Gå til innhold

Kjøkkenhjelper

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er en kjøkkenhjelper verdt pengene? det virker så koselig å ha barna mer inkludert på kjøkkenet. Hvilket merke er folk fornøyde med? 

Anonymkode: 7b499...84c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke verdt pengene her i huset nei. Kostet 2500,- og står nesten ubrukt på lager c.... stokke stolen derimot kan brukes til alt, for å stå på ved kjøkkenbenken også.

Anonymkode: ace33...8cc

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri brukt så mye penger på det, MEN,det er veldig koselig og kjekt for små barn som ønsker å hjelpe til med maten. Vi endte opp med å lage en selv, av en ikea krakk vi hadde stående, som vi bare bygde en ramme på. Mannen er ikke akuratt handy, men fikk lett til å bygge denne, så det var ikke vanskelig. Jentungen elsker den, og har alltid vært glad i å være med på baking og matlaging med den.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke pokker om jeg hadde kjøpt. Kunne lett lagd en selv av plank til overs i boden 😂

Anonymkode: 44dae...82b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er veldig fornøyd med det! 2-åringen drar den med selv og elsker å være med på matlaging. Vi har merket Kidz. Verdt pengene for vår del :)

Anonymkode: fab00...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tenkt å kjøpe en, men så begynte jenta å bruke en vanlig kjøkkenstol før jeg kom så langt. Og den fungerte jo utmerket😄

Anonymkode: cc5bc...467

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har aldri hatt selv, men flere jeg kjenner har hatt. Noen har brukt den kjempemye, en brukte, men solgte når barnet kunne stå på en vanlig stol, fordi de hadde dårlig plass, andre har solgt etter at den har stått så og si ubrukt i noen år

Anonymkode: d4610...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker den mye, og jeg stoler med på denne enn om toåringen skulle stått på en stol. Men vi har god plass på kjøkkenet og den står ikke i veien. Tror vi betalte 1500 ny, verdt pengene for oss. 

Anonymkode: 90ab0...e94

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker den kjempemye. 2-åringen kan være «med oss» selv om vi lager mat eller rydder og vasker på kjøkkenet. Han hjelper også med å lage frokost og bake. 

Anonymkode: be405...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kan ikke barn lære seg å stå på en vanlig stol?

Anonymkode: 4ce4f...7c6

Joda, men vi har brukt den siden han var rett over ett år, og da hadde jeg ikke stolt på at han ikke falt av en vanlig stol. 

Anonymkode: 90ab0...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det, og bruker det kjempemye. Barnet står i god høyde ved kjøkkenbenken, og ikke minst trygt siden det er kanter rundt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd det som unødvendige penger. Men jeg har venner med barn på samme alder som mine, som hadde kjøkkenhjelper, og var kjempefornøyde. 

Vi har tatt med stoler fra spisestuen inn på kjøkkenet når barna skulle være med og hjelpe til. Våre spisestoler har passet godt til det. De er av tre, med tynn ryggstøtte. Så vi har vendt ryggstøtta inn mot kjøkkenbenken, slik at stolen ikke kunne tippe, og da har det vært trygt nok. De fikk til å stå der da de var ett år også. De har stort sett ikke falt av, men jeg husker at storesøster dyttet lillesøster slik at hun falt ned av sin stol en gang. Vi har to tette barn og lite kjøkken, og to kjøkkenhjelpere der inne hadde ikke funket bra hos oss. 

Anonymkode: 3f2ed...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan ikke barn lære seg å stå på en vanlig stol?

Anonymkode: 4ce4f...7c6

Med alderen, ja.

Men før det har du en periode de er alt for ustø. Deretter en periode det er risiko for at de glemmer seg. 

Lite hode mot steingulv er noe man vil unngå. 

Anonymkode: 1b5e3...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bygde på et lite bur av en IKEA-krakk da vår var 1, vi er ikke veldig handy men det finnes mange tutorials på nett. Vi syntes det var for dyrt med ny, men er veldig glad i den vi har. Har hatt god bruk for den i ett år og tror han kommer til å vokse fra den i løpet av det kommende året. Han har likt å være tett på og å være med på kjøkkenet, så kjøkkenhjelperen har levd opp til navnet sitt :)

Anonymkode: c3eb7...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig forskjellen på dette og en tripptrapp? Er det ikke bare å flytte sittehøyden på tripptrappen? 

Anonymkode: cd91e...371

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hva er egentlig forskjellen på dette og en tripptrapp? Er det ikke bare å flytte sittehøyden på tripptrappen? 

Anonymkode: cd91e...371

Sikring. At barnet har et "rekkverk"/ramme. Da kan de være med ved kjøkkenbenken fra ung alder. Er gull.. de blir ikke lei av å "kutte", skrelle, få en gulrotstav... 

Anonymkode: 1b5e3...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...