AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:04 #1 Del Skrevet lørdag kl 12:04 Jeg er voksen nå, og sliter med selvbildet mitt. Gått lenge til psykolog for å få bedre kontakt med egne følelser og behov. Det har jeg fått. Men sliter enda med selvbildet. Innser at jeg har blitt mobbet. Ikke direkte med ord, men mer med utfrysning, avvisning og stygge handlinger mot meg. Dette har foregått av forskjellige personer fram til godt voksen alder. Har hatt svake grenser, noe jeg også har jobbet med. Har kuttet dårlige relasjoner for noen år siden. Er kommet langt, men har fortsatt et dårlig selvbilde og noen ganger vansker med å være meg selv i enkelte relasjoner. Spesielt om noen er dominerende. Kan jeg klare å legge disse opplevelsene bak meg, uten at de påvirker mitt selvbilde idag? Gjør fryktelig vondt og tenke på enkelte opplevelser. Anonymkode: 0fba4...475 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:11 #2 Del Skrevet lørdag kl 12:11 Veldig vanskelig å svare bastant på om du kommer til å klare å legge deg bak deg eller ikke. Anbefaler deg å bli fornøyd med deg selv, men ikke gjennom å si "jeg er bra nok som jeg er hahaha hohoho :DDDD", men gjennom å faktisk ta litt tak i deg selv og bli et dritbra menneske. Skaff deg ekspertise, bygg sosiale relasjoner vel viten om at det kommer til å møte sterke personligheter og avvisninger enkelte steder (til og med mange steder), tren og bli fit, lær deg å lage god mat, bytte dekk, rett og slett bli en skikkelig well-rounded-person som de sier på engelsk. Jeg lover deg at du kommer til å gi blanke i hva de aller, aller fleste måtte tenke om deg hvis du også har den meritokratiske kapitalen til å "backe opp" holdningen. De aller fleste kvinner og menn har ikke det, og derfor fungerer det heller ikke å bare si "nei jeg er perfekt og fin og fack alle andre liksom hehehoo". Anonymkode: 7c254...a94 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 12:12 #3 Del Skrevet lørdag kl 12:12 Der kan ta tid å bygge opp selvbildet, lag for lag. Dessverre må man også bygge opp en liten "mur" mot slemme folk som liker å utnytte andres sårbarhet. Anonymkode: b175e...499 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 15:08 #4 Del Skrevet lørdag kl 15:08 Det tok meg nesten seks år i traumebehandling, men det gikk bra til slutt. Anonymkode: 4fa90...4e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 19:59 #5 Del Skrevet lørdag kl 19:59 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det tok meg nesten seks år i traumebehandling, men det gikk bra til slutt. Anonymkode: 4fa90...4e4 6 år i traumebehandling? Sammenhengen? Gikk du privat? Ble mobbet i mange år, seksuelt misbrukt hver dag over flere år som barn, blitt utsatt for omsorgssvikt fra foreldre, utsatt for psykisk og fysisk vold mm. Kjenner til andre med ganske omfattende traumer fra barndommen. Men ingen av oss har fått i nærheten av 6 år med traumebehandling selv om vi alle hadde trengt det ❤️ Anonymkode: 71ab8...90d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:32 #6 Del Skrevet lørdag kl 22:32 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 6 år i traumebehandling? Sammenhengen? Gikk du privat? Ble mobbet i mange år, seksuelt misbrukt hver dag over flere år som barn, blitt utsatt for omsorgssvikt fra foreldre, utsatt for psykisk og fysisk vold mm. Kjenner til andre med ganske omfattende traumer fra barndommen. Men ingen av oss har fått i nærheten av 6 år med traumebehandling selv om vi alle hadde trengt det ❤️ Anonymkode: 71ab8...90d Ja, seks år sammenhengende. Gikk hos en privatpraktiserende psykolog med avtale. Jeg skulle egentlig slutte tidligere, men så skjedde det ting som gjorde at jeg fikk fortsette. Anonymkode: 4fa90...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:37 #7 Del Skrevet lørdag kl 22:37 Bu- hu...get over it. Anonymkode: 30d38...532 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:05 #8 Del Skrevet søndag kl 07:05 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Bu- hu...get over it. Anonymkode: 30d38...532 Så stygg du er! Skjerp deg! Den ble jeg mobbet flere år i barndommen, og det har kostet meg enormt mye. På den tida ble ikke slikt tatt tak i, så det fikk fortsette veldig åpenlyst dessverre. Det har gjort at jeg har veldig lav selvtillit, og jeg "faker" at jeg er trygg på meg selv ute blant folk. Det koster meg utrolig mye energi å hele tiden holde en fasade. Og det kostet meg ekteskapet med en bra mann, da jeg var så utrygg på meg selv at jeg ikke klarte ta opp ting som andre ville sett på som filleting og "små justeringer" i et forhold. De fikk da vokse seg store, og det ble etterhvert mye konflikt og brudd. Det er min store sorg i livet. Og jeg har ikke selvtillit til å prøve å finne en ny kjærest, og føler at jeg er en ingen vil ha uansett. Jeg vil nok alltid være merket av de årene, men jeg jobber også hardt med meg selv for å bygge selvtillit og selvverd. Skulle ønske mobberne forsto hvor mye de faktisk ødelegger i noens liv når de oppfører seg slik de gjør. 😔 Anonymkode: 60ad2...42e 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:20 #9 Del Skrevet i går, 08:20 AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 23.37): Bu- hu...get over it. Anonymkode: 30d38...532 For et kvalmt menneske du er. Anonymkode: 09cbb...6ca 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:33 #10 Del Skrevet i går, 08:33 Har du jobbet med motivasjonsgrunnene dine i behandlingen? Har deler av opplevelsene forsterket en paranoiditet og et mønster, typisk at du har lagt til deg en skyggemåte å være på? Ved å tro at ingen vil møte deg med jevnbyrdighet, men likevel vært i en sfære knyttet til noen? Anonymkode: 7c41a...0eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:48 #11 Del Skrevet i går, 08:48 Jeg er i samme båt som deg🤗 Har slitt veldig som voksen i å forholde meg til andre mennesker. Antar bare at alle syns jeg er dum og teit og verdiløs. At de baksnakker meg... Per i dag egentlig rimelig isolert. Merker folk flokker seg ofte sammen, men jeg sliter med å bli del avflokken. Samme hvor mye jeg prøver. virker det som umulig oppgave. Går til terapi. Muligens bipolar også. Føler jeg ble veldig people pleaser av dette pluss å ha en kjæreste som ikke var bra for meg. Tror det kan gå bra, jeg har bare en stor jobb å gjøre. Anonymkode: 5938a...adb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå