Gå til innhold

Knipeøvelser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har noen spørsmål ;)

Blir man automatisk trangere av knipeøvelser eller blir det bare lettere å knipe igjen under sex?

Kan man holde igjen urinstrålen som en slags knipeøvelse? Og fungerer dette?

Hvor ofte (hver gang man tisser..?) og hvor lenge bør man i såfall holde igjen strålen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hjelper deg til å knipe hardere lettere om du skjønner hva jeg mener... Klem når du kommer på det, så lenge du gidder...greit å gjøre når du må tisse, fin ting å gjøre på bussen når man ikke har annet å gjøre(om man ikke lager rare grimaser, da... :ler: )

Skrevet

Det anbefales vel ikke å knipe når du tisser.

Det kan du ev gjøre for å sjekke at du bruker de riktige musklene...

Knip til du ikke orker noe mer.

Tell det rolig oppover fra 1-5, mens du stadig kniper hardere og hardere, og så teller du rolig ned igjen også, mens du slipper litt etter litt.

For meg så hjelper det å se for meg en heis som går fra 1-5 etasje. Hvert tall tilsvarer en etasje.

Så når du skal slippe så skal du ikke slippe alt samtidig (da faller heisen i bunn med en gang), men ha "en stopp i hver etasje", om du skjønner.

Skrevet
Det anbefales vel ikke å knipe når du tisser.

Det kan du ev gjøre for å sjekke at du bruker de riktige musklene...

Knip til du ikke orker noe mer.

Tell det rolig oppover fra 1-5, mens du stadig kniper hardere og hardere, og så teller du rolig ned igjen også, mens du slipper litt etter litt.

For meg så hjelper det å se for meg en heis som går fra 1-5 etasje. Hvert tall tilsvarer en etasje.

Så når du skal slippe så skal du ikke slippe alt samtidig (da faller heisen i bunn med en gang), men ha "en stopp i hver etasje", om du skjønner.

Klarer du virkelig de øvelsene når det er så kort tid siden fødselen??

Jeg er imponert, jeg sliter nemlig med å gjøre øvelsene/kjenne at jeg har muskler der i det hele tatt lengre :tristbla: og jeg fødte for nærmere 4 år siden. Nå skal det sies at det er først nå jeg har blitt opptatt av å øve, men dog.

Føler du at du er så og si slik du var før? hvor ofte trener du? Og var det slik for deg og i begynnelsen at du ikke klarte å kjenne "etasjene"? for det er jeg langt fra..

Huff! :tristbla:

Skrevet
Klarer du virkelig de øvelsene når det er så kort tid siden fødselen??

Jeg er imponert, jeg sliter nemlig med å gjøre øvelsene/kjenne at jeg har muskler der i det hele tatt lengre :tristbla:  og jeg fødte for nærmere 4 år siden. Nå skal det sies at det er først nå jeg har blitt opptatt av å øve, men dog.

Føler du at du er så og si slik du var før? hvor ofte trener du? Og var det slik for deg og i begynnelsen at du ikke klarte å kjenne "etasjene"? for det er jeg langt fra..

Huff! :tristbla:

Jeg har ingen problemer med denne øvelsen nå. Ikke har jeg hatt det tidligere heller.

Startet å trene bekkenbunnen "skikkelig" under forrige svangerskap, slik at jeg hadde øvelsen "inne" etter fødselen.

Startet med knipeøvelser ganske raskt etter fødselen (innen en uke), og knep da hver gang jeg ammet. De første ukene var det litt vanskelig og annstrengende, og jeg greide jo ikke mer enn 1-2 repitisjoner de første gangene, men så gikk det seg til igjen etterhvert.

Etter 3-4 mnd følte jeg meg ganske bra, og nå etter et år kan jeg ikke merke noen forskjell (eller har jeg bare glemt hvordan det var? :ler: )

Men jeg har merket noe som er viktig når man skal prøve å få lært seg øvelsen ordentlig, og det er å lukke øynene og ikke fokusere eller tenke på noe annet. Kun se for seg den "heisen".

For meg hjalp det også å stå de første gangene (var lettere å finne musklene da)

Men nå når jeg har lært øvelsene kan jeg gjøre dem både sittende og liggende.

(men fremdeles foretrekker jeg å ha øynene lukket da, slik at jeg fokuserer riktig)

Når man har lært seg "å ta heisen" fra 1-5 kan man jo "avansere" med å t 1-2-3-4-5-4-3-4-3-2-1... Da er det om å gjøre å ha tunga rett i munnen ;)

Skrevet

Jeg kan aldri tenke meg at det er noe særlig å knipe igjen mens man tisser. Blir det full stopp så risikerer du jo både urinveisinfeksjon og nyrebekkenbetennelse, og det er ikke særlig godt ;)

Skrevet
Jeg kan aldri tenke meg at det er noe særlig å knipe igjen mens man tisser. Blir det full stopp så risikerer du jo både urinveisinfeksjon og nyrebekkenbetennelse, og det er ikke særlig godt ;)

Nemlig.

Men man kan ta et "lite knip" mens man tisser for å se om man greier å stoppe strålen. Da bruker man de riktige musklene.

Skrevet

Knipeøvelsene kan gi et nytt element i sexen.

Hvis din partner trener på å bevege penis. Stramme og slippe. Så kan dere faktisk ligge inni hverandre og hver sin tur presse og slippe. Det er utrolig godt, skal ikke så mange uker til med trening før begge merker forskjell.

Skrevet

Jeg er håpløs på knipeøvelser. Prøver å være flink, men jeg er en av de som gjør grimaser samtidig, så jeg kan ikke gjøre det hvor som helst. Ergo, det blir sjeldent gjort...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...