Gå til innhold

Føler meg ekskludert på skolen og vurderer å droppe ut av studiet. Trenger gode råd🥺

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Beklager langt innlegg. Håper du kan lese og gi meg noen gode råd❤️

Vet dette høres barnslig ut, men, jeg går faktisk på videreutdanning. Jeg er selv 26 år, men de fleste er mye eldre enn meg. Vi har vært fire personer som har hatt en studiegruppe og skrevet hjemmeeksamener samt gruppeoppgaver sammen. Fremover kan vi ikke være fire, men må være tre, eller to og to. Før sommeren tok vi dette opp i studiegruppen, og en av dem ønsket å skrive alene av personlige årsaker. Dette måtte søkes om fra universitetet, og hun fikk det innvilget før sommeren. Vi tre andre dannet en gruppe og diskuterte temaene vi ville skrive om.

Nå i november hadde hun plutselig ombestemt seg, ettersom hun har skjønt at de kommende oppgavene og hovedoppgaven fra januar er store prosjekter. Jeg ser at de to jeg dannet gruppe med, samt hun som ombestemte seg, nå driver og planlegger arbeidet sammen. Uten å si et ord til meg har de dannet sin egen gruppe. Merk at på dette tidspunktet har alle i klassen allerede etablert grupper. Da jeg rolig spurte hva de tenkte, ettersom vi ikke kan være fire, fikk jeg til svar at de har bestemt seg for å skrive sammen og håper jeg finner en løsning. De begrunnet det med at de er mer like, har samme livsstil, små barn osv., så det passet dem bedre. Det var vondt at de ikke engang sa noe til meg.

Jeg skjønte også at de ikke var interessert i å dele gruppen i to slik at vi kunne skrive to og to.

Siden noen grupper består av to personer, gikk jeg rundt og spurte om jeg kunne bli med dem. Jeg fikk til svar at de var godt i gang (selv om vi ikke har startet med arbeidet).

Jeg fortalte emneansvarlig at jeg sto uten gruppe. Hun tok det opp i plenum og fortalte at ikke alle hadde funnet seg grupper, og at de som var to i gruppen, kunne ta inn en til. Da klikket hele klassen og mente læreren ødela planene deres. Læreren sa da at hun har styringsrett og kan styre gruppene. De kjeftet på læreren. Jeg ble oppriktig lei meg og følte meg flau.

Lærerne hadde en samtale med meg etterpå hvor de spurte hvilken gruppe de skulle «tvangsplassere» meg i. Jeg nektet og sa at jeg heller ville droppe studiet enn å komme i en gruppe som ikke ønsket meg. De var veldig lei seg, og det er jeg også. Jeg fikk innvilget å skrive alle disse prosjektene alene, men det frister lite å gå i klasse med denne gjengen. Jeg har mistet motivasjonen. Dette er fagpersoner, og flere av dem skal bli ledere eller er allerede ledere, teamledere, mellomledere osv.

!!!NB! Jeg er ikke en vanskelig person i det hele tatt. Jeg er ganske sjenert, men blir beskrevet som veldig kunnskapsrik. Jeg er lett å samarbeide med, og jeg har gjort min del og mye mer når vi skrev gruppeoppgaver og gruppeeksamener sammen. Jeg har bestått alle eksamener (er en B-student), men er dessverre ikke alltid så aktiv i klassen. Jeg er oppriktig lei meg på grunn av behandlingen jeg har fått av klassen. Jeg følte meg veldig ekskludert og vurderer nå å droppe ut eller hoppe over dette semesteret. Dette er en videreutdanning over to år, og jeg er egentlig ferdig i juni neste år.

NB! Siden jeg tror dette har noe med saken å gjøre: Jeg har utenlandsk opprinnelse, men jeg har bodd i Norge siden jeg var fire år. Jeg snakker flytende norsk, så det er ikke noe der. Jeg er som alle andre, men er mørkere enn de fleste nordmenn. Det er trist, men jeg tror dette kan være grunnen til at jeg er ekskludert. Jeg hater å trekke frem «ekskluderings-, diskriminerings- og rasisme-kortet», men hva i alle dager kan det ellers være?

Hva burde jeg gjøre? Hvordan få opp motivasjonen? Skal jeg hoppe over et semester? Droppe hele greia? Det er tross alt bare ca. 7-8 måneder igjen av studiet😭

Anonymkode: c6d27...c41

• Liker 1
  • Hjerte 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet det er langt innlegg, men håper du kan gi meg noen råd😭🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her burde faktisk skolen bedt hun som ville skrive alene om å holde seg til det og at dere 3 andre skulle være en gruppe. Vet at dere er voksne mennesker, men når de 3 andre tydeligvis ikke er det så burde skolen, som voksne mennesker, gi beskjed om at man holder seg til planer og avtaler. 

Jeg tror jeg ville fortsatt alene. Kommet meg igjennom studiet og gått ut til normert tid. Du er ikke avhengig av andre for å få det til 😀 Stå på og vis at du kan! 

Anonymkode: ef815...ebf

• Liker 16
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her burde faktisk skolen bedt hun som ville skrive alene om å holde seg til det og at dere 3 andre skulle være en gruppe. Vet at dere er voksne mennesker, men når de 3 andre tydeligvis ikke er det så burde skolen, som voksne mennesker, gi beskjed om at man holder seg til planer og avtaler. 

Jeg tror jeg ville fortsatt alene. Kommet meg igjennom studiet og gått ut til normert tid. Du er ikke avhengig av andre for å få det til 😀 Stå på og vis at du kan! 

Anonymkode: ef815...ebf

Tusen takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei! 
Beklager langt innlegg. Håper du kan lese og gi meg noen gode råd❤️

Vet dette høres barnslig ut, men, jeg går faktisk på videreutdanning. Jeg er selv 26 år, men de fleste er mye eldre enn meg. Vi har vært fire personer som har hatt en studiegruppe og skrevet hjemmeeksamener samt gruppeoppgaver sammen. Fremover kan vi ikke være fire, men må være tre, eller to og to. Før sommeren tok vi dette opp i studiegruppen, og en av dem ønsket å skrive alene av personlige årsaker. Dette måtte søkes om fra universitetet, og hun fikk det innvilget før sommeren. Vi tre andre dannet en gruppe og diskuterte temaene vi ville skrive om.

Nå i november hadde hun plutselig ombestemt seg, ettersom hun har skjønt at de kommende oppgavene og hovedoppgaven fra januar er store prosjekter. Jeg ser at de to jeg dannet gruppe med, samt hun som ombestemte seg, nå driver og planlegger arbeidet sammen. Uten å si et ord til meg har de dannet sin egen gruppe. Merk at på dette tidspunktet har alle i klassen allerede etablert grupper. Da jeg rolig spurte hva de tenkte, ettersom vi ikke kan være fire, fikk jeg til svar at de har bestemt seg for å skrive sammen og håper jeg finner en løsning. De begrunnet det med at de er mer like, har samme livsstil, små barn osv., så det passet dem bedre. Det var vondt at de ikke engang sa noe til meg.

Jeg skjønte også at de ikke var interessert i å dele gruppen i to slik at vi kunne skrive to og to.

Siden noen grupper består av to personer, gikk jeg rundt og spurte om jeg kunne bli med dem. Jeg fikk til svar at de var godt i gang (selv om vi ikke har startet med arbeidet).

Jeg fortalte emneansvarlig at jeg sto uten gruppe. Hun tok det opp i plenum og fortalte at ikke alle hadde funnet seg grupper, og at de som var to i gruppen, kunne ta inn en til. Da klikket hele klassen og mente læreren ødela planene deres. Læreren sa da at hun har styringsrett og kan styre gruppene. De kjeftet på læreren. Jeg ble oppriktig lei meg og følte meg flau.

Lærerne hadde en samtale med meg etterpå hvor de spurte hvilken gruppe de skulle «tvangsplassere» meg i. Jeg nektet og sa at jeg heller ville droppe studiet enn å komme i en gruppe som ikke ønsket meg. De var veldig lei seg, og det er jeg også. Jeg fikk innvilget å skrive alle disse prosjektene alene, men det frister lite å gå i klasse med denne gjengen. Jeg har mistet motivasjonen. Dette er fagpersoner, og flere av dem skal bli ledere eller er allerede ledere, teamledere, mellomledere osv.

!!!NB! Jeg er ikke en vanskelig person i det hele tatt. Jeg er ganske sjenert, men blir beskrevet som veldig kunnskapsrik. Jeg er lett å samarbeide med, og jeg har gjort min del og mye mer når vi skrev gruppeoppgaver og gruppeeksamener sammen. Jeg har bestått alle eksamener (er en B-student), men er dessverre ikke alltid så aktiv i klassen. Jeg er oppriktig lei meg på grunn av behandlingen jeg har fått av klassen. Jeg følte meg veldig ekskludert og vurderer nå å droppe ut eller hoppe over dette semesteret. Dette er en videreutdanning over to år, og jeg er egentlig ferdig i juni neste år.

NB! Siden jeg tror dette har noe med saken å gjøre: Jeg har utenlandsk opprinnelse, men jeg har bodd i Norge siden jeg var fire år. Jeg snakker flytende norsk, så det er ikke noe der. Jeg er som alle andre, men er mørkere enn de fleste nordmenn. Det er trist, men jeg tror dette kan være grunnen til at jeg er ekskludert. Jeg hater å trekke frem «ekskluderings-, diskriminerings- og rasisme-kortet», men hva i alle dager kan det ellers være?

Hva burde jeg gjøre? Hvordan få opp motivasjonen? Skal jeg hoppe over et semester? Droppe hele greia? Det er tross alt bare ca. 7-8 måneder igjen av studiet😭

Du kan ikke seriøst vurdere å droppe ut av studiet ditt på grunnlag av at du ikke har en gruppe??? Dette handler om FREMTIDEN din. Det er 7-8 måneder med skriving og læring, og så er du ferdig. Du skal IKKE droppe ut nå. 

Utdanningen din handler ikke om de andre. Det handler ikke om det sosiale. Det handler om at du skal lære, og du skal skrive en oppgave. Skolen ordner det sånn at du kan skrive alene, så da gjør du det. Du skriver oppgaven, og du skriver den akkurat sånn du vil, uten påvirkning av de andre. 

Så nå puster du ut godt. Bli litt sint. Dette er fremtiden din. Jeg går utifra at du skriver en master eller bachelor, og det fikser du. Du skriver den alene, og så vil du takke deg selv i fremtiden. Om du slutter nå, så kommer du til å angre. 

Hilsen ei dame på 40 som tok BA i en alder av 38, og jeg ble ikke venner med de andre. Og jeg jobbet alene først og fremst. Jeg kunne sitte alene i lunchen, og kose meg. Eller, jeg kunne gå å sette meg sammen med noen jeg ikke kjente.

Det handlet ikke om alle andre. Det handler ikke om hvor mange venner jeg fikk. Det handlet om at jeg STUDERTE. Og jeg studerte. Jeg dro ikke på en eneste fest en gang. Jeg studerte bare. Så dette fikser du !!

Anonymkode: ccd95...790

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan ikke seriøst vurdere å droppe ut av studiet ditt på grunnlag av at du ikke har en gruppe??? Dette handler om FREMTIDEN din. Det er 7-8 måneder med skriving og læring, og så er du ferdig. Du skal IKKE droppe ut nå. 

Utdanningen din handler ikke om de andre. Det handler ikke om det sosiale. Det handler om at du skal lære, og du skal skrive en oppgave. Skolen ordner det sånn at du kan skrive alene, så da gjør du det. Du skriver oppgaven, og du skriver den akkurat sånn du vil, uten påvirkning av de andre. 

Så nå puster du ut godt. Bli litt sint. Dette er fremtiden din. Jeg går utifra at du skriver en master eller bachelor, og det fikser du. Du skriver den alene, og så vil du takke deg selv i fremtiden. Om du slutter nå, så kommer du til å angre. 

Hilsen ei dame på 40 som tok BA i en alder av 38, og jeg ble ikke venner med de andre. Og jeg jobbet alene først og fremst. Jeg kunne sitte alene i lunchen, og kose meg. Eller, jeg kunne gå å sette meg sammen med noen jeg ikke kjente.

Det handlet ikke om alle andre. Det handler ikke om hvor mange venner jeg fikk. Det handlet om at jeg STUDERTE. Og jeg studerte. Jeg dro ikke på en eneste fest en gang. Jeg studerte bare. Så dette fikser du !!

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg. Det er en masterbasert videreutdanning jeg går på. 

Dette med droppingen handler egentlig ikke så mye om mangel på gruppe eller det sosiale, men at jeg går i klasse med folk som IKKE vil ha meg. Det er vondt, rett og slett, men jeg skal fullføre❤️

De oppgavene er beregnet som gruppeoppgaver, noe som vil kreve MYE arbeid av meg, men jeg skal prøve🥺

• Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du fortsetter studiene så bare gjør du alt alene. Drit i de andre (VELDIG mye enklere sagt enn gjort, jeg vet det).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! 
For en utrolig kjip situasjon for deg, helt utrolig at voksne mennesker kan oppføre seg sånn mot andre. Men jeg tror deg på at dette ikke handler om deg - det handler om oss mennesker, og vår evne til å kun bry oss om oss selv. 

Du skal selvfølgelig ikke hoppe av. Du skriver oppgavene alene, går med hodet j*vlig høyt hevet og tenker at i denne situasjonen lærer du så veldig mye positivt om deg selv, og hva du klarer. 

Dersom du vil, så kan du gjerne gå tilbake til den gruppen du opprinnelig var i, og høre om de strekker ut en hånd. Si at det ser ut til at du er nødt til å skrive alene, og høre om det er mulig at gruppa deler seg i to. Vær direkte og tydelig i hva du spør om, dersom du ikke har gitt uttrykk for tankene dine høyt til nå, så kan det hende de tenker du synes det er greit å skrive alene. Vær forberedt på et nei, men det er i såfall ikke et nederlag for deg - kun en kilde til dårlig samvittighet for dem. 

Dersom du ender opp med å skrive alene, så fikser du det. Jeg har vært i en lignende situasjon, og du kan finne tryggheten i deg selv, stå stødig og tenke at dette kun er en liten del av ditt liv. Det viktigste for deg er å komme videre, de andre menneskene kommer ikke til å ha en rolle i ditt videre liv. 

Ps. Du kan gi beskjed til veilederne på studiet at de enten må finne en gruppe til deg, eller bedømme oppgavene som om det er 1 som skriver. På jobb puttes man sammen med folk man ikke vil jobbe med hele tiden, man forventes å få det til å funke der, så hvorfor ikke på studie? 

Anonymkode: 90ad3...348

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er nok bare ikke glad i å endre planene sine da de allerede har planlagt hvordan de skal utføre gruppeoppgaven. Det har nok ingenting med om du er norsk eller ikke. Mener det er feil å bruke rasisme kortet da slik oppførsel er vanlig også blant nordmenn. 

Tenker du bør skrive oppgaven alene og at det er viktigere å fullføre det du har startet på. Om du var med en gruppe eller ikke i studietiden har lite å si etter du har fullført studiet. 

Anonymkode: 74ca3...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ikke finne på å droppe studiet pga dette. Kjip situasjon, men dette er folk du ikke skal ha med å gjøre etter studiet. Veileder må selvsagt inn å ordne gruppene, så alle får en real sjans. 

Anonymkode: 16fea...221

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk vondt i magen av å lese dette. Kjenner meg så alt for godt igjen selv om det da var på vgs-nivå og under. Utrolig barnslig oppførsel fra studiekameratene dine, så jeg skjønner godt at du føler deg slik du gjør.

Synes som andre her at du ikke bør droppe ut. Bit tenna sammen her og bruk frustrasjonen/sinnet til å virkelig vise at du får til dette selv, lag en god oppgave! Hold deg unna de som avviste deg, de er ikke verdt deg. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Folk er nok bare ikke glad i å endre planene sine da de allerede har planlagt hvordan de skal utføre gruppeoppgaven. Det har nok ingenting med om du er norsk eller ikke. Mener det er feil å bruke rasisme kortet da slik oppførsel er vanlig også blant nordmenn. 

Tenker du bør skrive oppgaven alene og at det er viktigere å fullføre det du har startet på. Om du var med en gruppe eller ikke i studietiden har lite å si etter du har fullført studiet. 

Anonymkode: 74ca3...479

Folk hadde ikke kommet i gang med arbeidet og oppgaven hadde ikke kommet ut enda. Folk kunne bare tenke ut noen tema de ville skrive om og de fleste hadde ikke gjort det heller. Jeg mener også at det kortet ikke skal brukes her, men jeg ble usikker. Endring av planer som ikke har blitt laget bør ikke være unnskyldning for å ekskludere noen💔 

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det er en kjip og ugrei situasjon du har havnet i. Åpenbart at denne gruppen er en gjeng dårlige mennesker, spesielt hun som meldte seg på igjen.

Håper du klarer hevde deg (mest for din egen skyld), legge inn en skikkelig innsats, bruke veilederne for alt det er verdt.

Så kan du vise de andre dustene med en karakter A 😃😃❤️

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er jo ikke utestengt av klassen, du er dårlig behandlet av gruppen du har samarbeidet med. Stor forskjell på det. Jeg skjønner godt at de som er vant til å skrive sammen to og to og har bestemt seg for videre samarbeid ikke ønsker å ts inn en «utenforstående» som de ikke vet hvordan fungerer i gruppearbeid. Hvis du i tillegg er tause Birgitte så føler de kanskje ikke de kjenner det så godt, og er redd for at du ikke bidrar i gruppearbeidet fordi du ikke gjør det i klasserommet. Så jeg skjønner at de ikke vil ha deg tvangsplassert inn, og jeg skjønner godt at du ikke vil bli tvangsplassert inn. Men skolen burde holdt på at hun som ville skrive alene skulle gjort det når det ga uheldige utslag for deg, og det er dårlige gjort av de som har vært gruppen din å bare dytte deg ut. Det syns jeg absolutt du kan ta opp med dem, for det er ikke greit. Hadde jeg vært deg hadde jeg bare skrevet alene, det er nok mye mindre styr enn alternativene her, og da kan du også jobbe i eget tempo og gjøre som du selv vil. 

Og så må jeg bare si; jeg er så forbanna drit lei innvandrere og/eller folk med mørkere hudfarge som ALLTID skal komme dragende med rasismekortet når ting ikke går deres vei. Sånne folk gidder ikke jeg jobbe med uansett hvor flink de mener de er, de ha en grunnleggende holdning i bunn om at det er stakkars dem, og ved å skrike rasisme skal plutselig alle andre bare gi seg. Så hvis du har fremmet et snev av de holdningene i virkeligheten så skjønner jeg godt at folk går nekter åpenlyst å jobbe med deg. 

Anonymkode: ed09c...3c6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for at du tok deg tid til å svare meg. Det er en masterbasert videreutdanning jeg går på. 

Dette med droppingen handler egentlig ikke så mye om mangel på gruppe eller det sosiale, men at jeg går i klasse med folk som IKKE vil ha meg. Det er vondt, rett og slett, men jeg skal fullføre❤️

De oppgavene er beregnet som gruppeoppgaver, noe som vil kreve MYE arbeid av meg, men jeg skal prøve🥺

Det er ikke sikkert at det har noe med deg å gjøre, men at du på en muligens var litt for treg å finne ut av at du var alene? Du fikk kansje følelsen på det når de ble så fjerne? eller? Jeg sier ikke at du har gjort noe som helst feil. Og jeg forstår godt at du er forbanna. Men det du gjør nå er jo å være et offer. Om du dropper ut, så straffer du BARE deg selv.

Hva tenker du at holdningen din hadde vært de neste årene da? Hva skulle du sagt? "jeg skrev ikke ferdig masteren fordi jeg ikke kom med i en gruppe.." "Men lot ikke skolen deg skrive ferdig masteren alene da??" "Jooo men..de andre ville ikke ha meg der" 

Tenk så du hadde angret. Tenk så bittert det hadde blitt når de andre blir ferdig med sin master, og går videre i livene sine, og så sitter du der og har droppet ut, og latt en holdning over å være et offer skakkjøre resten av livet ditt og fremtidige muligheter. Bare fordi det var en drittgjeng som ikke kunne være på gruppe med deg. 

Nei vet du hva. Skriv masteren din, og gå videre med livet ditt. Ikke la en sånn liten filleting ødelegge noe som så mange andre har skrevet alene før deg. 

Du kan si til læreren din, at klart så vil du skrive masteren din alene. Det er ikke noe problem. Men fint om lærer kan bistå deg litt ekstra mtp veiledning og planlegging, siden du er helt alene med prosjektet. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er jo ikke utestengt av klassen, du er dårlig behandlet av gruppen du har samarbeidet med. Stor forskjell på det. Jeg skjønner godt at de som er vant til å skrive sammen to og to og har bestemt seg for videre samarbeid ikke ønsker å ts inn en «utenforstående» som de ikke vet hvordan fungerer i gruppearbeid. Hvis du i tillegg er tause Birgitte så føler de kanskje ikke de kjenner det så godt, og er redd for at du ikke bidrar i gruppearbeidet fordi du ikke gjør det i klasserommet. Så jeg skjønner at de ikke vil ha deg tvangsplassert inn, og jeg skjønner godt at du ikke vil bli tvangsplassert inn. Men skolen burde holdt på at hun som ville skrive alene skulle gjort det når det ga uheldige utslag for deg, og det er dårlige gjort av de som har vært gruppen din å bare dytte deg ut. Det syns jeg absolutt du kan ta opp med dem, for det er ikke greit. Hadde jeg vært deg hadde jeg bare skrevet alene, det er nok mye mindre styr enn alternativene her, og da kan du også jobbe i eget tempo og gjøre som du selv vil. 

Og så må jeg bare si; jeg er så forbanna drit lei innvandrere og/eller folk med mørkere hudfarge som ALLTID skal komme dragende med rasismekortet når ting ikke går deres vei. Sånne folk gidder ikke jeg jobbe med uansett hvor flink de mener de er, de ha en grunnleggende holdning i bunn om at det er stakkars dem, og ved å skrike rasisme skal plutselig alle andre bare gi seg. Så hvis du har fremmet et snev av de holdningene i virkeligheten så skjønner jeg godt at folk går nekter åpenlyst å jobbe med deg. 

Anonymkode: ed09c...3c6

For et sjarmerende menneske du er da. Hadde foretrukket ei som ts å jobbe med anyday over sånne som deg. 

Du skjønner godt at voksne mennesker som skal ta en master og sannsynligvis jobbe som ledere har null og niks omstillingsevne og ikke evner å samarbeide med noen de ikke kjenner på masternivå? 🧐 Beklager, men da har man ingenting på masternivå å gjøre. Et snev av fleksibilitet og endringsvilje bør man faktisk ha når man tar videreutdanning. 

Ts, du må bare holde ut. Dette er barnslige holdninger og du er bedre enn dette. Trøst deg med at det er MYE enklere å skrive oppgave alene enn i dårlig samarbeidsmiljø. Å skrive oppgave med folk som ikke kan omstille seg vil du helst ikke, det er et pes. Nå slipper du det, flaks for deg! 

Anonymkode: d05d1...30d

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du skjønner godt at voksne mennesker som skal ta en master og sannsynligvis jobbe som ledere har null og niks omstillingsevne og ikke evner å samarbeide med noen de ikke kjenner på masternivå? 🧐 Beklager, men da har man ingenting på masternivå å gjøre. Et snev av fleksibilitet og endringsvilje bør man faktisk ha når man tar videreutdanning. 

Ja jeg er enig i at de andre har oppført seg dårlig. Men det du sier over her, kan også sies om en voksen, som tar en master og betaler sikkert MASSE penger for det.  Jeg vet veldig godt hvordan det føles å stå utenfor. Men noen ganger i livet så må man stå alene i noe, spesielt noe som former fremtiden din i så stor grad som en master..

TS trenger å visualisere fremtiden og slutte å bare sitte i følelsene. Hun må se for seg neste høst, og hva hun vil føle om hun sitter og ikke har en master. Eller om hun sitter og har en master og søker jobber. Og så må hun få litt "fire" utifra den visualiseringen.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg men er dette virkelig videreutdanning? Dere fremstår jo som en ungdomsskole-klasse! Inkludert deg ts, som tenker at du vil trekke deg. Man kan faktisk ikke stikke med halen mellom beina når livet går deg imot. Voks opp og innse det for dette blir ikke den siste karamellen du får servert her i livet.

Anonymkode: be2f6...66b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar en grusom hevn: Fullfører med hevet hode - alene hvis det ikke dukker opp en løsning - og godt resultat 😉 Masse lykke til!

Anonymkode: 6c333...e3c

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at det er vondt å føle på å bli ekskludert og avvist av de andre, og at du da går litt i kjelleren og får tanker om å droppe ut osv. Men vil sterkt råde deg til å ikke ta noen forhastede beslutninger nå. 

Hvis oppgavene er store og egentlig virker noe for omfattende å skrive alene, hadde jeg faktisk vurdert å bli tvangsplassert på en gruppe. Hadde gitt totalt beng i at de to andre egentlig ikke vil det. Du har like rett til å være egoistisk som de. Og så blir sikkert stemningen god så fort dere kommer i gang og blir kjent med hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...