Gå til innhold

Test verbal resonnering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal gjennomføre en slik i forbindelse med et andregangsintervju og har tatt noen prøverester. Jeg synes en del av påstandene er vanskelig å skråsikkert ta stilling til. Noen tips på å gjøre det bra?

Anonymkode: 14fbf...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. 

Jeg synes slike tester er helt håpløse. 

Jeg tok en slik test i fjor til en stilling på universitetet. Endte opp med å ta bilder av to oppgavene, men alle var like håpløse. 

Man kunne ikke velge den midterste, nøytrale posisjonen, så jeg måtte feks velge om jeg var glad eller om jeg trivdes i gruppe. Og jo gladere jeg da evt valgte meg, betydde det da at jeg da ble mindre glad i grupper? 

Og dersom man egentlig er veldig karriereorientert, bør man da velge at man blir forvirret av egne tanker -eller bør man lyve om karrieretankene sine?

Jeg evner ikke å forstå at noen har kommet på at slike tester er en god idé.  

Jeg fikk jobben da. 

20231225_175302.jpg

20231225_174820.jpg

Anonymkode: 75f44...580

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. 

Jeg synes slike tester er helt håpløse. 

Jeg tok en slik test i fjor til en stilling på universitetet. Endte opp med å ta bilder av to oppgavene, men alle var like håpløse. 

Man kunne ikke velge den midterste, nøytrale posisjonen, så jeg måtte feks velge om jeg var glad eller om jeg trivdes i gruppe. Og jo gladere jeg da evt valgte meg, betydde det da at jeg da ble mindre glad i grupper? 

Og dersom man egentlig er veldig karriereorientert, bør man da velge at man blir forvirret av egne tanker -eller bør man lyve om karrieretankene sine?

Jeg evner ikke å forstå at noen har kommet på at slike tester er en god idé.  

Jeg fikk jobben da. 

20231225_175302.jpg

20231225_174820.jpg

Anonymkode: 75f44...580

Wow. Det var spesielt 😬 

Anonymkode: 5b177...4fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du viser der er vel ikke test av verbal resonnering?

Jeg tenker på slike tester der man får presentert en tekst/et avsnitt med mye informasjon, for deretter å måtte ta stilling til om en påstand er sann, usann eller om det ikke finnes informasjon til å ta stilling til påstanden. 

Testen jeg skal ta foregår på engelsk, hvilket betyr at jeg garantert vil stå fast på noen gloser og/eller nyansene i betydningen av dem og vil måtte bruke tid på å søke i Google translate i tillegg til å faktisk forstå innholdet i det jeg leser.

Anonymkode: 14fbf...b81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...