AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #1 Del Skrevet 9. november 2024 Har en 5 åring og hun har altfor mye yttertøy fordi jeg er redd for å ikke ha nok/riktig klær. Plassen hennes er overfylt og jeg lurer på hvordan dere andre vurderer hva dere skal sende med fra dag til dag? Følger dere værmeldingen nøye? Har dere noen klær som kan passe uansett vær? Hun har: Skalldress Vinterdress Overtrekksbukse Foret vinterbukse Vinterjakke (har på seg når hun kommer) Vinterregndress Foret regnjakke Foret regnbukse Tynt regnsett Alt er ikke i bhg absolutt hele tiden. Hun har også masse forskjellige typer votter, hansker, vanter, regnvotter, luer i forskjellig tykkelse, halser m.m. Skal sies at hun går i en bhg hvor de er veldig mye ute. Østlandet. Jeg holder på å bli gal av alle klærne som sendes hit og dit (skilte foreldre). En dag prøvde jeg å sende med lite og da hadde bhg lånt klær av et annet barn til henne, fordi det jeg sendte med tydeligvis var feil... Anonymkode: f558d...d01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #2 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har en 5 åring og hun har altfor mye yttertøy fordi jeg er redd for å ikke ha nok/riktig klær. Plassen hennes er overfylt og jeg lurer på hvordan dere andre vurderer hva dere skal sende med fra dag til dag? Følger dere værmeldingen nøye? Har dere noen klær som kan passe uansett vær? Hun har: Skalldress Vinterdress Overtrekksbukse Foret vinterbukse Vinterjakke (har på seg når hun kommer) Vinterregndress Foret regnjakke Foret regnbukse Tynt regnsett Alt er ikke i bhg absolutt hele tiden. Hun har også masse forskjellige typer votter, hansker, vanter, regnvotter, luer i forskjellig tykkelse, halser m.m. Skal sies at hun går i en bhg hvor de er veldig mye ute. Østlandet. Jeg holder på å bli gal av alle klærne som sendes hit og dit (skilte foreldre). En dag prøvde jeg å sende med lite og da hadde bhg lånt klær av et annet barn til henne, fordi det jeg sendte med tydeligvis var feil... Anonymkode: f558d...d01 Trenger ikke tynt regnsett nå? Skalldressen kan du jo fjerne når hun har bukse og jakke utenom Min har en vinterdress og ett sett regntøy nå, mye ute østlandet her og. Hvis han skal ha regntøy så har han fleecedress til å ha under. Har thermosko, vintersko og gummistøvler nå. Har regnvotter, lue og pannebånd. Har ikke fått noen klager på klærne hans. Anonymkode: faab1...660 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #3 Del Skrevet 9. november 2024 Nå har vi kun hengende vanlig regntøy og vinterdress. Vintersko og cherrox. Tykk og tynn mellomlagsdress i ull. Tykk vinterlue og en høstlue. Ullvotter, regnvotter og foret høstvotter som snart byttes ut med vintervotter. Høst og vår byttes vinterdressen ut med skallbukse og skalljakke. Anonymkode: dac03...9c2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #4 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå har vi kun hengende vanlig regntøy og vinterdress. Vintersko og cherrox. Tykk og tynn mellomlagsdress i ull. Tykk vinterlue og en høstlue. Ullvotter, regnvotter og foret høstvotter som snart byttes ut med vintervotter. Høst og vår byttes vinterdressen ut med skallbukse og skalljakke. Anonymkode: dac03...9c2 Siden du har vinterregndress kan du ha den hengende isteden for vanlig regntøy. Også kan du ha det andre jeg nevner. Mye mer ryddig og lettere å kle riktig i forhold til været når alternativene ikke er så mange. Bare tilpass med tykk og tynn mellomlag. Anonymkode: dac03...9c2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #5 Del Skrevet 9. november 2024 Bor i Oslo og følger med på værmeldingen. Men frem til nå har hun hatt regntøy, skalljakke - og bukse og tynn boblejakke. I tillegg har hun strikket genser og bukse liggende i bhg fra tidlig høst til sen vår. Nå har jeg tatt med alt yttertøy hjem og bytter ut med foret regndress. Den blir byttet med vinterdress når det blir minusgrader. Bruker støvler med ullfor. Vinterskoene tar vi med når det blir kaldt og snø. Anonymkode: f89cd...a32 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #6 Del Skrevet 9. november 2024 Bor på Østlandet selv. Har hengende - skalldress. Denne er både vind og vanntett. -kommer og går i vinterparkas, denne henger ikke i selve garderoben hvor uteklærne henger. - vinterdress -regntøy. har todelt strikka ullsett og en hel dress i ull. Har vanter, vintervotter, vinterlue, regnvotter, hals og selvsagt ullsokker. dette går vi igjennom daglig for å se om det er tørt og i orden. Vi er skilte foreldre. Anonymkode: 85915...ded 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #7 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har en 5 åring og hun har altfor mye yttertøy fordi jeg er redd for å ikke ha nok/riktig klær. Plassen hennes er overfylt og jeg lurer på hvordan dere andre vurderer hva dere skal sende med fra dag til dag? Følger dere værmeldingen nøye? Har dere noen klær som kan passe uansett vær? Hun har: Skalldress Vinterdress Overtrekksbukse Foret vinterbukse Vinterjakke (har på seg når hun kommer) Vinterregndress Foret regnjakke Foret regnbukse Tynt regnsett Alt er ikke i bhg absolutt hele tiden. Hun har også masse forskjellige typer votter, hansker, vanter, regnvotter, luer i forskjellig tykkelse, halser m.m. Skal sies at hun går i en bhg hvor de er veldig mye ute. Østlandet. Jeg holder på å bli gal av alle klærne som sendes hit og dit (skilte foreldre). En dag prøvde jeg å sende med lite og da hadde bhg lånt klær av et annet barn til henne, fordi det jeg sendte med tydeligvis var feil... Anonymkode: f558d...d01 Du sender godt med klær. Det er årstiden som er vanskelig.... Anonymkode: 59856...9bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #8 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Bor på Østlandet selv. Har hengende - skalldress. Denne er både vind og vanntett. -kommer og går i vinterparkas, denne henger ikke i selve garderoben hvor uteklærne henger. - vinterdress -regntøy. har todelt strikka ullsett og en hel dress i ull. Har vanter, vintervotter, vinterlue, regnvotter, hals og selvsagt ullsokker. dette går vi igjennom daglig for å se om det er tørt og i orden. Vi er skilte foreldre. Anonymkode: 85915...ded Hvilken skalldress har dere? Anonymkode: dac03...9c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #9 Del Skrevet 9. november 2024 Vinterdress, regntøy og skallbukse/jakke. Todelt ull og todelt fleece Regnvotter×1 og vintervotter ×2 Hals/lue×2 Klær/valg utover dette er helt unødvendig og gjør det vanskelig for barna å være selvstendig under påkledning. Anonymkode: 91984...791 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #10 Del Skrevet 9. november 2024 Vi har 1 parkdress, 1 foret regndress og ett sett vanlig regntøy. Bor på Sunnmøre. Anonymkode: f4b06...748 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #11 Del Skrevet 9. november 2024 Hvorfor tenker du hun trenger både dress og bukse av samme type? Dress er overlegent best i barnehage og gjør henne selvstendig. Anonymkode: be30e...d67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #12 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor tenker du hun trenger både dress og bukse av samme type? Dress er overlegent best i barnehage og gjør henne selvstendig. Anonymkode: be30e...d67 Todelt er mer praktisk da de kan benyttes hver for seg og tilpasse med tykkere jakke til skallbuksen osv Anonymkode: dac03...9c2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #13 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Todelt er mer praktisk da de kan benyttes hver for seg og tilpasse med tykkere jakke til skallbuksen osv Anonymkode: dac03...9c2 Det er ikke mer praktisk for barnet eller barnehagen. Anonymkode: be30e...d67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #14 Del Skrevet 9. november 2024 Vinterregndress Vinterdress Softshelldress (fjernes snart) Holder det nå! Kommer og går i vinterjakke. Anonymkode: b2d47...9e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #15 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er ikke mer praktisk for barnet eller barnehagen. Anonymkode: be30e...d67 Jo, skallbuksen kan benyttes uten jakke på våren, og man kan ha tykkere jakke på høsten så man slipper mellomlag Anonymkode: dac03...9c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #16 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jo, skallbuksen kan benyttes uten jakke på våren, og man kan ha tykkere jakke på høsten så man slipper mellomlag Anonymkode: dac03...9c2 Å ha 10 valgmuligheter er aldri mer praktisk. Og gjør at barnet ikke klarer å kle på seg uten assistanse først. Hvis du synes skallbukse er praktisk og varmt nok med jakke, så behøver ikke barnet skalldress samme dag. Anonymkode: be30e...d67 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #17 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er ikke mer praktisk for barnet eller barnehagen. Anonymkode: be30e...d67 Null problem med todelt Anonymkode: b5842...4fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 9. november 2024 #18 Del Skrevet 9. november 2024 Østlandet, sønnen har parkdress ala tynn vind og vanntett, og foret regntøy. Todelt fleece i skapet, lue, vanter, ullhals og forede regnvotter. Ser nå fremover er det meldt ned mot minusgrader så da bytter jeg nok parkdress med vinterdress, og fyller opp med superundertøy og varmere votter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #19 Del Skrevet 9. november 2024 Anjatapinjata skrev (1 time siden): Østlandet, sønnen har parkdress ala tynn vind og vanntett, og foret regntøy. Todelt fleece i skapet, lue, vanter, ullhals og forede regnvotter. Ser nå fremover er det meldt ned mot minusgrader så da bytter jeg nok parkdress med vinterdress, og fyller opp med superundertøy og varmere votter. Bare parkdress med fleecesett under høres veldig kaldt ut. Anonymkode: dac03...9c2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #20 Del Skrevet 9. november 2024 Bor i trondheim. Barnet er 2,5 år og har disse klærne i barnehagen: Regnsett med børstet innside vinterdress vintersko dock boots tykkere ull til mellomlag fleeceklær til mellomlag tynnere lue, vinterlue, tynnere pannebånd, regnvotter, vintervotter Anonymkode: 729b4...790 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå