Gå til innhold

Min voldtektsmann blir min datters sjef

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble utnyttet mens jeg sov av en totalt ukjent mann på festen til en venninne. Jeg anmeldte aldri, men mange visste hva han hadde gjort, og han skrøt mye av alt.  Dette var tidlig 2000 tallet, så de så vel ikke på det som voldtekt da, men jeg hadde ikke sjangse til å stoppe det da jeg våknet,  var redd og gråt. 

jeg anmeldte aldri. Skammet meg og slet ned horerykte i ettertid. 

Det har gått videre med livet og egentlig fortrengt det hele. Har mann og nesten voksne barn. 
Min ene datter har fått sin første helgejobb. Hun gleder seg enormt. Så fikk jeg vite nå at den hun skal jobbe for er han som utnyttet meg den gangen.. jeg blir kvalm av det hele. 
Jeg regner med jeg ikke er den eneste som var utsatt for ham. Aner ikke hva han har gjort de siste 20 årene. Kanskje har han forandret seg. Likevel føler jeg at jeg sender min datter inn i løvens hule når hun skal begynne på jobb nå, selv om jeg egentlig ikke tror hun er i noe reell fare.  Jeg har blitt skvetten, irritabel og nedfor i det siste pga dette.  
Ja, jeg vet jeg er irrasjonell og urimelig men jeg klarer ikke å tilgi meg selv hvis han gjør henne noe. Hva blir det rette nå? 

Anonymkode: c44d0...d65

• Hjerte 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår det er en vanskelig situasjon, og det er ikke rart du reagerer. Har du snaket med noen om dette? Kansje du skulle kontakte en terapaut eller noe ❤️ Hvor gammel er din datter? Jeg tenker det er inafor å be henne finne en annen jobb! Jeg hadde helt klart ønsket å gjøre det om du var min mor!!!

Endret av Pippi Lotta
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal fortelle henne om det, men da er risikoen at hun forteller det videre til andre ansatte der, og så vil hun da bli ansatt for trakkasering fra denne mannen. Evt kan jo han finne på å plage henne fordi han husker deg, er redd for at du har sagt noe osv. Det er ikke bra, uansett hvordan du snur på det.

Jeg tenker det er best at hun ikke jobber der i det hele tatt. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig for åpenhet med såpass store barn, for dette er ikke bare noe som påvirker deg stort, men også noe hun kan ta lærdom av, i tillegg til at hun vil kunne ha mer åpenhet med deg dersom hun, bank i bordet, noensinne skulle oppleve overgrep.

Altfor mange offer av overgrep tier stille om det og det er lett som forelder å si til barna våre at de alltid kan fortelle - men det er noe helt annet å lede med eksempel, og på den måten vise at det er faktisk sterkt å tørre å si noe.

Anonymkode: df906...19d

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.  Jeg har ikke fortalt det til min familie (min mann vet det heller ikke, siden jeg bare ville legge det bak meg).  Jeg har ikke nevnt dette for noen på over 20 år før jeg skrev her inne, og usikker på om jeg klarer å fortelle. Bare tanken får meg til å føle at jeg kveles.
min datter er 15. på samme alder jeg var  den gangen. Det er veldig vanskelig for 15åringer å få seg jobb her, så jeg er veldig i tvil. 

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nå tidspunktet for å si ifra på er. Og anmeld. Din datter trenger å vite nok til å kunne ivareta sin sikkerhet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo eventuelt advare henne uten å direkte fortelle hva han gjorde. Si at du er glad for at hun har fått seg jobb, men at du har hørt litt tvilsomme ting om sjefen hennes, så hun bør passe seg for å være alene med han. Ikke bli med han alene på oppdrag, pass på å ikke havne alene med han på jobbfest/julebord.

Så er hun litt på vakt når det gjelder han, så hun ikke blir utsatt for noe hun også.

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært mannen din så hadde ikke jeg latt datteren vår jobbe der under ledelse av en som har voldtekt i seg.

Kanskje du burde involvere mannen din i dette? Er lettere om dere er to å håndtere det.

Endret av Bombasi
  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok forventet at svarene var mer: du overdriver, snap out of it, osv.. Jeg er overrasket, men dere har nok rett. Jeg skal ta en samtale med mannen min i helga. Må bare forberede meg. 

Ts 

• Liker 4
  • Hjerte 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg hadde nok forventet at svarene var mer: du overdriver, snap out of it, osv.. Jeg er overrasket, men dere har nok rett. Jeg skal ta en samtale med mannen min i helga. Må bare forberede meg. 

Ts 

Vi er oppvokst i et samfunn hvor det var mentaliteten. Nåtiden er (heldigvis) helt annerledes, da det er forsket mye på hvordan åpenhet er langt sunnere for psykisk helse og for sunne relasjoner.

Lykke til ❤️

Anonymkode: df906...19d

• Liker 8
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ts 

Du overdriver på på ingen måtte! Du har veldig naturlige og forståelige reaksjoner. Jeg forstår det kan være vanskelig å finne en annen jobb, men det er andre ting som er viktigere i livet. Jeg tror det vill være best også for datteren din å være arbeidsledig en stund, en at hun (ufrivilig) skal omgås din overgriper. Du trenger ikke fortelle henne alle detaljer heller, men nok til at hun forstår at hun må holde seg unda. Lykke til med å snakke med mannen din om dette! Du er tøf som tar det steget❤️

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min umiddelbare tanke er at din datter vil bli utsatt for det samme som deg på første julebord. At hun er din datter vil gjøre at han blir tent av tanken mor og datter. Han vet at du er veik og ingen trussel.  Slike personligheter forandrer seg aldri. Syns du er naiv selv 20 år etter at han skadet deg. 

Anonymkode: 4df10...8ca

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skammer du deg ? Det er da mange som har stått fram og fortalt om lignende ting. Det er Ingen som stempler barne/tenårings ofre som horer da dette er alvorlige menneskerettsbrudd å voldta et barn. Ingen stempler heller voksne for å være skyldig i å bli utsatt for vold. Var dere like gamle du og denne mannen ?  Kan hende at han har endret seg i voksen alder og ikke er farlig for unge jenter.

Anonymkode: 14f30...485

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at hun ikke er full og sovner i nærheten av ham. 

Videre er det blitt mer oppmerksomhet rundt dette nå, enn da det skjedde deg, så kan godt hende han både angrer og har sluttet med det. Videre at han nå 20 år senere, foretrekker noen som er noen år eldre. 

Anonymkode: f175f...2d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hvorfor skammer du deg ? Det er da mange som har stått fram og fortalt om lignende ting. Det er Ingen som stempler barne/tenårings ofre som horer da dette er alvorlige menneskerettsbrudd å voldta et barn. Ingen stempler heller voksne for å være skyldig i å bli utsatt for vold. Var dere like gamle du og denne mannen ?  Kan hende at han har endret seg i voksen alder og ikke er farlig for unge jenter.

Anonymkode: 14f30...485

Skam er en helt vanlig følelse etter voldtekter og overgrep, spesielt mot barn og unge. Det er en av grunnene til at det også mange ganger er noe som mange først står frem med mange år senere. Og derfor er det også lang eller ingen foreldelsesfrist på denne type saker. Det er absolutt ikke noe å skamme seg over, som vel er det du prøver å si, men skam er en følelse mange kjenner på og må håndtere i etterkant. Selv om det er "irrasjonelt" eller hva man skal si. 

For en forferdelig opplevelse TS.. jeg tror og håper du vil få det bedre, av å prate med mannen din om dette. Og da vil nok ikke han ha datteren sin i nærheten av denne mannen. Datteren din vil heller ikke jobbe der når hun får vite det, og vil nok sånn sett være glad for at du sa det til henne - for tenk så ekkelt om hun hadde jobbet for og blitt kjent med og likt sin mors voldtektsmann. Ingen vil det. 

Du kan vel også se om du kan anmelde.. ikke at jeg tror du vinner frem, det er en vanskelig sak. Men han fortjener en straff. Kanskje du kan sende mannen din (om du ikke klarer/vil det selv) til å fortelle denne personen nøyaktig hvorfor datteren deres ikke skal jobbe der.

Anonymkode: 5f35c...299

• Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts her.  Jeg har ikke fortalt det til min familie (min mann vet det heller ikke, siden jeg bare ville legge det bak meg).  Jeg har ikke nevnt dette for noen på over 20 år før jeg skrev her inne, og usikker på om jeg klarer å fortelle. Bare tanken får meg til å føle at jeg kveles.
min datter er 15. på samme alder jeg var  den gangen. Det er veldig vanskelig for 15åringer å få seg jobb her, så jeg er veldig i tvil. 

Det er 20  siden, og du ha lagt det bak deg.  Ikke begynn å grav i dette nå.  La det ligge, det er det beste.

Anonymkode: 2aa55...68a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nekte datteren din å jobbe for han. Hvis ikke, sender du faktisk datteren din på 15 år til en overgriper. Vil du virkelig ødelegge datteren til på samme måte? 

Anonymkode: 3448e...0e6

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...