Gå til innhold

Angrer på at jeg åpnet meg opp om overgrepet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke dårlige minner med å være åpen om det med min terapeut. Men jeg føler jeg har åpnet opp om mitt sexliv selvom det ikke er så mye vi har snakket om. Jeg liker å holde det veldig privat fordi jeg synes det er litt sårt og at slike ting skal holdes privat. Jeg er jo glad jeg har snakket om det, men det føles ekstremt intimt at henne på en måte kjenner til mitt sexliv, men jeg har jo bare snakket om overgrepet og ikke mitt generelle sexliv. Selvom det mest nødvendige generelle infoen har kommet frem for å skape sammenhengen. 

Det føles bare så intimt at henne vet

Anonymkode: 94974...bf2

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overgrep er ikkje "sexliv"...

Anonymkode: 8749d...065

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Overgrep er ikkje "sexliv"...

Anonymkode: 8749d...065

Mulig jeg var uklar her. Men jeg føler jeg åpner meg om mitt sexliv når jeg sier "jeg dro til han for å ha sex" Akkurat der starter det allerede å bli privat fordi jeg FØLER jeg gir utrykk for jeg pleier å dra til folk å ha sex. Det er noe jeg føler på, jeg vet at overgrep ikke er sexliv. Men jeg åpner opp om noe veldig intimt. ts

• Hjerte 2
Skrevet

Du snakker om to ting parallelt og det gjør det vanskelig å forstå hva du snakker om. Overgrep eller sexliv?

Anonymkode: ad2d6...507

• Liker 4
Skrevet

Kjempeviktig at du snakker om det, så godt jobba! Stolt av deg for å gjøre det selv om det er ubehagelig. Det er et dtort steg på vei til å jobbe deg gjebnom det ❤️

Anonymkode: 2976e...ea2

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du snakker om to ting parallelt og det gjør det vanskelig å forstå hva du snakker om. Overgrep eller sexliv?

Kan du ikke finne en annen type tråd å kverulere i? Jeg forstår ikke hva det er med overgrep som får så mange på KG til å bli helt dritsek.... 

TS jeg forstår det er uvant og sårt å snake om ❤️ Men om du forsetter å snake om det (med terapauten eller andre du stoler på, mener ikke du må snake om det med alle) lover jeg at det blir lettere! Jeg synes du er kjemoe tøff som har greid å åpne opp!!! Kansje du kan snake med psykologen om at du angrer og hvorfor det er vanskelig? Jeg heier på deg!!!

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Igjen mener jeg at ved å åpne meg opp om overgrepet. Så føler jeg at jeg også åpner opp om mitt sexliv. Jeg vet sexliv og overgrep er to helt forskjellige ting, men likevel så føler jeg det. 

Når jeg for eksempel åpnet meg til henne, så spurte hun for eksempel "Det lå i kortene da du skulle til han at dere skulle ha sex?" hvor jeg svarte ja, for det lå virkelig i kortene. Jeg visste ikke da at jeg kom til å bli utsatt for overgrep. Og bare av den informasjonen der at jeg dro til noen for å ha sex, så har jeg åpnet meg om noe jeg aldri ville åpnet meg for til noen andre. Ja det hender jeg møter noen og har sex (Som oftest noen jeg kjenner til fra før, og han var ikke noe unntak. Jeg visste hvem han var. Bare før noen skal ta meg på det). 

Ved noen spm. som må stilles for å skape sammenheng og riktig informasjon, så føler jeg at jeg åpner meg opp om ting jeg ikke ville ha sagt ellers. Og det er ofte slik som med det eksempelet kom. Og litt om sex fremover, at det kan være vanskelig eller spm. om hvordan jeg tror det kan bli fremover. Ts

• Hjerte 1
Skrevet

Å, kjenner meg igjen i dette. Jeg kan også føle at jeg angrer på dette. Hadde liksom tenkt at jeg aldri skulle snakke om sexlivet mitt. Og så har jeg gjort det likevel fordi jeg også fortalte om et overgrep. Det var viktig å snakke om det, men jeg liker heller ikke at terapeuten vet disse tingene om meg. Det føles så utrolig privat. Prøver å tenke at dette er jo et tema (sex) som angår alle, og at terapeuten helt sikkert er vant til det, men det er vanskelig likevel.

Anonymkode: 749e4...d52

• Hjerte 3
Skrevet

Føler du på skam over å ha dratt til noen for å ha sex? En terapeut er ikke der for å dømme dine sexvaner, vet du. Han/hun er der for å hjelpe deg å komme deg videre så du kan få et godt liv også etter det vanskelige du har opplevd. 

Fortell terapeuten om denne skammen og ubehaget rundt å snakke om dette temaet. Jeg tror det kan være viktig i behandlingen din. 

• Nyttig 1
Skrevet
HMK skrev (3 minutter siden):

Føler du på skam over å ha dratt til noen for å ha sex? En terapeut er ikke der for å dømme dine sexvaner, vet du. Han/hun er der for å hjelpe deg å komme deg videre så du kan få et godt liv også etter det vanskelige du har opplevd. 

Fortell terapeuten om denne skammen og ubehaget rundt å snakke om dette temaet. Jeg tror det kan være viktig i behandlingen din. 

Ja, jeg føler på en skam over å ha dratt til noen for å ha sex ja. Det er mye skam rundt denne hendelsen. Ts

• Hjerte 3
Skrevet

Helt normalt å dra til en person for å ha sex. Det gjør ikke overgrep ok selvom intensjonen var sex

Kanskje teraupauten burde møtt deg bedre siden du skammer deg over å ha åpnet deg, kanskje høre noen historier fra en "gæren" venninne elle lignende for å normalisere at det er greit å ha sex

Anonymkode: db6b4...cea

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt normalt å dra til en person for å ha sex. Det gjør ikke overgrep ok selvom intensjonen var sex

Kanskje teraupauten burde møtt deg bedre siden du skammer deg over å ha åpnet deg, kanskje høre noen historier fra en "gæren" venninne elle lignende for å normalisere at det er greit å ha sex

Anonymkode: db6b4...cea

har ingenting med terapeuten å gjøre. Jeg kunne ikke hatt en bedre person. Jeg har blitt oppvokst med usunn forhold til sex. Jeg la ut en annen tråd i seksualitet i går. Om at jeg har har blitt latterliggjort av en i familien da jeg koste meg når jeg var alene som barn. Og har lenge følt det er feil å kose eller ha sex, selvom jeg vet det er helt normalt. Med hode er så i sin egen verden. 
Så det er nok derfor jeg liker å holde slikt ekstremt privat.  Ts

• Hjerte 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mulig jeg var uklar her. Men jeg føler jeg åpner meg om mitt sexliv når jeg sier "jeg dro til han for å ha sex" Akkurat der starter det allerede å bli privat fordi jeg FØLER jeg gir utrykk for jeg pleier å dra til folk å ha sex. Det er noe jeg føler på, jeg vet at overgrep ikke er sexliv. Men jeg åpner opp om noe veldig intimt. ts

Jeg forstår heller ikke hvorfor vi snakker om overgrep og samtykkende sex med andre/seg selv i samme tråd?

Kanskje det er noe å nøste opp i hos terapeut? 

Endret av AprilLudgate
  • Nyttig 1
Skrevet

Vanlig å føle anger når man er en lukket person. Er flere årsaker til det. Skam, at man er vant til å holde ting for seg selv og er for selvstendig, man føler seg som en byrde, vanskelig å føle seg sett og forstått m.m. 

Jeg angret på hver minste ting jeg åpnet meg opp om. Inkludert overgrep. Tok år å lære meg å dele følelser og tanker. Selv den minste detalj om meg selv som favoritt tv-serie var vanskelig å dele. 

Anonymkode: 51067...172

• Nyttig 3
Skrevet
AprilLudgate skrev (1 time siden):

Jeg forstår heller ikke hvorfor vi snakker om overgrep og samtykkende sex med andre/seg selv i samme tråd?

Slik jeg leser TS så var intensjonen å dra til denne personen og ha samtykkende sex, men så ble hun utsatt for overgrep. Så når hun snakker om hva som var planen før overgrepet skjedde, da forteller hun terapeuten noe om sine sexvaner som hun egentlig synes var for privat å dele.

Anonymkode: 8077a...d9c

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (1 time siden):

Jeg samtykket til sex, men jeg samtykket ikke til vold eller enkelte seksuelle aktiviteter. Det var flere ting han gjorde som jeg hadde sagt nei til. Men det er en annen sak. Ja, vi skulle møtes for å ha sex noe som er samtykkende, men det er så mange røde flagg og ting han gjorde som jeg på forhånd hadde sagt klart nei til. Men som han dreit i, jeg prøvde å stoppe men uten å lykkes med det. I tillegg til vold. Ts

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Slik jeg leser TS så var intensjonen å dra til denne personen og ha samtykkende sex, men så ble hun utsatt for overgrep. Så når hun snakker om hva som var planen før overgrepet skjedde, da forteller hun terapeuten noe om sine sexvaner som hun egentlig synes var for privat å dele.

Anonymkode: 8077a...d9c

Det var akkurat dette jeg mente! Jeg så ikke dette før nå. Takk! Ts

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg samtykket til sex, men jeg samtykket ikke til vold eller enkelte seksuelle aktiviteter. Det var flere ting han gjorde som jeg hadde sagt nei til. Men det er en annen sak. Ja, vi skulle møtes for å ha sex noe som er samtykkende, men det er så mange røde flagg og ting han gjorde som jeg på forhånd hadde sagt klart nei til. Men som han dreit i, jeg prøvde å stoppe men uten å lykkes med det. I tillegg til vold. Ts

Jeg har opplevd lignende og hjertet mitt gråter for deg TS. Du er skikkelig sterk som har turt å snakke om det, og det er så viktig! Det vil hjelpe deg til å komme raskere gjennom det. Din behandler har garantert hørt lignende før, og selv om det for deg er forbundet med mye skam, så er det ikke det for alle - og skal hvertfall ikke være det for behandlere. Jeg tror du kan føle deg trygg på at du ikke blir dømt på ene eller andre måten, vedkommende ønsker jo å hjelpe deg med å føle deg bedre. Og vedkommende ser nok også at det er vanskelig for deg å fortelle, men at du har klart det likevel! Det er stort ❤️

Ellers vil jeg oppfordre deg til å anmelde, hvis ikke det allerede er gjort. Min overgriper hadde gjort det samme mot en annen kvinne, men den saken ble henlagt pga bevisets stilling. Pga min anmeldelse ble hennes sak gjenopptatt og vi stilte sterkt sammen og kunne få mannen dømt. Flere andre kom fram med lignende historier etterpå, som ikke hadde turt å anmelde fordi de var redd for han eller redd for alt rundt en anmeldelse.

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har opplevd lignende og hjertet mitt gråter for deg TS. Du er skikkelig sterk som har turt å snakke om det, og det er så viktig! Det vil hjelpe deg til å komme raskere gjennom det. Din behandler har garantert hørt lignende før, og selv om det for deg er forbundet med mye skam, så er det ikke det for alle - og skal hvertfall ikke være det for behandlere. Jeg tror du kan føle deg trygg på at du ikke blir dømt på ene eller andre måten, vedkommende ønsker jo å hjelpe deg med å føle deg bedre. Og vedkommende ser nok også at det er vanskelig for deg å fortelle, men at du har klart det likevel! Det er stort ❤️

Ellers vil jeg oppfordre deg til å anmelde, hvis ikke det allerede er gjort. Min overgriper hadde gjort det samme mot en annen kvinne, men den saken ble henlagt pga bevisets stilling. Pga min anmeldelse ble hennes sak gjenopptatt og vi stilte sterkt sammen og kunne få mannen dømt. Flere andre kom fram med lignende historier etterpå, som ikke hadde turt å anmelde fordi de var redd for han eller redd for alt rundt en anmeldelse.

❤️❤️ 

Jeg har planer om å anmelde og det er noe jeg vil. Men jeg sliter bare med å ta det steget. Selvom jeg har vært i kontakt med NOK senteret. Jeg sliter bare med å ta initiativet selv, fordi jeg tror det koster meg så mye. Og da må jeg brått fortelle min nærmeste familie om det. Fordi de vil garantert merke at det er noe når jeg skal gjennom en slik prosess. Ts. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

❤️❤️ 

Jeg har planer om å anmelde og det er noe jeg vil. Men jeg sliter bare med å ta det steget. Selvom jeg har vært i kontakt med NOK senteret. Jeg sliter bare med å ta initiativet selv, fordi jeg tror det koster meg så mye. Og da må jeg brått fortelle min nærmeste familie om det. Fordi de vil garantert merke at det er noe når jeg skal gjennom en slik prosess. Ts. 

Jeg forstår deg veldig godt. Det er en vond prosess spesielt i starten - akkurat den dørstokkmila er veldig høy og lang!

For min del kan jeg fortelle at det var heldigvis mindre krevende enn jeg forventet, etter at jeg først fikk fortalt det. Jeg valgte å si minst mulig til familie og bad dem respektere det. Det har nok vært vanskelig for dem, men i samråd med behandler har jeg skjønt at jeg har full rett til å beholde detaljer og informasjon fra dem, fordi det kan risikere å gjøre meg vondere (hvis de feks deler med sine nærmeste venner eller andre familiemedlemmer, noe jeg ikke ønsket).

Jeg ble godt ivaretatt av politiet og jeg håper du også blir det. Det er mulig å be om en kvinnelig betjent har jeg skjønt! Det skulle jeg ønske jeg visste i forkant, tror jeg hadde følt meg mer komfortabel da.

Lykke lykke til. Skriv hvis du ønsker noen å snakke med underveis, så kan vi finne en måte å DM'e hverandre hvis det kan hjelpe deg gjennom det ❤️

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...