Gå til innhold

Hvor mye sparepenger hadde du brukt på hunden din?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom du hadde brukt opp forsikringen på hunden din og den fortsatt trengte behandling, hvor mye av sparepengene dine hadde du brukt? 

Personlig tror jeg at jeg hadde tømt alt av sparepengene, iallefall dersom det var gode prognoser for at hunden skal bli bedre. Jeg har rundt 150 tusen på sparekonto som jeg har brukt laaang tid på å spare opp, men hunden betyr så mye for meg at jeg tror ikke jeg hadde klart å gi slipp på han uten å ha prøvd alt.

Anonymkode: e0021...bb2

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Dersom du hadde brukt opp forsikringen på hunden din og den fortsatt trengte behandling, hvor mye av sparepengene dine hadde du brukt? 

Personlig tror jeg at jeg hadde tømt alt av sparepengene, iallefall dersom det var gode prognoser for at hunden skal bli bedre. Jeg har rundt 150 tusen på sparekonto som jeg har brukt laaang tid på å spare opp, men hunden betyr så mye for meg at jeg tror ikke jeg hadde klart å gi slipp på han uten å ha prøvd alt.

Det scenarioet du beskriver opplevde jeg nylig. Hvor mye jeg brukte av egen sparekonto? 130 000kr. Bikkja overlevde og jeg angrer ikke et sekund! Hadde tatt samme valg igjen og igjen.

Anonymkode: 7eff8...608

• Liker 1
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 9.01):

Jeg har ikke hund, men jeg har en pusfrøken og jeg hadde brukt alt uten tvil. Og ikke kun fordi hun betyr alt for meg, men også fordi i det øyeblikket jeg tok valget om at hun skulle flytte inn i mitt hjem ble hun mitt ansvar og det ansvaret innebærer også hennes helse. Så om hun skulle bli syk eller skadet til den grad at det ville medføre store utgifter for meg, men samtidig ikke ville føre til varige men og hun fremdeles ville ha mange år igjen å leve mener jeg at det er min plikt å dekke de utgiftene som må dekkes .

Anonymkode: b00c9...fcf

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg hadde ikke brukt opp mine spare penger nei. Jeg valgte å avlive hunden min når han ble veldig dårlig. Det var hjertet. Dem har kunne begynt med en omfattende operasjon på han. Kunne bli bedre. Eller kunne død av den. Jeg angrer ikke på avgjørelsen min. Bare for at jeg kunne ha han ei stund til. 

Anonymkode: 3c3f7...42c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke forsikring. Ville brukt mange hundre tusener på hvilken som helst av kattene. Med mindre dyrlegen mente det ikke var deres beste å fortsette. 

Anonymkode: 22315...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplevd to ganger. En gang med hund og en gang med katt. Brukte absolutt alt vi hadde pluss litt til.

Anonymkode: 47603...e4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min hund, som nå er 14 år, så hadde jeg ikke utsatt han for ørten prøver, blodprøver osv. Da hadde han blitt avlivet.

Hadde han vært yngre, så hadde jeg nok brukt mer penger på å få han frisk. Men ikke nå, i den alderen han er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Max 5000 kr. Bruker ikke sparepengene som jeg og ungene trenger i flere år fremover. En hund har begrenset levetid, bruker derfor ikke mye penger for at den skal leve noen få år lenger.

Anonymkode: 7ce33...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min grense går på 30 -35 000 på en voksen, men ikke gammel hund. 

Anonymkode: 2da5b...b92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Max 5000 kr. Bruker ikke sparepengene som jeg og ungene trenger i flere år fremover. En hund har begrenset levetid, bruker derfor ikke mye penger for at den skal leve noen få år lenger.

Anonymkode: 7ce33...8d5

Men hvorfor tar man på seg ansvaret for et annet levende vesen når man så enkelt kan kvitte seg med det så fort det begynner å koste litt for mye?

Anonymkode: b00c9...fcf

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

150.000,- brukte jeg i fjor.

Anonymkode: 7df5a...1d1

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var singel var jeg i ferd med å selge bilen min for å få råd til medisinsk behandling til katten min, dessverre døde hun før vi kom så langt. Ville betalt hva som helst for å redde henne.

Nå som jeg har barn å ta hensyn til og må sikre økonomisk må jeg tenke annerledes. Brukte nærmere 40k på operasjon til den eldste hunden vår for et par år siden. Dessverre holdt det ikke og han hadde ikke god livskvalitet - ikke hadde det noe for seg å plage en gammel hund gjennom fler krevende operasjoner heller.

Tenker det blir en kost-nytte vurdering på hvor stor sjans det er for hunden å bli bedre og hvor gammel hunden er. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte 25.000,- utover forsikringen på min 12 år gamle tispe for 2 mnd siden. Hadde brukt mer også, om det hadde vært behov ❤️ Tenker at man må se an hunden, livskvalitet, underliggende helseproblemer etc. før avgjørelsen tas. Vil operasjon forlenge livet, men føre til mer smerte f.eks? Min er av en liten rase, som har relativ høy forventet levealder, og er frisk, leken og kvikk. Kom seg raskt, og er i dag sitt gamle gale jeg igjen, så verdt hver krone 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I den alderen hun er nå, så hadde jeg ikke brukt mye. Ikke for at jeg ikke kan, men hun er 13 år, og har gikt. Hun får sprøyte hver måned, men det blir ikke mer enn det. Men så lenge hun har det bra og virker fornøyd. 

Så tenker jeg at dette er et sånn gal- kattedame spørsmål. Jeg har ungdommer som  trenger hjelp osv, og jeg bruker jo ikke hundretusen på hunden. 

Anonymkode: 7cc00...99c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på sykdom/lidelse og prognosen for å bli frisk. Har en aktiv jakthund, og hadde livskvaliteten hennes blitt betydelig redusert av operasjonen, hadde jeg nok avlivet. Men om hun hadde blitt helt frisk, hadde jeg brukt MYE penger.

Anonymkode: e4877...1c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (På 11.11.2024 den 17.54):

Max 10 000,- 

Noe sånt ja. Jeg hadde ikke satt meg og barna i en varig økonomisk utrygghet for å redde en som lever såpass kort tid som en hund. Jeg har ca 45 000 kr på sparekonto, og jeg føler det er sårbart nok. 

Anonymkode: 134ad...980

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...