Gå til innhold

En bagatell, ja…men kan man likevel føle seg LITT såret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er fullstendig klar over at det jeg skal skrive om nå er en bagatell og ikke noe å bry seg om. Men jeg ble bittelitt såret, og vil bare høre med andre her inne om det er helt teit av meg. 
Jeg er samboer og vi har begge voksne barn på hvert sitt hold.
Hans sønn studerer i en annen by og kom for å være hos oss i helgen.

Vi (jeg) skulle lage god middag, kanskje er glass god vin, fyr i peisen og vi skulle kose oss hjemme alle tre.
Han hadde ikke planlagt noe dessert, så jeg foreslo at vi også skulle lage noe godt til dessert. Jeg elsker dessert og det gjør også sønnen. Det var han enig i.

Den dagen middagen skulle være, hadde jeg der veldig travelt, og da vil snakket sammen på telefon fra våre respektive jobber, hadde jeg ikke rukket å tenke ut hva vi skulle ha.
Han foreslo å kjøpe noen bokser med ferdig-dessert, fordi det liker datteren men jeg sa jeg ikke hadde så lyst på det, for jeg liker det ikke så godt, og det vet han. Jeg foreslo is, som vi alle er glade i, men vi klarte ikke å bestemme oss, og så endte vi samtalen med at han og datteren kunne se om de fikk noen gode ideer når de handlet, for de skulle gå i butikken sammen mens jeg begynte på middagen.

Når de så kommer hjem og pakker ut varene viser det seg at de har kjøpt de boksene med ferdigdessert, to stykker -  en hver til de to. Og ingenting til meg. 
Jeg må innrømme at jeg ble litt skuffet, og litt overrasket at man til et hyggelig helgemåltid bare sørger for dessert til to av de tre som skal spise sammen. Den tredje får klare seg uten og se på de to andre spise dessert, eller dra ut og skaffe noe selv.
Syns det var ego og lite hensynsfullt, og at det viser at man ikke bryr seg spesielt om denne tredjepersonen (meg). Sånn hadde jeg aldri gjort selv i hvert fall. 
Hva tenker dere? 

Anonymkode: 7d0f3...153

• Liker 2
  • Hjerte 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

DU var jo uenig med flertallet… nei dette ville jeg ikke tenkt så mye på. Tipper du er blitt utsatt for værre behandling av medmennesker. Hvis ikke har du hatt det ganske greit

Anonymkode: 75ea0...7b6

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde også reagert på det, og ikke følt meg særlig viktig i relasjonen. Men ble litt forvirret… er det sønn eller datter? 

• Liker 17
  • Hjerte 2
Skrevet

Veldig rart å ikke ta med noe til deg også, med mindre dere hadde noe hjemme, f.eks. is. 

• Liker 5
Skrevet

Veldig merkelig å ikke kjøpe inn dessert til alle! Så skjønner du reagerer 

Anonymkode: 838bc...a42

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Det var veldig ubetenksomt og uhøflig av dem.

Anonymkode: 65680...43a

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

DU var jo uenig med flertallet… nei dette ville jeg ikke tenkt så mye på. Tipper du er blitt utsatt for værre behandling av medmennesker. Hvis ikke har du hatt det ganske greit

Anonymkode: 75ea0...7b6

Joda, men det fins jo massevis av desserter, både kompliserte og enkle, som vi alle tre liker. Den ferdig- desserten de kjøpte er jo bare en sånn kjip porsjons- plastboks, à la risdessert eller sjokoladepudding. Det kan du jo spise når som helst, dette var jo en kveld vi skulle kose oss litt ekstra. 
Selv hadde jeg ikke en gang vurdert å bare kjøpe inn det bare to av oss likte og drite i tredjemann.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Det var da veldig tankeløst av din samboer å ikke kjøpe med litt is også. Hva var planen her? At du skulle være uten dessert? Hvordan i alle dager rettferdiggjør han det?

Men det betyr jo at samboer og barn må lage middagen, da, siden du må ut og handle det de har glemt. 

• Liker 5
Skrevet

Veldig merkelig av mannen din synes jeg... Sa han ingenting da? 

Anonymkode: 1975d...44b

• Liker 5
Skrevet

Veldig dårlig gjort å ikke kjøpe med noe til deg også. Hvis han hadde kjøpt en til av denne greia til deg selv om det ikke er en favoritt, så er det likevel bedre en å ikke gi deg noe som helst. Det er faktisk råttent gjort å ikke sørge for at alle får noe. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Joda, men det fins jo massevis av desserter, både kompliserte og enkle, som vi alle tre liker. Den ferdig- desserten de kjøpte er jo bare en sånn kjip porsjons- plastboks, à la risdessert eller sjokoladepudding. Det kan du jo spise når som helst, dette var jo en kveld vi skulle kose oss litt ekstra. 
Selv hadde jeg ikke en gang vurdert å bare kjøpe inn det bare to av oss likte og drite i tredjemann.

Hvis de liker den, så synes jeg kanskje det er litt spesielt at du skal mene at det kommer i en for kjip plastboks og derfor ikke er bra nok. 

Jeg kan skjønne det om datter eller sønn eller hvilket kjønn det nå er, vil ha den desserten. Skal far da si at nei, i kveld får du ikke favoritt-desserten din for i kveld skal vi kose oss ekstra... det gir jo ikke helt mening det heller, det er DU som mener et er for lite kos med denne sjokoladepuddingen, ikke de.

Men det er teit er at han ikke kjøpte noe til deg da!! Du sa du ville ha is, så han kunne kjøpt is til deg og den andre til dem to. Men du hadde vel kanskje reagert på det også, uhørt å ikke spise samme dessert?

Jeg skjønner deg altså men jeg ser litt hans side og. Barnet er på besøk og får selvsagt velge dessert, sånn er det jo 😃

Anonymkode: 7836b...59d

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Veldig merkelig. Hadde også blitt lei meg. Han kunne kjøpt is til deg. 

Anonymkode: 15382...b4b

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker du bare skal være litt obs på hva du får servert uansett hvor og hvem du er sammen med. Kanskje du bare kunne tatt med din egen pudding?

Anonymkode: 3332b...50f

Skrevet

Men går det ann at han tenkte at han skulle kjøpe de to greiene til seg selv og datteren, og så skulle han kjøpe is til deg, også glemte han å kjøpe is til deg? 🤔

Men nevnte han noe om det om kvelden der? 

Bruker han å være slik? Sånn, litt egoistisk? 

Anonymkode: 1975d...44b

• Liker 2
Skrevet

Rart å ikke kjøpe noe til alle. Men du er kanskje litt kresen som synes vanlig dessert er kjip? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis de liker den, så synes jeg kanskje det er litt spesielt at du skal mene at det kommer i en for kjip plastboks og derfor ikke er bra nok. 

Jeg kan skjønne det om datter eller sønn eller hvilket kjønn det nå er, vil ha den desserten. Skal far da si at nei, i kveld får du ikke favoritt-desserten din for i kveld skal vi kose oss ekstra... det gir jo ikke helt mening det heller, det er DU som mener et er for lite kos med denne sjokoladepuddingen, ikke de.

Men det er teit er at han ikke kjøpte noe til deg da!! Du sa du ville ha is, så han kunne kjøpt is til deg og den andre til dem to. Men du hadde vel kanskje reagert på det også, uhørt å ikke spise samme dessert?

Jeg skjønner deg altså men jeg ser litt hans side og. Barnet er på besøk og får selvsagt velge dessert, sånn er det jo 😃

Anonymkode: 7836b...59d

Støtter denne!

Anonymkode: a9336...144

• Liker 1
Skrevet

Det er lov å bli litt såret, men bare glem det, det er ikke viktig - du liker ikke karamellpudding så da kjøpte de ikke det til deg. Han halvt sløve mannen din tenkte ikke på å ta med noe annet, det er ganske vanlig. Let it go. 

Anonymkode: a2570...5bd

• Liker 3
Skrevet

Hva fikk sønnen da?

Anonymkode: b17b0...bbd

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt såret, ville tenkt at det var en misforståelse og spurt hvorfor.

Anonymkode: c7696...9aa

• Liker 2
Skrevet

Det er serriøst rart.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du skriver at de bare kjøpte til 2 og ikke 3, men dere var da 4? Deg, mannen, sønn og datter?

Og du sa jo nei til at du ikke ville ha ferdig-dessert, ble nok bare misforståelse. At du ble litt oppgitt er greit, men virkelig ikke noe å bli såret over. Blir du fort såret?

Anonymkode: 1e529...ed1

Ts sa nei til den desserten og foreslo is. 

Hallo? De må jo være dumme i hodet for å ikke vite at andre også vil ha dessert. 

Anonymkode: fffad...873

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...