Gå til innhold

Har begynt å stusse over min venninnes oppdragelse av barna. Hva tenker dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har hun en far? Hvordan er han? Du bør nok uttrykke din bekymring om mangel av grensesetting når det har gått så langt som dette. 

Anonymkode: a84aa...679

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ring barneverntjenesten i kveld,denne unge jenta trenger desperat noen som kan hjelpe henne på rett veg.

Det bør også sjekkes hvor gamle gutter hun har hatt sex med. Hvis de er over den seksuelle lavalder,kan de faktisk bli anmeldt for voldtekt av barn selv om det var frivillig sex.

Barn trenger grenser,de skal ikke gå for lut og kaldt vann og gjøre akkurat som de selv ønsker. Bv bør gripe inn før det går skikkelig galt.

Anonymkode: 2654c...b7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hun har en datter på 13 år som sliter med mye. Jeg har alltid tenkt at hun er en god mor, men i det siste har jeg begynt å stusse litt over det jeg synes er litt mangel på grensesetting osv…

Jenta røyker, har hatt mange episoder med drikking og hun er åpen om at hun har sex. Hun er mye fraværende på skolen og har mange ganger havnet i trøbbel med politiet. Min venninne er veldig støttende som mor og er nok flink til å være der for henne, men jeg reagerer mer og mer på at det ikke virker å være noen form for grensesetting. Selv om jenta foreksempel har drukket seg dritings er det helt ok å dra rett ut igjen dagen etterpå. Hun får vel egentlig lov å gjøre som hun vil uansett hva hun gjør… min venninne mener at det ikke har noe for seg å gi «konsekvenser» eller stramme inn fordi jenta har det vanskelig nok fra før, så hun må få ha friheten sin. Hun styrer også det meste i livet til moren (min venninne). Hun kan ringe 50 ganger om dager når hun er på jobb eller gjør noe annet i 5 min. Om jenta vil ha noe på butikken kl 22 en kveld kaster hun seg i bilen for å dra å kjøpe. Om hun ikke får sove og vil kjøre en tur gjør min venninne det - gjerne 2-3 timer på nattestid selvom hun må på jobb dagen etter. 

Begynner å bli usikker på hele greia. Har som sagt ikke tenkt så mye over det før annet enn at hun er en mor som gjør det meste for datteren, men nå er jeg begynt å bli litt usikker på om dette egentlig er helt greit liksom? Hva tenker dere?

Anonymkode: 70c9a...e67

Tror neppe "mangel på grenser" gir slik atferd. Her ligger det nok noe annet bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hun har en datter på 13 år som sliter med mye. Jeg har alltid tenkt at hun er en god mor, men i det siste har jeg begynt å stusse litt over det jeg synes er litt mangel på grensesetting osv…

Jenta røyker, har hatt mange episoder med drikking og hun er åpen om at hun har sex. Hun er mye fraværende på skolen og har mange ganger havnet i trøbbel med politiet. Min venninne er veldig støttende som mor og er nok flink til å være der for henne, men jeg reagerer mer og mer på at det ikke virker å være noen form for grensesetting. Selv om jenta foreksempel har drukket seg dritings er det helt ok å dra rett ut igjen dagen etterpå. Hun får vel egentlig lov å gjøre som hun vil uansett hva hun gjør… min venninne mener at det ikke har noe for seg å gi «konsekvenser» eller stramme inn fordi jenta har det vanskelig nok fra før, så hun må få ha friheten sin. Hun styrer også det meste i livet til moren (min venninne). Hun kan ringe 50 ganger om dager når hun er på jobb eller gjør noe annet i 5 min. Om jenta vil ha noe på butikken kl 22 en kveld kaster hun seg i bilen for å dra å kjøpe. Om hun ikke får sove og vil kjøre en tur gjør min venninne det - gjerne 2-3 timer på nattestid selvom hun må på jobb dagen etter. 

Begynner å bli usikker på hele greia. Har som sagt ikke tenkt så mye over det før annet enn at hun er en mor som gjør det meste for datteren, men nå er jeg begynt å bli litt usikker på om dette egentlig er helt greit liksom? Hva tenker dere?

Anonymkode: 70c9a...e67

Hva jeg tenker? En 13 åring(!!!) som drikker og hat sex???

Barnevernet. 13 år😱

Anonymkode: eb3cc...3bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...