukdom eller noko som gjer at ho ikkje kan noko for det? Anonymkode: f1c0a...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:30 #4 Del Skrevet lørdag kl 22:30 Har en lik bekjent. Hun har alltid luktet, men det har ikke vært klart om det var henne eller klærne. Var hjemme hos henne, og lukten satt i vegger og tak. Jeg slapp å ta det opp, for hun sa til meg at noen andre hadde sagt det til henne, og hun kunne ikke skjønne det. Så da måtte jeg stemme i, at jo, du lukter faktisk Anonymkode: 14242...a21 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:36 #5 Del Skrevet lørdag kl 22:36 Hva lukter vedkommende? Er det svette, vond lukt fra klær, dårlig renhold hjemme, ånde, bakteriell vaginose? Jeg ville hørt det om det var meg, så jeg kunne gjort noe med det. Så fremst det ikke er èn gang det lukter lutt svett armhule, alle kan ha en dårlig dag. Anonymkode: 2e9b3...c95 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:14 #6 Del Skrevet søndag kl 22:14 Et anonymt brev? Anonymkode: b7dcc...8e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:54 #7 Del Skrevet søndag kl 22:54 AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 23.36): Hva lukter vedkommende? Er det svette, vond lukt fra klær, dårlig renhold hjemme, ånde, bakteriell vaginose? Jeg ville hørt det om det var meg, så jeg kunne gjort noe med det. Så fremst det ikke er èn gang det lukter lutt svett armhule, alle kan ha en dårlig dag. Anonymkode: 2e9b3...c95 Utrolig vanskelig å si hva det er. Det er nok bakteriell vaginose eller svette. Jeg er så usikker på hva den lukten er, fordi jeg kjenner den ikke igjen. Så langt, så har jeg bare møtt en person med den lukten og det er henne. Det er en litt sånn «råtten» lukt. Jeg aner ikke hvordan jeg skal beskrive det. Det lukter slik hjemme hos henne og, så det kan jo tenkes at det er det som har satt seg fast. Fordi det er ikke en kroppslig lukt, det synes jeg ikke Anonymkode: eb29a...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:55 #8 Del Skrevet søndag kl 22:55 Mente ikke bakteriell vaginose eller svette* Anonymkode: eb29a...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:58 #9 Del Skrevet søndag kl 22:58 Ikke noe anonymt brev eller gå rundt grøten. Si det rett ut, men på en vennlig måte. Brutalt men det er kanskje det mest skånsomme alternativet. Anonymkode: 0f190...5e9 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 22:59 #10 Del Skrevet søndag kl 22:59 AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 23.16): Veit du om ho har ein sjukdom eller noko som gjer at ho ikkje kan noko for det? Anonymkode: f1c0a...f75 Nei. Vi er veldig gode venner, og vi snakker åpent om veldig mye. Også sykdommer jeg har, og hun har delt mye om sin historikk - men det er ikke knyttet til disse tingene. Jeg tror nok ikke at hun er tilbaketrukken med å dele noe som kan være flaut heller. Dette handler mer om at hun ikke innser det. Hadde hun visst det, så er jeg sikker på at hun hadde blitt mer varsom på det Anonymkode: eb29a...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:01 #11 Del Skrevet søndag kl 23:01 Si, beklager jeg vet ikke helt hvordan jeg skal si dette, men jeg har lagt merke til at du ofte har en spesiell lukt. Og den lukta er ikke så god. Jeg vil det beste for deg ved å snakke om dette. Har du selv lagt merke til litt rar lukt? Anonymkode: ab45c...472 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:01 #12 Del Skrevet søndag kl 23:01 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Utrolig vanskelig å si hva det er. Det er nok bakteriell vaginose eller svette. Jeg er så usikker på hva den lukten er, fordi jeg kjenner den ikke igjen. Så langt, så har jeg bare møtt en person med den lukten og det er henne. Det er en litt sånn «råtten» lukt. Jeg aner ikke hvordan jeg skal beskrive det. Det lukter slik hjemme hos henne og, så det kan jo tenkes at det er det som har satt seg fast. Fordi det er ikke en kroppslig lukt, det synes jeg ikke Anonymkode: eb29a...244 Hva om hun har sopp og råte som er skjult i vegger/gulv eller noe i leiligheten…? Anonymkode: 4e316...442 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 23:10 #13 Del Skrevet søndag kl 23:10 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hva om hun har sopp og råte som er skjult i vegger/gulv eller noe i leiligheten…? Anonymkode: 4e316...442 Det er ikke helt utenkelig. Hun har hatt masse problemer med kollektivet om slike problemer. Og jeg var ikke der lenge nok til å kunne se om det var årsaken heller. Men nå har hun flyttet til kjæresten for periode, og hun lukter det fortsatt.. hun er jo hjemme i kollektivet i blant, og det kan jo være grunnen. Selv om hun er hos han, så merker jeg det. Men det kan være fordi hun av og til må hjem der hun har tingene sine og da blir hun hjemme i flere dager… kan være! Anonymkode: eb29a...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 01:44 #14 Del Skrevet mandag kl 01:44 Du kan ikke ta tilnærmingen der du spør om det kan være råte i leiligheten hennes, fordi du kjenner en veldig spesiell lukt når du er der? Og at du ofte kjenner lukten fra klærne hennes når dere møtes? Da unngår du å antyde at hun lukter vondt fordi hun ikke dusjer, og det kan jo hende at det virkelig kommer fra leiligheten også, og at lukten setter seg i klærne hennes. Må ta opp sånt med utleier! Anonymkode: 04dd5...557 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonlin Skrevet mandag kl 02:27 #15 Del Skrevet mandag kl 02:27 Du kunne jo spurt sånn som dette: om jeg lukter vondt eller har noe mellom tennene, så sier du ifra til meg ikke sant? For det hadde jeg satt pris på... så kan du fortelle henne etterhvert om hennes lukt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 08:43 #16 Del Skrevet mandag kl 08:43 Er det bare du som merker den lukta? Jeg synes enkelte mennesker lukter "vondt", men det er ikke noe "feil" med dem av den grunn. Det er bare at jeg ikke liker den lukta. Kunne aldri ha falt meg inn å fortelle dem det. Men det kan være at lukta du kjenner egentlig kommer fra boligen etter som du ikke synes lukta er kroppslig, og da kan du jo nevne det når du er hos henne? Anonymkode: b9fc7...13e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:01 #17 Del Skrevet mandag kl 09:01 Jeg skjønner tanken bak det å spørre om det kan være noe i leiligheten, og det er jo en mulighet. Men hun lukter sånn selv når hun bor hos kjæresten. De må i hvert fal de i kollektivet hennes lukte betydelig mer enn henne, og at en hel gjeng skulle luktet mer intenst enn henne uten at alarmen gikk hos noen av dem virker lite sannsynlig. Og "sopp og råte" er jo helt jævlige lukter. Så risikoen er veldig stor for at man bare vil få henne til å føle seg mer jævlig enn nødvendig hvis man først foreslår at hun kan være være utsatt for "sopp og råte", og hun deretter utelukker at det er noe mer enn dårlig hygiene fra hennes side. Da tror jeg det er mye mer fornuftig, og hensynsfullt, å si på høfligst mulig vis at det lukter et eller annet spesielt og ikke så godt av henne. Anonymkode: 36897...daa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 09:56 #18 Del Skrevet mandag kl 09:56 Man sier det ikke! Et mareritt hadde vært å få det i trynet og så er det ting man ikke kan forandre på. Syksom eller noe. Hvor går vegen videre da? Jeg hadde ikke greid å fortsette et vennskap med en som syns jeg lukter vondt. Så om du vil risikere det så kjør på. Anonymkode: 56463...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 03:48 #19 Del Skrevet i går, 03:48 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Man sier det ikke! Et mareritt hadde vært å få det i trynet og så er det ting man ikke kan forandre på. Syksom eller noe. Hvor går vegen videre da? Jeg hadde ikke greid å fortsette et vennskap med en som syns jeg lukter vondt. Så om du vil risikere det så kjør på. Anonymkode: 56463...9bd Jeg personlig hadde satt pris på at noen la det frem for meg (?). Jeg har vært venn med henne lenge nok til å si at jeg stille meg teorien om dårlig hygiene basert på det vet jeg nå. I sommer da jeg møtte henne og jeg merket den lukten, så var det nok begrunnet i en varm sommerdag og arbeidsdag. Det er helt normalt å svette på arbeid, det er det ingen som klandrer noen for. Og dagen derpå, skulle jeg møte henne, og da hadde hun fremdeles ikke dusjet. Hun sa det selv, og det luktet verre dagen etterpå. Så fra det tidspunktet jeg merket hennes lukt tok det over 24 timer før hun faktisk dusjet. Det vil jeg si er uforholdsmessig lenge å vente med å ta tak i. Anonymkode: eb29a...244 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 04:02 #20 Del Skrevet i går, 04:02 Men hun har kjæreste? Rart han ikke sier noe. Kan det være dårlig lukt på rommet hennes, som har satt seg i klærne? Hun bruker jo de klærne, selv om hun sover hos kjæresten. Anonymkode: 9b493...2bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå