AnonymBruker Skrevet lørdag kl 17:28 #1 Del Skrevet lørdag kl 17:28 Har tenåring i hus, og det eneste som gjelder er hvite Nike sokker. Enpring har ansvsr for klesvask 2x pr uke, så da vaskes bl.a sokker og treningstøy.. men jeg opplever at jeg bør gi gode tips om vasking slik at de blir helt hvite igjen. Har forsøkt å spraye med flekkfjernwr, men er fortsatt ikke helt hvite. Tenåring går ofte i sokkelesten både her hjemme og hos venner, og jeg vasker ikke gulvet hver dag, så litt rask fester deg jo naturlig. Hva gjør dere andre med hvite sokker generelt? Anonymkode: abfca...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:13 #2 Del Skrevet lørdag kl 18:13 Har egentlig aldri opplevd at de blir så møkkete under. Så ville mulig startet med å vurdere hvordan jeg vasker gulvet. Anonymkode: 31836...ded 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 18:54 #3 Del Skrevet lørdag kl 18:54 Hvilken farge er treningsklærne? Hvitt skal kun vaskes med hvitt, elers blir det missfarget. Tåler treningsklærne 60 grader da? Anonymkode: 469b5...eba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mhmjadda Skrevet lørdag kl 19:37 #4 Del Skrevet lørdag kl 19:37 Kritt hvite plagg kan også være farget hvite, slik at fargen falmer etterhvert. Da vil de knapt bli hvite igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:40 #5 Del Skrevet lørdag kl 21:40 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvilken farge er treningsklærne? Hvitt skal kun vaskes med hvitt, elers blir det missfarget. Tåler treningsklærne 60 grader da? Anonymkode: 469b5...eba Hvite treningsklær. Står 60 grader i de Anonymkode: abfca...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:53 #6 Del Skrevet lørdag kl 21:53 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har egentlig aldri opplevd at de blir så møkkete under. Så ville mulig startet med å vurdere hvordan jeg vasker gulvet. Anonymkode: 31836...ded Gulvet vaskes godt nok, ca 3.hver dag med lang kost og fille(liker den gml metoden best)., men når det innemellom gåes uten innesko på skolen, eller hos venner blir det møkkete da, særlig på skolen(og ja, vi har mast mye om å ha på innesko på skolen, men en ungdomskole elev hører ikke mye på den type beskjeder). Anonymkode: abfca...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:56 #7 Del Skrevet lørdag kl 21:56 Jeg vasker de med hvite lakener på 60 grader. Har i en skje sånn vanish for hvite klær. Anonymkode: cb6de...b4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:03 #8 Del Skrevet lørdag kl 22:03 Jeg synes og sånn vanish pulver , står noe som «for ekstra hvitt tøy» elns på den om jeg ikke husker feil, den funker veldig bra. Anonymkode: c46fc...fb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:05 #9 Del Skrevet lørdag kl 22:05 Legg de i litt klorvann. Merk LITT klor.. Anonymkode: bfcfe...82e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:10 #10 Del Skrevet lørdag kl 22:10 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Gulvet vaskes godt nok, ca 3.hver dag med lang kost og fille(liker den gml metoden best)., men når det innemellom gåes uten innesko på skolen, eller hos venner blir det møkkete da, særlig på skolen(og ja, vi har mast mye om å ha på innesko på skolen, men en ungdomskole elev hører ikke mye på den type beskjeder). Anonymkode: abfca...3e2 Vasker du gulvet hver 3. dag? I hele huset? Jeg blir svett og stressa bare ved tanken. 😅 Hvordan har du/dere kapasitet til det? Blir så imponert over folk som klarer p ha det rent og ryddig hele tiden. Anonymkode: ca621...599 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:14 #11 Del Skrevet lørdag kl 22:14 Litt klor er faktisk også mitt beste tips. Når det bare er sokker, tenker jeg at det er ikke så viktig at fibrene eventuelt skulle bli litt ødelagt sånn at stoffet får pittelitt kortere levetid, fordi sokker slites jo raskere enn annet tøy uansett, så tipper man ikke vil merke noe på sokkenes levetid av å bruke litt klor. Ville ikke brukt klor i vaskemaskinen, men i en bøtte med vann. Anonymkode: c8c21...479 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:15 #12 Del Skrevet lørdag kl 22:15 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvite treningsklær. Står 60 grader i de Anonymkode: abfca...3e2 Aha. Da ville jeg prøv vanish. Anonymkode: 469b5...eba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:17 #13 Del Skrevet lørdag kl 22:17 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Litt klor er faktisk også mitt beste tips. Når det bare er sokker, tenker jeg at det er ikke så viktig at fibrene eventuelt skulle bli litt ødelagt sånn at stoffet får pittelitt kortere levetid, fordi sokker slites jo raskere enn annet tøy uansett, så tipper man ikke vil merke noe på sokkenes levetid av å bruke litt klor. Ville ikke brukt klor i vaskemaskinen, men i en bøtte med vann. Anonymkode: c8c21...479 Jeg ville og foreslått klor. Men så for meg det var sånne sokker med striper. Anonymkode: 469b5...eba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:33 #14 Del Skrevet lørdag kl 22:33 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Vasker du gulvet hver 3. dag? I hele huset? Jeg blir svett og stressa bare ved tanken. 😅 Hvordan har du/dere kapasitet til det? Blir så imponert over folk som klarer p ha det rent og ryddig hele tiden. Anonymkode: ca621...599 Blitt en vane gjennom årene. Gjør det på kvelden etter rydding av kjøkkenet (som blir ryddet hver dag). Var stressende og et ork til å begynne med, men når lillesøster fikk påvist støv og midd allergi etter 2 år med gjentatte luftveisinfeksjoner, tenkte jeg at støvsuging og vasking ville hjelpe på problemet. Det hjalp, så da blir jobben lettere Anonymkode: abfca...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 14:53 #15 Del Skrevet søndag kl 14:53 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har tenåring i hus, og det eneste som gjelder er hvite Nike sokker. Enpring har ansvsr for klesvask 2x pr uke, så da vaskes bl.a sokker og treningstøy.. men jeg opplever at jeg bør gi gode tips om vasking slik at de blir helt hvite igjen. Har forsøkt å spraye med flekkfjernwr, men er fortsatt ikke helt hvite. Tenåring går ofte i sokkelesten både her hjemme og hos venner, og jeg vasker ikke gulvet hver dag, så litt rask fester deg jo naturlig. Hva gjør dere andre med hvite sokker generelt? Anonymkode: abfca...3e2 Innesko, inne. Ingen har lov til å valse rundt på sokkelesten, og heller ikke gå inn med utesko. (Har Birkenstock) til alle). 60 graders vask med Blenda, og Blenda gjør det hvite hvitere igjen, som reklamen sa for 17. år siden. Anonymkode: 5cfc6...c94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Severina Skrevet søndag kl 15:00 #16 Del Skrevet søndag kl 15:00 Bruker Blenda hvitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 15:53 #17 Del Skrevet søndag kl 15:53 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Innesko, inne. Ingen har lov til å valse rundt på sokkelesten, og heller ikke gå inn med utesko. (Har Birkenstock) til alle). 60 graders vask med Blenda, og Blenda gjør det hvite hvitere igjen, som reklamen sa for 17. år siden. Anonymkode: 5cfc6...c94 Vi bor på gård, så alle utesko tas av i ytterste gang, klær i neste. Har både innesko og tøfler her hjemme, men vel mest praktisk uten kanskje? Anonymkode: abfca...3e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå