AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #1 Del Skrevet 9. november 2024 Jeg har ei venninne som ofte sier at hun har dårlig råd og at hun har lite penger. Men så får meldinger om at hun har kjøpt klær, vært hos frisøren(2000 kr) ute å spiser med venner. Det kaller jeg ikke for dårlig råd. Hva mener du? Jeg har penger så jeg klarer med akkurat hver måned. Får ikke spart noe. Men jeg har ikke dårlig råd. Anonymkode: 5f076...a3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #2 Del Skrevet 9. november 2024 Hun har ikke dårlig råd, men dårlig økonomisk sans. jeg mener at de som ikke kan spare, og som vil slite om de får en uventet utgift på 5000 har dårlig råd. Anonymkode: 38fca...02f 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 9. november 2024 #3 Del Skrevet 9. november 2024 Min definisjon på dårlig råd er å ikke ha råd til nødvendige ting som mat og strøm. Julegaver, kafébesøk og ferier er ikke nødvendige ting. Å ha kjæledyr er strengt tatt heller ikke nødvendig (ihvertfall ikke flere enn ett) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 9. november 2024 #4 Del Skrevet 9. november 2024 (endret) Definisjonen på dårlig råd, for meg, er å ikke ha penger til det aller nødvendigste som strøm, mat osv. Man har ikke dårlig råd hvis man kan kjøpe masse klær, bruke 2000 kr hos frisøren og gå ut å spise. Venninnen din har ikke dårlig råd. Men det virker som om at hun prioriterer fornøyelse framfor å bruke pengene "riktig", så hun har heller dårlig økonomisk sans. Vi har hatt dårlig råd før - måtte pante flasker for å få kjøpt en pakke med dopapir/melk/brød f eks. Nå, mange år etter i arbeidslivet, så har vi ganske god råd. Vi har råd til å spare hver måned, vi har råd til å hjelpe barna våre økonomisk, vi har råd til å ha kjæledyr, råd til å bytte ut ødelagt oppvaskemaskin/vaskemaskin osv uten at det setter oss i økonomisk ruin. Endret 9. november 2024 av Kittykat 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 9. november 2024 #5 Del Skrevet 9. november 2024 Forskjell på dårlig råd og dårlig økonomisk styring, jeg mener at de som har akkurat nok til å betale det nødvendige men ikke en krone på andre ting har dårlig råd. Men å betale flere tusen hos frisør og råd til å spise ut så er ikke det å ha dårlig råd nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #6 Del Skrevet 9. november 2024 Dårlig råd er å ikke kunne ha nok til overs til sparing. Enda dårligere råd er å måtte velge mellom mat og strøm. Anonymkode: 96245...6a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #7 Del Skrevet 10. november 2024 Når man ikke kan gå til tannlege, lege, kjøpe medisiner, fikse bilen eller kjøpe nytt kjøleskap om det ryker. Anonymkode: b5141...41a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siesta Skrevet 10. november 2024 #8 Del Skrevet 10. november 2024 Det kan være så mangt Jeg er tenker at om alle faste utgifter er betalt og en ikke kan unne seg en kinotur , da har en dårlig råd. Men det er min definisjon og eksempel.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #9 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har ei venninne som ofte sier at hun har dårlig råd og at hun har lite penger. Men så får meldinger om at hun har kjøpt klær, vært hos frisøren(2000 kr) ute å spiser med venner. Det kaller jeg ikke for dårlig råd. Hva mener du? Jeg har penger så jeg klarer med akkurat hver måned. Får ikke spart noe. Men jeg har ikke dårlig råd. Anonymkode: 5f076...a3a Jeg har dårlig råd. Jeg har måtte lære meg å klippe hår selv, både eget og barna sine. Barna er det minste problemet, da det er gutter. Jeg kjøper klær og sminke til meg selv en gang per år, det er basic tynne gensere, en tykkere genser og noen bukser. Nå har jeg endelig begynt å bruke tise så kan kanskje få flere plagg. Trenger egentlig klær nå, men vet at jeg ikke har råd før i februar. Barna får det de trenger og prioriterer de, brukt 2000,- på de nå. Har kjøpt brukt. Så lenge vi, en familie på 4 bruker maks 7000 på mat og husholdning så går det rundt. Restaurant har jeg ikke tatt meg råd til på mange år, men det hender en gang i mnd eller sjeldnere at vi bestiller takeaway. Sparer ingenting akkurat nå, men betaler ned ekstra på gammel gjeld når jeg kan. Har klart å betale ned 60k hittil i år. Vet at jeg har mye bedre råd neste år. Kommer til å gå opp med nesten 30k neste år. Anonymkode: 86983...8e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DanielF Skrevet 10. november 2024 #10 Del Skrevet 10. november 2024 (endret) Søk opp Girl Math.✌️ Endret 10. november 2024 av DanielF Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perfume Skrevet 10. november 2024 #11 Del Skrevet 10. november 2024 For meg er dårlig råd når man ikke har nok til annet enn normal billig mat og basic boutgifter. Har hatt veldig dårlig råd også, når man må velge mellom strøm og mat f. Eks. Eller ikke klarer å betale alle utgifter man egentlig må ha. Lege osv.. Kan man spare har man ikke så dårlig råd. Heldigvis at man kan det nå. Så nei din venninne har enten dårlig råd og bruker kredittkort/lån på frisør osv, som gjør at hun har dårlig økonomisk sans i tillegg, eller så har hun bare ikke dårlig råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #12 Del Skrevet 10. november 2024 Jeg har ikke dårlig råd fordi jeg ikke pusser opp eller kjøper noe uten at det er omtrent 100% nødvendig. Anonymkode: 221a2...f8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #13 Del Skrevet 10. november 2024 At man ikke har tilpasset forbruket inntekten. Dette skyldes nesten alltid feil valg og dårlig økonomisk sans. Og så er det noen få som er der fordi de virkelig har hatt uflaks i livet. Anonymkode: ed06a...4b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #14 Del Skrevet 10. november 2024 siesta skrev (5 timer siden): Det kan være så mangt Jeg er tenker at om alle faste utgifter er betalt og en ikke kan unne seg en kinotur , da har en dårlig råd. Men det er min definisjon og eksempel.... I min definisjon er faste utgifter da for høye, og man må ta grep. Anonymkode: ed06a...4b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #15 Del Skrevet 10. november 2024 Når er det hun sier hun har dårlig råd? Er det når du inviterer henne plasser, og hun bruker dårlig råd unskyldningen istedenfor å si hun ikke vil? Anonymkode: 38434...ea0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå