AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #1 Skrevet 9. november 2024 Noen som Vet om det er noen risiko eller grunn til å ikke ta dette? Jeg spiser så dårlig for tiden, på grunn av sykdom. Så tenkte det kunne være lurt med noe tilskudd. Men redd for å få for mye av noe Anonymkode: 03ee6...4ac
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #2 Skrevet 9. november 2024 Multivitaminer har lave doser av det meste, og ikke noe risikofylt. Men hvis du mangler noe, f.eks b12 og d vitamin, så er multivitamin fånyttes pga de lave dosene. Anonymkode: ee732...108
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #3 Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Noen som Vet om det er noen risiko eller grunn til å ikke ta dette? Jeg spiser så dårlig for tiden, på grunn av sykdom. Så tenkte det kunne være lurt med noe tilskudd. Men redd for å få for mye av noe Anonymkode: 03ee6...4ac Hvilke tilskudd tenkte du på? Anonymkode: 50584...c53
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #4 Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvilke tilskudd tenkte du på? Anonymkode: 50584...c53 Multivitamin…. For å få tilførsel av «alt» Anonymkode: 03ee6...4ac
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #5 Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Multivitaminer har lave doser av det meste, og ikke noe risikofylt. Men hvis du mangler noe, f.eks b12 og d vitamin, så er multivitamin fånyttes pga de lave dosene. Anonymkode: ee732...108 Har ikke påvist noe mangel, Men man sjekker jo ikke alt. Anonymkode: 03ee6...4ac
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #6 Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Noen som Vet om det er noen risiko eller grunn til å ikke ta dette? Jeg spiser så dårlig for tiden, på grunn av sykdom. Så tenkte det kunne være lurt med noe tilskudd. Men redd for å få for mye av noe Anonymkode: 03ee6...4ac Hva har nivåene dine på div ligget på tidligere? Ta utg pkt i det og ta en kontrollmåling etter en stund på det du tar. Skal litt til å overdosere, flere vitaminer skylles ut av kroppen om det blir for mye av noe og det er sjeldent at noe blir akutt farlig om du havner litt over ref grensene. Er bare å følge litt med på endringer osv. Anonymkode: 50584...c53
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #7 Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Multivitamin…. For å få tilførsel av «alt» Anonymkode: 03ee6...4ac Jeg tar masse tilskudd i lang tid pga sykdom, ikke havnet over noe ennå. Annet en på B12 fordi jeg tar høydose, men det er ikke farlig. Anonymkode: 50584...c53
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #8 Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke påvist noe mangel, Men man sjekker jo ikke alt. Anonymkode: 03ee6...4ac Man sjekker jo alt i forhold til det som finnes som tilskudd. D vitamin, b vitaminer, jern, folat, elektrolytter, m., Men det betyr mye om du ligger i øvre eller nedre del av normalen, særlig på b12 og d vitamin, og verdier kan endre seg drastisk i løpet av mnd. Anonymkode: ee732...108
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #9 Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Man sjekker jo alt i forhold til det som finnes som tilskudd. D vitamin, b vitaminer, jern, folat, elektrolytter, m., Men det betyr mye om du ligger i øvre eller nedre del av normalen, særlig på b12 og d vitamin, og verdier kan endre seg drastisk i løpet av mnd. Anonymkode: ee732...108 Ja, men multivitamin inneholder mineraler og, sink kobber krom osv. det er ikke sjekka Anonymkode: 03ee6...4ac
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #10 Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Noen som Vet om det er noen risiko eller grunn til å ikke ta dette? Jeg spiser så dårlig for tiden, på grunn av sykdom. Så tenkte det kunne være lurt med noe tilskudd. Men redd for å få for mye av noe Anonymkode: 03ee6...4ac Vanligvis så gjør det ingen skade. Men jeg har for mye B vitaminer i kroppen og har fått beskjed fra lege om å redusere på inntaket av multivitaminer. For mye B vitaminer øker faren for tarmkreft. Legen din kan sjekke om du har dor mye eller for lite av vitaminer og mineraler. Anonymkode: 8b057...79a
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #11 Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vanligvis så gjør det ingen skade. Men jeg har for mye B vitaminer i kroppen og har fått beskjed fra lege om å redusere på inntaket av multivitaminer. For mye B vitaminer øker faren for tarmkreft. Legen din kan sjekke om du har dor mye eller for lite av vitaminer og mineraler. Anonymkode: 8b057...79a Har tatt noe. Men ikke alt. Anonymkode: 03ee6...4ac
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #12 Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, men multivitamin inneholder mineraler og, sink kobber krom osv. det er ikke sjekka Anonymkode: 03ee6...4ac Ok, men det er da ikke vanlig å overdosere på dette. Det er som sagt veldig lave doser av alt i multitilskudd. Anonymkode: ee732...108
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #13 Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vanligvis så gjør det ingen skade. Men jeg har for mye B vitaminer i kroppen og har fått beskjed fra lege om å redusere på inntaket av multivitaminer. For mye B vitaminer øker faren for tarmkreft. Legen din kan sjekke om du har dor mye eller for lite av vitaminer og mineraler. Anonymkode: 8b057...79a Hvilke b vitaminer er dette snakk om? Fikk du noen symptomer på forgiftning? Anonymkode: ee732...108
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #14 Skrevet 9. november 2024 Det er liten til ingen sjanse for å overdosere med mindre du skal ta mange ganger over anbefalte døgndose over lang tid (månedsvis). Anonymkode: 2b23e...4d0
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #15 Skrevet 9. november 2024 TS, jeg vil gi deg et tips i forhold til å enkelt få i seg næring: Smoothie. Her kan du dytte oppi mye forskjellig som gir godt med næringsstoffer, og som da er mye enklere å få i seg. Det tar 2 minutter å lage, og er min go-to når jeg har lite energi og trenger noe enkelt å spise. Her kan du variere mye, og velge ingredienser ettersom hva du tåler. F.eks gresk yoghurt vil gi deg god kvalitets protein (dog ikke i store mengder), og godt med kalsium, i tillegg til jod og kalium. Du kan bruke dette som base i smoothie, og tilsette f.eks frosne bananer og/eller bær, og tilsette noe grønt etc i tillegg. Du kan også ta yoghurt og mikse med litt havregryn, også veldig lett å lage og lettere å få i seg enn tunge måltider. Kok eller stek et par egg og spis dem som dem er, fremfor å lage måltider. Ta litt røkt laks til (enkelt å dra ut av pakken, ingenting som må lages), så har du et måltid som er godt med både d vitamin, b12, og omega 3 (og egg har enda flere næringsstoffer). Anonymkode: ee732...108
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #16 Skrevet 14. november 2024 https://www.vitaminx.no/products/now-fullspektrum-mineraler Tenkte denne, for mineraler. Er den trygg? skal ta c, jern og b kompleks ved siddn av da får man det meste? Anonymkode: 03ee6...4ac
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #17 Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 13.55): TS, jeg vil gi deg et tips i forhold til å enkelt få i seg næring: Smoothie. Her kan du dytte oppi mye forskjellig som gir godt med næringsstoffer, og som da er mye enklere å få i seg. Det tar 2 minutter å lage, og er min go-to når jeg har lite energi og trenger noe enkelt å spise. Her kan du variere mye, og velge ingredienser ettersom hva du tåler. F.eks gresk yoghurt vil gi deg god kvalitets protein (dog ikke i store mengder), og godt med kalsium, i tillegg til jod og kalium. Du kan bruke dette som base i smoothie, og tilsette f.eks frosne bananer og/eller bær, og tilsette noe grønt etc i tillegg. Du kan også ta yoghurt og mikse med litt havregryn, også veldig lett å lage og lettere å få i seg enn tunge måltider. Kok eller stek et par egg og spis dem som dem er, fremfor å lage måltider. Ta litt røkt laks til (enkelt å dra ut av pakken, ingenting som må lages), så har du et måltid som er godt med både d vitamin, b12, og omega 3 (og egg har enda flere næringsstoffer). Anonymkode: ee732...108 Takk for tips 🌸 Anonymkode: 03ee6...4ac
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #18 Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): https://www.vitaminx.no/products/now-fullspektrum-mineraler Tenkte denne, for mineraler. Er den trygg? skal ta c, jern og b kompleks ved siddn av da får man det meste? Anonymkode: 03ee6...4ac Navnet, "Vitaminx" er veldig beskrivende: X er en ukjent faktor. Multivitaminer gir deg bittelitt av det meste, men du vet ikke om noe av det hjelper. Multivitaminer funker best mot dårlig samvittighet: Jeg gjør da i det minste noe for å sikre helsa. 🙂 Anonymkode: 792f8...09d
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #19 Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): https://www.vitaminx.no/products/now-fullspektrum-mineraler Tenkte denne, for mineraler. Er den trygg? skal ta c, jern og b kompleks ved siddn av da får man det meste? Anonymkode: 03ee6...4ac Trygg ja, men latterlig lite d vitamin. Kun 5 mcg, du trenger langt mer enn dette. Anonymkode: ee732...108
AnonymBruker Skrevet 14. november 2024 #20 Skrevet 14. november 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trygg ja, men latterlig lite d vitamin. Kun 5 mcg, du trenger langt mer enn dette. Anonymkode: ee732...108 Man kan kanskje ta ekstra d i tillegg da. Men ok av de andre tingene ? Anonymkode: 03ee6...4ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå