AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:01 #1 Del Skrevet lørdag kl 21:01 Jeg tror jeg har begynt å skjønne hva som gjør at noen par holder sammen over tid og ikke, hva man skal se etter, når en skal date etc. En må ha samme type nivå og/eller fravær av empati. Kjølighet og varme. Ellers ser en gjerne at den uten empati strutter som en gjøk uten selvinnsikt, og mannen/konen/partner ser ut som et bøyd løv. En tærer ikke gjensidig på hverandre. En må le litt av det samme, sette pris på det samme i hverdagen. Samme type dur, men den trenger ikke å være helt tilsvarende. Begge må like å bestemme litt på forskjellige tidspunkter, og sluppe tak/gi seg litt i perioder, tåle å være underdanig, men det kan ikke være helt skjevt. En må ha samme type syn på utfordringer. Enten ser man en kjempekatastrofe i alt, ellers har man letthet til greier som kan oppstå. Kanskje også samme type kommunikasjon mellom linjene, eller helt utenfor linjene der man er født sånn, har den type DNA. Og så må man ha samme type legning. Jeg tror også det er en fordel med samme type sosiale fremgangsmåte når alt kommer til alt. Det henger litt sammen med empati og kjølighet/varme. Det er veldig kjedelig å ikke være forelska, ikke å ha møtt, sett, oppdaget mannen i sitt liv, men det er jo kanskje litt lurt å ha tenkt litt over, observert litt av dette litt i forkant. Anonymkode: 8cd36...e5e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John McClane Skrevet lørdag kl 21:09 #2 Del Skrevet lørdag kl 21:09 (endret) Oooops! Dette var en tolkning fra dypet. Joda, likhet i mange ledd er bra det for par som vil holde sammen. Det var vel det du sa, den korte versjonen altså. Men empati er bra det så se etter empati halvdelen din! Må legge til at jeglete det en gang til for å se om jeg skjønte mer da men du skriver en del ord men lite som gir mening, annet enn den kote versjonen jeg sa. Endret lørdag kl 21:16 av John McClane Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:15 #3 Del Skrevet lørdag kl 21:15 Jeg tror det handler om hvor høy evne man har for å fortrenge eller/ og tilgi all den skiten man blir utsatt for av den andre. Alternativt er man så kald at man kun tenker på den økonomiske bunnlinjen. Anonymkode: 4959d...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John McClane Skrevet lørdag kl 21:18 #4 Del Skrevet lørdag kl 21:18 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror det handler om hvor høy evne man har for å fortrenge eller/ og tilgi all den skiten man blir utsatt for av den andre. Alternativt er man så kald at man kun tenker på den økonomiske bunnlinjen. Anonymkode: 4959d...603 Wow! Jeg melder pass, denne tråden henger for høyt og dypt for meg! Kan noen si hva som står her? Hva betyr dette? Er det en IQ test? Eq test? Blind test? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:23 #5 Del Skrevet lørdag kl 21:23 Du er sikkert inne på noe. Med empati følger fleksibilitet og forståelse. Har man et stort ego, så blir man ofte rigid og sta. Så det gjelder å spille hverandre god og forstå hva partneren trenger av deg. Anonymkode: 9452e...4d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:32 #6 Del Skrevet lørdag kl 21:32 Enig i noe, men ikke alt. Jeg og min mann er veldig like på mange områder, men veldig ulike på andre. Jeg er et fyrverkeri av følelser, og har tendens til å katastrofetenke det meste. Må planlegge alt. Har også en tendens til munndiaré 🤣 Han er roligheten selv, tar ting/utfordringer når de kommer. Ingen store følelser som vises utad. Stabilt humør hele tiden. Han er ingen pratmaker, men lytter til meg, og kommer med respons. Men vi har samme verdisyn, samme teite humor, og respekt for hverandres meninger. Vi godtar at den andre ser ting anderledes enn en selv, og finner kompromiss vi begge er fornøyd med. Vi har knapt hatt en opphetet diskusjon på 7 år. Og så trives vi å være i hverandres selskap. Forrige langvarige kjæreste var mer lik meg, og det var konstant kræsj. Gikk ikke en dag uten krangling, frustrasjon og vi trigget hverandres følelser hele tiden. Vi var ingen god match. Anonymkode: 10477...e07 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet lørdag kl 21:40 #7 Del Skrevet lørdag kl 21:40 Det er riktig, TS. "Like barn leker best", sies det. Man kan bli forelsket i, ha sex med, og få barn med nesten hvem som helst, men det kreves litt ekstra for å trives sammen over tid. Skal man finne seg en livspartner, må man se etter noen som kan være din bestevenn. Du må bort i fra fysisk tiltrekning, for det er ikke nok at partneren er sexy, kjekk og deilig(det endrer seg uansett når man blir eldre). En partner du kan bli gammel med, må være en du har mye til felles med. Dere bør ha samme verdier(politikk, religion og livssyn) og være på omtrent samme intellektuelle nivå og helst samme kulturelle bakgrunn. Jo mer felles dere har, jo bedre. Om dere kommer fra hver deres "planet", hvor den ene kanskje er konservativ kristen og den andre ateist eller muslim, eller den ene er en sofagris og den andre treningsnarkoman, da er det duket for en endeløs rekke av utfordringer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå