AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #1 Del Skrevet 9. november 2024 Jeg er ufør, og fikk nylig innvilget pasientskadeerstatning. Jeg har forsøkt å kontakte både NPE, Nav og skattemyndighetene, men ingen kan svare på om denne utbetalingen vil påvirke min månedlige utbetaling av uføretrygd. Til og med Nav har åpenbart ikke peiling og jeg får ulike svar hver gang jeg spør… Er det noen her som har erfaring eller VET hvordan dette fungerer? Anonymkode: bd5ee...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #2 Del Skrevet 9. november 2024 Det vil ikke påvirke din ufør utbetaling, da pengene ikke er relatert til arbeid. Du bør derimot prøve å få tak på hvordan de skal skattes, det burde skatteetaten kunne svare på. Anonymkode: 77ec6...5a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #3 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det vil ikke påvirke din ufør utbetaling, da pengene ikke er relatert til arbeid. Du bør derimot prøve å få tak på hvordan de skal skattes, det burde skatteetaten kunne svare på. Anonymkode: 77ec6...5a2 Gjelder dette også når en del av pasientskadeerstatningen er pga fremtidig tapt arbeidsinntekt? Anonymkode: bd5ee...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #4 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Gjelder dette også når en del av pasientskadeerstatningen er pga fremtidig tapt arbeidsinntekt? Anonymkode: bd5ee...512 Ja. Erstatningen skal utgjøre differansen mellom antatt inntekt uten skaden og uføretrygd. Den har ingen påvirkning på uføretrygden. Anonymkode: 7c9b2...b37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #5 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja. Erstatningen skal utgjøre differansen mellom antatt inntekt uten skaden og uføretrygd. Den har ingen påvirkning på uføretrygden. Anonymkode: 7c9b2...b37 Ok. Håper du har rett 😃 tusen takk for svar Anonymkode: bd5ee...512 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2024 #6 Del Skrevet 9. november 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er ufør, og fikk nylig innvilget pasientskadeerstatning. Jeg har forsøkt å kontakte både NPE, Nav og skattemyndighetene, men ingen kan svare på om denne utbetalingen vil påvirke min månedlige utbetaling av uføretrygd. Til og med Nav har åpenbart ikke peiling og jeg får ulike svar hver gang jeg spør… Er det noen her som har erfaring eller VET hvordan dette fungerer? Anonymkode: bd5ee...512 Har du ikke advokat . 🤯 Der skal jo en utregning til og der skal beregnes hvilke poster du får og hva disse postene skal innehold for summer? Skatt og påvirkning av uføretrygd er avhengig av om det er inntektstap i fortid eller fremtid, men erstatning, erstatning av ekstrautgifter eller erstatning til hjelpemidler/hjelp i huset du får. Skal du ha bedre svar må du gi mer info. Men en advokat er det galskap om du ikke har hatt ved utregning. Anonymkode: 1887a...4d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå