Gå til innhold

Medienes skremselspropaganda

lady90

Anbefalte innlegg

Hva er greia med all skremselspropagandaen som mediene spyr ut nå? Trump ble valgt, kommer visst til å slutte å støtte Ukraina, kanskje trekke USA ut av NATO, krisetelefoner nedringes av folk med angst, ifølge ekspertene med rette. Vi bør visst være bekymret sa de på tv. Russland kommer antagelig  til å fortsette å teste grensene, kanskje på Svalbard eller Baltikum for å teste NATO osv osv. Kanskje allerede innen et par år. Blir helt svett og får angst. 

Har vært engstelig hent siden Ukrainakrigen startet, men hadde endelig roet meg ned litt, men den siste uka blusser alt opp igjen. 

Og sidene alle mediene sier det samme blir man jo stressa og krigsangsten min blusser opp igjen. 

Hva med dere? Tror dere på alt de sier? Er sjansene store for dette? Håper noen kan berolige meg litt

Endret av lady90
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mainstream media er så venstrevridd at det er helt ektremt. Når norske medier er så negative og hysteriske at utenlandske medier og regjeringer reagerer så er det noe galt. Mediene påstår hardnakket at de følger vær varsom plakaten, men det virker som den kun gjelder på venstresiden. Hvis man sjekker opp de aller fleste såkalte ekspertene som uttaler seg i VG, Dagbladet osv., så er nesten alle på venstresiden.

Jeg er ikke bekymret. Jeg vet det kan gå til helvete, men slik tingene er nå så tror jeg at Trump er det beste valget. Harris er ikke klar til å styre et land, og hvertfall ikke med all uroen som foregår nå. Og når det gjelder nato så vil Trump at medlemslandene skal betale mer, noe jeg forstår og synes er helt riktig. Kanskje Norge også får oppe øynene og forstår at man må bygge opp forsvaret, ikke ned.

Jeg hadde kjempe angst for noen år siden når de sa at russerne kom til å sprenge atombomber, invadere Norge m.m. Har heldigvis klart å lære meg å være mer kritisk til mediene og hva som blir ropt ut. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panna skrev (19 minutter siden):

Når norske medier er så negative og hysteriske at utenlandske medier og regjeringer reagerer så er det noe galt

Hvor har du dette fra? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lurt å holde seg unna nyhetskanaler når man sliter med krigsangst, og spesielt de mest tabloide av de.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hører man nok gjerne med de ørene man vil høre de med. Personlig har jeg sett veldig mye nyheter siden valget,og synes de bare rapporterer om det som egentlig kan skje. Alle vet at Trump er en løs kanon. Alt som har blitt sagt blir bare fortalt på nytt av journalistene. Ingen vet egentlig hva som vil skje,for trump har ikke noe konkret å komme med. 

Synes absolutt ikke Norsk media har opptrådd feil her. De har også med seg høyrevridde folk som f.eks Stavrum som forteller det han tenker osv. Så hva er egentlig feil? At de sier ting som er en mulighet kan skje? 

Skal de sitte å rosemale noe som ikke lar seg rosemale da eller? De svartmaler heller ikke. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er i hvertfall ikke rart ungene er som de er i dag med ekstreme politiske holdninger med foreldre på 40 pluss som ikke stoler på nyhetene,dersom de ikke passer deres narrativ. Skremmende! 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lady90 skrev (1 time siden):

Hva er greia med all skremselspropagandaen som mediene spyr ut nå? Trump ble valgt, kommer visst til å slutte å støtte Ukraina, kanskje trekke USA ut av NATO, krisetelefoner nedringes av folk med angst, ifølge ekspertene med rette. Vi bør visst være bekymret sa de på tv. Russland kommer antagelig  til å fortsette å teste grensene, kanskje på Svalbard eller Baltikum for å teste NATO osv osv. Kanskje allerede innen et par år. Blir helt svett og får angst. 

Har vært engstelig hent siden Ukrainakrigen startet, men hadde endelig roet meg ned litt, men den siste uka blusser alt opp igjen. 

Og sidene alle mediene sier det samme blir man jo stressa og krigsangsten min blusser opp igjen. 

Hva med dere? Tror dere på alt de sier? Er sjansene store for dette? Håper noen kan berolige meg litt

Greia er at Trump er en gal psykopat som er fullstendig uberegnelig, og som har kommet med ekstremt bekymringsfulle uttalelser, som at han vil bruke militæret mot politiske motstandere, straffe medier som kritiserer ham, osv. Og ja, han har snakke om å trekke USA ut av NATO.

Vi vet ikke hva som faktisk vil skje. Trump har sagt så ekstremt mye idiotisk at det er vanskelig å vite hva som vil skje til syvende og sist. Men hvis han gjør en brøkdel av det han har sagt, så blir det helvete her på planeten.

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panna skrev (55 minutter siden):

Mainstream media er så venstrevridd at det er helt ektremt. Når norske medier er så negative og hysteriske at utenlandske medier og regjeringer reagerer så er det noe galt. Mediene påstår hardnakket at de følger vær varsom plakaten, men det virker som den kun gjelder på venstresiden. Hvis man sjekker opp de aller fleste såkalte ekspertene som uttaler seg i VG, Dagbladet osv., så er nesten alle på venstresiden.

Jeg er ikke bekymret. Jeg vet det kan gå til helvete, men slik tingene er nå så tror jeg at Trump er det beste valget. Harris er ikke klar til å styre et land, og hvertfall ikke med all uroen som foregår nå. Og når det gjelder nato så vil Trump at medlemslandene skal betale mer, noe jeg forstår og synes er helt riktig. Kanskje Norge også får oppe øynene og forstår at man må bygge opp forsvaret, ikke ned.

Jeg hadde kjempe angst for noen år siden når de sa at russerne kom til å sprenge atombomber, invadere Norge m.m. Har heldigvis klart å lære meg å være mer kritisk til mediene og hva som blir ropt ut. 

Media er venstrevridd fordi de rapporterer idiotiske ting Trump sier?

Hæ?

Når Trump sier at han vil bruke militæret mot politiske motstandere og media rapporterer dette, så er det media det er noe galt med?!

Hvordan er ikke Harris klar til å styre et land? Det er en latterlig påstand uten rot i virkeligheten.

• Liker 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Callisto83 skrev (20 minutter siden):

Vi har ikke journalister lengre. Vi har aktivister.

Så de er aktivister fordi de rapporterer hva Trump selv sier?

Beklager, men er du helt med i dag?

• Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (59 minutter siden):

Greia er at Trump er en gal psykopat som er fullstendig uberegnelig, og som har kommet med ekstremt bekymringsfulle uttalelser, som at han vil bruke militæret mot politiske motstandere, straffe medier som kritiserer ham, osv. Og ja, han har snakke om å trekke USA ut av NATO.

Vi vet ikke hva som faktisk vil skje. Trump har sagt så ekstremt mye idiotisk at det er vanskelig å vite hva som vil skje til syvende og sist. Men hvis han gjør en brøkdel av det han har sagt, så blir det helvete her på planeten.

Trump har faktisk ingen myndighet alene til å trekke USA ut av NATO. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

esk skrev (6 minutter siden):

Trump har faktisk ingen myndighet alene til å trekke USA ut av NATO. 

Det er riktig - men han kan likevel sette kraftig kjepper i hjulene for at USA involverer seg f.eks. om det skulle komme et angrep på Europa på en eller annen måte. Man har altså ingen garanti for at USA vil komme til unnsetning, selv om de NATO-medlemmer. I

Det er nok veldig mye overdrevne skremsler - men man skal heller ikke være naiv. Trump har vist at han er svært ustabil. Han kom jo f.eks. med et seriøst forslag om at USA ville kjøpe Grønland fra Danmark. Når statsministeren der sa at det var uaktuelt og selvsagt fulllstendig absurd, ble han så sur at han avlyste et statsbesøk, der også Dronning Margrethe selvsagt skulle være med.

Det er helt uhørt og usivilisert å avlyse statsbesøk på denne måten. Og noen sier jo at det var Stoltenbergs overtalelseskunst og diplomatiske evner som gjorde at Trump ikke dro USA ut av NATO i forrige periode. Slik jeg forstår det er han vurdert som så ustabil at man i mellomtiden har laget regler som sikrer at han ikke kan bestemme dette etter eget innfall.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (11 timer siden):

Det er i hvertfall ikke rart ungene er som de er i dag med ekstreme politiske holdninger med foreldre på 40 pluss som ikke stoler på nyhetene,dersom de ikke passer deres narrativ. Skremmende! 

For to dager siden skrev mediene at hjelpetelefonene til Kirkens SOS og Mental Helse ringes ned etter Trump seieren. Ingen skal få meg til å tro at ikke mediene i Norge har et stort ansvar her. Vil minne om at Trump også var president fra 2016 - 2020.

jabx skrev (11 timer siden):

Så de er aktivister fordi de rapporterer hva Trump selv sier?

Beklager, men er du helt med i dag?

Jeg er alltid helt med, så det bør du ikke bekymre deg for.

Mediene kunne helt klart ha hatt en mer objektiv tilnærming til USA valget. Biden sa mye rart han også, som gikk folk hus forbi.

• Liker 5
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Callisto83 skrev (7 timer siden):

Mediene kunne helt klart ha hatt en mer objektiv tilnærming til USA valget. 

Dekningen av den amerikanske presidentvalgkampen viser tydelig at norske medier består at aktivister som sprer propaganda for å påvirke leserne og lytterne sine til å få de samme holdningene som seg selv 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panna skrev (22 timer siden):

Eller kanskje noen folk er objektivt slemme her i verden, vurdert den?

Høyre siden er apatiske.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panna skrev (På 9.11.2024 den 18.16):

Mainstream media er så venstrevridd at det er helt ektremt.

Hva er alternativene da? Hva med å få noen eksempler på objektive medier?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Callisto83 skrev (15 timer siden):

Mediene kunne helt klart ha hatt en mer objektiv tilnærming til USA valget. Biden sa mye rart han også, som gikk folk hus forbi.

Det er direkte feil. De dekket bare en brøkdel av idiotien Trump kom med, og som regel drev de med sanewashing. Samtidig hyperfokuserte de på den minste forsnakkelse eller lignende fra Biden.

Trump kunne spy ut 100 forskjellige fascistiske uttalelser på få dager, mens Biden kunne komme med et lite sleivspark i ny og ne. Trump ble underrapportert, mens Biden-uttalelsen ble spikket på i dagesvis eller ukesvis.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CAPS LOCK skrev (7 timer siden):

Dekningen av den amerikanske presidentvalgkampen viser tydelig at norske medier består at aktivister som sprer propaganda for å påvirke leserne og lytterne sine til å få de samme holdningene som seg selv 

Amerikanske medier er gjerne eid av milliardærer som ønsker å tjene mer penger. De elsker Trump.

Ja, de sprer propaganda. Pro-Trump-propaganda. De tar idiotiske uttalelser han kommer med og prøver å fremstille dem så positivt som mulig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (På 9.11.2024 den 19.12):

Slutt å spre tull, du må gjerne være mot Trump men du virker totalt useriøs. 

Nå vil jeg jo påstå at historien viser at det gikk bedre med 4 år med Trump enn de siste 4 med Biden. Kan minne om at det brøt ut krig midt i Europa omtrent midt i Bidens presidentperiode. 

Et tips til deg @jabx er å se hva som faktisk skjer, ikke hva politkerne sier.. 😜

Endret av LeneXCII
  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...