Gå til innhold

Dere som har vært betatt av kollega (i/utenfor forhold), hvordan gikk det?

eidukjenner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det gikk over.

Alle forelskelser går over med tiden. Det går fortere om du ikke mater den med dagdrømmerier. 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eidukjenner skrev (45 minutter siden):

Hilsen forvirret sjel som veit at det beste og riktige er å ta avstand.

Jeg ble slått i bakken av en sterk forelskelse i en kollega for et år siden.

Det var så sterkt, føltes nesten som det var skjebnebestemt. Og jeg mistet nesten fokuset. Har tre barnog en mann jeg har vært glad i i snart 20 år. Hadde ting gått litt værre på hjemmebane, tror jeg nesten jeg kunne rasert alt jeg hadde. Og da jeg bestemte meg for at jeg ikke kunne få han, fikk jeg en overveldende tomhetsfølelse. Det føltes nesten som alt i verden mistet meningen, og hele verden ble grå.

Nå har jeg klart å komme litt i ballanse igjen, ved å bytte jobb. Og klarer å tenke at det var mye bra i å møte denne mannen, for han fikk meg til å våkne. Han drev med mange av interessene mine, som jeg har glemt i hverdagen mas. Og har vært flink til å prioritere dette inn i familielivet. Dette har jeg også vært mer bevisst på siste året. Først for å få fokuset bort fra han, senere for at jeg virkelig elsker å drive med dette. Får nå mer med mann og barn også.

Det værst er at jeg drømte så mye om han. Og det kan jeg gjøre ennå.

Lykke til. Og bytt jobb. Eneste som hjelper.

Anonymkode: 85b5d...79a

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trek skrev (33 minutter siden):

Det gikk over.

Alle forelskelser går over med tiden. Det går fortere om du ikke mater den med dagdrømmerier. 

Hat du noen tips til å ikke dagdrømme? Til vanlig må jeg ha en ny å drømme om, men det skjer ikke denne gangen å det er på tide å få uten noen.

Anonymkode: db4de...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eidukjenner skrev (1 time siden):

Det gikk fint det. Vi ble sammen og var samboere i mange år. Var helt uproblematisk.

Anonymkode: f81b7...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Hat du noen tips til å ikke dagdrømme? Til vanlig må jeg ha en ny å drømme om, men det skjer ikke denne gangen å det er på tide å få uten noen.

Det må ikke være en person vel? 

Kan du ikke dagdrømme om noe annet du ønsker deg? 

Husk å få med alle detaljene. Drømmehuset, drømme jobben, en ferie eller den kjærligheten du ønsker deg. 

For det er kjærligheten og eventyret du ønsker deg, ikke selve personen. Du må bare innse at dette er to forskjellige ting som egentlig ikke henger sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk bra til slutt. Når han sa at han ikke var interessert så måtte jeg være helt ok med det.... blir litt irritert når jeg tenker på ham nå, har ikke tenkt på han særlig siden.  Jeg tåler ikke sånn oppførsel han hadde. Har skjønt han mener han ikke har sendt noe signaler, jeg mener han gjorde, så angret og begynte å ro som et helvete for å unngå å havne i trøbbel. Greit for meg, jeg tar nei som nei på god måte. Ble rent og fint. Han skulle ikke få noe mer fra meg- ingen oppmerksomhet, ingenting. 

Ble slutt i forholdet jeg var i, det var kanskje riktig resultat. Så husker jeg den opprinnelige forelskelsen fra mange år tilbake og skjønner jeg trenger terapi... vært forelsket få ganger. Stortsett liker jeg ikke menn, ikke interessert i masse oppmerksomhet fra de. Nei det er ikke opptatte menn jeg liker. Jeg liker lekne, morsomme, sjarmerende nerdete menn, som jeg har god kommunikasjon med - og det ser ut til å være en sjeldenhet. Denne gangen er jeg også årvåken for tegn på om fyren er drittsekk.

Anonymkode: b1b2d...be8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt drama da jeg dumpet henne. Hun var i tillegg på sett og vis min nærmeste overordnede så, ja... Ikke det smarteste jeg har gjort. Kommer ikke til å gjøre det igjen.

Anonymkode: 40633...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer, det går og det er ikke verdt å jakte etter det 😅. Kos deg med dagdrømmingen men ikke la det bli klein stemning.

Anonymkode: 4145b...644

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betattheten gikk aldri over for min del. Gjorde det slutt med daværende kjæreste (som jeg uansett hadde gjort det slutt med på et tidspunkt altså, for han var ikke noe snill) for å satse på han jeg var betatt av på jobb. Det viste seg at han var like betatt av meg og hadde omtalt meg som den flotteste dama på hele arbeidsplassen(🤭) til en kollega. Da vi ble satt til å jobbe sammen utviklet det seg raskt til følelser og han inviterte meg på filmkveld. Etter en stund ble vi kjærester, og nå seks år senere har vi kjøpt oss enebolig og venter vårt tredje barn 🥰 Vi jobbet sammen en stund og det gikk helt supert, men havnet etter hvert i ulike bedrifter.

Anonymkode: 7fb7a...e6a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har private restaurantbesøk sammen, og har til nå hatt sex 2 ganger (hos meg). Men jeg kjenner meg veldig ukomfortabel med hele situationshippet siden han allerede har en kjæreste, og de han har vært sammen i over 7 år 🤦‍♀️ 

Anonymkode: b5906...a95

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en katalysator for at jeg gikk ut av et lenge hanglende ekteskap. Uten at det noen gang skjedde noe mer mellom meg og kollegaen, som sluttet ikke så lenge etterpå. Vi har jobbet sammen igjen senere, det er ingen gnist der lenger. 

Å gå ut av ekteskapet var veldig riktig og godt på overtid. 

Anonymkode: d5c0f...ba0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har private restaurantbesøk sammen, og har til nå hatt sex 2 ganger (hos meg). Men jeg kjenner meg veldig ukomfortabel med hele situationshippet siden han allerede har en kjæreste, og de han har vært sammen i over 7 år 🤦‍♀️ 

Et situationship er noe midt imellom en pulevenn og et forhold. En fast elsker hvor man er venner og omgås med andre sammen, men ikke har status som kjærester.

Er han opptatt så er du nr 2, elskerinnen, "den andre".

Anonymkode: d743f...c1f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Et situationship er noe midt imellom en pulevenn og et forhold. En fast elsker hvor man er venner og omgås med andre sammen, men ikke har status som kjærester.

Så er jeg kanskje det. Han går forhåpentligvis fra hun snart. Han er litt patetisk med tanke på hvor lang tid han bruker på det her. Herregud, bare gå liksom. Du har ikke sagt et eneste pent ord om hun til nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var min sjef. Hun byttet avdelig etter at jeg ikke orket mer (av grunner jeg ikke ønsker å utdype). Jeg vet at hun ble veldig såret, og jeg er fremdeles lei meg for det hele.

Anonymkode: 89f7a...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Så er jeg kanskje det. Han går forhåpentligvis fra hun snart. Han er litt patetisk med tanke på hvor lang tid han bruker på det her. Herregud, bare gå liksom. Du har ikke sagt et eneste pent ord om hun til nå.

Eh hvorfor gidder du å bruke tid på han? En fyr som ikke prioriterer hverken deg eller samboeren sin. Du gjør det mulig for han å få både pose og sekk. Hvorfor skal han gå fra hun som sikkert lager mat og vasker for han, hun som er akseptert av venner og familie når han likevel får det han "trenger" av deg? (De har sikkert sex fortsatt også, uansett hva han sier til deg)

Det er for sent å kreve betaling når du allerede har gitt bort (og attpåtil fortsetter å gi bort) melka...

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

eidukjenner skrev (7 timer siden):

Jeg bestemte meg for at han ikke var verdt jobben, så jeg tok avstand og fokuserte på det som faktisk betydde noe i livet mitt.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvis du bare hopper fra den ene til den andre, så er det jo bare flyktige rebounds...

Anonymkode: 426e4...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble forelsket i en kollega, og startet å flørte. På jobbfest så danset vi og ente med at jeg ble med hjem. Samboer hentet meg dagen etterpå. (var kvinnelig kollega, og er kvinne selv) Jeg ble så sykt forelsket, det ble hun også. Gjorde det slutt med samboer, ble sammen kollega. Det varte i nesten 6 mnd før hun gikk tilbake til eksen sin. Samme gjorde jeg. Jeg hadde kjærlighetssorg lenge. Måtte bytte jobb ellers tror jeg ikke jeg ville klart å komme over det. Aldri hatt det så vondt noen gang. 

Anonymkode: c8068...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja det der er jo ikke et situationship en gang, han er jo bare utro med deg. Situationship er vel et forhold, men man fremstår fortsatt singel utad.

Anonymkode: 6b0f8...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...