AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:36 #1 Del Skrevet lørdag kl 10:36 Hei! Har slitt med låst nakken mange år og slitt med hodepine før. Har vært roligere et års tid, men nå er det tilbake for fulle mugger. Det er virkelig en intens smerte. På nettet står det at mange fungerer greit med spenningshodepine. Jeg fatter ikke der. Jeg ligger lenka til en seng og gråter i smerte. Smertestillende ser heller ikke ut til å fungere. Jeg har tramadol, men kan ikke se for meg at der vil funke på hodepine. Jeg er i en periode ned enorm angst. Jeg er uføretrygdet pga psykiske lidelser, men de siste ukene har jeg vært veldig syk. Spiser og drikker lite også. Jeg forstår at lege må kontaktes om ikke dette gir seg, for sånn her kan jeg faktisk ikke leve. Disse smertene er intense! Lurer egentlig bare på om flere sliter med spenningshodepine av denne karakteren? For det virker som spenningshodepine ikke er en alvorlig hodepine, men jeg opplever det helt grusomt. Anonymkode: 61141...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:42 #2 Del Skrevet lørdag kl 10:42 Har du migrene? Og alder? Overgangsalder? Anonymkode: 1a4f8...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:44 #3 Del Skrevet lørdag kl 10:44 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du migrene? Og alder? Overgangsalder? Anonymkode: 1a4f8...a06 Tror ikke jeg har migrene. Har ingen av de symptomene. Jeg er 34 år så ingen overgangsalder enda, men har en hormonforstyrrelse. Jeg har også menstruasjon akkurat nå, men tror ikke det har noen sammenheng. Anonymkode: 61141...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:47 #4 Del Skrevet lørdag kl 10:47 Har du vært hos kiropraktor og manuellterapeut? Anonymkode: 76a78...f89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:51 #5 Del Skrevet lørdag kl 10:51 Kiropraktor ja, men aldri forsøkt manuellterapeut. Er et par uker siden jeg var hos kiropraktor. Går også til psykomotorisk fysio. Skal tilbake dit om ei uke. Føler ikke at noe av det hjelper noe spesielt. Man blir jo rimelig desperat når det er så intenst. Kjennes ut som hodet skal eksplodere. Når jeg våkner om morran er jeg bare støl i hodet, men utover dagen eskalerer det voldsomt. Alt er vondt:( Anonymkode: 61141...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 10:59 #6 Del Skrevet lørdag kl 10:59 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kiropraktor ja, men aldri forsøkt manuellterapeut. Er et par uker siden jeg var hos kiropraktor. Går også til psykomotorisk fysio. Skal tilbake dit om ei uke. Føler ikke at noe av det hjelper noe spesielt. Man blir jo rimelig desperat når det er så intenst. Kjennes ut som hodet skal eksplodere. Når jeg våkner om morran er jeg bare støl i hodet, men utover dagen eskalerer det voldsomt. Alt er vondt:( Anonymkode: 61141...d9c Hvor i hodet er det? Har du spenninger i kjeve også? Klarer du å åpne kjeven skikkelig? Hvor mange fingre får du inn mellom tennene? Har du vondt inni og over nese? Inni munn? Inni ører? Tinningene? Panne? Oppå hodet? Inni hodet? Hvor? Og hvis du ikke får effekt av en behandler så bytt til neste. Det er som med alle andre yrker, noen er kjempeflinke. Anonymkode: 76a78...f89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:18 #7 Del Skrevet lørdag kl 11:18 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvor i hodet er det? Har du spenninger i kjeve også? Klarer du å åpne kjeven skikkelig? Hvor mange fingre får du inn mellom tennene? Har du vondt inni og over nese? Inni munn? Inni ører? Tinningene? Panne? Oppå hodet? Inni hodet? Hvor? Og hvis du ikke får effekt av en behandler så bytt til neste. Det er som med alle andre yrker, noen er kjempeflinke. Anonymkode: 76a78...f89 Virker som jeg klarer å åpne kjeven skikkelig ja. Sitter i panna og tinningene mest og også midt oppå hodet. Inni hodet føles det bare dundrende hele tiden, også prikker det liksom i huden. Det er veldig rart og jævlig vondt. Venninna mi er ambulansearbeider og da jeg ringte henne i går og strigråt i smerter så ba hun meg dra på legevakt, for hun mente dette ikke var normalt, men så ble det litt bedre, også var det ikke så altfor ille når jeg våkna, men så blir det bare mer og mer intenst utover dagen. Jeg klarer ikke å gjøre noe annet en å fokusere på det. Kjennes ut som hele hodet skal eksplodere. Jeg blir jo også livredd, men av erfaring så vet jeg at legene ikke gjør noe. Sender meg hjem med noen tabletter og ber meg kontakte fastlegen. I går var jeg sikker på at jeg hadde hjerneblødning… Anonymkode: 61141...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:19 #8 Del Skrevet lørdag kl 11:19 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvor i hodet er det? Har du spenninger i kjeve også? Klarer du å åpne kjeven skikkelig? Hvor mange fingre får du inn mellom tennene? Har du vondt inni og over nese? Inni munn? Inni ører? Tinningene? Panne? Oppå hodet? Inni hodet? Hvor? Og hvis du ikke får effekt av en behandler så bytt til neste. Det er som med alle andre yrker, noen er kjempeflinke. Anonymkode: 76a78...f89 Har også sovet bare noen få timer på ei uke pga angst, men kan vel ikke bli så ille av det? Anonymkode: 61141...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 11:19 #9 Del Skrevet lørdag kl 11:19 Eneste som fungerer her er hard massasje av skuldre/nakke og tigerbalsam, over flere dager. Og være obs på spenninger i nakken og kjeven. Anonymkode: 8a51e...1c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:15 #10 Del Skrevet lørdag kl 21:15 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Virker som jeg klarer å åpne kjeven skikkelig ja. Sitter i panna og tinningene mest og også midt oppå hodet. Inni hodet føles det bare dundrende hele tiden, også prikker det liksom i huden. Det er veldig rart og jævlig vondt. Venninna mi er ambulansearbeider og da jeg ringte henne i går og strigråt i smerter så ba hun meg dra på legevakt, for hun mente dette ikke var normalt, men så ble det litt bedre, også var det ikke så altfor ille når jeg våkna, men så blir det bare mer og mer intenst utover dagen. Jeg klarer ikke å gjøre noe annet en å fokusere på det. Kjennes ut som hele hodet skal eksplodere. Jeg blir jo også livredd, men av erfaring så vet jeg at legene ikke gjør noe. Sender meg hjem med noen tabletter og ber meg kontakte fastlegen. I går var jeg sikker på at jeg hadde hjerneblødning… Anonymkode: 61141...d9c Bor du i Oslo? Lurer pga evt tips til behandling. Og for å svare på det du skriver om at du omtrent ikke har sovet på en uke: jo det forverrer alt veldig. Er enig med personen over her som sier at du må få løst opp nakke og kjevemuskulatur. Jeg tror du trenger en god manuellterapeut og du trenger massasje. Hode, nakke og ryggmassasje. Det er helt vilt hvor vondt man kan få av stram muskulatur. Og du må lære deg mer om angst og hva det gjør med deg. Selv om det er overveldende er det ting du kan gjøre som kan gjøre deg bedre. Ut fra det du skriver antar jeg at du er utredet medisinsk. Denne boken er kanskje noe for deg: https://www.norli.no/boker/fagboker/medisin-og-sykepleie/psykiatri/livet-er-et-usikkert-prosjekt Siden du går til psykomotorisk fysioterapi antar jeg at du er veldig klar over sammenhengen mellom kropp og psyke og hvordan ting kan sette seg i kroppen. Men det er også viktig å vite at du kan bli bedre igjen også. Og at du kan roe tankene og falle til ro inni deg igjen. Husker du sist du følte ro, at du var tung og stødig inni deg og i hvile? I veldig hektiske perioder pleier jeg å kjøpe Fjordland sin havregrøt til 19 kroner som jeg varmer i mikrobølgeovn. Den er uprosessert og har få og naturlige ingredienser. I tillegg er den god. Både for søvnen, psyken og angsten er det viktig med rutiner. Hvordan er rutinene dine? Jeg håper du får hjelp og finner de som kan hjelpe deg! Anonymkode: 76a78...f89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 21:28 #11 Del Skrevet lørdag kl 21:28 Angst kan virkelig sette seg i muskler og særlig i nakken, som igjen kan gi spenningshodepine. Angst påvirker også fordøyelsen, som igjen også påvirker smerter. Mye av mine nakkesmerter er faktisk pga IBS. Kjenn etter med fingre (med litt trykk) på skuldre og nakke, og opp nakkefestet til hodet. Kjenn flere steder, kjenner du noen ømme punkter? Jeg ville gått til en behandler (fysio, kiropraktor, o.l). Hvis du ikke tidligere har gått til en du vet er flink, så bruk google til å lese anmeldelser. Jeg pleier å google problemstillingen + fysioterapeut/kiropraktor/naprapat + der jeg bor. Her er link til noen øvelser du kan gjøre: https://www.helsehusetgreaaker.no/single-post/2017/06/06/øvelser-for-hodepinenakkesmerter https://migreneskolen.no/livet-med-migrene/ovelser-for-spenningshodepine/ https://www.nrk.no/livsstil/ovelser-mot-spenningshodepine-1.1313591 Anonymkode: 5c2a6...073 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 00:21 #12 Del Skrevet søndag kl 00:21 Vært plaget med spenningshodepine mange ganger og i mange år. Hos meg kommer det fra nakken og går opp og er stressrelatert. Helt jævlig! Etter at jeg begynte å trene på helsestudio 2-3 ganger pr uke har det roet seg veldig. Jeg har brukt tusenvis av kr på kiropraktor med trening er absolutt det beste. Har enkelte øvelser jeg tar og rett og slett kjenner at det slipper tak i nakken min. Anbefales! Anonymkode: 2c8a4...ff7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 00:28 #13 Del Skrevet søndag kl 00:28 Trening. Ut og gå lange turer. Myker opp muskler og får opp blodsirkulasjonen til kropp og hode. Letter både fysisk og psykisk. Ikke lurt å ligge og vente på at det skal gå over. Anonymkode: 27207...05b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisasn Skrevet søndag kl 00:44 #14 Del Skrevet søndag kl 00:44 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei! Har slitt med låst nakken mange år og slitt med hodepine før. Har vært roligere et års tid, men nå er det tilbake for fulle mugger. Det er virkelig en intens smerte. På nettet står det at mange fungerer greit med spenningshodepine. Jeg fatter ikke der. Jeg ligger lenka til en seng og gråter i smerte. Smertestillende ser heller ikke ut til å fungere. Jeg har tramadol, men kan ikke se for meg at der vil funke på hodepine. Jeg er i en periode ned enorm angst. Jeg er uføretrygdet pga psykiske lidelser, men de siste ukene har jeg vært veldig syk. Spiser og drikker lite også. Jeg forstår at lege må kontaktes om ikke dette gir seg, for sånn her kan jeg faktisk ikke leve. Disse smertene er intense! Lurer egentlig bare på om flere sliter med spenningshodepine av denne karakteren? For det virker som spenningshodepine ikke er en alvorlig hodepine, men jeg opplever det helt grusomt. Anonymkode: 61141...d9c For meg er det kun en ting som hjelper, og det er thaimassasje. Pleier å unne meg 60 minutter hvis det blir skikkelig ille, og jeg er 80-90%+ bedre hver gang når massasjen er over. Spør om å få kun nakke/rygg mtp spenning. Bor du i Oslo så hyl ut om du trenger en anbefaling 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet søndag kl 10:37 #15 Del Skrevet søndag kl 10:37 For meg hjelper styrketrening. Har gått fra spenningshodepine som varer i en uke av gangen (2 ganger per mnd) til å ha det ca hver 2.-3. mnd. Det er veldig tungt og vondt å trene når det står på, men får det bedre etterpå. Ikke alltid spenningshodepinen forsvinner etter trening, men det demper mer enn noe annet har gjort. Går tidvis til manuellterapeut (behandling med massasjepistol, vanlig massasje, justering/knekking av nakke). Han hjelper meg også med treningsprogram, øvelser osv. Jeg fungerer bedre nå enn på lenge. Hatt spenningshodepine siste 15 år. Er angst og stressrelatert. Startet på antidepressiva i vår og den tar også noe av spenning i skulder/nakke. Anonymkode: d6480...f64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet søndag kl 11:15 #16 Del Skrevet søndag kl 11:15 Spenningshodepine er dette nok ikke. Prikkingen kan være sensorisk aura, men om du ikke har noe kvalme/lyd/lysskyhet og heller ikke ensidig så kanskje ikke migrene. Men - kan du beskrive litt mer enn «veldig vondt»? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå