Gå til innhold

Sureflap katteluke - kattene bryter seg ut og inn

lady90

Anbefalte innlegg

Har en sureflap katteluke med chip som sikkert er 6 år gammel. Den er litt slitt men fungerer. Problemet er at kattene krafser av bryteren som skal holde kattene ute eller inne slik at de uansett kommer seg både ut og inn. Er luka stengt fra innsiden drar de av bryteren og kommer seg ut, selv om det står et stort kattetårn foran. På en eller annen måte klarer de å flytte tårnet og dra av bryteren. 

Når luka er stengt fra utsiden tror de bryter seg igjennom med makt for de klarer det og. 

Helt håpløst egentlig. Noen tips? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mommyaka skrev (5 minutter siden):

Så de klarer å vri på bryteren ? Teipe over ?;

Ikke vri, men krafse av knappen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lady90 skrev (15 timer siden):

Ikke vri, men krafse av knappen 

Er det wifi luke sånn at du slipper å benytte deg av knappen? I så fall hadde jeg bare klistret over en haug med gaffateip eller noe 

Anonymkode: 4ae84...92a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det wifi luke sånn at du slipper å benytte deg av knappen? I så fall hadde jeg bare klistret over en haug med gaffateip eller noe 

Hm nei. Finnes det? Hvordan stenges de fysisk ute da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lady90 skrev (4 minutter siden):

Hm nei. Finnes det? Hvordan stenges de fysisk ute da? 

Du bruker app til å lukke og åpne. Du kan følge med når katten komme inn og ut et 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lady90 skrev (På 9.11.2024 den 13.41):

Har en sureflap katteluke med chip som sikkert er 6 år gammel. Den er litt slitt men fungerer. Problemet er at kattene krafser av bryteren som skal holde kattene ute eller inne slik at de uansett kommer seg både ut og inn. Er luka stengt fra innsiden drar de av bryteren og kommer seg ut, selv om det står et stort kattetårn foran. På en eller annen måte klarer de å flytte tårnet og dra av bryteren. 

Når luka er fra utsiden tror de bryter seg igjennom med makt for de klarer det og. 

Helt håpløst egentlig. Noen tips? 

teipe den fast med noe slik at de ikke klarer å vri på knappen?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (7 minutter siden):

Du bruker app til å lukke og åpne. Du kan følge med når katten komme inn og ut et 

Men må vel være en fysisk sperre og? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lady90 skrev (19 minutter siden):

Men må vel være en fysisk sperre og? 

Det er mulig å justere dem manuelt, men vi har den med wifi å med mindre det er brudd på wifi signal så trenger man ikke å styre den med bryteren. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en ny som kan appstyres i tillegg så er problemet løst. 

Anonymkode: 0795e...42c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har fått gode svar tillater jeg meg å si: For noen kule katter! 😸 Jeg måtte smile da jeg leste teksten selv om jeg forstår problemet. 

Anonymkode: c589f...497

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kjøp en ny som kan appstyres i tillegg så er problemet løst. 

Anonymkode: 0795e...42c

Ja men selv en appstyrt må ha en fysisk sperre selvom man styrer det fra appen. Spørsmålet er om den er kraftig nok til å holde kattene tilbake. De er noen skikkelige Houdinier tydeligvis 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Siden du har fått gode svar tillater jeg meg å si: For noen kule katter! 😸 Jeg måtte smile da jeg leste teksten selv om jeg forstår problemet. 

Anonymkode: c589f...497

Ikke så kule når de drar inn levende mus når mannen er bortreist eller ikke skal ut pga sykdom. Måtte gi opp å få han ene til å være inne selvom han ikke skulle ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...