Gå til innhold

Eldre skuespillere som spiller foreldre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere som synes det er rart når skuespillere som pusher 60 år spiller foreldre i filmer og serier?

Bl.a Naomi Watts og Julia Roberts har jeg sett spille mødre med barn på 10-15, selv om de kunne vært bestemødre og vel så det...

Anonymkode: 31269...d8c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Flere som synes det er rart når skuespillere som pusher 60 år spiller foreldre i filmer og serier?

Bl.a Naomi Watts og Julia Roberts har jeg sett spille mødre med barn på 10-15, selv om de kunne vært bestemødre og vel så det...

De ser yngre ut

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel så det var litt drøy. Oldeforeldre er de ikke gamle nok til å være

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Og Nicole Kidman, ser merkelig ut. Alle vet hvor gammel hun er, men ja hun holder seg veldig bra. 

Hun var mor til tvillinger i en serie, 6-7 år gamle ca.

Og så i en senere serie er hun mor til noen som nærmer seg 30.

Endret av Margit777
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Folk kan være foreldre selv om de er 60 år gamle.
Du mente kanskje å skrive småbarnsforeldre?

Men nei, jeg syns ikke det er så veldig rart. Spesielt ikke med eksemplene du kommer med.

Anonymkode: 2d20f...8cf

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke merkelig, så woke som Hollywood påstår å være, så er det veldig ofte aldersdiskriminering mot kvinner. De kan ofte spille i annenhver storfilm, men når de bikker 30, så ser man de ikke mer. Eller så går det en 10-15 år så spiller de besteforeldre, eller foreldre med barn som ser ut som de kunne vært søstre.

Anonymkode: 3a70d...cc6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

De ser bare bedre ut enn deg om meg, derfor kan de fortsatt spille mødre. 

Anonymkode: aa054...8c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rart, ja. Folk vet ca alderen til kjente skuespillere og ikke ser de nevnte yngre ut enn de er heller, selv om de holder seg godt for alderen.

Som småbarnsmor stusset jeg veldig over at Hilde Lyrån spilte moren til Karsten i "Karsten og Petra". Karsten skal vel være 5 år og hun var 50 allerede i første film. Hun fortsatte å spille moren til en 5-åring i mange år. Da de omsider byttet ut de voksne rollene, var det Lisa Teige (Eva i Skam) som overtok rollen som moren til Karsten. Hun er 35 år yngre enn Hilde Lyrån! Og Line Verndal, som er 9 år yngre enn Lyrån, var plutselig bonusbestemoren til Petra. Dette irriterer meg litt, så måtte bare si det.😅

Anonymkode: ed37b...766

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (13 minutter siden):

Og Nicole Kidman, ser merkelig ut. Alle vet hvor gammel hun er, men ja hun holder seg veldig bra. 

Hun var mor til tvillinger i en serie, 6-7 år gamle ca.

Og så i en senere serie er hun mor til noen som nærmer seg 30.

Nicole Kidman har to tenåringsdøtre faktisk. Kvinner får da ofte barn i 40- årene så syns ikke det er så merkelig dette.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

frøkna skrev (3 minutter siden):

Nicole Kidman har to tenåringsdøtre faktisk. Kvinner får da ofte barn i 40- årene så syns ikke det er så merkelig dette.

Hun fikk barn med surrogat, så hun kunne strengt tatt vært hvilken som helst alder da hun fikk barna med Keith Urban. 

Anonymkode: d377a...c0b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hun fikk barn med surrogat, så hun kunne strengt tatt vært hvilken som helst alder da hun fikk barna med Keith Urban. 

Anonymkode: d377a...c0b

Men mange får faktisk barn i 40 årene - uten surrogat. Så jeg hadde ikke reagert på at en 57 åring spilte mor til en 10 åring. I hvert fall ikke en som ser ut som Kidman. 

Anonymkode: 7a455...fb9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Alle skuespillere har et aldersspekter som de spiller innenfor. En 25-åring kan få roller som både 18-åring og nærmere 30. Så kan man jo som publikum velge å enten la seg "lure" til det eller ikke. Personlig synes jeg helt klart at det er mest synlig når man får skuespillere på 20+ år til å spille high school-elever. Eller motsatt: når man sminker en 40-50-åring og skal få de til å (over-) spille en virkelig gammel figur, gjerne døden nær eller på vei til å bli senil. Har sett ganske mange amerikanske filmer fra 90 tallet hvor det omtrent ikke medvirker en eneste skuespiller på 50+, selv om flere av karakterene visstnok er gamle og dermed blir portrettert med rynke-sminke og lignende. Heldigvis så har det blitt mer vanlig å bruke "eldre" skuespillere. 

Anonymkode: 109a2...4a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (På 9.11.2024 den 14.25):

Holder seg bra? Hun har jo ødelagt ansiktet med så mye plastisk kirurgi og innsprøytinger at hun ser 15–20 år eldre enn hun egentlig er. 

Anonymkode: 21ff4...f6f

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ofte feil alder på skuespillerne i forhold til rollene de har. Klassiske eksempelet er vel når  den kvinnelige skuespilleren som spiller moren til en voksen sønn er på samme alder som sønnen. 

Anonymkode: f2558...252

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil sikkert gjerne jobbe litt. Hvorfor bry deg? 

Anonymkode: e07f1...244

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barn som 42- og 44,5- åring, og vil da være 50 når min yngste er 5 år. Ikke surrogati eller eggdonasjon. Men jeg ser ikke akkurat så «ung» ut som Kidman. Mer typ min egen alder. 

Anonymkode: aa7fd...67e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maleficenta skrev (På 9.11.2024 den 14.19):

Vel så det var litt drøy. Oldeforeldre er de ikke gamle nok til å være

Klart de er. Hvis hver generasjon får barn når de er 20. Som ikke er spesielt tidlig

Anonymkode: 194fd...145

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Klart de er. Hvis hver generasjon får barn når de er 20. Som ikke er spesielt tidlig

20 er tidlig jo. Ikke vanlig å få barn så tidlig nå for tiden

Endret av Maleficenta
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (8 minutter siden):

20 er tidlig jo. Ikke vanlig å få barn så tidlig nå for tiden

Det er ikke tidlig. Biologisk er det helt perfekt. Du bare tror det er tidlig fordi det er så mange som får barn sent nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er fint at ikke bare kvinner/jenter mellom 15 og 30 får alle rollene. 

Flott at modne kvinner også får flere roller, selv i Hollywood. 

Anonymkode: 941f0...4c4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...