AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #21 Del Skrevet 9. november 2024 Jeg mener i motsetning til de andre her at du ikke skal fortelle noe om dette til din datter. Hun må få leve sitt liv, uten å komme i skyggen av hendelser du har vært involvert i tidligere. Det er forståelig at du reagerer, samtidig er dette lenge siden, og folk endrer seg på 20 år. Jeg syns heller ikke noe om å sette ut rykter om at mannen er overgriper så mange åri etterkant, som er det som kommer til å skje når du forteller det til din datter og hun garantert sprer det til venninner. Det er noe du ikke har muligheten til å bevise, og han ikke kan forsvare seg mot anklagene. Det kommer rett og slett ikke noe godt ut av det, det eneste som skjer er at du lager masse grums og gjør det verre for alle parter. Det være sagt så betyr det ikke at jeg mener overgrep er greit og skal forties, men du sa ingenting den gangen og har ikke fnugg av bevis, da blir det bare baluba og i verste fall får de konsekvenser for din datter nå. Det du derimot blør gjøre er å lære din datter hvordan man oppfører seg når man drikker, at man ikke drikker seg drita og kubber på fest, at man alltid kommer seg hjem, og at hvis noe skjer så kontakter hun dere/legevakt/politi. Anonymkode: 219cc...9d8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #22 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er 20 siden, og du ha lagt det bak deg. Ikke begynn å grav i dette nå. La det ligge, det er det beste. Anonymkode: 2aa55...68a Hadde du latt din 15 år gamle datter jobbe med en voldtektsmann? Anonymkode: 9f131...c07 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #23 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg mener i motsetning til de andre her at du ikke skal fortelle noe om dette til din datter. Hun må få leve sitt liv, uten å komme i skyggen av hendelser du har vært involvert i tidligere. Det er forståelig at du reagerer, samtidig er dette lenge siden, og folk endrer seg på 20 år. Jeg syns heller ikke noe om å sette ut rykter om at mannen er overgriper så mange åri etterkant, som er det som kommer til å skje når du forteller det til din datter og hun garantert sprer det til venninner. Det er noe du ikke har muligheten til å bevise, og han ikke kan forsvare seg mot anklagene. Det kommer rett og slett ikke noe godt ut av det, det eneste som skjer er at du lager masse grums og gjør det verre for alle parter. Det være sagt så betyr det ikke at jeg mener overgrep er greit og skal forties, men du sa ingenting den gangen og har ikke fnugg av bevis, da blir det bare baluba og i verste fall får de konsekvenser for din datter nå. Det du derimot blør gjøre er å lære din datter hvordan man oppfører seg når man drikker, at man ikke drikker seg drita og kubber på fest, at man alltid kommer seg hjem, og at hvis noe skjer så kontakter hun dere/legevakt/politi. Anonymkode: 219cc...9d8 Det er jo ikke et rykte. Han ER jo en overgriper. Og akkurat det stempelet skal ingen skyldige få slippe unna. Grunnen til at stempelet er så skamverdig er fordi overgrep er helt jævlig å gjøre mot noe menneske. Hvis man ikke vil bli stemplet så unngår man å voldta folk. Det er faen meg ikke verre. Anonymkode: 4b143...eea 9 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #24 Del Skrevet 9. november 2024 Du er ikke svak. Jeg har aldri fortalt et eneste menneske at jeg ble utsatt for overgrep, som ung voksen, og det er nok ikke pga at jeg er svak. Er nok heller fordi at vi ikke hadde fått noe opplæring, og at ingen hadde snakket med oss om hvordan håndtere sånne ting. Anonymkode: 52cd3...e9c 2 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #25 Del Skrevet 9. november 2024 I hvilken bransje er dette? Anonymkode: 4c30f...86f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #26 Del Skrevet 9. november 2024 Her må du faktisk advare din datter hvis hun i det hele tatt skal arbeide for denne mannen. Anonymkode: 8f8c3...044 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #27 Del Skrevet 9. november 2024 Du må snakke med din mann. Klem til deg ❤️ Anonymkode: 19d2f...5a3 2 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #28 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg mener i motsetning til de andre her at du ikke skal fortelle noe om dette til din datter. Hun må få leve sitt liv, uten å komme i skyggen av hendelser du har vært involvert i tidligere. Det er forståelig at du reagerer, samtidig er dette lenge siden, og folk endrer seg på 20 år. Jeg syns heller ikke noe om å sette ut rykter om at mannen er overgriper så mange åri etterkant, som er det som kommer til å skje når du forteller det til din datter og hun garantert sprer det til venninner. Det er noe du ikke har muligheten til å bevise, og han ikke kan forsvare seg mot anklagene. Det kommer rett og slett ikke noe godt ut av det, det eneste som skjer er at du lager masse grums og gjør det verre for alle parter. Det være sagt så betyr det ikke at jeg mener overgrep er greit og skal forties, men du sa ingenting den gangen og har ikke fnugg av bevis, da blir det bare baluba og i verste fall får de konsekvenser for din datter nå. Det du derimot blør gjøre er å lære din datter hvordan man oppfører seg når man drikker, at man ikke drikker seg drita og kubber på fest, at man alltid kommer seg hjem, og at hvis noe skjer så kontakter hun dere/legevakt/politi. Anonymkode: 219cc...9d8 Hilsen gubben fra bygda....... Anonymkode: 19d2f...5a3 4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #29 Del Skrevet 9. november 2024 Du har min dype medfølelse 💔 Hun kan finne en annen jobb. Prøv å fortell henne hva som hat skjedd. Jeg fikk høre hva mamma har opplevd da jeg var i tenårene. Anonymkode: e1e3d...7de 1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #30 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg mener i motsetning til de andre her at du ikke skal fortelle noe om dette til din datter. Hun må få leve sitt liv, uten å komme i skyggen av hendelser du har vært involvert i tidligere. Det er forståelig at du reagerer, samtidig er dette lenge siden, og folk endrer seg på 20 år. Jeg syns heller ikke noe om å sette ut rykter om at mannen er overgriper så mange åri etterkant, som er det som kommer til å skje når du forteller det til din datter og hun garantert sprer det til venninner. Det er noe du ikke har muligheten til å bevise, og han ikke kan forsvare seg mot anklagene. Det kommer rett og slett ikke noe godt ut av det, det eneste som skjer er at du lager masse grums og gjør det verre for alle parter. Det være sagt så betyr det ikke at jeg mener overgrep er greit og skal forties, men du sa ingenting den gangen og har ikke fnugg av bevis, da blir det bare baluba og i verste fall får de konsekvenser for din datter nå. Det du derimot blør gjøre er å lære din datter hvordan man oppfører seg når man drikker, at man ikke drikker seg drita og kubber på fest, at man alltid kommer seg hjem, og at hvis noe skjer så kontakter hun dere/legevakt/politi. Anonymkode: 219cc...9d8 Hvem har du forgrepet deg på? Anonymkode: e1e3d...7de 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #31 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvem har du forgrepet deg på? Anonymkode: e1e3d...7de Å nei, folk endrer seg ikke bestandig nei. Anonymkode: e1e3d...7de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fant80 Skrevet 9. november 2024 #32 Del Skrevet 9. november 2024 Høres ut som et helt forjævlig mareritt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 9. november 2024 #33 Del Skrevet 9. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Jeg mener i motsetning til de andre her at du ikke skal fortelle noe om dette til din datter. Hun må få leve sitt liv, uten å komme i skyggen av hendelser du har vært involvert i tidligere. Det er forståelig at du reagerer, samtidig er dette lenge siden, og folk endrer seg på 20 år. Jeg syns heller ikke noe om å sette ut rykter om at mannen er overgriper så mange åri etterkant, som er det som kommer til å skje når du forteller det til din datter og hun garantert sprer det til venninner. Det er noe du ikke har muligheten til å bevise, og han ikke kan forsvare seg mot anklagene. Det kommer rett og slett ikke noe godt ut av det, det eneste som skjer er at du lager masse grums og gjør det verre for alle parter. Det være sagt så betyr det ikke at jeg mener overgrep er greit og skal forties, men du sa ingenting den gangen og har ikke fnugg av bevis, da blir det bare baluba og i verste fall får de konsekvenser for din datter nå. Det du derimot blør gjøre er å lære din datter hvordan man oppfører seg når man drikker, at man ikke drikker seg drita og kubber på fest, at man alltid kommer seg hjem, og at hvis noe skjer så kontakter hun dere/legevakt/politi. Anonymkode: 219cc...9d8 Så den enneste du har medfølelse med i denne fortelingen er voldtektsmannen? Hva tror du det sier om dit kvinnesyn og moral? Selfølgelig kommer det mye godt ut av at TS slipper og forholde seg til voldtektsmannen i hverdagen! Om jeg var datteren hadde jeg ikke ønsket å utsette min mor for dette. Er TS åpen selv så øker også sjansene for at dateren tør å være åppen tilbake om hun opplever lignende ting! Og skulle det begynner å gå rykter så er det ikke TS sin feil! Det er en risiko han tok når han valgte å voldta. Endret 9. november 2024 av Pippi Lotta 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #34 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hadde du latt din 15 år gamle datter jobbe med en voldtektsmann? Anonymkode: 9f131...c07 Hvor sannsynlig er det at noe skjer? Han voldtok da en jevnaldrende, ikke en 15 åring når han selv er middelaldrende. jeg ville ha synes det var vanskelig selv, men jeg hadde ikke snakket med datteren min om det. Trenger du å snakke om det ville jeg snakket med mannen din og fått støtte fra ham. Jeg har forståelse for at det er vanskelig og mange følelser kommer frem, men tror fortsatt ikke jeg ville sagt noe. (Jeg er selv blitt voldtatt, så har stor empati, men mener likevel noe annet enn mange av innleggene her inne.) Anonymkode: 6e826...f99 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #35 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er jo ikke et rykte. Han ER jo en overgriper. Og akkurat det stempelet skal ingen skyldige få slippe unna. Grunnen til at stempelet er så skamverdig er fordi overgrep er helt jævlig å gjøre mot noe menneske. Hvis man ikke vil bli stemplet så unngår man å voldta folk. Det er faen meg ikke verre. Anonymkode: 4b143...eea AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hilsen gubben fra bygda....... Anonymkode: 19d2f...5a3 En påstand som ikke kan bevises, som ts ikke gjorde noe med den gangen det skjedde og som ikke har blitt gjort noe med på 20 år blir et rykte, uansett hva som skjedde. Han det gjelder kan si hun angret, at hun var sjalu, at alle viste at hun var hore (det rykte kan nemlig lett huskes og gjennoppstå i samme bygd), at hun er sur for noe eller hva som helst. Hans påstander kan ikke bevises mer enn ts sine, og hun kan lett sette i gang noe her som spinner helt ut av kontroll og ender med å ramme henne selv mest. Det er ganske typisk på KG at hvis man ikke er «stakkars deg, så grusom og fælt, du må si det til alle og stille mannen til veggs» så blir du kalt overgriper, gubbe, gammeldags, ond, konservativ og sjåvinist. Faktum er at mane av oss har en livserfaring å spille på som gjør at vi vet at det noen gagner er bedre holde holdet kaldt fremfor å skrike ut alt vi vil med en gang noe oppstår. Det handler om å tenke litt fremover, se konsekvenser og mulige utfall av handlingene, og det betyr en del ganger at det er bedre å la være å si alt man vet enn å dele for så å miste kontrollen over det som kommer ut. Anonymkode: 219cc...9d8 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #36 Del Skrevet 9. november 2024 Pippi Lotta skrev (3 minutter siden): Så den enneste du har medføkelse med i denne fortelingen er voldtektsmannen? Hva tror du det sier om dit kvinnesyn og moral? Selfølgelig kommer det mye godt ut av at TS slipper og forholde seg til voldtektsmannen i hverdagen! Om jeg var datteren hadde jeg ikke ønsket å utsette min mor for dette. Er TS åpen selv så øker også sjansene for at dateren tør å være åppen tilbake om hun opplever lignende ting! Og skulle det begynner å gå rykter så er det ikke TS sin feil! Det er en risiko han tok når han valgte å voldta. Her leser du veldig vrangt, i kjent KG stil. Jeg har medfølelse med ts, men det betyr likevel ikke at det beste er å vekke bygdedyret med 20 år gamle historier. Les svaret jeg ga over, det er ingenting som tilsier at alle rundt skal tro på ts, da blir det bare mye verre for henne. Anonymkode: 219cc...9d8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #37 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor sannsynlig er det at noe skjer? Han voldtok da en jevnaldrende, ikke en 15 åring når han selv er middelaldrende. jeg ville ha synes det var vanskelig selv, men jeg hadde ikke snakket med datteren min om det. Trenger du å snakke om det ville jeg snakket med mannen din og fått støtte fra ham. Jeg har forståelse for at det er vanskelig og mange følelser kommer frem, men tror fortsatt ikke jeg ville sagt noe. (Jeg er selv blitt voldtatt, så har stor empati, men mener likevel noe annet enn mange av innleggene her inne.) Anonymkode: 6e826...f99 At han voldtok en jevnaldrende er bare noe du har funnet på. Ei 15 år gammel jente er et barn og er ikke jevngammel med en mann. Han Anonymkode: c7d96...36a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 9. november 2024 #38 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Det er 20 siden, og du ha lagt det bak deg. Ikke begynn å grav i dette nå. La det ligge, det er det beste. Anonymkode: 2aa55...68a Du tror man virkelig legger bak seg det å bli voldtatt? 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #39 Del Skrevet 9. november 2024 Kan du leve med deg selv dersom noe skjer med henne? Ikke bare voldtekt man trenger å bekymre seg for, men han har jo tydeligvis en del stygge sider, og som sjef kan man gjøre livet til noen surt på mange måter utover fysisk overgrep. Anonymkode: 72cb1...054 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #40 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvor sannsynlig er det at noe skjer? Han voldtok da en jevnaldrende, ikke en 15 åring når han selv er middelaldrende. jeg ville ha synes det var vanskelig selv, men jeg hadde ikke snakket med datteren min om det. Trenger du å snakke om det ville jeg snakket med mannen din og fått støtte fra ham. Jeg har forståelse for at det er vanskelig og mange følelser kommer frem, men tror fortsatt ikke jeg ville sagt noe. (Jeg er selv blitt voldtatt, så har stor empati, men mener likevel noe annet enn mange av innleggene her inne.) Anonymkode: 6e826...f99 Det høres ut som et ja. Du hadde latt din 15 år gamle datter være sammen med denne overgriperen uten å advare henne. Årets mor. Jeg håper datteren din har mer oppegående folk rundt seg for du tenker tydeligvis ikke på hennes beste. Heller overgriperens. Anonymkode: 9f131...c07 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå