AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #1 Skrevet 9. november 2024 Og jeg trenger tips og råd! Barnehagen vi har i kommunen er eneste jeg finner som holder sommeråpent. Det finnes ikke noe tilbud for barna i uke 28,29 og 30. Nå fikk vi vite at barnehagen trolig blir lagt ned og vi risikerer da å stå i en situasjon hvor vi ikke rekker å levere før jobb eller slitet med hvordan løse sommeren. jeg jobber på sykehus hvor vi har tredelt ferie. Dette rullerer fra tidlig, midt og sen. det betyr at jeg, hvis jeg er heldig, får hvert 3. år ferie sammen med hele familien. Og da skal mannen være heldig å få ferie samtidig (han er leder og de har ordning hvor det alltid skap være minst en leder på kontoret). De resterende årene må jeg og mannen ha separat sommerferie. Både jeg og mannen er enebarn, så ingen søsken å be om hjelp. Foreldrene våre bor også på andre kanten av landet og er enten i for dårlig forfatning til å reise og være barnevakt eller jobbet som også er vanskelig på ferie. Hva gjør andre? Er det nå jeg skal si opp jobben og finne noe annet og mer fleksibelts? Føler man er bundet med hender og føtter når man har satt sine ben innenfor helsevesenet! Er jo drepen på familielivet I utgangspunktet 😔 Anonymkode: 71817...209
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #2 Skrevet 9. november 2024 Dagmamma? Evt. ja til at det er nå en av dere må skifte jobb da det blir vanskelig med to foreldre i ufleksible jobber. Anonymkode: 34844...2e8
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #3 Skrevet 9. november 2024 Vi hadde, hvis vi var heldig, en uke ferie sammen. Stort sett ble det kun en langweekend. Hvis du synes det er ille med et barnehagebarn, er det bare til å glede seg til ferielogistikk i skolens lange sommerferie. Her er sfo stengt hele juli🤪 bytt jobb hvis du har mulighet. Jeg gjorde det, og har aldri angret. Å vie livet til å yte omsorg for andre, mens familien må gå "for lut og kaldt vann", er ikke en god investering, hverken på kort eller lang sikt. Anonymkode: a06c0...f88 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå