Gå til innhold

Boligannonser med mennesker på bildene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som irriterer seg over meglere som bruker personer i boligannonser? To mennesker som står og lager mat på kjøkkenet, sitter i sofaen, osv. Jeg personlig syns det ser så kunstig ut, forstyrrer mye, og får meg til å miste fokus og interesse for boligen. 

Ville du hatt slik boligannonse selv?

Anonymkode: e9f19...5ef

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det ser teit ut… heldigvis veldig få som velger å legge ut slike bilder.

ville ikke valgt det selv nei.

Skrevet
Fjugur skrev (Akkurat nå):

Ja, det ser teit ut… heldigvis veldig få som velger å legge ut slike bilder.

ville ikke valgt det selv nei.

Her jeg bor ser jeg det regelmessig. Ser helt forferdelig dumt ut, skjønner ikke at meglere syns det er en god ide. 

Skrevet

Ser mer ut som reklamebilder enn salgsannonser. Ikke noe jeg ville valgt hvis jeg skulle selge huset mitt. Ideen bør jo være at interessenter skal kunne se for seg seg selv i huset. Jeg hadde syntes det var forstyrrende med andre mennesker på bildene hvis jeg selv var kjøper.

Anonymkode: 209e0...f11

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ser mer ut som reklamebilder enn salgsannonser. Ikke noe jeg ville valgt hvis jeg skulle selge huset mitt. Ideen bør jo være at interessenter skal kunne se for seg seg selv i huset. Jeg hadde syntes det var forstyrrende med andre mennesker på bildene hvis jeg selv var kjøper.

Det er det som er ideen, men selv syns jeg det virker helt mot sin hensikt. Jeg blir bare forstyrret av disse annonsene, og syns det drar fokuset vekk fra selve boligen. En annonse jeg så hadde bilde av en stor gris som ble grillet i hagen. Tenker de at folk ikke selv forstår at de kan grille i hagen?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er det som er ideen, men selv syns jeg det virker helt mot sin hensikt. Jeg blir bare forstyrret av disse annonsene, og syns det drar fokuset vekk fra selve boligen. En annonse jeg så hadde bilde av en stor gris som ble grillet i hagen. Tenker de at folk ikke selv forstår at de kan grille i hagen?

Føles som de prøver for hardt. Jeg blir skeptisk av sånt😅

• Liker 1
Skrevet

Jeg ser på boligannonser hver dag i mitt nærområde. Jeg har aldri sett annonse med folk i. 

Hvilket meglerfirma gjør dette?

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jo, men en stor gris var kanskje en ny idé.

Anonymkode: 4a71e...c5b

Skrevet

Dette har jeg aldri sett faktisk, men regner med det kanskje blir mer av det fremover nå med AI.

Skrevet

Det er ikke noe jeg gidder å gå rundt å irritere meg over, kjenner jeg 😊

Skrevet

Jeg får et mindre positivt/mer negativt inntrykk av boligen hvis det er mennesker (ofte er de jo også delvis blurret så det fremstår som spøkelsesfigurer) på bildene. Jeg ønsker jo å se for meg MEG og min familie i huset, ikke andre fremmede som står og nyter en kaffekopp i morgenkåpe på soverommet... Helst vil jeg jo ha ubrukt, ny bolig, i hvertfall tenke minst mulig på livet noen andre har levd i boligen 🙈

Hvis det virkelig er en bolig som kan være aktuell for meg er det jo ikke noe som holder meg unna å dra på visning, men mindre attraktive bilder kan jo selvsagt ubevisst gjøre at viljen til å by (mer) blir lavere.

Anonymkode: 0e08b...5d2

• Liker 1
Skrevet
Eva-Lena skrev (1 time siden):

Jeg ser på boligannonser hver dag i mitt nærområde. Jeg har aldri sett annonse med folk i. 

Hvilket meglerfirma gjør dette?

Særlig EiE gjør dette. Sett noen fra Nordvik også. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Usmakelig ide..

Skrevet

Blir bare irritert

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

En annonse jeg så hadde bilde av en stor gris som ble grillet i hagen. Tenker de at folk ikke selv forstår at de kan grille i hagen?

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Naboer som kan lukte grisen, bør også få smake grisen. :spise:

Anonymkode: ab9bc...3cc

Skrevet

Så fort jeg oppdaget dette "virkemiddelet" kjente jeg på et inderlig "nei, de der skal ikke være med på bildene!" :fy: 

• Liker 1
Skrevet

Mister litt interessen for boliger med mennesker i annonsen. Meningen med boligannonser skal vel være litt sånn at man skal de for seg seg selv bo der, ikke andre? Blir litt mindre «mitt» på en måte. 

Anonymkode: 3cb40...e21

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mister litt interessen for boliger med mennesker i annonsen. Meningen med boligannonser skal vel være litt sånn at man skal de for seg seg selv bo der, ikke andre? Blir litt mindre «mitt» på en måte. 

Anonymkode: 3cb40...e21

Det jeg og synes. 
Når man bruker mennesker i annonsene, føler jeg at jeg bare er på besøk hos noen, ikke at det er en bolig jeg ønsker å kjøpe.

(Nå er jeg ikke på boligjakt da). 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er det flere som irriterer seg over meglere som bruker personer i boligannonser? To mennesker som står og lager mat på kjøkkenet, sitter i sofaen, osv. Jeg personlig syns det ser så kunstig ut, forstyrrer mye, og får meg til å miste fokus og interesse for boligen. 

Ville du hatt slik boligannonse selv?

Det funker jo! Du skriver om det ergo husket du annonsen. All pr ER god pr. 

Det handler om å skille seg ut, det kan være noe så dumt som ananas på hvert bilde, idiotisk, men det funker.

Anonymkode: 8a1df...f04

• Liker 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (3 timer siden):

Så fort jeg oppdaget dette "virkemiddelet" kjente jeg på et inderlig "nei, de der skal ikke være med på bildene!" :fy: 

Helt enig. Jeg syns det bare forstyrrer.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...