AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #1 Skrevet 9. november 2024 Jeg har nettopp fått jobb som renholdsleder. Jeg er leder for 10 renholdere. Jeg har problemer med 2 stk. De har faste områder som de vasker og har ansvaret for. Problemet er at de jobber veldig fort. Vi har 7.5 timers arbeidsdager. De skynder seg gjennom området på 4 timer og bruker resten av arbeidsdagen til å stå her og der og ikke gjøre noe. Men det er ikke så rent etter de. Jeg må gang på gang påpeke at det er støv der og der. Har sagt mange ganger at de trenger ikke å skynde seg for å bli ferdig. Bruk god tid og gjør jobben skikkelig. Men de gjør ikke det. Hva kan jeg gjøre? Fortsette å si det gang på gang? Anonymkode: fa6ed...778
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #2 Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har nettopp fått jobb som renholdsleder. Jeg er leder for 10 renholdere. Jeg har problemer med 2 stk. De har faste områder som de vasker og har ansvaret for. Problemet er at de jobber veldig fort. Vi har 7.5 timers arbeidsdager. De skynder seg gjennom området på 4 timer og bruker resten av arbeidsdagen til å stå her og der og ikke gjøre noe. Men det er ikke så rent etter de. Jeg må gang på gang påpeke at det er støv der og der. Har sagt mange ganger at de trenger ikke å skynde seg for å bli ferdig. Bruk god tid og gjør jobben skikkelig. Men de gjør ikke det. Hva kan jeg gjøre? Fortsette å si det gang på gang? Anonymkode: fa6ed...778 Fikk du ingen leder opplæring både får du fikk jobben nå og når du fikk jobben din, siden du må ta temaet opp på nettet? Det er grunner til at mange i renholdsbransjen rullerer på jobbene….en av dem tar du opp her. Anonymkode: 2743a...557 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #3 Skrevet 9. november 2024 Lag detaljerte lister der du tar med hver minste ting som skal rengjøres. Så må de krysse av for hver ting. Og kan ikke gå videre til neste gruppe med oppgaver før de har fullført alle underoppgvene. Anonymkode: 29520...1f1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #4 Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fikk du ingen leder opplæring både får du fikk jobben nå og når du fikk jobben din, siden du må ta temaet opp på nettet? Det er grunner til at mange i renholdsbransjen rullerer på jobbene….en av dem tar du opp her. Anonymkode: 2743a...557 De hadde rullering på jobbene før jeg startet. Det gikk ikke. Da var det bestandig de som kom etter de to som måtte gjøre ekstra arbeid for å få det rent Anonymkode: fa6ed...778
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #5 Skrevet 9. november 2024 Regner med at de har fått ordentlig opplæring? Er det på plass så gir du dem en skriftlig advarsel. Hjelper ikke der så er det drøftingsmøte og oppsigelse neste steg om de ikke tar seg sammen. Dette bør taes tak i så raskt som mulig, for om de får lov til å være sløve kan dette smitte over på de som er flinke (for de ser at der ikke får norn konsekvens å slurve). Og du ender opp med 10 sløvinger og mange missfornøyde kunder. Anonymkode: bd020...f2c 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #6 Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Regner med at de har fått ordentlig opplæring? Er det på plass så gir du dem en skriftlig advarsel. Hjelper ikke der så er det drøftingsmøte og oppsigelse neste steg om de ikke tar seg sammen. Dette bør taes tak i så raskt som mulig, for om de får lov til å være sløve kan dette smitte over på de som er flinke (for de ser at der ikke får norn konsekvens å slurve). Og du ender opp med 10 sløvinger og mange missfornøyde kunder. Anonymkode: bd020...f2c Det tenker jeg også. Jeg har ikke noe i mot at de tar små pauser innimellom. Men blir ett problem når de er ferdige flere timer før hver dag og det er støv på lister og veggene på toalettene er skitten Anonymkode: fa6ed...778
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå