AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:30 #1 Del Skrevet lørdag kl 18:30 Hvordan vet man at man er frisk nok? Anonymkode: 38e2f...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:36 #2 Del Skrevet lørdag kl 18:36 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan vet man at man er frisk nok? Anonymkode: 38e2f...914 Man trenger ikke være så frisk bare man starter forsiktig og ikke kjører seg selv for hardt. Anonymkode: e8890...990 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:52 #3 Del Skrevet lørdag kl 18:52 Jeg står i den situasjonen og prøver å finne ut av det nå. Mitt første punkt var: Fungere jeg i hverdagen (uten jobb) nå? Klarer jeg å være tilstede for barna? Klarer jeg å følge opp husoppgaver? Mitt andre punkt var: Klarer jeg å være normal? Er jeg utslitt og angstfylt og irritabel? Klarer jeg å komme ut av senga? Eller klarer jeg å slappe litt av? Klarer jeg å finne glede i noe i livet? Nå er jeg der at jeg har bestått punkt en og punkt to. Nå prøver jeg å skru på jobbpc’en. Jeg tar sakte tilvenning. Veldig sakte. Det var veldig vanskelig å skru på pc’en første dag. Jeg har måttet jobbe med pusteøvelser og tankeøvelser. Nå går det lettere for hver dag jeg gjør det. Men jeg gjør nesten ingen arbeidsoppgaver ennå. Du må bare prøve i det små, og samtidig jobbe med at du klarer å roe ned og ikke aktivere/ stresse deg selv. Der jeg bor kan man få kurs (gratis) av kommunen som hjelper. Man kan også få samtaler. Får du noe hjelp? Hva med å søke på «psykisk helse» og kommunen din for å se om det finnes noen tilbud som kan hjelpe deg? Jeg tok en telefon og fikk hjelp til å søke på tilbud som hjalp meg. Jeg er på rett vei nå, og god hjelp på veien er en stor del av grunnen til at det går fremover for meg nå. Anonymkode: a4292...918 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:57 #4 Del Skrevet lørdag kl 18:57 Obs! Kjører du på for hardt for fort så krasjer du på nytt. Ta skritt, veldig små skritt, fremover. Samtidig må du lære å skjønne hvordan du har det og holde igjen. Ikke kjør på for hardt hvis du merker fremgang. Da må du holde igjen. Tenk skilpadde, ikke hare. Anonymkode: a4292...918 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:58 #5 Del Skrevet lørdag kl 18:58 Jeg begynte med 20 % og satt og skalv etter noen timer på jobb. Jeg trodde jeg var bedre enn jeg var. Så begynn forsiktig. Jeg er oppe i 70 % nå, og tenker vel 100 etter jul. Det har tatt 1,5 år. Anonymkode: 76155...5b0 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:01 #6 Del Skrevet lørdag kl 19:01 Begynte med 10 % og økte sakte etter kurs med Frisklivssentralen i bydelen min i Oslo. Hvis du jobber i det private kan du sjekke med pensjon/forsikringsleverandøren til jobben din om de har tilbud til sykemeldte. Eller du kan høre med Nav, de har også et tilbud. Anonymkode: 86a38...2e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:35 #7 Del Skrevet søndag kl 07:35 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Obs! Kjører du på for hardt for fort så krasjer du på nytt. Ta skritt, veldig små skritt, fremover. Samtidig må du lære å skjønne hvordan du har det og holde igjen. Ikke kjør på for hardt hvis du merker fremgang. Da må du holde igjen. Tenk skilpadde, ikke hare. Anonymkode: a4292...918 Hva om arbeidsgivere i dag kun ønsker harer? Anonymkode: 38e2f...914 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:43 #8 Del Skrevet søndag kl 07:43 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva om arbeidsgivere i dag kun ønsker harer? Anonymkode: 38e2f...914 Hvis man har en arbeidsgiver som kun ønsker harer og ikke vil tilrettelegge for at noen skal komme tilbake fra sykdom, så bytter man jobb. Anonymkode: 7c3af...962 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå