Gå til innhold

Normal vekt men for høyt midjemål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 51 år, 173 cm høy og 68 kg tung. Så langt, helt greit. Problemet er bare at jeg har et midjemål på hele 88 cm. Jeg har de to siste mnd jobbet for å få det ned og har gått ned 4 kg. Men disse kiloene har ikke gjort noe for å krympe midjemålet. I min alder ser det ikke bra ut om man blir for tynn, huden blir lett for "stor" da den ikke er like elastisk lenger. 

Jeg fjernet begge eggstokkene for to år siden og gikk da rett i overgangsalder og det var etter dette problemet oppsto. Jeg har aldri vært veldig smal rundt midjen, men lå vel på rundt 80 cm.

Noen gode råd?

Anonymkode: d4992...c21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt for kvinner i denne alderen å få litt mage. Jeg skjønner ikke hvorfor du må gjøre noe med det, hvis BMI-en er grei.

Anonymkode: 98096...2a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er 51 år, 173 cm høy og 68 kg tung. Så langt, helt greit. Problemet er bare at jeg har et midjemål på hele 88 cm. Jeg har de to siste mnd jobbet for å få det ned og har gått ned 4 kg. Men disse kiloene har ikke gjort noe for å krympe midjemålet. I min alder ser det ikke bra ut om man blir for tynn, huden blir lett for "stor" da den ikke er like elastisk lenger. 

Jeg fjernet begge eggstokkene for to år siden og gikk da rett i overgangsalder og det var etter dette problemet oppsto. Jeg har aldri vært veldig smal rundt midjen, men lå vel på rundt 80 cm.

Noen gode råd?

En kan ikke punktslanke, som du sikkert vet, så det er synd at du føler du har gått ned fire kilo «for gjeves». Dette vil ikke fikse midjemålet direkte, men det vil hjelpe på kroppskomposisjonen og også kunne forme kroppen, på sikt vil det også kunne ha positiv effekt for hormonbalansen: styrketrening og nok søvn (samt stressmestring). Øk muskelmassen, spis 80% «ren mat» med mer protein og grønnsaker, reduser alkohol

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Noen gode råd?

Jeg ville snakket med fastlege. Det kan godt hende at dine gener rett og slett gjør det vanskelig å ta av rundt midjen, og at det ikke er vits i å slite seg ut med å prøve å redusere den. Overgangsalder spiller nok også inn her. Jeg tenker det handler mye om kroppsform og genetikk her. Jeg har også en bred midje og har akseptert det så lenge jeg har en sunn vekt. Du kan prøve styrketrening og yoga, det kan muligens fungere langsiktig om du ønsker en livsstilendring. Styrketrening er jo også ekstra viktig i din alder og etter overgangsalder.

Anonymkode: 752b2...885

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er helt normalt for kvinner i denne alderen å få litt mage. Jeg skjønner ikke hvorfor du må gjøre noe med det, hvis BMI-en er grei.

Anonymkode: 98096...2a4

Følelsen da vel. 

Anonymkode: fd0f2...23f

Skrevet

Stomach vacuum øvelsen kan hjelpe noe. Dette styrker de indre magemusklene, og etterhvert som de blir sterkere, fungerer som et innvendig korsett, på en måte. Dette er de samme magemusklene som er vekdig sterke på kvinner som knapt ser ser gravide ut selv i sjuende måned. Det koster ingenting, men det må jo gjøres jevnlig og regelmessig. Kan ikke gjøre det daglig i fire dager, bli skuffet over å ikke se resultat enda og så gi opp.

Gjør det daglig i to måneder, så vil du se og føle forskjell, garantert.

Følg youtubevideoer om stomach vacuum for beginners for å øve.

Anonymkode: 2b5f7...07f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen gode råd?

Jeg er litt eldre enn deg, hadde samme problem, og brukte 6 mnd på å gå ned 12 kg og 9 cm rundt midjen.

Min erfaring er at alt av sukker og raske karbohydrater måtte kuttes ut fra kostholdet for at magefettet skulle forsvinne.

(Dette kombinert med nok søvn og lange gåturer)

Anonymkode: ed989...15e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er litt eldre enn deg, hadde samme problem, og brukte 6 mnd på å gå ned 12 kg og 9 cm rundt midjen.

Min erfaring er at alt av sukker og raske karbohydrater måtte kuttes ut fra kostholdet for at magefettet skulle forsvinne.

(Dette kombinert med nok søvn og lange gåturer)

Gode forslag! Jeg gikk bare utifra at de tipsene var implementert allerede 😅

Hvis ikke, så absolutt sørg for dette først. Det gjør enorm forandring på midjen pga. Mindre inflammasjon i kroppen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Stomach vacuum øvelsen kan hjelpe noe. Dette styrker de indre magemusklene, og etterhvert som de blir sterkere, fungerer som et innvendig korsett, på en måte. Dette er de samme magemusklene som er vekdig sterke på kvinner som knapt ser ser gravide ut selv i sjuende måned. Det koster ingenting, men det må jo gjøres jevnlig og regelmessig. Kan ikke gjøre det daglig i fire dager, bli skuffet over å ikke se resultat enda og så gi opp.

Gjør det daglig i to måneder, så vil du se og føle forskjell, garantert.

Følg youtubevideoer om stomach vacuum for beginners for å øve.

Dette er veldig riktig, men det er også greit å huske på at øvelsen har lite synlig effekt så lenge den vicserale fettmengden er for høy.

Når fettmengden er redusert vil det derimot være veldig synlig 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...